• Metanoia University
    "The journey of changing one's mind, heart, self or way of life"

    Welcome to The University of Metanoia a place where all our students can work on their happy endings.

    The University of Metanoia is een grote campus waar de afstammelingen van de welbekende sprookjesfiguren gaan studeren. Naast hun avonturen moeten ze zo af en toe ook met hun neus de boeken in zodat ze de wereld kunnen verbeteren. Deze school bied hun studenten alle richtingen aan waar ze maar van kunnen dromen en houd hun studenten dicht bij elkaar. Iedereen kent haast iedereen en er is dan ook een strikte regeling wat betreft verboden middelen. Metanoia staat dan ook niet zomaar bekend als de beste school, iedereen is er welkom.

    Zo ook de studenten van Ira University. Waar de meeste sprookjes figuren hun happily ever after uitleefden, was er ook een andere zijde die het hier moeilijker mee heeft gehad. Ira University was een afgelegen kasteel waar de kinderen van de meer duistere figuren heen konden om toch een toekomst te krijgen. Deze school stond niet bepaald goed bekend. Vele studeren gaven er dan ook de brui aan. Echter na een incident werd de universiteit gesloten en stonden veel studenten op straat. Gelukkig opende Metanoia ook voor hen de deuren waardoor er heel wat conflicten op de school ontstonden. Sommige studenten keerden zich tegen de nieuwelingen terwijl bij anderen juist de interesse in het zorgeloze leventje van de anderen gewekt werd.

    Hou jij je stevig vast aan jouw destiny wil je dan toch je eigen verhaal gaan schrijven, hier in the University of Metanoia?


    Once upon a time...




    Speeltopic Rollentopic Praattopic

    ROLES








    The Univeristy of Metanoia

    Charlie George Pan Peter Pan Dom 1.1
    Breezy "Bree" Periwinkle DiavaI 1.1
    Ophelia Oceanusdatter Attina DiavaI 1.1
    Ilyas Cassim of Agrabah Aladdin Kristoff 1.1
    Mei Kiyoko Hamada Hiro Hamada Venustic 1.3
    Olivia Anna Oldenburg Elsa Sombre 1.2
    Name Dochter Rapunzel Balloo Pg
    Adil Zaire Al-Jurjani Jafar Hanson 1.3
    Beauregard "Beau" Delbert Hawkins Jim Hawkins Dom 1.5
    Name Dochter Belle Alomnia Pg
    Finnley "Finn" Arthur Holm Ariel Venustic 1.5


    Ira Univeristy

    Larsen Niklas Oldenburg Elsa Dom 1.1
    Percival "Percy" Ashley Hook Captain Hook Kristoff 1.1
    [R] Lillian "Lilly" Evil Queen FreeThyself 1.4
    Lucien Étienne Richard Gaston Venustic 1.4
    Name Zoon Hades DiavaI Pg
    Qadir Fayez Al-Jurjani Jafar Hanson 1.3
    Morrigan Zira Prince Scar HICCUP 1.4
    Methuselah "Seth" Grim Reaper Lovecraft 1.4
    Avarice Onyx De Vil Cruella De Vil Sombre 1.5
    Name Parent User Pg





    What if I'm not the hero? What if I'm the bad guy?





    METANOIA


    Het is vrijdag en de laatste lesbel van de week is net gegaan. De studenten van Ira hebben hun eerste schoolweek overleefd en kunnen nu wel wat chaos gebruiken. Enkele studenten van Ira hebben een geheime gang gevonden die leid naar een ondergrondse kamer, welke ze 'The dungeon' gedoopt hebben. Bijna alle Ira studenten weten dat er vanavond een feetje te vinden is zoals ze op hun vorige school waren. Ruig en gevaarlijk! Er is pixiedust te vinden om te snuiven en alle liquors die je kan wensen. Sommige studenten van Metonia hebben er misschien al wel van gehoord en mogen gaan als ze durven.
    Just remember, snitches get stitches.


