• Metanoia University
    "The journey of changing one's mind, heart, self or way of life"

    Welcome to The University of Metanoia a place where all our students can work on their happy endings.

    The University of Metanoia is een grote campus waar de afstammelingen van de welbekende sprookjesfiguren gaan studeren. Naast hun avonturen moeten ze zo af en toe ook met hun neus de boeken in zodat ze de wereld kunnen verbeteren. Deze school bied hun studenten alle richtingen aan waar ze maar van kunnen dromen en houd hun studenten dicht bij elkaar. Iedereen kent haast iedereen en er is dan ook een strikte regeling wat betreft verboden middelen. Metanoia staat dan ook niet zomaar bekend als de beste school, iedereen is er welkom.

    Zo ook de studenten van Ira University. Waar de meeste sprookjes figuren hun happily ever after uitleefden, was er ook een andere zijde die het hier moeilijker mee heeft gehad. Ira University was een afgelegen kasteel waar de kinderen van de meer duistere figuren heen konden om toch een toekomst te krijgen. Deze school stond niet bepaald goed bekend. Vele studeren gaven er dan ook de brui aan. Echter na een incident werd de universiteit gesloten en stonden veel studenten op straat. Gelukkig opende Metanoia ook voor hen de deuren waardoor er heel wat conflicten op de school ontstonden. Sommige studenten keerden zich tegen de nieuwelingen terwijl bij anderen juist de interesse in het zorgeloze leventje van de anderen gewekt werd.

    Hou jij je stevig vast aan jouw destiny wil je dan toch je eigen verhaal gaan schrijven, hier in the University of Metanoia?


    Once upon a time...




    Speeltopic Rollentopic Praattopic

    ROLES











    The Univeristy of Metanoia

    Charlie George Pan Peter Pan Oldenburg 1.1
    Breezy "Bree" Periwinkle DarkFae 1.1
    Ophelia Oceanusdatter Attina DarkFae 1.1
    Ilyas Cassim of Agrabah Aladdin Hargreeves 1.1
    Mei Kiyoko Hamada Hiro Hamada Venustic 1.3
    Olivia Anna Oldenburg Elsa Sombre 1.2
    Name Dochter Rapunzel Balloo Pg
    Adil Zaire Al-Jurjani Jafar Hanson 1.3
    Beauregard "Beau" Delbert Hawkins Jim Hawkins Oldenburg 1.5
    Name Dochter Belle Alomnia Pg
    Finnley "Finn" Arthur Holm Ariel Venustic 1.5
    Diana/Bunny "Dee" Helen Kingsleigh Alice Hargreeves 1.5
    Dominic/March "Dom" Tarrant Kingsleigh Alice Oldenburg 1.5
    Lise Elea Bjorgman Anna Hopps 1.6


    Ira Univeristy

    Larsen Niklas Oldenburg Elsa Oldenburg 1.1
    Percival "Percy" Ashley Hook Captain Hook Hargreeves 1.1
    [R] Lillian "Lilly" Evil Queen FreeThyself 1.4
    Lucien Étienne Richard Gaston Venustic 1.4
    Orev Hades DarkFae 1.5
    Qadir Fayez Al-Jurjani Jafar Hanson 1.3
    Name Dochter Scar Hopps Pg
    Methuselah "Seth" Grim Reaper Lovecraft 1.4
    Avarice Onyx De Vil Cruella De Vil Sombre 1.5
    Nesrin Feyre Maleficent Philophobia 1.6



    INVULLEN

    Naam
    Leeftijd (19- 25)
    Metanoia or Ira
    (Eventuele) Powers
    Innerlijk
    Uiterlijk
    Geschiedenis/Familie
    Extra









    What if I'm not the hero? What if I'm the bad guy?







    METANOIA





    RULES



    In deze RPG gelden de huisregels van Quizlet.
    Je schrijft een post van minimaal 300 woorden.
    Je probeert minstens 1 keer per week te posten mits je het druk hebt, gelieve het ons dan te melden.
    Lees het topic goed door voordat je een personage aanmaakt.
    Een reservering blijft 72H staan. Geef aan als je dit niet red vanwege omstandigheden.
    Maximaal 3 personages per persoon.
    Geen Mary-Sue's en Gary-Stu's.
    Alleen Dom of Hargreeves maken nieuwe topics aan, tenzij anders aangegeven.
    16+ is toegestaan, meld het echter liever wel boven een post.
    Sluit niemand buiten, geen ruzies.
    Vragen kunnen altijd gesteld worden en ideeën zijn ook altijd welkom.
    Naamsverandering graag doorgeven.
    Dit idee is uitgewerkt door DiavaI, Hargreeves en Dom.


