• Experium




    • • Experium High is een school, afgelegen in de Amerikaanse woestijnen. Het is een school voor jongeren tussen 15 en 25 jaar, met ieder een bijzondere gave. Op deze school kunnen ze lessen volgen om hun gaven te optimaliseren, en vanuit daar een gezamenlijk doel te bereiken:
    Het scheppen van de ultieme mens. • •






    Je personage komt terecht op een vrij normale high school, met uitzondering van het feit dat je dagelijks verschillende onderzoeken moet ondergaan om te zien hoe je je gaves ontwikkelen. Ook zijn er bijzondere vakken voor de verschillende gaves, zoals bijvoorbeeld een zintuigenles voor studieobjecten met supergehoor.
    Er heerst een competitieve sfeer tussen de leerlingen, want elke leerling weet; mocht je gave niet genoeg ontwikkelen (of zich niet laten zien) dan verdwijn je op mysterieuze wijze.


    Nodige informatie
    * Het is een experimentenschool, je personage ondergaat dus ook allerlei onderzoeken naar de werking van je gave.
    * Een naam moet je verdienen. Een nieuwe leerling komt binnen met alleen zijn experimenten nummer. De naam die je verdiend heeft te maken met de gave die je hebt! Je nummer heeft max. 4 cijfers.
    * Een leerkracht spreek je aan met dokter of professor. Er wordt les gegeven op school door de verschillende wetenschappers.
    *Elk personage heeft een strict dieet dat speciaal afgestemd is op jou personage en zijn gave
    * Je hebt je gave vanaf je geboorte of is op een bepaalde leeftijd ingespoten via een injectie.
    (Wordt evt. nog verder aangevuld).

    Rollentopic: Klik hier



    Personages

          • Naam • Leeftijd • Gave • Mentor • User
    Onyx. 23 Muziek en dromen Maneur Croweater
    (studieobject) 8175 (Adam) 17 Tijdreizen Margeaux Croweater
    Jester Madcap 20 Overtuiging Cackle ProngsPotter
    (studieobject) 7223 (Michiel) 16 Gedaanteverwisseling Moreau Slughorn

    Vienna 20 Telekinese Williams Slughorn
    Fayr Fixfault 19 Repareren Navkar ProngsPotter
    (studieobject) 8102 15 Helderziend Mentor? ProngsPotter
    Dezi 20 Samenvloeien met draak Naam Croweater
    Fersephone 19 Slopen Gates Slughorn

    Kamerindeling
    Er zijn vijf houses: Panthers, Lions, Elephants, Buffalow and Rhino's. Onze experimenten zitten in het Panthers house.


    Panthers:
    Jongens
    • Onyx en Jester
    • 7223 en 8175

    Meisjes:
    • Vienna en Fayr
    • Dezi en 8102

    Rooster


    Directeur Dubois
    Maandag
    * Geschiedenis      Sogat
    * Muziek /Creatief      Wish
    * Les rondom je gave      Eigen Mentor
    * Lunch
    * Wiskunde     
    * Engels     

    Dinsdag
    * Sociale training     
    * Gymnastiek     
    * Onderzoeken
    * Lunch
    * Aardrijkskunde     
    * Natuur/scheikunde     

    Woensdag
    * Engels     
    * Maatschappijleer     
    * Gave training      Eigen mentor
    * Lunch
    Vrije tijd

    Donderdag
    * Biologie (Blokuur)     
    * Biologie (Blokuur)     
    * Wiskunde     
    * Lunch
    * Muziek/ Creatief       Wish
    * Geschiedenis       Sogat

    Vrijdag
    * Aardrijkskunde     
    * Natuur/scheikunde     
    * Gave training      Eigen Mentor
    * Lunch
    Vrije tijd.


    We beginnen 's ochtends vroeg bij het ontwaken van de campus. De studieobjecten hebben hun eigen kamers op de campus, meiden en jongens apart.

    [ bericht aangepast op 25 feb 2020 - 23:47 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Vienna

    "Waag het niet om mij te vergelijken met Onyx of Jester. Zij zijn nog veel erger dan ik! En wist ik veel dat 7223 zo heftig zou reageren! Hij was niet eens het doelwit!" Vienna kreeg in de gaten dat hoe verder ze in de zin kwam, hoe meer ze tegen Fayr begon te schreeuwen. Fayr kon een hele lieve vriendin zijn, maar op dit momenten kon Vienna haar niet uitstaan. "En waar bemoei jij je mee? Je bent mijn moeder niet!" Achter Fayr spotte Vienna 7223, en hoewel Vienna dolgraag haar excuses aan hem aan wilde bieden, schaamde ze zich nog te erg voor haar actie. In plaats daarvan draaide ze zich woest om en liep met haar boeken onder haar arm door naar het muzieklokaal. In het lokaal week Vienna af van haar gebruikelijke plek en zakte links van Onyx neer aan één van de tafels.


    It's never gonna happen, Guys.

    Onyx

    Onyx trok een wenkbrauw op toen Vienna naast hem kwam zitten. 'Wat kom jij doen?'

    [ bericht aangepast op 24 feb 2020 - 21:57 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    Studieobject 7223

    "Nou, uhm." Michiel voelde bijna hoe zijn haar in de gele kleur veranderde van ongemakkelijkheid. "Iedereen die mijn gave zo in zijn werking heeft gezien, vind me nogal een kneus. Dus ik was bang..." Michiel haalde even diep adem, dapperder dan hij zich ooit gevoeld had. "Ik was bang dat je niets meer met me te maken wilde hebben. Wat ik natuurlijk kan begrijpen," vervolgde hij gehaast.

