• Voor het officiële SOTY/FOTY-topic, klik hier.




    Hierbij het onofficiële motiveer- en praattopic voor SOTY en FOTY 2018! Hier kan je met elkaar praten over je verhaallijn, vragen om tips en tricks, do's en don't's, elkaar peper in de reet stoppen om door te gaan met schrijven!

    Kraak hier niemands ideeën af en ga respectvol met elkaar om. Opbouwende kritiek is altijd beter dan een idee compleet de grond in duwen.


    A to the Z

    Meiiore schreef:
    (...)

    "Pas 6k"!? Ik zou willen dat ik 6k had, haha.

    Ja maar voor mijn gevoel zat ik al ruim over de tien heen ofzo :')


    The purpose of a writer is to keep civilization from destroying itself.

    Hoe gaat het bij jullie? c:


    The purpose of a writer is to keep civilization from destroying itself.

    Necessity schreef:
    Hoe gaat het bij jullie? c:


    Bij mij gaat het goed! Ik ben al bij hoofdstuk 17, hehe. Op dit moment ben ik aan het studeren, maar als ik daarmee klaar ben, dan ga ik weer verder schrijven. :Y) Het voelt zo goed. ^^

    En hoe gaat het bij jou?


    One Who Travels A Higher Path.

    Marmora schreef:
    (...)

    Bij mij gaat het goed! Ik ben al bij hoofdstuk 17, hehe. Op dit moment ben ik aan het studeren, maar als ik daarmee klaar ben, dan ga ik weer verder schrijven. :Y) Het voelt zo goed. ^^

    En hoe gaat het bij jou?

    Zooo goed bezig!

    Bij mij gaat het ergens wel lekker, maar ook weer niet haha. Ik zit zo constant te twijfelen over de opbouw :') ik heb al wel bijna 8k op papier dus dat gaat wel redelijk haha.


    The purpose of a writer is to keep civilization from destroying itself.

    Necessity schreef:
    (...)
    Zooo goed bezig!

    Bij mij gaat het ergens wel lekker, maar ook weer niet haha. Ik zit zo constant te twijfelen over de opbouw :') ik heb al wel bijna 8k op papier dus dat gaat wel redelijk haha.


    Yup yup, het voelt echt aan alsof ik met een snelvaart door het verhaal ga. :'D

    Dat is goed! Ah ja, snap ik wel! En dat is ook goed! Wat ik doe is gewoon schrijf per hoofdstuk wat je echt erin wilt hebben. En dan kijk je het na op een andere dag en dan vorm je het zo hoe jij het dan wilt hebben. ^^


    One Who Travels A Higher Path.

    Marmora schreef:
    (...)

    Yup yup, het voelt echt aan alsof ik met een snelvaart door het verhaal ga. :'D

    Dat is goed! Ah ja, snap ik wel! En dat is ook goed! Wat ik doe is gewoon schrijf per hoofdstuk wat je echt erin wilt hebben. En dan kijk je het na op een andere dag en dan vorm je het zo hoe jij het dan wilt hebben. ^^

    Dat is wel een goede tactiek (: het enige probleem is dat ik echt geen flauw idee hoe dit gaat lopen. Ik weet de eindsituatie waar ik naartoe wil werken, een paar big moments in het verhaal en hoe ik van het een naar het ander ga komen is de vraag :') de character development is wel duidelijk, maar hoe ik dat uiteindelijk ga tonen is nog wat wazig haha.


    The purpose of a writer is to keep civilization from destroying itself.

    Necessity schreef:
    (...)
    Dat is wel een goede tactiek (: het enige probleem is dat ik echt geen flauw idee hoe dit gaat lopen. Ik weet de eindsituatie waar ik naartoe wil werken, een paar big moments in het verhaal en hoe ik van het een naar het ander ga komen is de vraag :') de character development is wel duidelijk, maar hoe ik dat uiteindelijk ga tonen is nog wat wazig haha.


    Bij mij was met dit verhaal echt erg makkelijk hoe ik het wil hebben. Je kan een volgorde aanhouden in het verhaal. Dus je schrijft het begin op, daar tussen die big moments en dan de eindsituatie. Dan heb je het voor je en dan kan je gaan bedenken wat er tussen kan passen in het verhaal. Als je dat doet dan komt de personage wel vanzelf. Ik weet zelf ook niet echt hoe ik mijn personage wil zetten, maar ik heb zoiets van het ontwikkeld vanzelf wel in het verhaal.


