• UITGEBREIDE VERSIE VAN MIJN VERHAAL:



    Zoals sommige van jullie weten, werk ik bij een opvangcentrum voor exotische dieren. Deze dieren (met name reptielen en amfibieën) zijn bij ons komen wonen nadat hun eigenaren niet langer meer voor ze konden óf wilde zorgen. 95% van onze dieren zijn impulsaankopen, dat betekend dat de mensen ze in een opwelling hebben gekocht en de dieren na enkele weken of maanden weer weg moesten daar ze toch niet zo leuk waren of veel meer onderhoud vergde als men eerst dacht. Als gevolg hiervan zijn veel dieren verwaarloosd, getraumatiseerd of zelfs mishandeld als ze bij ons binnenkomen. Ze hebben groeiachterstanden, botvergroeiingen, zitten LETTERLIJK slecht in hun vel... Met andere woorden: permanent beschadigd voor de rest van hun leven.

    Wij onderscheiden ons als opvangcentrum door onze dieren niet te herplaatsen. Dit betekend dat de dieren tot hun dood bij ons blijven wonen. Dit is een bewuste keuze, daar veel dieren er dusdanig slecht aan toe zijn dat wij het niet verantwoord vinden hun opnieuw te herplaatsen. De uitzondering op deze regel zijn uiterst jonge dieren die bij ons binnen komen en soms nog maar enkele weken of maanden oud zijn. Deze proberen wij wél te herplaatsen daar zij nog een heel leven voor zich hebben en er -gelukkig- vrijwel nooit sprake is van permanente welzijnsproblemen daar ze slechts enkele dagen of weken bij hun eigenaar hebben gespendeerd.

    Nederland heeft meer dan 150 opvangcentra voor honden, katten, konijnen, knaagdieren, maar slechts een handvol erkende opvangcentra voor herpeten (=reptielen en amfibieën). Als één van de weinige erkende opvangcentra voor onze doelgroep zou je verwachten dat wij gesubsidieerd worden door de overheid. Dit is helaas niet het geval en dat is ronduit schandalig. Dat betekend dat wij voor elk centje moeten knokken, daar onze dieren niet de schattigheidsfactor hebben die veel zoogdieren wel hebben - waardoor veel mensen ons noodzakelijke werk niet willen steunen. Om het tegendeel te bewijzen heb ik enkele schattige afbeeldingen van diverse reptielen in dit bericht gezet.


    BEKNOPTE VERSIE VAN MIJN VERHAAL:


    Als non-profit organisatie die exotische dieren (met name reptielen en amfibieën) opvangt proberen wij op zoveel mogelijk manieren geld binnen te zamelen voor onze dieren. Daarom doen wij dit jaar mee aan een nieuw initiatief van stichting Dierenlot, genaamd; 'The Arkel Christmas Station Fundraiser.' Het idee is dat mensen een actie kunnen starten, of deel kunnen nemen aan een bestaande actie en zo geld kunnen inzamelen voor een goed doel naar keuze. Dit kan iets kleins zijn, zoals het bakken van wafels of flessen inzamelen, maar ook iets groots, zoals het lopen van een sponsorloop.

    Ook mensen die geen tijd hebben om actie te voeren kunnen ons een warm hart toedragen door een donatie te schenken. Alle opbrengst gaat naar onze organisatie. En het allermooiste: stichting Dierenlot VERDUBBELD het eindbedrag tot een maximum van € 1.250,00 per organisatie en €100.000,00 totaal!




    HELP DIEREN IN NOOD!
    Als je een beetje geld kunt missen, wil ik je vriendelijk vragen of je ons zou willen helpen in onze strijd tegen dierenleed. Je kunt deelnemen aan een van onze bestaande acties óf rechtstreeks een donatie schenken. Het mooiste van alles is dat stichting Dierenlot het eindbedrag VERDUBBELD! Zo is jouw donatie in een klap het dubbele waard!
    Mocht je geen geld te besteden hebben... Geen probleem! Je kunt je steentje bijdragen door zoveel mogelijk mensen op onze organisatie en inzamelingsactie te attenderen. (Y)

    Namens de +150 dieren in ons opvangcentrum; ontzettend bedankt voor je aandacht en hopelijk ook je steun. (H)


    I'll lick the poison from right off your kiss

    Mijn topics. Ik zal proberen te helpen waar ik kan. Schandalig is zacht uitgedrukt.


    [ heaven knows ]