• Experium




    • • Experium High is een school, afgelegen in de Amerikaanse woestijnen. Het is een school voor jongeren tussen 15 en 25 jaar, met ieder een bijzondere gave. Op deze school kunnen ze lessen volgen om hun gaven te optimaliseren, en vanuit daar een gezamenlijk doel te bereiken:
    Het scheppen van de ultieme mens. • •






    Je personage komt terecht op een vrij normale high school, met uitzondering van het feit dat je dagelijks verschillende onderzoeken moet ondergaan om te zien hoe je je gaves ontwikkelen. Ook zijn er bijzondere vakken voor de verschillende gaves, zoals bijvoorbeeld een zintuigenles voor studieobjecten met supergehoor.
    Er heerst een competitieve sfeer tussen de leerlingen, want elke leerling weet; mocht je gave niet genoeg ontwikkelen (of zich niet laten zien) dan verdwijn je op mysterieuze wijze.


    Nodige informatie
    * Het is een experimentenschool, je personage ondergaat dus ook allerlei onderzoeken naar de werking van je gave.
    * Een naam moet je verdienen. Een nieuwe leerling komt binnen met alleen zijn experimenten nummer. De naam die je verdiend heeft te maken met de gave die je hebt! Je nummer heeft max. 4 cijfers.
    * Een leerkracht spreek je aan met dokter of professor. Er wordt les gegeven op school door de verschillende wetenschappers.
    *Elk personage heeft een strict dieet dat speciaal afgestemd is op jou personage en zijn gave
    * Je hebt je gave vanaf je geboorte of is op een bepaalde leeftijd ingespoten via een injectie.
    (Wordt evt. nog verder aangevuld).

    Rollentopic: Klik hier



    Personages

          • Naam • Leeftijd • Gave • Mentor • User
    • Onyx. • 23 • Muziek en dromen • Maneur • Croweater
    • (studieobject) 8175 (Adam) • 17 • Tijdreizen • Margeaux • Croweater
    • Jester Madcap • 20 • Overtuiging • Cackle • ProngsPotter
    •(studieobject) 7223 (Michiel)• 16 • Gedaanteverwisseling • Moreau •Slughorn

    • Vienna • 20 • Telekinese • Williams • Slughorn
    • Fayr Fixfault • 19 • Repareren • Navkar• ProngsPotter
    •(studieobject) 8102 •15 • Helderziend • Mentor? • ProngsPotter
    • Dezi • 20 • Samenvloeien met draak • Naam • Croweater
    •Fersephone • 19 • Slopen • Gates • Slughorn

    Kamerindeling
    Er zijn vijf houses: Panthers, Lions, Elephants, Buffalow and Rhino's. Onze experimenten zitten in het Panthers house.


    Panthers:
    Jongens
    • Onyx en Jester
    • 7223 en 8175

    Meisjes:
    • Vienna en Fayr
    • Dezi en 8102

    Rooster


    Directeur Dubois
    Maandag
    * Geschiedenis      •Sogat•
    * Muziek /Creatief      •Wish•
    * Les rondom je gave      •Eigen Mentor•
    * Lunch
    * Wiskunde      •
    * Engels      •

    Dinsdag
    * Sociale training      •
    * Gymnastiek      •
    * Onderzoeken
    * Lunch
    * Aardrijkskunde      •
    * Natuur/scheikunde      •

    Woensdag
    * Engels      •
    * Maatschappijleer      •
    * Gave training      •Eigen mentor•
    * Lunch
    Vrije tijd

    Donderdag
    * Biologie (Blokuur)      •
    * Biologie (Blokuur)      •
    * Wiskunde      •
    * Lunch
    * Muziek/ Creatief       •Wish•
    * Geschiedenis       •Sogat•

    Vrijdag
    * Aardrijkskunde      •
    * Natuur/scheikunde      •
    * Gave training      •Eigen Mentor•
    * Lunch
    Vrije tijd.


    We beginnen 's ochtends vroeg bij het ontwaken van de campus. De studieobjecten hebben hun eigen kamers op de campus, meiden en jongens apart.