    Schoolrules [/face]


    ⬧ No alcohol allowed (rum, vodka, wine etc.)
    ⬧No drugs allowed (Pixiedust, eat me pills, goldhay, drink me potions)
    ⬧ No smoking
    ⬧ No fighting
    ⬧ No bullies allowed
    ⬧ No putting spells on other students
    ⬧ No big animals on campus (animals are allowed but you need to take care of bigger animals in the stables)
    ⬧ No contraband
    ⬧ No stealing
    ⬧ After three warnings you'll be expelled for a certain time the headmaster will determine


    RULES



    In deze RPG gelden de huisregels van Quizlet.
    Je schrijft een post van minimaal 300 woorden.
    Je probeert minstens 1 keer per week te posten mits je het druk hebt, gelieve het ons dan te melden.
    Lees het topic goed door voordat je een personage aanmaakt.
    Een reservering blijft 72H staan. Geef aan als je dit niet red vanwege omstandigheden.
    Maximaal 3 personages per persoon.
    Geen Mary-Sue's en Gary-Stu's.
    Alleen Dom of Hargreeves maken nieuwe topics aan, tenzij anders aangegeven.
    16+ is toegestaan, meld het echter liever wel boven een post.
    Sluit niemand buiten, geen ruzies.
    Vragen kunnen altijd gesteld worden en ideeën zijn ook altijd welkom.
    Naamsverandering graag doorgeven.
    Dit idee is uitgewerkt door DiavaI, Hargreeves en Dom.


    [ bericht aangepast op 25 nov 2019 - 14:10 ]


    I caught a golden trout! But the real treusure? Friendship - ACNH

    MT!


    How far is far

    MT.


    [ heaven knows ]

    Er is pixiedust te vinden om te snuiven

    Hahahaha, fantastisch!


    Jump, and you will find out how to unfold your wings as you fall

    MT. :Y)


    I, Tahani Al-Jamil, shall do my level best to make every event too much.

    MAGICAL MT


    - thank you for existing -

    Mt


    I could be your perfect disaster, you could be my ever after.

    Mt :)

    Avarice Onyx De Vil
    You can't do epic shit with basic people.

    Avarice - Architechture - outfit - sneaking out for a cigarette

    Met verveelde ogen keek ik deze lichte sierlijke school rond. Mijn schoudertas was zwaar door de boeken die ik er in had en zo snel mogelijk liep ik richting mijn dorm. Nog steeds was het afschuwelijk dat ik deze moest delen met twee van die onderkruipsels van hier. Hopelijk geven ze aan dat ze me er niet willen hebben en krijg ik een aparte ruimte. Het geluid van mijn hakken galmde door de lange gang en kwamen tot stilstand voor mijn deur, die soepel open ging zodra ik de sleutel in het sleutelgat stak. De boeken verlieten meteen mijn tas en werden vervangen door een pakje sigaretten. Even kort keek ik goedkeurend in de spiegel, waarna ik mijn kamer weer verliet. Tijd voor een sigaret na deze vermoeiende dag. De meeste studenten die langs me heen liepen negeerde ik gewoon volkomen, ik schonk ze niet eens een blik. De brave studenten hier interesseerde mij gewoon niet erg veel. Voorzichtig haalde ik mijn telefoon uit mijn broekzak en tikte ik een berichtje. Het geluid van mijn lange nagels op mijn scherm bleven me fascineren.
    Message to Larsen and Lillian:
    Waar zijn jullie, ik verveel me kapot en ik wil zo wat drinken voor dat feestje vanavond.
    Meteen verstuurde ik het berichtje, in de hoop dat ik zo snel mogelijk een berichtje terug kreeg. Larsen en Lillian kende me, dus ze wisten als het goed is dat ik aan het eind van een schooldag even een sigaretje ging roken. Ik had ook hier al een plekje gevonden waar ik stiekem kon gaan staan. Net buiten de poorten van de school stond een gigantische boom met een klein bankje waar ik met een tevreden zucht op ging zitten en de sigaret aanstak.

