• Metanoia University
    "The journey of changing one's mind, heart, self or way of life"

    Welcome to The University of Metanoia a place where all our students can work on their happy endings.

    The University of Metanoia is een grote campus waar de afstammelingen van de welbekende sprookjesfiguren gaan studeren. Naast hun avonturen moeten ze zo af en toe ook met hun neus de boeken in zodat ze de wereld kunnen verbeteren. Deze school bied hun studenten alle richtingen aan waar ze maar van kunnen dromen en houd hun studenten dicht bij elkaar. Iedereen kent haast iedereen en er is dan ook een strikte regeling wat betreft verboden middelen. Metanoia staat dan ook niet zomaar bekend als de beste school, iedereen is er welkom.

    Zo ook de studenten van Ira University. Waar de meeste sprookjes figuren hun happily ever after uitleefden, was er ook een andere zijde die het hier moeilijker mee heeft gehad. Ira University was een afgelegen kasteel waar de kinderen van de meer duistere figuren heen konden om toch een toekomst te krijgen. Deze school stond niet bepaald goed bekend. Vele studeren gaven er dan ook de brui aan. Echter na een incident werd de universiteit gesloten en stonden veel studenten op straat. Gelukkig opende Metanoia ook voor hen de deuren waardoor er heel wat conflicten op de school ontstonden. Sommige studenten keerden zich tegen de nieuwelingen terwijl bij anderen juist de interesse in het zorgeloze leventje van de anderen gewekt werd.

    Hou jij je stevig vast aan jouw destiny wil je dan toch je eigen verhaal gaan schrijven, hier in the University of Metanoia?


    Once upon a time...




    Speeltopic Rollentopic Praattopic

    ROLES










    The Univeristy of Metanoia

    Charlie George Pan Peter Pan Oldenburg 1.1
    Breezy "Bree" Periwinkle DarkFae 1.1
    Ophelia Oceanusdatter Attina DarkFae 1.1
    Ilyas Cassim of Agrabah Aladdin Hargreeves 1.1
    Mei Kiyoko Hamada Hiro Hamada Venustic 1.3
    Olivia Anna Oldenburg Elsa Sombre 1.2
    Name Dochter Rapunzel Balloo Pg
    Adil Zaire Al-Jurjani Jafar Hanson 1.3
    Beauregard "Beau" Delbert Hawkins Jim Hawkins Oldenburg 1.5
    Name Dochter Belle Alomnia Pg
    Finnley "Finn" Arthur Holm Ariel Venustic 1.5
    Diana/Bunny "Dee" Helen Kingsleigh Alice Hargreeves 1.5
    Dominic/March "Dom" Tarrant Kingsleigh Alice Oldenburg 1.5
    Lise Elea Bjorgman Anna Hopps 1.6


    Ira Univeristy

    Larsen Niklas Oldenburg Elsa Oldenburg 1.1
    Percival "Percy" Ashley Hook Captain Hook Hargreeves 1.1
    [R] Lillian "Lilly" Evil Queen FreeThyself 1.4
    Lucien Étienne Richard Gaston Venustic 1.4
    Orev Hades DarkFae 1.5
    Qadir Fayez Al-Jurjani Jafar Hanson 1.3
    Morrigan Zira Prince Scar Hopps 1.4
    Methuselah "Seth" Grim Reaper Lovecraft 1.4
    Avarice Onyx De Vil Cruella De Vil Sombre 1.5
    Nesrin Feyre Maleficent Philophobia 1.6



    INVULLEN

    Naam
    Leeftijd (19- 25)
    Metanoia or Ira
    (Eventuele) Powers
    Innerlijk
    Uiterlijk
    Geschiedenis/Familie
    Extra









    What if I'm not the hero? What if I'm the bad guy?