    [ bericht aangepast op 25 feb 2020 - 23:47 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Adam keek haar alleen koeltjes aan. Hij vond het allemaal nogal kinderachtig en hij vond het laf dat ze iemand anders er zomaar uit had laten sturen. Hij leunde iets naar achteren in zijn stoel terwijl hij wachtte totdat iedereen er was en de mededeling gedaan zou worden. Toen Michiel nog steeds niet kwam opdagen, werd hij alleen maar onrustiger. Hij zou toch niet zomaar wegblijven?


    Every villain is a hero in his own mind.

    Jester Madcap



    Volgens de klok aan de muur kostte het hem negenenveertig minuten voordat het slot eindelijk ingaf en opensprong. Van opluchting zakte Jester haast in elkaar en buiten adem liet hij zichzelf tegen de achterkant van de kooi aanleunen. Zweet parelde op zijn voorhoofd en zijn hele rug plakte. Hij sloot zijn ogen en bracht zijn handen naar zijn slapen. Het voelde alsof een woeste specht zijn hoofd was binnengedrongen en zich nu een weg naar buiten probeerde te hakken. Met iedere hartslag volgde een nieuwe pijnscheut.
          Hij wilde nu eigenlijk alleen maar naar bed. Was het maar zo'n feest. Hij had nog een hele middag te gaan en eerst nog een halfuur lunch in een galmende zaal vol mensen en geluid. Jester duwde zichzelf overeind en stak zijn hand door de tralies om het slot eraf te trekken. Cackle was nergens te bekennen en hij stommelde terug naar zijn slaapzaal. Nog een krappe twintig minuten voordat de lunch begon.

          Douchen hielp. Met twee paracetamol achter de kiezen en met een frisse set kleren begaf Jester zich uiteindelijk richting de eetzaal. Halverwege kwam hij Fayr tegen, die er ook al niet zo fleurig uitzag. Hij knikte naar haar, maar had even geen puf om iets zinnigs te verzinnen. Misschien had hij beter zijn boterhammen met kaas op kunnen eten vanochtend. Hielp kaas tegen hoofdpijn? Wist hij veel.
          Rond twee voor twaalf kwamen de twee bij de eetzaal aan, waar ze direct werden geïnstrueerd om bij hun eigen afdeling te gaan zitten. Vrolijk, much. Jester hield toch al niet van de Lions, daar ging hij dus echt niet voor zijn plezier bij zitten. 8102 volgde hen op de voet toen ze naar de rest van de panthers liepen. Jester plofte naast 8175 aan tafel neer en kreeg daar meteen spijt van. Zijn hoofd tolde en hij beet zijn kiezen op elkaar om niet te kreunen.
          Fucking Cackle.



    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Beste studenten,

    Dit jaar gaat er iets groots gebeuren op school; De zuivering. Dit is een toernooi waarin de verschillende houses strijden tegen elkaar. De winnaar van dit toernooi krijgen de zuiveringsbeker plus een groot feest. Echter zit er een addertje onder het gras; de grote verliezer zal de school moeten verlaten. In verschillende wedstrijden kun je punten verdienen, maar ook punten verliezen. Ook tussen de wedstrijden door kun je punten verdienen door goed je best te doen in de lessen of ze andere opdrachten uit te voeren. Degene met de meeste punten is de winnaar, de house met de minste punten is de grote verliezer. Jullie hebben een aantal maanden om punten te verdienen.

    Bij deze mag ik jullie vertellen dat de komende lessen van deze middag zijn afgelast en dat de eerste opdracht in jullie house op jullie wacht.

    Ik wens jullie bij deze veel succes en eet smakelijk!

    [ bericht aangepast op 25 feb 2020 - 21:48 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Fayr Fixfault

          ''Oh. My. God.''


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Jester Madcap



    Wat. De. Fack.