    Let's talk peeps!

    [ bericht aangepast op 21 nov 2019 - 14:33 ]


    How far is far

    Venustic schreef:
    (...)

    Nou zeg, Lucien zorgt er wel voor dat het leuk word hoor. Gezellig toch?

    Ik denk dat Charlie zich vooral érg geïntimideerd voelt door zijn twee roomies xd


    How far is far

    Dom schreef:
    (...)
    Ik denk dat Charlie zich vooral érg geïntimideerd voelt door zijn twee roomies xd


    Beetje jammer dat hij waarschijnlijk een crush heeft op Lisea. Lekker puhhh:p

    Ik post mogen Ilyas & Percy, dus iemand interesse om hen tegen te komen? :Y)


    Aaand morgen maak ik er nog een vrouwelijke rol bij hehehe :Y)


    I caught a golden trout! But the real treusure? Friendship - ACNH

    Hargreeves schreef:
    Ik post mogen Ilyas & Percy, dus iemand interesse om hen tegen te komen? :Y)


    Aaand morgen maak ik er nog een vrouwelijke rol bij hehehe :Y)


    Percy kan Lillian tegenkomen, begint het algelijk goed hahaha (':


    Jump, and you will find out how to unfold your wings as you fall

    Ik heb mijn boys ook voor wie wil c:

    Ook ik maak er morgen nog een boy bij, I just couldn't resist I'm sorry :'D


    How far is far

    Ik wil ook nog wel een rol maar tijd en zin en inspiratie. D:

    Also, lijstje maken is niet gelukt (je suis gaar na stage) dus ik zal morgenavond proberen c:


    I, Tahani Al-Jamil, shall do my level best to make every event too much.

    Wie kan Seth in zijn eerste post tegenkomen? Iedereen is goed, behalve Lucien en Charlie. Niet handig om in de eerste post al een moord te begaan.

    En ik ben bijna klaar met de relatielijst. Ik merk wel wanneer jullie het er niet mee eens zijn. :Y)


    [ heaven knows ]

    R E L A T I E S      S E T H


          Ophelia ; Breezy ; Olivia ; Lillian
    De één kent hij niet, en de ander wilt hij niet kennen.
    In Bree’ geval vindt het wel interessant om te weten dat de kwestie van de vleugels voor hen allebei hetzelfde vergaat in menselijke vorm, maar dit is gelijk het enige wat deze twee gemeen hebben. Dit zijn personen wie hij het liefste uit de weg zal gaan; wie volgens hem veel praten, maar waar weinig nuttigs uitkomt.

          Charlie ;
    Deze jongen heeft geluk dat hij een kamergenoot is van niemand minder dan de de Grim Reaper. Waar het niet zijn doel is om mensen te beoordelen, maakt Charlie het hem uitermate lastig en heeft hij het dan ook gered op zijn lijst te komen van “meest irritante personen ooit”, wiens ziel hij het liefste gelijk zou willen binnenhalen. Het is dan ook wel duidelijk dat Seth niet door een deur kan met mensen die onbeperkte hoeveelheden energie hebben. Zelfs al kent hij hem niet persoonlijk, zal hij hem koste wat kost willen vermijden, omdat hij bang is dat hij eens zijn geduld verliest.

          Larsen ;
    Seth heeft een verscheidenheid aan mensen ontmoet, en hij ziet ze dan ook eerder als een nieuwsgierigheid dan een vriend. Bij Larsen zal hij zijn zwarte humor wel kunnen waarderen, omdat, met wie anders dan de Dood kan je daarom lachen?
    "Natuurlijk hadden de mensen op Ira ook een vooroordeel over hem. Hij hoorde hier niet thuis, hij was notabene de prins van Arendelle." De Engel des Doods zal nooit een vooroordeel klaar hebben, behalve als iemand zo strontvervelend (en luid) is dat je het ernaar hebt gemaakt. *kuch* Charlie *kuch*

          Percival ;
    Seth’s major is ook Geschiedenis. Vindt hem niet zo irritant, maar heeft geen bepaalde mening over hem. Behalve dat hij teveel zuipt. En dat hij hem en Charlie graag tegen elkaar opzet of trollt. Eigenlijk verwacht hij de naam van Percy al snel op zijn lijst te krijgen, zodat hij hem naar z’n volgende bestemming kan brengen. Onbewust dwaalt hij dan ook regelmatig in zijn buurt. (Als jij nog wat meer weet, overleg ik er graag op door.)