    METANOIA





    RULES



    In deze RPG gelden de huisregels van Quizlet.
    Je schrijft een post van minimaal 300 woorden.
    Je probeert minstens 1 keer per week te posten mits je het druk hebt, gelieve het ons dan te melden.
    Lees het topic goed door voordat je een personage aanmaakt.
    Een reservering blijft 72H staan. Geef aan als je dit niet red vanwege omstandigheden.
    Maximaal 3 personages per persoon.
    Geen Mary-Sue's en Gary-Stu's.
    Alleen Dom of Hargreeves maken nieuwe topics aan, tenzij anders aangegeven.
    16+ is toegestaan, meld het echter liever wel boven een post.
    Sluit niemand buiten, geen ruzies.
    Vragen kunnen altijd gesteld worden en ideeën zijn ook altijd welkom.
    Naamsverandering graag doorgeven.
    Dit idee is uitgewerkt door DarkFae, Hargreeves en Oldenburg.

    [ bericht aangepast op 17 mei 2020 - 2:34 ]


    How far is far

    DarkOne schreef:
    (...)

    Ow ik dacht dat die wel in Disney voor kwam maar dan heb ik me vergist.
    Dan wil ik graag een dochter van Anna uit fronzen en voor een mannelijke rol denk ik er nog even over na.

    Het is ook wel verwarrend hoor, ik snap wat je bedoelt :')
    In Once Upon A Time komen natuurlijk ook personages uit Disney voor.
    Is goed, ik zet je erbij! Ik hoop dat het niet erg is dat het speeltopic al geopend is? Het loopt niet zo hard dus je kan er nog prima inkomen c:


    How far is far

    Oh ik had al min of meer een dochter van Anna bedacht :c


    I, Tahani Al-Jamil, shall do my level best to make every event too much.

    HlCCUP schreef:
    Oh ik had al min of meer een dochter van Anna bedacht :c

    Siblings? c:


    How far is far

    Hee hoi, ik zie dat er nog een plekje vrij is. Is er nog een mogelijkheid dat ik nog aan mag sluiten :)? Man of vrouw maakt me niet zo heel veel uit. Ik zie dat de meeste rollen al bekend zijn er al een praattopic is vandaar.


    "The stars replaced the emptiness of my heart."

    Alpas schreef:
    Hee hoi, ik zie dat er nog een plekje vrij is. Is er nog een mogelijkheid dat ik nog aan mag sluiten :)? Man of vrouw maakt me niet zo heel veel uit. Ik zie dat de meeste rollen al bekend zijn er al een praattopic is vandaar.

    Van mij mag je zeker nog meedoen! Als het voor jou geen probleem is dat we al even op weg zijn c:


    How far is far

    Oldenburg schreef:
    (...)
    Van mij mag je zeker nog meedoen! Als het voor jou geen probleem is dat we al even op weg zijn c:


    Ik vind inspringen zeker geen probleem! Ik moet wel eerlijk toegeven, ik ben al een tijdje niet meer online, dus met al die codes moet ik wel weer even aan het prutsen, maar komt vast goed! Wat kunnen jullie nog het best gebruiken een man of een vrouw?


    "The stars replaced the emptiness of my heart."

    PhiIophobia schreef:
    (...)

    Ik vind inspringen zeker geen probleem! Ik moet wel eerlijk toegeven, ik ben al een tijdje niet meer online, dus met al die codes moet ik wel weer even aan het prutsen, maar komt vast goed! Wat kunnen jullie nog het best gebruiken een man of een vrouw?

    Dat maakt niets uit hoor, zeg maar wat jij het liefst wilt c:
    Ugh, codes, daar kan ik ook nog altijd niet mee overweg haha


    How far is far

    Oldenburg schreef:
    (...)
    Dat maakt niets uit hoor, zeg maar wat jij het liefst wilt c:
    Ugh, codes, daar kan ik ook nog altijd niet mee overweg haha


    Ik vind het nog altijd makkelijker om vanuit vrouwen te schrijven, dus als dat kan dan het liefste dat. Dochter van Maleficent :).


    "The stars replaced the emptiness of my heart."

    PhiIophobia schreef:
    (...)

    Ik vind het nog altijd makkelijker om vanuit vrouwen te schrijven, dus als dat kan dan het liefste dat. Dochter van Maleficent :).

    Helemaal goed! ^^


    How far is far

    Lise Elea Bjorgman
    foot size doesn't matter!