    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Vienna

    De grote verliezer zal de school moeten verlaten. Dat ging dus niet gebeuren! Vienna kon niet van school gestuurd worden, daar had ze teveel haar best voor gedaan! Ze wilde nog veel meer over haar gave leren, ze had school nodig. En daarbij, ze wist niet eens waar ze heen zou kunnen. Waar de eerste paniek om weggestuurd te worden haar had overvallen, was er daarna een vastberadenheid ontstaan. Ze zouden dit gewoon gaan winnen, dat kon niet anders! Heel even keek Vienna de tafel rond, om te beseffen dat hun clubje niet helemaal compleet was. "Ik ga lunch halen, voor iedereen zich in de rij wurmt." Gehaast stond Vienna op en rende bijna naar Yara toe. Ze zou haar lunch gaan halen en dan even langs 7223 gaan om haar excuses aan te bieden. En ze kon hem uitleggen wat hij gemist had, hopelijk zou dat het een beetje weer goedmaken tussen hen. Vienna hield niet zo van ruzie maken. En terwijl ze dat bedacht keek ze even schichtig om naar haar beste vriendin die achter haar zat. Misschien... Vienna schudde haar hoofd. Ze stond als een van de eerste in de rij en na haar nummer genoemd te hebben, greep ze haar lunch bij elkaar. Een broodje met boterham worst die ze in haar mond stak, het andere broodje stak ze in de zak van haar vest en met haar drinken in de hand verliet ze de kamer, in de richting van hun house.


    It's never gonna happen, Guys.

    Adam

    Adam sloot achteraan in de rij. Sommigen gingen bruusk voor hem staan, blijkbaar omdat hij nog geen nummer had, waardoor hij uiteindelijk vrij laat aan de beurt was. Hij haalde zijn lunch op en vroeg of hij die van 7223 mocht meenemen omdat hij ziek naar zijn kamer was gegaan. Natuurlijk wist hij niet of dat echt zo was, maar Adam was vastberaden hem te vinden.
    Toen hij terugkeerde bij de tafel was Vienna al verdwenen. Ze was naar Michiel op zoek geweest, was ze nu in haar eentje naar hem toe gegaan? Ze had net nogal snauwerig op hem gereageerd, dus hij vond het aannemelijk dat ze niet op hem gewacht had.
    ‘Weten jullie welke kamer die van 7223 is?’ vroeg hij aan zijn klasgenoten.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Jester Madcap



    Jester volgde Vienna's voorbeeld -hoewel een heel stuk rustiger- onderweg naar Yara. Tegelijk met de rest van de zaal, waardoor hij ongeveer halverwege de rij eindigde. Zoveel honger had hij toch niet. De Zuivering. Dat klonk meer shady dan dat ooit iets in zijn leven shady had geklonken.
          Voor hem stond Onyx en Jester ging naast hem staan, met zijn armen over elkaar. "Waar gaat Vienna zo snel naartoe?" mompelde hij tegen zijn vriend en staarde naar de deur waar het meisje doorheen was verdwenen. "En waar waren Dezi en 7223? Als ze dit echt gaan doorzetten, is dit geen goeie start voor onze afdeling."


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Onyx

    'Ik heb geen flauw idee. Daar moeten we dan maar een hartig woordje mee spreken.'
    Die hele mededeling zat hem helemaal niet lekker. Plotseling was zijn slagen niet alleen van zijn eigen inspanningen afhankelijk, maar ook dat van de anderen en daar had hij veel minder invloed op dan hij wilde.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Studieobject 7223