          Ilyas ; Finn ; Mei ; Beau ;
    Kent ze niet.
    Ik heb geen flauw idee. Weten jullie iets?

          Adil ; Qadir ;
    De menigheid van de mensen wijken hem het liefste, waardoor het een aangename verrassing was dat Qadir zo nonchalant uit de hoek kwam tijdens één van de eerste ontmoetingen. Het feit dat zijn uitspraken over de Dood werd teruggekaatst met een terechte, laconieke opmerking had hij niet verwacht, waardoor ze vanaf dat moment steeds vaker optrokken.
    Stiekem beschouwt hij Qadir als zijn beste vriend, en hij verblijft acht van de tien keer dan ook liever in zijn aanwezigheid dan die van een ander. Het enige wat hij verwacht van hem is dat hij Seth neemt zoals hij is, met alle onbekende duisternis die erbij hoort.
          Qua Adil heeft hij wel wat dingen gehoord, maar voor de rest heeft hij geen specifieke mening over hem. Al zal hij, Qadir’s verhaal kennende, wel voor hem uitkijken waar nodig is.


          Lucien ;
    Het enige dat hij van hem vraagt, is rust. En dat hij eens een shirt aandoet, want het is heel mooi en aardig dat hij sjans heeft met alles wat los en vast zit, maar daar hoeft hij geen last van te hebben. Geen positieve relatie dus.

          Zira;
    Deelt de geboortedag met haar, wat gelijk het enige is wat ze samen delen. Seth vindt haar tot op een bepaalde hoogte interessant, met haar onverbloemde, afwijkende persoonlijkheid, en zou haar graag wat meer uit willen dokteren.

          Avarice ;
    Hij komt haar geregeld tegen, ook omdat Qadir met haar omgaat. Seth is van zichzelf al niet iemand die zich graag met anderen bemoeit, tenzij het een zaak van leven op dood is, en zal ook niet uit zichzelf een gesprek met haar starten. Wel weet hij dat zij één van de weinige vrouwen op Ira/Metanoia is waardoor hij het minste neiging heeft de haren uit z’n kop te trekken uit ergernis.

          Lisea ;
    Seth vindt het leuk haar te trollen als ze weer eens een boek leest.


    Losse relatie-ideeën voor Seth X OC, of als je zelf nog ideeën hebt, feel free to share!
          Iemand wiens dierbare hij “gereaped” heeft. (Hierdoor weet hij alles van de situatie / het verleden af. Het personage in kwestie kan daarentegen niet weten dat Seth de desbetreffende reaper is geweest.)

          Someone who had a near-death experience, and interacted with him, before cheating death, as it were. (@Hanson, if this is something you’re interested in, I’m fine with this variation of the suggestion.)

          Someone who will learn him how to love.

    [ bericht aangepast op 11 nov 2019 - 23:29 ]


    [ heaven knows ]

    L I L L I A N

    🍎 Lucien - Best Friend - I'm in need of a compliment, hun!
    Lucien vult Lillian op veel vlakken aan, wat wel zorgt voor een goed evenwicht. Ook zal Lillian het minder moeilijk hebben om met hem op te schieten gezien het een echte charmeur is, en zij héél graag geflatteerd wordt. Hij is ze heel graag bij zal rondhangen, ookal gaat ze dat nooit toegeven. Het kan wel zijn dat hij een paar nare opmerkingen naar zijn hoofd krijgt geslingerd, maar hij lijkt me sterk genoeg om het over zijn schouders te kunnen gooien. Besties it is!


    🍎 Percival - Frenemies - Your 'Parfum à L'alcool' stinks, go take a shower.
    Beste maatjes zijn het alleszins niet , gezien Lillian zich uit de hoogte gedraagt tegenover Percy. Lillian deinst niet terug om nare opmerkingen te maken over zijn alcoholverslaving terwijl Percy haar extreme ijdelheid niet links laat liggen.


