• Hi!

    Over de jaren heen heb ik heel wat RPG ideeën verzameld en aangezien ik hier graag eens eentje zou openen, vroeg ik me af in welk idee er precies het meeste interesse is. Ik heb alle 'meest interessante' plotten uit mijn lijst gehaald.

    Idee één: een wereld waarin vrouwen onderdanig zijn en mannen domineren. Eenmaal per jaar, op één juni*, valt de Claiming**. Op een leeftijd van achttien moeten alle meisjes naar de jaarlijkse Claiming, waar ze hun toekomstige man zullen tegenkomen - deze zullen hen moeten claimen. Als een meisje geclaimd is, dan worden de initialen van de man getatoeëerd op een plek naar keuze. Meisjes met een hoge score*** worden sneller geclaimd dan die met een lage score.
    *Eén juni: indien het meisje op deze dag nog geen achttien jaar is, dient ze te wachten tot het volgende jaar. Ze heeft dan wel al de testen afgelegd maar dient dus te wachten tot een volgende Claiming.
    **Claiming: in het jaar 2200 was de wereld een vredevol iets, iedereen was evenwaardig (buiten het feit dat vrouwen op bepaalde vlakken minderwaardig waren dan mannen). Een paar jaren later, in 2210, kwamen een aantal feministen op voor de vrouwenrechten. Er brak bijna oorlog uit. Het leger en politie probeerde deze feministen te stoppen en eens ze gestopt werden, werd er besloten dat mannen nu de leiding hadden en kwam het gehele idee van de Claiming op poten.
    ***Score: je hele schoolcarrière word je voorbereid op de Claiming. Op school zijn er verschillende vakken (zoals koken, wassen, poetsen, zorgen voor kinderen) waarin ze je opleiden tot huisvrouw - in deze wereld zijn vrouwen immers niet meer waard dan dat. Zo leer je deze dingen over de jaren heen. In je laatste jaar krijg je een groot examen waarin wat je geleerd hebt terugkomt. Op basis van je antwoorden, krijg je een score. Tijdens de Claiming wordt je score verteld. Hoe beter je scoren, hoe geschikter je bent als huisvrouw, wat mannen graag hebben.

    Begin: deze zou starten aan het begin van het laatste jaar van iedereen - dus ook de jongens, want deze zullen uiteindelijk ook een meisje moeten claimen vanaf dat ze achttien jaar zijn. Mannen mogen claimen tot hun 22e.
    - gebaseerd op een wattpad verhaal.


    Idee twee: een vrouwengevangenis. Vrouwen van allerlei leeftijden en voor allerlei redenen zitten hier gevangen voor een bepaalde tijd. De ene voor jaren en de andere voor slechts een paar maanden. Op het eerste zicht lijkt dit op een doodnormale gevangenis. De cellen, een kantine, het personeel wat uit mannen en vrouwen bestaat.. Maar wat als er een gedeelte is in de gevangenis, waar je niet zomaar binnenkomt? Hier worden vrouwen die zich écht niet kunnen gedragen naartoe gebracht. Hier willen ze hen 'africhten' totdat ze terug normaal kunnen reageren op alles. Maar wat als er hier ook hele andere dingen gebeuren*?
    *Andere dingen: nog vrij om te kiezen wat voor dingen dit zijn, dat weet ik nog niet precies.
    Begin: deze zou starten op het punt dat er nieuwe gevangenen komen - je bent vrij om te kiezen of je personage nieuw is of niet. De nieuwelingen weten dus niet dat er zo'n deel is, wat voor leuke 'emoties' kan zorgen.
    - gebaseerd op het speciale gedeelte in de 'gevangenis' van riverdale.

    Idee drie: de maffia. Al eeuwenlang is er ruzie tussen twee maffiagroepen, namelijk de Duitse maffia en de Russische maffia. Continu halen ze uit naar elkaar en maken ze elkaar het leven zuur. Beide groepen willen namelijk de beste zijn. Het speelt zich af in Amerika, High School. Leden van beide groepen gaan daar naar school, waar ze tevens ook heel goed moeten uitkijken voor mogelijke aanvallen. Het is verboden om om te gaan met een lid van een andere groep*.
    *Andere groep: dit kan hele leuke dingen opleveren als je dan net wel gaat omgaan met leden van de andere groep. Hierin ben je dus ook vrij. Leden hebben ook beide geslachten.
    Begin: deze zou starten aan het begin van een nieuw schooljaar. Welk schooljaar het precies is, maakt niet uit, aangezien de leden verschillende leeftijden hebben. De grote bazen van de maffiegroepen zitten ook op die school, maar in het laatste jaar (en zijn meestal ook wel twee jaar ouder dan de gemiddelde leeftijd van een laatstejaars). De bazen zijn kinderen van de vorige baas, aangezien het wordt doorgegeven van generatie op generatie.
    - gebaseerd op een wattpad verhaal.

    Idee vier: nerve. Er komt een nieuw spel online. Gebaseerd op truth or dare, maar het focust zich enkel op de dares. In het begin van het spel moet je kiezen of je een speler (player) of een kijker (watcher) bent. Kijkers geven dares aan de spelers. Indien je de dare accepteert, krijg je x aantal tijd om hem te voltooien. Voltooi je hem? Dan krijg je een bepaald geldbedrag. Kun je hem niet voltooien binnen de tijd of lukt het niet? Helaas, dan lig je uit het spel en verlies je al het geld wat je gewonnen hebt. Het spel gaat door tot er twee mensen overblijven, die de finale zullen moeten spelen. Alleen weet niemand dat dit 'onschuldige' spelletje zich opbouwt met steeds gevaarlijkere en meer uitdagende dares.
    Begin: deze zou starten aan het begin van het spelletje. Het personage mag kiezen wat het wil zijn (player/watcher) en aan de hand daarvan, kan de rpg gespeeld worden.
    - gebaseerd op de film nerve.

    Het is puur toeval als jouw idee ongeveer hetzelfde is als het mijne. Mijn ideeën komen namelijk af van de dingen die ik leuk vind, waardoor ik er een RPG idee van heb gemaakt. Het kan dus heel goed zijn dat we ergens dezelfde interesses hebben en onze ideeën daardoor op elkaar lijken. (:

    Alvast bedankt om mee te delen in welk soort idee jouw interesse ligt!

    x.

    [ bericht aangepast op 14 aug 2019 - 17:22 ]


    you've got my heart on overdrive.

    Idee 1 vind ik wel heel tof klinken en zou ik graag in mee rpgen


    Change is for weirdos ~ Niall Horan

    Idee 1 spreekt mij wel aan!
    Zou ik zeker aan mee doen (:

    super tof om te horen! dan ga ik deze avond eens kijken om van het eerste idee een rpg te maken. c:

    tevens ook even een nieuw idee toegevoegd, die sinds een paar dagen in mijn hoofd zit.


    you've got my heart on overdrive.