    Hij schrok wakker van een hand die zachtjes aan hem trok. Voor heel even was hij zijn oriëntatie kwijt, tot hij besefte dat hij in bed lag. En het besef dat hij van school gestuurd kon worden, kwam als een sneltrein erachteraan. In eerste instantie wilde hij zich niet omdraaien, tot hij een diepe zucht achter hem hoorde. "Ik snap als je niet met me wil praten, 7223. Maar ik zou het wel fijn vinden als je me aankijkt, als ik tegen jou praat. Ik weet dat je wakker bent." De stem was verrassend zacht en uit verbazing draaide 7223 zich om in de richting van het meisje dat achter hem zat. Vienna! Met een ruk zat de jongen overeind en voelde een beetje verbaasd aan zijn eigen gezicht. Het voelde weer normaal aan, net zoals hij een zwarte pluk van achter zijn oor tevoorschijn haalde. "Gaat het wel met je?" Voor heel even keek 7223 op naar Vienna. Zag hij nu zorgen in haar ogen? "Uhm, ja... Overbelasting.." Vienna schonk hem een kleine glimlach, waarna ze haar schouders ophaalde. "Dat gebeurt ons allemaal wel eens. Ik laat dan serieus alles in de kamer rondvliegen en nee, dat is geen pretje. Zeker niet de dag erna." Het meisje keek hem nog altijd met die lieflijke glimlach aan, en 7223 keek haar niet begrijpend terug aan. Wat kwam ze hier doen? Vienna was nooit een persoon die hem vanuit zichzelf opzocht, laat staan dat ze even zomaar een praatje kwam maken.

    [ bericht aangepast op 25 feb 2020 - 22:24 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Fersephone

    "Waarom zou je willen weten waar de kamer van kneus ligt?! Serieus, jongen. Als je zo doorgaat, ben je kneus nummer 2." Phone stond op, maar ging gelijk weer zitten toen ze zag hoe lang de rij was. Fijn, ze zou nog wel even wachten. Beter blijven zitten dan ellendig lang in die rij te moeten staan.


    It's never gonna happen, Guys.

    Adam

    'Hij is er niet. Ik wil weten of het goed met hem gaat.' Hij haalde even diep adem. 'En het is ook mijn kamer.'


    Every villain is a hero in his own mind.

    Vienna



    "Ik..." Ze moest nu doorzetten, anders was ze een echte lafaard. "Ik wilde even zeggen dat het me spijt van vanmorgen. Het was helemaal niet de bedoeling geweest om je in de problemen te brengen..." Vienna liet even een stilte vallen. "Ik.. Ik verveelde me gewoon tijdens geschiedenis en de hele ochtend had al tegen gezeten door dat zweven... Ik wilde gewoon een lolletje maken," Hoe meer Vienna haar redenen vertelde, hoe zachter ze ging praten. Ze durfde 7223 niet zo goed aan te kijken, maar af en toe probeerde ze een glimp van hem op te vangen om te zien hoe hij reageerde. Echter was er niets aan het uiterlijk aan het veranderen aan 7223 en keek hij haar strak aan, waardoor ze zijn gevoelens niet kon lezen. Dat maakte dit allemaal nog veel erger. "Het spijt me echt. En als je straf hebt of zoiets, ik- ik kan wel helpen." Het meisje viel stil. Voor heel even hing er een ongemakkelijke stilte tussen heen, tot het moment dat hij door 7223 werd doorbroken. "Het geeft niet, het is al goed."

    [ bericht aangepast op 25 feb 2020 - 22:53 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Fersephone

    "Oh," Fersephone viel even stil. Voor heel even twijfelde ze of ze de kneus wel wilde helpen. Maar al gauw besloot ze dat ze dan van zijn gezeur af zou zijn. "Je gaat hier de zaal uit en volgt dan de gang naar de buitendeur. Eenmaal buiten ga je rechts, blijf het pad volgen en je komt zo bij ons campusgebouw uit. Daar moet je het zelf maar uitzoeken."


    It's never gonna happen, Guys.

    Adam

    'Dank je.' Met de twee borden in zijn handen draaide Adam zich om en legde de genoemde route af. Algauw ondervond hij dat er slechts een paar slaapkamers waren. Eén deur stond op een kier en hij hoorde stemmen. Dat waren vast Michiel en Vienna. Hij liep ietsje dichterbij, maar hij durfde nog niet naar binnen te stapte. Als ze haar excuses wilde aanbieden dan wilde hij dat niet verstoren, en dus bleef hij braaf op de gang wachten tot het meisje naar buiten kwam.


    Every villain is a hero in his own mind.