• Voor het officiële SOTY/FOTY-topic, klik hier.




    Hierbij het onofficiële motiveer- en praattopic voor SOTY en FOTY 2018! Hier kan je met elkaar praten over je verhaallijn, vragen om tips en tricks, do's en don't's, elkaar peper in de reet stoppen om door te gaan met schrijven!

    Kraak hier niemands ideeën af en ga respectvol met elkaar om. Opbouwende kritiek is altijd beter dan een idee compleet de grond in duwen.


    A to the Z

    Beterschap!
    Ik probeer me in tentamenperiodes toch voor ik naar bed ga vrij te geven van het leren (na zeven uur 's avonds neem ik toch niks meer op), en eventueel dan in de avond nog even te schrijven.


    The purpose of a writer is to keep civilization from destroying itself.

    Necessity schreef:
    Beterschap!
    Ik probeer me in tentamenperiodes toch voor ik naar bed ga vrij te geven van het leren (na zeven uur 's avonds neem ik toch niks meer op), en eventueel dan in de avond nog even te schrijven.


    Oh dat is een mooie tip! Bedankt!


    all because i liked a girl

    madelame schreef:
    Ik wil zo graag schrijven, maar toetsweek én ziek zijn :')
    Hoe doen jullie het als je toetsweek/tentamens hebt met schrijven?


    Ik heb ontdekt dat examens en het begin van SOTY de slechtste combo ooit is :c ik heb nog niets kunnen schrijven, mneh.


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Jongens, ik heb het andersom. Ik moet van mezelf samenvatten (ik doe zelfstudie), wat doe ik? Natuurlijk schrijven, terwijl ik samenvattingen moet maken. D: HELP.


    One Who Travels A Higher Path.

    *knip*

    [ bericht aangepast op 19 mei 2019 - 17:18 ]


    The purpose of a writer is to keep civilization from destroying itself.

    Mijn document zit al op de 10.000 woorden :’)
    Gelukkig moet hoofdstuk 4 nog goedgekeurd worden, want het gaat anders veel te hard


    all because i liked a girl

    Ik heb juist dat het mega traag gaat. Ik ben het fictie schrijven voor mijn gevoel een beetje verleerd. Ik heb ideeën genoeg, maar ik ben maar niet tevreden met de manier waarop ik ze opschrijf ><


    I am an idiot, I move.

    Omg. Hoofdstuk 4 geplaatst wat betekent dat ik 10K heb behaald!


    all because i liked a girl

    Mathemagics schreef:
    Ik heb juist dat het mega traag gaat. Ik ben het fictie schrijven voor mijn gevoel een beetje verleerd. Ik heb ideeën genoeg, maar ik ben maar niet tevreden met de manier waarop ik ze opschrijf ><


    Ik voel me precies zo, triest genoeg al sinds een half jaar in mijn studie, en dat is inmiddels twee jaar geleden. Ik ben te perfectionistisch geworden.

    Het helpt mij een beetje om te realiseren dat het niet in een keer goed hoeft. De eerste versie moet alleen maar bestaan, volgende versies worden daadwerkelijk van betere kwaliteit.


    For those I love, I will sacrifice

    Dat had ik ook echt hele lange tijd! Denken dat het niet perfect moet omdat het maar de first draft is, is inderdaad een grote hulp geweest. Verder ook loskomen van dat idee dat je niet verder kan tot het eerste hoofdstuk perfect staat, is ook een grote! Ik had echt dat die proloog mij belemmerde. maar sinds ik daar vanaf gestapt ben lukte het vorig jaar wel goed.

    Im slowly getting there with my idea voor soty 19 maar ik moet nog een goed plot bedenken haha, the hardest part
    hoe gaat het met jullie? :D


    A to the Z

    Ik had al een tijdje een idee in mijn hoofd rondspoken dat heel goed blijkt te passen in "superkrachten". Ik vond het plot alleen heel ingewikkeld, omdat het idee focuste op de krachten zelf en de setting.

    Gisteravond heb ik alles op memo's geschreven en net zo lang gehusseld en gepuzzeld tot het paste. Nu ben ik best tevreden, alleen een beetje bang dat de climax te flauw/saai is.


    For those I love, I will sacrifice

    Ik snap jullie helemaal. Ik heb ook echt last van het idee dat het goed moet zijn. Ik denk constant dat alles warrig is, en niet goed geschreven. Activeren is dan ook echt een opgave :') maar tegelijk weet ik ook dat ik er toch niks aan ga veranderen haha. Maar wat als het tegenvalt?


    The purpose of a writer is to keep civilization from destroying itself.

    Ik weet waar ik met mijn verhaal heen wil en wat er moet gebeuren in hoofdstuk 2, maar daarvoor moet ik eerst nog een deel van hoofdstuk 1 schrijven en ik heb geen idee wat. Ik wil mijn lezers in contact brengen met mijn hoofdpersonage en tegelijkertijd het niet saai maken :') struggles.


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Ik had het idee dat ik echt super snel ging en veel schreef, en bij nader inzien is het pas 6k :')


    The purpose of a writer is to keep civilization from destroying itself.

    Necessity schreef:
    Ik had het idee dat ik echt super snel ging en veel schreef, en bij nader inzien is het pas 6k :')


    "Pas 6k"!? Ik zou willen dat ik 6k had, haha.


    For those I love, I will sacrifice