    🍎 Seth - John Doe - "..Hi, Bye.."
    Alhoewel ze samen op Ira university hebben gezeten hebben deze twee nooit hun wegen laten kruisen. Lillian krijgt een raar gevoel bij Seth die ze maar moeilijk kan verklaren, daarom gaat ze hem liever uit de weg. Hij heeft er alleszins geen problemen mee om haar geen aandacht te schenken. Iets wat Lillian, in dit specifieke geval, net iets minder erg vindt.


    🍎 Avarice - Sister from another mister - You're one hell of a badass bitch.
    Avarice is een prachtige dame, die wel graag wat luxe rondom haar heen heeft, net zoals Lillian. Enkel is Avarice niet zo zwaar met haar uiterlijk begaan zoals Lillian, wat Lillian op haar gemak doet voelen. Geen bewuste concurrentie maar eerder een lotgenoot, met dezelfde smaken en een gelijkaardig karakter. Alhoewel Avarice zeker geen blad voor de mond lijkt te nemen, deelt in dit duo Lillian de verbale klappen uit en Avarice de fysieke.


    🍎 Qadir - Status Quo - Not bad, not bad at all.
    Een wederzijdse appreciatie heeft ervoor gezorgd dat Lillian geen problemen heeft met Qadir, wat al veel is.


    🍎 Orev - My mama don't like you - Keep on walking, darling!
    Lillian's moeder en Orev's moeder hebben in het verleden nogal wat confrontaties aan hun been hangen. Daardoor werd Lillian van jongs af aan geleerd dat Orev geen jongen is om mee rond te hangen.


    🍎 Larsen - Traitor - *Icy Silence*
    Larsen, Lillian en Avarice waren dé gang toen Ira nog staande was, maar daar kwam verandering in toen Larsen plots goede maatjes werd met Orev, één van de jongens die op Lillian's 'NoGo' lijstje staat. Gezien zij diegene was die Larsen had opgevangen toen niemand hem moest, en zij dan mocht aanschouwen hoe hij zomaar naar één van haar vijanden overliep, moet ze nu niets meer van hem weten.

    🍎 Lisea - Rival - Don't sweat it, sweety.
    Gezien Lisea een knappe dame is wordt ze meteen bestempeld door Lillian als concurrentie. Ze mag zich aan een paar confrontaties verwachten.


    🍎 Charlie - Pain in the ass - Just fuck right off.
    Van deze hyperactieve, veel te vriendelijke en optimistische jongen moet Lillian niks weten.


    🍎 Beau -What's up with you - Great, another filmsy pirate.
    Lillian zal het niet gemakkelijk hebben met Beau, de angst dat hij door haar front zal breken is reël, en dit wilt ze koste wat kost niet laten gebeuren!

    [ bericht aangepast op 14 nov 2019 - 14:24 ]


    Jump, and you will find out how to unfold your wings as you fall

    @Lovecraft Daaaamn, sassy Seth!
    Don't know 'em, don't wanna know 'em
    hahahaha


    Jump, and you will find out how to unfold your wings as you fall

    FreeThyself schreef:
    @Lovecraft Daaaamn, sassy Seth!
    Don't know 'em, don't wanna know 'em
    hahahaha

    Well, what do they say again? Mo' souls, mo' problems. :Y)


    [ heaven knows ]

    I like the suggestions! c:

    FreeThyself schreef:
    (...)

    Percy kan Lillian tegenkomen, begint het algelijk goed hahaha (':


    Hahah yess! :'D


    I caught a golden trout! But the real treusure? Friendship - ACNH

    Alomnia schreef:
    (...)

    Beetje jammer dat hij waarschijnlijk een crush heeft op Lisea. Lekker puhhh:p


    Hahaha ik moet wel zeggen dat dat Lucien niet weerhoud aandacht bij anderen te zoeken ;p


    Anyway ik heb Lucien, Finn en Mei ook voor wie wil?!


    I could be your perfect disaster, you could be my ever after.

    Just remember, snitches get stitches.

    They not only get stitches, but they end up in ditches and finish as Seth's bitches.


    [ heaven knows ]

    Venustic schreef:
    (...)

    Hahaha ik moet wel zeggen dat dat Lucien niet weerhoud aandacht bij anderen te zoeken ;p


    Anyway ik heb Lucien, Finn en Mei ook voor wie wil?!


    Had ik ook niet echt anders verwacht😛