    [ bericht aangepast op 12 nov 2019 - 11:13 ]


    - thank you for existing -

    ❅            ❅

    Tevreden stopte ik de boeken van mijn laatste les in mijn tas en liep ik het lokaal uit. Met een flinke pas liep ik richting de slaapvertrekken, in de hoop dat ik Lisea daar zou vinden. Ik had een gerucht gehoord over een feestje in een van de ondergrondse ruimtes, maar ik had geen idee of het waar was of niet. Stiekem was ik wel ontzettend nieuwsgierig, ik was nog nooit echt naar een heftig feest geweest, meer naar de klassiekere feesten. Bijna was ik aangekomen bij de slaapvertrekken. Uit enthousiasme liet ik mijn tas op de grond vallen zodra ik naar de sleutels begon te vissen. Heerlijk klungelig pakte ik mijn tas weer op en drukte ik de sleutel in het sleutelgat, waarna de deur opende. Een brede glimlach stond op mijn gezicht toen ik zag dat Lisea bezig was met haar tas bij haar bed.
          'Lis!!! Ik heb een gerucht gehoord!' Kwam er gelijk enthousiast over mijn lippen en wederom liet ik mijn tas vallen en ging ik bijna op mijn smoel door de hoge hakken. Ik ging naast haar zitten op het bed en haalde even diep adem.
          'Ik heb gehoord dat de studenten van Ira een feest houden in één van de ondergrondse ruimtes.' Met een ondeugende blik keek ik Lisea aan, ik wist dat ook zij super nieuwsgierig was naar dingen, vooral als het echt geheim is. Ik verschoof een beetje op het bed en trappelde mijn hakken uit, waarna ze lawaaierig op de grond terecht kwamen.
          'Ik heb nog nooit echt zo'n feest gehad, alleen de klassieke feesten die mama organiseerde, je weet wel, een bal enzo.' Lisea wist waarschijnlijk precies waar ik het over had, aangezien ook haar ouders wel eens een bal of gala gaven. Oprecht was ik nieuwsgierig naar het knetter dronken worden, want ook dat had ik nooit echt gedaan. Ik had van Larsen wel eens gehoord dat het op het moment wel leuk was, maar de dag erna verschrikkelijk vanwege de kater.
    Olivia Anna Oldenburg
    You will find the warmth of love in the coldest of ice.

    Olivia - onderwijs - outfit - slaapvertrekken met Lisea


    - thank you for existing -

    MT


    Bicycle, unicycle, unitard. Hockey puck, rattlesnake, monkey, monkey, underpants.

    Lisea Melisita

    You were like a wonderful bloom
    in a garden full of weeds.


    Lisea - kunst & magie - outfit - slaapvertrekken met Olivia


    Vandaag was ik wat eerder naar mijn kamer gegaan dan normaal. Ik wilde alvast het een en ander voorbereiden voor volgende week, zodat ik komend weekend vrij zou zijn. Nog voordat ik mijn boeken had gepakt kwam Olivia binnen. Hoewel ze een goede vriendin van mij was, was de timing niet echt lekker. Het enthousiasme van haar vriendin maakte het echter allemaal weer goed. 'Ik heb gehoord dat de studenten van Ira een feest houden in één van de ondergrondse ruimtes', kwam er uit de mond van haar vriendin. Gehaast liep Lisea naar haar toe. 'Serieus? Waarom heb ik daar niks van meegekregen?' schaterde ik. Normaal gesproken kreeg ik altijd alles mee. Het was niet dat ik tekort kwam aan vrienden. Integendeel, ik kende vrijwel iedereen en andersom. Waar dat precies aan lag wist ik niet, maar ik schoof het altijd maar af op mijn sociale karakter. 'Ik heb nog nooit echt zo'n feest gehad, alleen de klassieke feesten die mama organiseerde, je weet wel, een bal enzo.' Een kleine glimlach sierde mijn lippen. Ik begreep precies wat ze bedoelde. Die feesten organiseerden mijn ouders ook altijd. Super leuk, ik genoot er altijd echt van, maar ik was ook wel eens toe aan wat nieuws. Feesten, zoals deze vanavond, had ik gelukkig ook wel een aantal keer gehad, ik wist waar ik aan toe was. Een ding was zeker, ik was er aan toe, aan een nieuw avontuur. En een avontuur werd het zeker. Want alcohol en drugs, noem het maar op, zou er zijn. Daarnaast vooral leerlingen van Ira en een hoop gezeik. 'Oke, we gaan. Maar...' Ik wist dondersgoed dat Olivia nog nooit alcohol had gehad. 'Ik wil wel dat je bij me blijft en dat je stopt met drinken als ik dat zeg.' Olivia was simpelweg wat koppig af en toe. Dus die afspraak moest ze wel maken, voordat Olivia straks te ver ging en domme dingen zou doen. Voorzichtig pakte ik de handen van mijn vriendin vast. 'Ik wil niet dat je iets overkomt. En ik weet dat je prima voor jezelf kan zorgen, maar er komen daar meer mensen dan alleen onze vrienden. Nare mensen. En daarvoor moet je oppassen, zeker als je het een en ander op hebt.' Als ik iets niet over mijn hart zou kunnen verkrijgen, dan was het wel Olivia alleen laten op dat feestje. Als haar iets zou overkomen, zou ik het mezelf nooit vergeven. Ik wist natuurlijk dat ik zelf waarschijnlijk ook wel aardig wat op zou hebben, maar naar mijn vrienden was ik heel beschermend, zelfs als ik te veel had gedronken. 'Oh, en je moet echt zorgen dat je hier niks over zegt. Het liefst ook niet tegen vriendinnen. Als ze je pakken, dan ben je echt de sjaak.'