    One Who Travels A Higher Path.

    nog even een MT (fish)


    how dare you speak of grace

    En hoe gaat het hier met iedereen? Nog een beetje op schema?


    The purpose of a writer is to keep civilization from destroying itself.

    UGH, ik wil echt heel graag meedoen he maar ik heb echt 0,0 inspiratie.
    Maar hé, vorig jaar begon ik in maart maar heb ik de eerste hoofdstukken in mei herschreven en ben ik toen pas echt begonnen. Dus er is nog hoop.
    Als het komt dan komt het.

    Hoe gaat het bij jou? :)


    A to the Z

    Precies, dus de hoop nog niet verliezen! Nog bijna negen maanden de tijd ^^

    Bij mij gaat het wel redelijk (: ik heb nu net de 10k aangetikt, en als ik kijk naar de verdeling in het verhaal ga ik de 40k ook echt wel redden (was even te bang dat het te kort zou worden). Dus ik mag op zich niet klagen.


    The purpose of a writer is to keep civilization from destroying itself.

    Necessity schreef:
    En hoe gaat het hier met iedereen? Nog een beetje op schema?


    Uuuuh op zich wel... :'D Al heb ik even geen kans gehad om verder te schrijven, al heb ik nog wel genoeg hoofdstukken om online te zetten. Maar toch zou ik graag wat aanvullen voordat ik weer hoofdstukken online zet. XD Dus het gaat wel, haha.

    Maar aan jou reactie te zien, doe je het goed! Als je maar op schema blijft, dan is dat wel goed. ^^


    One Who Travels A Higher Path.

    Nog acht maand te gaan ^^ lukt het nog een beetje?
    Wie gaat er ook een sprint inzetten met Camp Nano?

    Sadira schreef:
    (...)

    Uuuuh op zich wel... :'D Al heb ik even geen kans gehad om verder te schrijven, al heb ik nog wel genoeg hoofdstukken om online te zetten. Maar toch zou ik graag wat aanvullen voordat ik weer hoofdstukken online zet. XD Dus het gaat wel, haha.

    Maar aan jou reactie te zien, doe je het goed! Als je maar op schema blijft, dan is dat wel goed. ^^

    Whoops sorry, ik had helemaal over je reactie heen gekeken :x
    Hoe gaat het inmiddels? Tijd gehad om weer aan te vullen?


    The purpose of a writer is to keep civilization from destroying itself.

    Necessity schreef:
    Nog acht maand te gaan ^^ lukt het nog een beetje?
    Wie gaat er ook een sprint inzetten met Camp Nano?

    (...)
    Whoops sorry, ik had helemaal over je reactie heen gekeken :x
    Hoe gaat het inmiddels? Tijd gehad om weer aan te vullen?


    Haha, maakt niet uit. :'D
    Ja... over dat.... ^^' Nee, want ik wilde meer aan mijn studie concentreren, dus ik heb niet meer verder kunnen schrijven. Studie is natuurlijk wat belangrijker, maar ik vind het wel jammer dat ik niet verder kon schrijven. (Niet helemaal waar, want tussendoor schrijf ik wel verder aan een orpg, oeps. :'D) Maar ik ben wel van plan om het weer op te pakken waar ik ben gebleven.
    Ik heb inderdaad Camp Nano voorbij gezien, misschien is dat iets voor mij. ^^


    One Who Travels A Higher Path.

    Sadira schreef:
    (...)

    Haha, maakt niet uit. :'D
    Ja... over dat.... ^^' Nee, want ik wilde meer aan mijn studie concentreren, dus ik heb niet meer verder kunnen schrijven. Studie is natuurlijk wat belangrijker, maar ik vind het wel jammer dat ik niet verder kon schrijven. (Niet helemaal waar, want tussendoor schrijf ik wel verder aan een orpg, oeps. :'D) Maar ik ben wel van plan om het weer op te pakken waar ik ben gebleven.
    Ik heb inderdaad Camp Nano voorbij gezien, misschien is dat iets voor mij. ^^

    Studie is ook zeker belangrijk ^^ maar af en toe vrije tijd ook toch? (A)
    Dat is altijd mijn excuus als ik druk ben maar wel ga schrijven haha.


    The purpose of a writer is to keep civilization from destroying itself.