• leven in de brouwerij!



    Het is zo een twee jaar geleden dat ik erg actief was op quizlet en ik heb de laatste maanden geprobeerd om een beetje quizlet her te ontdekken en te kijken wat er speelt.

    Het probleem is:
    Er speelt niet veel
    Quizlet lijkt niet meer op Quizlet en ik weet niet meer waar ik kan beginnen met actief zijn..

    Misschien moet ik een nieuwe ingang moet vinden. Misschien is bijna alle activiteit verborgen op Quizlet.
    Ik weet dat ik niet de enige ben die dit is opgevallen en dat de daling van de activiteit op Quizlet al jaren bezig is.

    Ik weet niet of quizlet actiever kan maken. Het zou mooi zijn als dat kon.
    Misschien kunnen we het samen.


    [ bericht aangepast op 18 juli 2019 - 16:43 ]


    I'm living in dreamworld, where I make my stories and a dream.

    Ik heb de hoop ook opgegeven. Zolang er geen actieve administrator is, gaat de site er ook niet actiever op worden. Er zijn in het verleden genoeg suggesties gedaan, maar als daar nooit wat mee gedaan wordt houdt het op. Jammer, want dit was een site met veel potentie.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Croweater schreef:
    Ik heb de hoop ook opgegeven. Zolang er geen actieve administrator is, gaat de site er ook niet actiever op worden. Er zijn in het verleden genoeg suggesties gedaan, maar als daar nooit wat mee gedaan wordt houdt het op. Jammer, want dit was een site met veel potentie.


    Ben ik helemaal met je eens!


    "Once something is a passion, the motivation is there." — Michael Schumacher.

    Sasageyo schreef:
    De site is al een hele tijd aan het doodbloeden. Vrees dat je er niet zoveel aan kunt doen. Beetje een negatieve spiraal van: minder mensen, minder topics, minder activiteit maakt het minder leuk om hier te zijn aka mensen blijven weg.

    Zo voelt het ook voor mij, maar ik wil de hoop niet helemaal opgeven.. Dan ben ik een van de mensen die juist voor de inactiviteit heeft gezorgd.


    I'm living in dreamworld, where I make my stories and a dream.

    Sasageyo schreef:
    De site is al een hele tijd aan het doodbloeden. Vrees dat je er niet zoveel aan kunt doen. Beetje een negatieve spiraal van: minder mensen, minder topics, minder activiteit maakt het minder leuk om hier te zijn aka mensen blijven weg.


    Dat denk ik jammer genoeg ook.

    De reden waarom ik oorspronkelijk naar Quizlet kwam was niet het forum of de quizzen, maar de verhalen. Ik vond het leuk om reacties op mijn verhalen te krijgen en die van anderen te lezen. Toen kwam er een leuk en druk forum bij etc etc. Maar voor mij blijft de basis het schrijven wel. En in die periode kwamen dan ook de echte stories en de spotlight, de top creaties, ... echt alles stond in het teken van het verhaalaspect beter te maken.

    Nu er zo weinig mensen zijn, staat Quizlet en beetje stil. Verhalen worden minder gelezen en reacties minder geschreven. Dit geeft me het gevoel dat ik mijn verhaal evengoed gewoon in een Word-document kan zetten, want het op Quizlet publiceren heeft geen meerwaarde meer. Er is amper feedback en dat werk voor mij demotiverend omdat ik weet hoe het vroeger was. Ik schrijf ook veel trager dan vroeger en verlies sneller interesse in verhalen omdat ik gewoon geen/amper feedback krijg (en ik heb het gevoel dat dat bij anderen ook zo is want vroeger werden er vaak meerdere keren per week hoofdstukken geüpload en nu duurt het eerder weken of maanden). Al moet ik toegeven dat het ook deels komt omdat ik nu niet meer studeer en ben gaan werken. Ik zit gewoon in een heel andere levensfase dan enkele jaren geleden, maar dat neemt niet weg dat Quizlet een leuke vorm van escapisme zou kunnen zijn.

    Natuurlijk zeggen we altijd 'je moet voor jezelf schrijven!' en 'je moet niet op het aantal abo's letten', maar het lage aantal werkt gewoon ontmoedigend. En dat in combinatie met een stil forum zorgt ervoor dat ik Quizlet steeds minder opdoen. Telkens als ik mezelf voorneem om hier weer meer te komen werkt dat voor ongeveer twee weken en dat daalt mijn interesse alweer.

    Ik vind dit gewoon zo erg omdat ik al meer dan tien jaar lid ben van deze site en ik heb hier echt fantastische tijden beleefd. Ik weet nog dat ik vroeger niet kon wachten om thuis te komen en Quizlet te openen en verhalen te lezen en de reacties op mijn verhalen te lezen. Ik heb het zien groeien tot wat het nu is en om het zo te zien doodbloeden is gewoon jammer. Ik denk niet dat er ooit en website is geweest die me zo nauw aan het hart ligt als Quizlet. Ik hoop gewoon dat we toch op een bepaald moment voor een ommekeer kunnen zorgen. Maar daar moeten denk ik vernieuwingen voor nodig zijn en vooral nieuwe leden die nog enthousiast over alles zijn en zo anderen meetrekken in hun enthousiasme.


