• "An idyllic writers retreat, smack-dab in the middle of your crazy life"




    Hoera, het is weer zover! NaNoWriMo is ondertussen een paar maanden voorbij, maar leg jullie laptops/pennen/typmachines/inspiratiehersenen niet neer, want het is tijd voor... camp NaNo!
    Whet, waar heb je het over?
    Camp NaNoWriMo is een soort light-versie van de echte National Novel Writing Month (in november). Tijdens camp NaNo is het weer de bedoeling om zoveel mogelijk woorden te schrijven, maar deze keer kies je je eigen doel. We gaan dus niet allemaal voor de illusoire 50.000, maar elk voor ons eigen woordenaantal.
    In tegenstelling tot de echte NaNo, gaat Camp NaNo zowel in april als in juli door.

    Hoe kan ik meedoen?
    Gewoon door je aan te melden op de site, campnanowrimo.org. Je kan ook in dit topic melden dat je meedoet en dan zet ik je op de lijst. Daarnaast hebben we een ultragezellige whatsappgroep! Dus als je daarbij wil, mag je je nummer sturen en voeg ik je toe.

    Maar hoe zit het dan met die cabins?
    De site van camp NaNo biedt cabins aan, oftewel: schrijversgroepjes. In je cabin kan je elkaar motiveren om verder te schrijven; melden hoe ver je staat in je schrijf-proces of gewoon vertellen welk brood je at. Een beetje een mini-Q dus. In één cabin zitten maximum 20 schrijvers.
    Als jullie het zien zitten, kunnen we onze eigen privé cabin maken!

    Campers:
    (Username op Q / Username op NaNo / titel verhaal / doel)
    - Frodo / Philyra / Avondrood / 20K
    - Sunai / MayLynn / Hartenkoning / 50K
    - Feinics / Canaim / Sleutel tot Geluk / 12K
    - Vasya / Calaer / Winter / 15K
    - Rozenthee / Zwadderaar / Duizend vallende sneeuwvlokken / 50K
    - Necessity / Necessity_ / Levenslied / 15K
    - Krensorae / - / DANGER CLOSE / 25K
    - Corday / Peblesse / Stad op palen / 25K
    - Cayline / Cayline / Het Hof van de Dromenden / 50k uiteindelijk
    - Bunbury / Douceur / De nacht dat de sterren uit de hemel vielen / 20k
    - Vergil / Nolanverse / Naamloos / 20k
    - madelame / madelame / The List & B L A C K / 20K
    - Aarsvogel / AlphaNoodle / Bloedbroeders / 10K


    [ bericht aangepast op 4 april 2019 - 11:16 ]


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Necessity schreef:
    (...)
    Ja dat is zeker lastig. Zeker als je dan zo'n boek hebt wat echt super lekker wegleest en waardoor je dan helemaal wordt meegevoerd in het verhaal. Dan heb ik ook altijd zoiets van 'damn dat wil ik ook kunnen'. Ik probeer mezelf dan altijd maar voor te houden dat de enige manier om daar ook te komen is door te oefenen, oefenen en oefenen. En dat de eerste stap is om daadwerkelijk een verhaal af te hebben, en die eventueel daarna te herschrijven. Of een nieuwe te beginnen. De eerste en denk ik lastigste stap is immers om een verhaal af te maken. Je schrijven kan nog zo goed zijn, als het verhaal niet af is zal je er nooit mee verder kunnen.

    Dat is zeker waar. Ach, ja. Ik denk dat ik het maar even moet laten rusten voor een paar uur en even mijn gedachten moet verzetten. Na het eten maar even een rondje hardlopen, wie weet hoe ik er dan over denk.

    Krensorae schreef:
    (...)
    Dat is zeker waar. Ach, ja. Ik denk dat ik het maar even moet laten rusten voor een paar uur en even mijn gedachten moet verzetten. Na het eten maar even een rondje hardlopen, wie weet hoe ik er dan over denk.

    Ik hoop dat dat je helpt ^^


    The purpose of a writer is to keep civilization from destroying itself.

    Ik doe ook mee!

    Aarsvogel / AlphaNoodle / Bloedbroeders / 10K
    Zou ik ook in de cabin kunnen?


    Zoek en je zult vinden. Vindt je het niet, dan is het zoek.

    Ik heb voor het eerst in een maand weer wat kunnen schrijven en heb 812 woorden op papier kunnen zetten. Hopelijk kan ik daar morgen nog meer van maken!


    From these ashes, I will rise

    Nieuwe dag, nieuwe kansen...

    Krensorae schreef:
    (...)
    Ik zou wel willen, maar ik zit zelf ook met een probleem. De twijfels. Die eeuwige twijfels. Is mijn verhaal wel spannend genoeg? Kan het wel tippen aan de gevestigde schrijvers?

    Ik ben nu een boek van Chris Ryan aan het lezen in precies het genre dat ik schrijf. En die boeken zijn zo verrekte goed. Ik las net een stukje over dat een militair een goede vriend/collega moest doodschieten omdat die te erg gewond was. Het doet zoveel met me. En dan wil ik ook zo kunnen schrijven - maar dat lukt me niet. En dan denk ik 'hmmm, plotje maar weer aanpassen dan?'. En zo komt er vervolgens niets af. Ugh, ik haat mezelf.


    Je moet jezelf ook niet vergelijken met Chris Ryan of zijn schrijfstijl (: jij bent een volledig ander persoon, met een volledig verschillende schrijfstijl. Jij gaat nooit schrijven zoals Chris Ryan, maar hij gaat ook nooit schrijven zoals jou!
    Als je gelooft in je plot, verander hem dan niet. Schrijf. Wanneer je binnen een tijdje terugkijkt op je verhaal, ga je blij zijn dat je hem behouden hebt!


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    + Ik hoop dat nu iedereen die in de cabin wil zitten, erin zit? *O*


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Ik verander mijn project in DANGER CLOSE. NEMESIS bewaar ik uiteraard nog wel maar ik werk er voorlopig niet meer aan.

    Ik zit nog steeds aan 640 woorden maar ik ben wel begonnen met het herschrijven van mijn verhaal, en dat voelt goed (bloos)


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Omg iedereen zo goed bezig! Ik eh... zit nu op 0 woorden.


    SIC | PARVIS | MAGNA

    Mijn nieuwe plot voor Danger Close is bijna af en ik moet zeggen, dit ziet er een stuk beter uit dan Nemesis. Al was Nemesis wel origineler, denk ik.


    Oeps.


    Zoek en je zult vinden. Vindt je het niet, dan is het zoek.

    Oh, wauw, dan moet je even bikkelen, hihi.

    En hoe gaat het bij iedereen? (:

    Ik zit momenteel op ongeveer 5.5k van mijn 20k doel (bloos)


    Caution first, always.