    ◇      S E T H;      S K E L E T O N

    You can be a king
    or a street sweeper,
    but everyone dances
    with
    the Grim Reaper.

    Vrijdag. De laatste dag van deze hopeloze werkweek. Seth had niet verwacht dat hij het zo lang vol had kunnen houden, maar na de ontdekking van een ondergrondse ruimte is de kijk op de situatie gunstig veranderd. Beter nog, in zijn lijn van het werk had hij behoorlijk wat verhalen uit verscheidene richtingen gehoord gekregen. Nu bestond er enkel geroddel ; er was geen mogelijkheid dat hij hier iets zou leren wat hij niet al wist. Het feit dat zijn oudeheer hem hiernaartoe gestuurd had onder het mom dat hij mogelijk meer van de mensen zou kunnen leren, was daadwerkelijk lachwekkend ◇ en het gegeven dat hij de liefde eveneens bedoelde, was al helemaal dolkomisch.
          METANOIA was niets anders dan de vorige universiteit, waar hij aangekeken werd als een eigenaardigheid, iets voor het museum, een hebbedingetje zoals de doos van Pandora. Gevreesd maar niet geliefd. Al jarenlang bestond er onbegrip over de Dood, alsof hij een moordenaar was die levens nam, terwijl de harde waarheid enkel was dat mensen bang zijn voor het onbekende. Ze hadden iemand nodig om de schuld te geven, en wie beter dan de Harvester of Souls aan te wijzen?
          Hopende op wat rust begaf hij zich op z’n dooie gemakje naar buiten, waar hij tegen het gebouw aanleunde en de studenten gadesloeg die langs kwamen lopen. Sommigen staarden terug, anderen liepen snel door, de variëteit was weer eens vermakelijk. Als er iets was dat hij geleerd has, was het wel dat ze als een kudde schapen hun doem tegemoet liepen. Dag in, dag uit hadden ze les, spraken ze zogenaamde dierbaren, waren ze voor henzelf bezig. In elk geval zou er vanavond wel wat te beleven zijn, iets waar hij mogelijkerwijs eindelijk zijn werk kon gaan uitvoeren. Bedachtzaam wreef hij over zijn kin. Overdosis drugs? Alcoholvergiftiging wellicht? Seth anticipeerde althans Percy, die zou een feest als dit niet uit de weg kunnen gaan ◇dat deed hij op IRA immers ook niet.
          Uit het niets haalde hij zijn lijst met een simpele handbeweging tevoorschijn, waar hij naar enkele specifieke namen zocht en doorhad dat het nog niet de tijd was voor Percival als zowel Charlie.
          Als je het over de Duvel hebt. . . In zijn ooghoeken viel de excentrieke, altijd enthousiaste verschijning van Charlie op, gezellig kletsend met zijn vrienden. Seth durfde te wedden dat God hem wel zou willen hebben, zo levendig en vriendelijk. Helaas. Het enige wat de mensheid hem tot nu toe geleerd had, was de ongelijkheid in etniciteit, de problemen met de klimaatverandering, en de sociale druk die circa 90% van de mensheid ervoer, als het niet meer was.




    Het brandende stulpje van zijn peuk, welke hij een aantal minuten geleden had opgestoken, stampte hij met de onderkant van zijn schoen uit. Net zoals die sigaret kon Seth het leven van iemand binnen de kortste keren wegnemen, alsof het niets meer was dan een opgebrande kaars. Bij deze gedachtegang transformeerden zijn ogen tot een duistere kleur, waar de nacht hen opgezocht had, voor deze terug veranderde in twee grijze munten.

