• Hoi hoi!
    Na een lange tijd amper iets met Quizlet gedaan te hebben, op sporadisch op topics reageren na, kwam ik net op een leuk idee; ik wil weer een story gaan schrijven hier op Quizlet.

    Het idee komt uit een rare droom die ik gisternacht heb gehad en die me toch op de een of andere manier is bijgebleven, gewoon omdat het zo bizar is. Voordat ik eraan begin, zou ik willen weten of hier animo voor is en of jullie nog ideetjes hebben waarmee ik de puntjes op de -i van mijn idee kan zetten, om dat zo maar te zeggen ;D

    Het idee:

    [Hoofdpersoon (werkzaam bij overheid)] wordt opgepakt door een sekte van complottheoristen. Zij zijn ervan overtuigd dat [virus] door [een of andere bizarre theorie die te maken heeft met wetenschappers en de overheid]. De sekte ontvoert [hoofdpersoon] naar een soort afgelegen plek waar [hoofdpersoon] afgesloten van de buitenwereld gemarteld, gebrainwashed en opgesloten wordt zodat [hoofdpersoon] de informatie lekt die de sekte willen hebben. Info die [hoofdpersoon] niet denkt te hebben totdat [hoofdpersoon] door begint te draaien en dingen ineens een andere wending krijgen.

    - Welk jaartal zouden jullie gebruiken in dit verhaal?
    - Zouden jullie een bestaand of zelfbedacht virus een rol laten spelen in dit verhaal?
    - Vinden jullie dit een goed idee?


    26 - 02 - '16

    Het klinkt wel erg interessant. Wat ik persoonlijk zou doen, is om het zich af te laten spelen in het heden, maar dan in een alternatief universum. Met zelf bedachte namen, virus en theorie. Op deze manier heb je veel meer vrijheid dan in de echte wereld, zonder dat dingen gelijk onrealistisch gaan lijken. En aangezien er genoeg complottheorieën bestaan, kan je denk ik makkelijk je laten inspireren door één of meerdere theorieën. Maar dat is mijn idee, doe vooral wat je zelf wilt, en als je het leuk vindt zou ik het sowieso gaan schrijven, of er nou animo voor is of niet. Quizlet is redelijk dood.


    Zoek en je zult vinden. Vindt je het niet, dan is het zoek.

    Moeten we ons zorgen gaan maken over wat je droomt? :8
    En voor de rest, jij bent diegene die het schrijft, dus als wij je de 18e eeuw aanraden, maar je voelt je comfortabeler na de 19e eeuw, dan heeft dat niet zoveel zin. Same met het virus. Je schrijft uiteindelijk voor jezelf. ;)


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Klinkt als CoD Black Ops... XD Ik zou een futuristische setting aannemen.

    Patholoog schreef:
    Moeten we ons zorgen gaan maken over wat je droomt? :8
    En voor de rest, jij bent diegene die het schrijft, dus als wij je de 18e eeuw aanraden, maar je voelt je comfortabeler na de 19e eeuw, dan heeft dat niet zoveel zin. Same met het virus. Je schrijft uiteindelijk voor jezelf. ;)


    Ik heb veel series gekeken en zit al zo'n weken thuis 😅

    Ik kan echt wat met de tips die hier worden gegeven (:
    Dankjulliewel. Meer tips zijn ook altijd welkom, misschien kom ik daardoor op een idee of een ingeving 😀

    [ bericht aangepast op 28 april 2020 - 10:28 ]


    26 - 02 - '16