    —— NAME
    Lises eerste naam lijkt in zekere zin wel op die van haar tante Elsa, maar daar hebben Anna en Kristoff nooit echt uitspraak over gedaan.

    —— AGE
    Lise is 20 jaar oud. Ze is geboren op 9 juli, middenin de zomer (die zelfs in Scandinavië nog redelijk warm kan zijn).

    —— POWERS
    Lise heeft, in tegenstelling tot haar neef, niet de superkrachten van haar tante Elsa geërfd. Af en toe vindt ze dit jammer, maar ze kan, net als haar moeder vroeger, ontzettend genieten van de ice powers die Larsen en Elsa laten zien. Hoewel ze dus geen 'buitenaardse' krachten heeft, heeft Lise iets waardoor vrijwel iedereen haar aardig vindt. Ze probeert ervoor te zorgen dat iedereen op zijn of haar gemak is en ze zal nooit iemand pesten.

    —— CHARACTER
    caring — dreamy — happy — naive — sweet

    Het is wel duidelijk dat Lise Anna's dochter is. In alles lijken ze op elkaar: van de haarkleur tot aan het karakter. Net als Anna is Lise vrolijk, soms wat naïef en wat te romantisch. Ze droomt van net zo'n soort relatie als die haar ouders hebben en kan uren zwijmelen over knappe mannen en dates.
    —— HISTORY & FAMILY
    Moeder: Princess Anna Oldenburg
    Vader: Kristoff Bjorgman


    I, Tahani Al-Jamil, shall do my level best to make every event too much.

    Hee even wat anders gezien de Maleficent real-life film qua verhaal nogal verschilt van de originele getekende variant vroeg ik me af aan welk verhaal ik me het beste kon houden. Wat hebben jullie in dit geval het liefst?


    "The stars replaced the emptiness of my heart."

    PhiIophobia schreef:
    Hee even wat anders gezien de Maleficent real-life film qua verhaal nogal verschilt van de originele getekende variant vroeg ik me af aan welk verhaal ik me het beste kon houden. Wat hebben jullie in dit geval het liefst?


    Dat ligt helemaal aan jou :) afhankelijk van hoe jij je rol wilt hebben


    I caught a golden trout! But the real treusure? Friendship - ACNH


    `` You can romanticize me all you wish, but the devil wrapped in silk is still the devil. ``
          I N N E R
    Verlegen - Bedachtzaam - Fel - Kwetsbaar - Onbevreesd - Nieuwsgierig - Trots - Wraakzuchtig - Creatief - Onafhankelijk - Medelevend - Onhandig - Oplettend - Hoogsensitief
          Nesrin lijkt meer op haar moeder dan dat ze af en toe graag toe zou geven. Zo is ze niet iemand die zomaar op andere afstapt, maar liever even van een afstandje toe kijkt voordat ze die stap durft te zetten. Desondanks heeft de dame haar woordje echt wel klaar staan wanneer ze je kent. Ze floept er zo een brutale opmerking uit en kan ze er in een ruzie flink fel op in gaan. Ook is ze erg bedachtzaam, na de verhalen van haar moeder gehoord te hebben laat ze mensen niet zo gemakkelijk toe. Ze luistert niet naar woorden maar naar acties. Haar hart is niet zo makkelijk te krijgen en ook haar vertrouwen is lastig te winnen. Wat je haar ook wijs maakt, ze zal het niet zomaar van je aannemen. Dit maakt haar echter ook erg kwetsbaar, want als je eenmaal binnen bent heb je haar hart. Dan heb je de mogelijkheid om haar te verwoesten. Ze doet zich een heel stuk sterker voor dan ze daadwerkelijk van binnen is en om dat fragiele hart te beschermen heeft ze muren zo hoog dat slechts enkele er overheen komen.
    Nesrin is echter net als haar moeder te onbevreesd. Ze denkt pas nadat ze doet en werkt zich daardoor nogal regelmatig in lastig situaties. Haar nieuwsgierigheid doet dit dan ook niet ten goede, want door op het nieuwe af te gaan plaats ze zichzelf ook regelmatig in lastige situaties. Ze heeft haar onbevreesdheid voornamelijk te danken aan haar trots, iets wat ze regelmatig moet verdedigen. Als dochter van Maleficent staat ze niet altijd even goed bekend en al heeft ze niet de beste band met haar moeder ze doet er alles aan hun naam te beschermen. Ook haar wraakzucht lijkt ze van haar moeder te hebben overgenomen als iemand haar wat flikt dan heeft ze de rust niet om dit gewoon te laten gaan. Ze zal op zo'n moment haar wraak krijgen. Zelfs om een slechte spottende grap kan ze ziedend worden, ja de dame heeft zeker het temperament van haar moeder. Dat temperament houdt haar echter niet tegen wanneer het op de belangrijke momenten aankomt. Ze vindt het belangrijk om voor anderen te zorgen als dat mogelijk is, zowel mens als dier.
    Nesrin is graag creatief bezig, zo zingt ze een leuk deuntje maar kan ze ook aardig schilderen. Beide vind ze prettig om te doen als er niemand anders bij is, het is echter iets wat ze liever voor haarzelf houdt gezien ze bang is dat het haar uitstraling en imago schaadt.
    Het meisje kan prima voor zich zelf zorgen, dat heeft ze altijd gekund. Vroeger hielp ze al veel in huis en bereidde ze eigenlijk iedere avond het avondeten wel. Ze heeft dit nooit echt erg gevonden gezien niet echt mensen had om mee om te gaan. Nu plukt ze daar de vruchten van en kan ze in een klein halfuurtje al een heerlijke maaltijd op tafel zetten. Het tafeldekken is dan weer wat minder haar ding, ze laat iedere week wel iets kapotvallen. Struikelt over haar vleugels, andere voeten of bedenk het allemaal maar. Ze is heel onhandig en al lijkt het af te nemen met ieder jaar dat ze ouder wordt de kans is groot dat het de grootste kluns is die je mee gaat maken.