    [ bericht aangepast op 13 nov 2019 - 0:19 ]


    [ heaven knows ]

    L I L L I A N


    🍎 Be Prepared x Bibbidi Bobbidi Boo 🍎
    🍎 Paardrijden x Chearleaden x Drama 🍎
    🍎 Slaapvertrek met Lisea & Olivia 🍎
    🍎 Outfit 🍎
    Nog één gestroomlijnde streep eyeliner en ze kon zich weer onder het volk begeven, nog één welgeplaatste zwarte lijn en ze zou stralen. Langzaam bracht Lillian haar eyelinerpenceel tot bij haar rechteroog. Men zou denken dat ze het na talloze keren wel onder de knie zou hebben, en let op, je zou haar niet anders horen beweren; maar het bleef een opgave waarbij je hart, je ademhaling en de wereld toch voor één luttele seconde stilstonden.
    Haar penseel begaf zich al naar de binnenhoek van haar oog, klaar om de lijn te trekk-
    'Lis!!! Ik heb een gerucht gehoord!'
    What the fuck?!
    Gefrustreerd liet Lillian het penseel op de boudoir in de gedeelde badkamer vallen. In de andere kamer kwetterde de stem vrolijk verder. Alsof het geen probleem was om perfectie te storen. Verbitterd keek Lillian richting de deur van de badkamer. 'Ik heb nog nooit echt zo'n feest gehad, alleen de klassieke feesten die mama organiseerde, je weet wel, een bal enzo.' Langzaam trok Lillian een welverzorgde wenkbrauw op. Had deze meid het over het feest van vanavond? Plots sprong er een nieuwe stem in de mix. 'Oke, we gaan. Maar... Ik wil wel dat je bij me blijft en dat je stopt met drinken als ik dat zeg.' Langzaam toverde Lillians frons zich om tot een kleine grijns. Waren dit de meiden waarmee ze haar kamer moest delen? Deze twee softies? Dit kon nog leuk worden. Vlug pakte ze haar penseel weer op en trok ze met de nodige precisie en snelheid een zwart lijntje boven de wimpers van haar rechteroog. Een vlugge blik in de spiegel bracht haar de nodige tevredenheid alvorens ze haar gekrulde haren over haar schouders gooide en naar de deur van de badkamer liep. 'Ik wil niet dat je iets overkomt. En ik weet dat je prima voor jezelf kan zorgen, maar er komen daar meer mensen dan alleen onze vrienden. Nare mensen. En daarvoor moet je oppassen, zeker als je het een en ander op hebt.' Nare mensen? Dat is ook niet bepaald vriendelijk. dacht Lillian, maar de grijns bleef mooi op haar pas opgemaakte gezicht zitten. Net toen ze de deur met de nodige dramatiek opengooide, hoorde ze nog het tweede meisje de volgende zin uitten. ‘Als ze je pakken, dan ben je echt de sjaak.'
    Wees daar maar zeker van, hun.
    ‘Hallo dames, ik heb me nog niet aan jullie kunnen voorstellen lijkt me.’ Met een honingzoete lach benaderde Lillian de twee meisjes. Het ene meisje kwam haar precies wel bekend voor, met haar witte haar en haar felle blauwe ogen. Ze leek verdomd veel op Larsen, maar dan in het vrouwelijk. Nu ze erbij stilstond, had Larsen geen tweelingzus? Geïntrigeerd staarde Lillian het meisje aan. ‘Mijn naam is Lillian, dochter van koninging Grimhilde.’ Ze bleef het meisje aankijken, benieuwd naar welke reactie de naam van haar moeder zou uitlokken bij de bleke dame. Meestal liet de verwijzing naar the evil queen de mensen niet onberoerd. Wanneer haar blik naar de andere dame sprong, trok er een nijdige steek door haar borstkas. Het was een mooie meid, die duidelijk niet veel moeite hoefde te doen. Ach ja, wel nog steeds niet op mijn niveau. Net wanneer ze haar rood gestifte mond weer wilde openen om nog iets te zeggen, trilde het mobieltje in haar zak.
    Avarice
    Waar zijn jullie, ik verveel me kapot en ik wil zo wat drinken voor dat feestje vanavond.

