• Voor het officiële SOTY/FOTY-topic, klik hier.




    Hierbij het onofficiële motiveer- en praattopic voor SOTY en FOTY 2018! Hier kan je met elkaar praten over je verhaallijn, vragen om tips en tricks, do's en don't's, elkaar peper in de reet stoppen om door te gaan met schrijven!

    Kraak hier niemands ideeën af en ga respectvol met elkaar om. Opbouwende kritiek is altijd beter dan een idee compleet de grond in duwen.


    A to the Z

    Necessity schreef:
    (...)
    Studie is ook zeker belangrijk ^^ maar af en toe vrije tijd ook toch? (A)
    Dat is altijd mijn excuus als ik druk ben maar wel ga schrijven haha.


    Ja, dat sowieso haha, maar dan deed ik andere dingen. :'D
    Haha ja!

    Hoe is het bij jou? ^^


    One Who Travels A Higher Path.

    Sadira schreef:
    (...)

    Ja, dat sowieso haha, maar dan deed ik andere dingen. :'D
    Haha ja!

    Hoe is het bij jou? ^^

    Mentale voorbereiding :'D

    Nou, camp nano helpt me echt wel. Ik heb in een paar dagen tijd al ruim 3k geschreven, dus ik heb goede hoop dat ik deze maand flink kan gaan sprinten in het verhaal. Ik heb nu zo'n 15k geschreven, en hoop dan rond de 30k te zitten, dus als dat me daadwerkelijk lukt, gaat het super ^^


    The purpose of a writer is to keep civilization from destroying itself.

    Ik heb officieel de 20k aangetikt zonet, so I'm happy ^^

    En hoe gaat het met jullie?


    The purpose of a writer is to keep civilization from destroying itself.

    Hoe gaat het nog met SOTYs?

    Ik heb echt een massive artblock en writersblock.
    Wat doen jullie als iets niet loopt?
    Like ik heb wel ideetjes maar het plot goed uitdenken komt dan niet en ugh, het is honestly echt heel erg frustrerend.


    A to the Z

    Bij mij gaat het goed ^^ met camp nano ben ik echt kilometers aan het maken, dus met geluk heb ik met een maand of twee a drie mijn soty al af ^^ (moet ook wel want daarna verdwijnt mijn tijd drastisch haha)

    Op papier zetten wat mijn ideeën zijn, en een beetje nutteloos Pinterest afstruinen voor een moodboard/writing prompts en tropes die erbij passen haha.
    Of erover praten met iemand (capslock optioneel) over wat ik heb en van welk punt ik naar welk punt wil, en wat opties zouden zijn.
    Maar zo'n writing/artblock is echt zo ontzettend frustrerend!


    The purpose of a writer is to keep civilization from destroying itself.

    Het is alweer mei en dit topic heeft wel vier pagina's. Is iedereen zo druk met andere dingen dat de soty's niet lukken? :c


    The purpose of a writer is to keep civilization from destroying itself.

    Ik heb nog altijd geen idee en ik denk ook niet dat het nog gaat komen.
    Ik denk dat Q ook gewoon te dood is geworden om nog lezers te trekken, dus dan is de motivatie nog moeilijker te zoeken... :(


    A to the Z

    Ja, dat er nog maar zo weinig users zijn helpt niet om gemotiveerd te raken helaas.


    The purpose of a writer is to keep civilization from destroying itself.

    Yaaay, mijn eerste hoofdstukje staat online!

    Ik moet wel zeggen dat het hier echt stil is. Vorig jaar heb ik niet zo heel actief meegedaan met SOTY maar in 2017 wel en toen was het veel actiever hier! (en op Q in het algemeen)


    The soul needs autumn.

    Grace schreef:
    Yaaay, mijn eerste hoofdstukje staat online!

    Ik moet wel zeggen dat het hier echt stil is. Vorig jaar heb ik niet zo heel actief meegedaan met SOTY maar in 2017 wel en toen was het veel actiever hier! (en op Q in het algemeen)


    Dat klopt helaas :(
    We hebben wel een whatsapp schrijfgroep want eigenlijk schrijven we atm allemaal wel aan dingen die niet op q komen. Dus als je daarin wilt?
    Ik weet dat de community hier mij echt gemotiveerd heeft voor mijn soty vorig jaar af te schrijven. Dus ik vind het ook heel jammer dat het nu stil is :(


    A to the Z

    Grace schreef:
    Yaaay, mijn eerste hoofdstukje staat online!

    Ik moet wel zeggen dat het hier echt stil is. Vorig jaar heb ik niet zo heel actief meegedaan met SOTY maar in 2017 wel en toen was het veel actiever hier! (en op Q in het algemeen)

    Oeh goed bezig!

    Ja dat is wel jammer inderdaad. Vorig jaar heb ik wel echt veel gehad aan het motiveertopic om mijn verhaal af te ronden.


    The purpose of a writer is to keep civilization from destroying itself.

    Necessity schreef:
    (...)
    Oeh goed bezig!

    Ja dat is wel jammer inderdaad. Vorig jaar heb ik wel echt veel gehad aan het motiveertopic om mijn verhaal af te ronden.


    Ja dat snap ik, sowieso is het fijn als je met anderen over je verhaalt kunt praten en gewoon elkaar wat kan motiveren.
    Er zijn ook minder lezers vind ik, of misschien verandert dit met de zomer maar wow ik ben gewend (sorry als dit arrogant klinkt) om een verhaal te starten met ongeveer 10 abo's en nu zijn het er 2. Alhoewel ik al lang blij ben dat ik mijn schrijfinspiratie weer gevonden heb, maakt het me ook wel onzeker.


    The soul needs autumn.

    Hebben jullie soms ook zo'n moeite met het bedenken van goede achternamen?


    The soul needs autumn.

    Ja, op veel lezers hoef je niet meer te rekenen helaas. Dat zegt niks over je schrijfvermogen, maar over het aantal mensen op Q.

    Ehh, er is een reden dat ik achternamen zo min mogelijk probeer te benoemen? :'D


    The purpose of a writer is to keep civilization from destroying itself.

    Hoe gaat het met het schrijven?


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.