          P A S T
          De meerdere zullen het sprookje van Maleficent wel kennen, althans in hoeverre we het een sprookje kunnen noemen. Maleficent is één van de meest verkeerd begrepen personen. Ze hield veel van Aurora, degene die ze als haar dochter is gaan zien echter zat dat sprookje haar nooit echt mee.
          Je kan je misschien dan ook wel voorstellen dat Nesrin zonder problemen in haar voetstappen trede. Al vanaf kleins af aan bleek ze tweede keus te zijn. Voor hen die denken dat Maleficent een groter hart heeft dan ze zich voor doet, dat is niet wat Nesrin zal zeggen. Ze heeft altijd voor de liefde van haar moeder moet vechten, zo onderhield ze op jonge leeftijd al het hele gezin. Hoe hard ze haar best ook deed Aurora leek haar hart voor zich te hebben gewonnen.
          Toen Nesrin zestien werd drong het pas echt tot haar door dat ze nooit goed genoeg zou zijn. Dat haar moeder nooit plaats voor haar zou maken in dat kleine hart. Ze realiseerde zich op dat moment dat liefde niet iets was wat je sterker maakte, ze zag het als een zwakte. Langzaamaan distantieerde ze zich van haar moeder en probeerde ze op allerlei manieren haar aandacht te trekken. Want al hield Maleficent niet van haar, Nesrin hield nog wel van haar moeder en al waar ze om vroeg was een beetje hoop. Ze heeft de piercing in haar neus nog altijd te danken aan die rebelse periode. Al linkt die naar slechtere tijden herinnert het haar ook aan het moment waarop ze zich eindelijk los brak van haar moeder. Een half jaar na haar zestiende verjaardag liep ze weg en ze heeft tot de dag van vandaag haar moeder nog altijd niet gezien.