    [ bericht aangepast op 13 nov 2019 - 19:02 ]


    Jump, and you will find out how to unfold your wings as you fall

    Adil Zaire Al-Jurjani

    20 | Metanoia | Getting into trouble | With Charlie


    Son of Man
          with a minor in Make A Man Out Of You.
    Baking Club & Muziek
    Op de tippen van zijn tenen besloop Adil zijn roodharige, vliegende vriend. Hij maakte er een punt van nergens tegenaan te botsen, of niks omver te stoten, wat voor hem een hele opgave was. Bijna liet hij één van zijn boeken vallen, maar hij wist deze wonder boven wonder nog op te vangen voor deze de grond kon raken.
    Tot zijn eigen verbazing slaagde hij in zijn opzet om ongezien bij Charlie te raken.
    "Aaaaaaaaabracadabra!" schreeuwde hij vrolijk, toen hij vlak achter de jongen stond. Vliegensvlug wist hij zijn arm in die van de vliegende student te haken, waarna hij hen beiden naar een willekeurige plek in het kasteel teleporteerde.
    Hoewel hij al een stuk beter was in het inschatten van landingen was hij er nog steeds geen meester in. Het was dan ook een kleine overwinning dat ze ten minste op een zachte ondergrond neer tuimelden, en niet op een harde kerkervloer - zoals al eens was voorgevallen.
    "Wheeeee!" bracht Adil enthousiast uit. Hij liet Charlie's arm los, zodat hij zichzelf overeind kon duwen en nam zijn omgeving in zich op. Ze waren omringd door ronde muren, van een wel heel kleine kamer. Nu kreeg hij ook de gaten dat ze op een gigantisch bed geland waren, of misschien leek het enkel zo enorm in verhouding met de kamer. Misschien kwam het door de veel te grote berg met kussens die zich op het bed bevonden.
    "Hé, Charlie," grinnikte de Arabier. Hij nam één van de kussens en mepte zijn vriend er vol mee in het gezicht, waarna hij recht ging staan in het bed en begon te springen. Het leuke aan rondhangen met Charlie was is dat hij zich weer even een kind voelde, en nooit het idee kreeg zich hiervoor te moeten schamen.
    "Denk niet," zei hij terwijl hij omhoog sprong. "dat we hier al -" naar beneden. "geweest zijn." Opnieuw omhoog. "Of wel?"


    Bicycle, unicycle, unitard. Hockey puck, rattlesnake, monkey, monkey, underpants.

    Lucien Étienne Richard



    Son of Gaston| 22 years | Ira | Alone, but not for long |His room

    Een kleine zucht rolde over Lucien zijn lippen terwijl hij de kamer deur achter zich dicht gooide. Zijn ogen gleden vlug door de kamer heen, tot zijn opluchting waren zowel Charlie als Seth niet aanwezig. Beide jongens waren wel oké, maar Lucien had zich wel een aantal betere kamergenoten kunnen voorstellen, Qadir bijvoorbeeld, wiens telefoonnummer hij net aan het opzoeken was.
    To Qadir, lover 1:
    De bedden hier zijn niet bepaald groot, maar er is zeker ruimte voor twee in mijn bed. Want to come over?

    Nu maar hopen dat de kleine rooie en de zoon van de dood niet snel terug zouden komen, ergens had Lucien het idee dat beide jongens het concept van de sok aan de deur of niet zouden begrijpen of niet wouden begrijpen. Hoewel ze daar misschien later spijt van zouden hebben. Met een tweede zucht liet Lucien zich op zijn bed vallen, zijn armen vouwde hij achter zijn hoofd, zijn blik bleef op het plafond hangen terwijl hij wachtte op een berichtje van Qadir. Hij verwachtte toch eigenlijk wel dat de jongen hem snel zou beantwoorden en eigenlijk verwachtte Qadir ook wel een ja van de jongen. Wat zou Qadir anders kunnen doen wat belangrijker was dan Lucien vergezellen in zijn kleine eenpersoonsbed, zelf al was hij iets aan het doen, Lucien kon zich wel voorstellen dat Qadir dan graag zijn zaken liet vallen voor hem.

    [ bericht aangepast op 14 nov 2019 - 21:21 ]


    I could be your perfect disaster, you could be my ever after.