    The soul needs autumn.

    SPECS schreef:
    Nou ik was dus aan het kijken, misschien kunnen we een quizlet funding opzetten en een facebook advertentie op starten?
    Dat iemand een mooie banner maakt (een covermaker?) om Quizlet te promoten en dat we dan een link droppen naar een welkoms topic waarin Quizlet word uitgegeld? Moet iedereen natuurlijk wel enthousiast zijn en een steentje bijdragen.


    Ik vind dit een leuk initiatief. Zulke ideeën (en personen zoals jij) zijn gewoon nodig om de site levendiger te maken. En hallo, er zit hier nog steeds genoeg creatief talent! Ik denk dat als we met z'n allen gaan brainstormen en samenwerken we verder zullen komen. Alles is in ieder geval beter dan negatief te blijven.


    Every scrap of you would be taken from me, watched as you signed your name Marjorie

    Croweater schreef:
    Ik heb de hoop ook opgegeven. Zolang er geen actieve administrator is, gaat de site er ook niet actiever op worden. Er zijn in het verleden genoeg suggesties gedaan, maar als daar nooit wat mee gedaan wordt houdt het op. Jammer, want dit was een site met veel potentie.


    Dit eigenlijk. Ik kom alleen nog online om te checken of Necessity een hoofdstuk van haar story heeft geplaatst en thats it. Ik reageer nog amper op topics en zelfs het LJH is niet meer mijn plek.
    Het zou geweldig zijn als er wat meer liefde in Q gestoken kon worden, maar door de jaren heen merk ik dat users wel ideeën hebben, maar deze eigenlijk amper tot niet uitgevoerd worden. Wie daar schuld aan heeft laat ik in het midden, maar Q is zeker aan het doodbloeden. En zo gaat het nu al een aantal jaren hier. Ik zit hier alweer zo'n 11 jaar en heb het echt wel meegemaakt inmiddels. Naar mijn idee wordt Q op den duur een soort 2e Fanfiction site die ook niet levendig meer is.
    Persoonlijk hoop ik dan dat er eventueel een nieuwe Nederlandse schrijverssite opkomt als het echt zo gebeurt dat Q het niet meer redt. En dan met actievere personen die de site beheren.


    • It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •

    Croweater schreef:
    Ik heb de hoop ook opgegeven. Zolang er geen actieve administrator is, gaat de site er ook niet actiever op worden. Er zijn in het verleden genoeg suggesties gedaan, maar als daar nooit wat mee gedaan wordt houdt het op. Jammer, want dit was een site met veel potentie.


    26 - 02 - '16

    Ik merk ook veel verschil met 'vroeger.'
    Vroeger was de site veel actiever en gebeurde er een hoop. Nu is dat in mijn ogen ook wel af genomen.
    Zelfs na enkele pogingen van users om Q weer wat leven in te blazen.
    Maar inderdaad, die initiatieven werken voor hooguit een week en dat was het weer. Erg zonde..
    Nu ben ik zelf meer op Q voor mijn verhalen maar verder ben ik ook niet heel actief meer. Veel van mijn vrienden zijn ook al gestopt met Q dus ik ben nu een beetje het verloren schaap die achter blijft. Iets wat wel jammer is want Q blijft wel een leuke plek en voor mij is het een goede uitlaatklep. Zowel het LJH als mezelf volledig in een story verliezen door er lekker aan door te schrijven.

    Maar dat idee om reclame te maken is wel een goed idee. Het kan een optie zijn 🤷‍♀️


    "It means no worries, for the rest of your days"

    Even een korte reactie hierop met wat er zoal besproken is; zelf denk ik dat het financiële onderwerp vooral met Rutger besproken moet worden, gezien het zijn site is. Natuurlijk is het een leuk initiatief om meer reclame te maken voor Quizlet en geld in te zamelen, maar Rutger is vooral verantwoordelijk voor zijn eigen site. Nu weet ik niet precies wat voor kosten gebonden zaten aan deze site voor hem, maar voor zulke dingen georganiseerd worden denk ik dat het niet slecht is eerst zulke dingen met hem te bespreken (eventueel met hoeveel hij kan bijspringen ermee).


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Lacune schreef:
    (...)

    Ik vind dit een leuk initiatief. Zulke ideeën (en personen zoals jij) zijn gewoon nodig om de site levendiger te maken. En hallo, er zit hier nog steeds genoeg creatief talent! Ik denk dat als we met z'n allen gaan brainstormen en samenwerken we verder zullen komen. Alles is in ieder geval beter dan negatief te blijven.


    Lief 😊
    Je hebt natuurlijk wel gelijk, hopelijk lukt 't 😊


    You were born original, don't die as a copy.