    `` For her, the green and blue were more than a dream. It was a place she needed to visit to find herself. ``



          E X T R A
    • Talenten; Zingen en schilderen
    • Spreekt; Engels en Spaans
    • Huisdier; geen
    • Geloof ; geen
    • Angst; Philophobie, ze is bang voor liefde. Ze heeft de 'downfall' van haar moeder gezien en heeft de consequenties van liefde gezien. Om deze reden heeft ze ervoor gekozen niet snel om anderen te gaan geven, sterker nog ze schrikt af van mensen die dat wel uitten.
    • Allergieën; geen
    • Likes; De verschillende elementen, lucht, zee, bos, paprika en spontane acties
    • Dislikes; Avocado, sociale situaties en pizza
          Nesrin       Feyre

    `` Oh no honey. The horns are only up there to hold the halo. ``

          N A M E
    Nesrin • Wild rose • Voornaam
    Feyre • Human huntress • Tweede naam


          A G E
    Leeftijd • 20 jaar oud
    Geboortedatum • 27 Juli
    Sterrenbeeld • Leo

          R O L E
          School • Ira University
          Powers • Net als haar moeder is Nesrin een Dark Fae. Ze beschikt tot dezelfde krachten, ze heeft ze echter een stuk minder onder de knie. Nesrin heeft ook de uitstraling van haar moeder, ze heeft twee grote hoorns uit haar hoofd groeien en twee gigantische vleugels op haar rug. Het voornaamste verschil tussen haar en haar moeder is dat Nesrin haar vleugels niet overal mee naar toe hoeft te sleuren. Ze kan ze intrekken en uitklappen wanneer ze wil. Nesrin is niet bang om haar krachten te gebruiken, ze oefent er niet mee, ze heeft ze totaal niet onder de knie waardoor ze regelmatig in haar gezicht opblazen, maar maak haar niet boos want ze zal ze zonder twijfel gebruiken.

          R E L A T I O N S
          Wie wil?


    `` She is a very mysterious creature, with an open smile and a closed soul. ``


          A P P E R A N C E
    Faceclaim=
    • Grootte • 1.65m
    • Gewicht • 53kg met haar vleugels uit 57kg
    • Figuur • Tussen zandloperfiguur en meetlat in.
    • Dik of dun • Dun
    • Huidskleur • Licht getint
    • Gezichtsvorm • Ei-vormig
    • Sproeten • Geen
    • Expressief gezicht • Sprekende ogen
    • Wenkbrauwen. • Donkere dikke wenkbrauwen
    • Oren • Klein en spitser
    • Oogkleur • Fel blauw
    • Wimpers • Donkere lange wimpers
    • Bril of lenzen • Geen
    • Neus • Smal maar een beetje puntig
    • Lippen • Volle donkerroze lippen
    • Haarkleur • Donkerbruin
    • Haartype • Dik en vol haar
    • Haarstijl • Bij voorkeur los
    • Scheiding • Geen
    • Stem • Sterk en krachtig
    • Accent • Een licht accent
    • Kledingstijl • Zwart
    • Favoriet kledingstuk • Leren jas
    • Schoenen • Zwarte hoge laarzen
    • Accessoires • Buiten een ketting zo nu en dan niets
    • Tatoeages •.Geen
    • Littekens • Geen, voor alsnog
    • Piercings • Neuspiercing
    • Extra • Nesrin kan soms nogal zware make-up dragen

          R E P U T A T I O N
          Nesrin is een stille muis. Ze observeert alles om haar heen mensen, dieren en natuur. Er ontgaat haar niet veel en ze weet dan ook wel hoe ze een geheim moet bewaren. Ze is een kracht die velen niet erkennen, maar doordat ze zo oplettend is weet ze meer dan ze zich voor doet.

          F A M I L Y
    Moeder – Maleficent
          De band met haar moeder is niet erg goed, ze had het altijd erg druk en Nesrin was dan ook de tweede in de familie. Zelf heeft ze altijd het idee gehad dat haar moeder meer van Aurora hield dan van haar eigen dochter. Gelukkig weet Nesrin zichzelf wel staande te houden en kan ze prima voor zichzelf zorgen.
    Vader - Unkown
          Haar vader heeft ze nooit gekend, ze is vroeger ooit op zoek gegaan naar haar vader, maar ook dit heeft ze naar een tijd op gegeven.

    [ bericht aangepast op 20 nov 2019 - 15:38 ]


    "The stars replaced the emptiness of my heart."

    Ik zal vanavond thuis een speeltopic aanmaken, op mijn telefoon ga ik me er namelijk niet aan wagen :’)


    How far is far

    Praattopic 2


    How far is far