    [ bericht aangepast op 24 feb 2020 - 22:03 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Jester Madcap



    Jester floot een snerpend melodietje onderweg naar het muzieklokaal. Muziek was best een leuk vak. Zingen kon hij voor geen meter, maar hij hield er wel van om iets met de sax te proberen. Bovendien was het veruit Onyx zijn favoriete vak, dus was zijn kamergenoot haast automatisch al in een beter humeur dan gebruikelijk. Hij sloeg de hoek om en wandelde het lokaal binnen. Op automatische piloot dropte hij zijn tas op tafel en plofte rechts van Onyx neer.


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Vienna

    "Wat kan jou dat schelen? Ik zit hier best." Vienna keek niet op of om toen Fayr binnen kwam lopen, net als het moment dat nerd clubje langs haar heen kwam. Ze gooide in plaats daarvan haar muziekboek op tafel en deed net alsof de informatie in het boek werkelijk interessant was. Wat een rot ochtend! En dan hadden ze de rest van de dag nog te gaan!

    [ bericht aangepast op 24 feb 2020 - 22:02 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Adam

    Adam keek hem verschrikt aan. 'Nee joh! Ik vind je gave heel cool, en ik... ik vind je een hele leuke jongen.' Hij voelde zijn wangen gloeien.Opeens had hij het snikheet; dat was er wel een beetje onhandig uitgekomen en hij durfde zijn vriend niet meer aan te kijken. Dat was raar, dat zei je niet tegen iemand, toch? 'Ik denk dat de anderen een hele goeie vriend mislopen,' zei hij zachtjes. 'Dat bedoelde ik.'


    Every villain is a hero in his own mind.

    Jester Madcap



    Bij het horen van haar giftige stem schoten Jesters wenkbrauwen schoten de lucht. Verbijsterd leunde hij naar voren om langs Onyx heen te kunnen kijken, waar Vienna koppig naar een boek zat te staren. Zijn blik ging van het meisje, naar zijn kamergenoot die er nog even stoïcijns uitzag als altijd, en weer terug naar Vienna.
          "Zeg, blijf je de hele les zo gezellig doen?"

    [ bericht aangepast op 24 feb 2020 - 22:07 ]


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Studieobject 7223

    "Dankje, Adam," zei hij met een glimlach. Hij liep voorop het muzieklokaal in, waar hij schuin achterin het lokaal weer ging zitten. Onbewust keek 7223 even in de richting van Vienna, die net een snauw uitdeelde aan Onyx. Het meisje weigerde hem aan te kijken en onbewust vroeg 7223 zich af of hij iets verkeerd had gedaan. Die gedachte schudde hij snel van zich af, zich beseffend dat het dit keer Vienna was geweest die hem in de problemen had gekregen. Daarom wendde hij zich in plaats daarvan in de richting van Adam. "Muziek is echt een coole les, trouwens. Professor Wish is echt te cool, en je moet Onyx eens horen spelen. Echt jaloersmakend hoe goed hij is!"


    It's never gonna happen, Guys.

    Vienna

    "Ja. Problemen mee?" beet ze hem toe. Eigenlijk voelde het niet goed om zo boos te doen tegen Jester, maar aan de andere kant voelde het ook een beetje alsof hij het verdiende. Ergens had Vienna het idee dat hij de Sogat even extra had overtuigd om 7223 eruit te sturen. Maar goed, het was niet geheel eerlijk, want dit hele voorval was begonnen als haar eigen grap. Boos sloeg ze haar armen over elkaar, terwijl de docent kwam binnenlopen. Het werd gewoon deze les uitzitten en daarna had ze ten minste les van Williams en mocht ze met haar eigen gave in de weer. Misschien was hij wel onder de indruk van haar bewegende skelet!


    It's never gonna happen, Guys.

    Adam

    Adam herinnerde zich dat Michiel hem voor een Onyx en een Jester had gewaarschuwd, en hij nam aan dat hij nu sprak over de jongen die het water over zich heen had gekregen. Verder waren er geen jongens in hun klas.
    'Ik ben benieuwd. Ik heb nog nooit een instrument aangeraakt.' Hij beet op zijn lip. Hij ging straks vast enorm af.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Jester Madcap



          Jester haalde zijn schouders op. "Ja. Dit is het beste gezamenlijke lesuur van de komende twee dagen." Aan haar gezicht te zien zou dit niet gaan werken. De aanval was niet altijd de beste verdediging en hij meende wat hij zei. Kort blikte hij over zijn schouder, waar Fayr zich nu achter haar boek verstopte, alleen aan een tafeltje. Normaal gesproken zaten die twee altijd bij elkaar.
          "Is Fayr boos om de stunt die je uithaalde?" vroeg hij daarom, en deed zijn best om zijn stem neutraal te houden. Geen afkeuring in leggen, want ondanks dat de twee BFF's even ruzie leken te hebben, zouden ze het snel genoeg weer bijleggen. Dan moest hij niet rondschreeuwen dat Fayr zich te rigide aan de regels hield om een interessant leven te leiden. Dikke kans dat dat zich een weg terug vond naar Fersephone en dan waren de rapen gaar.
          "Kom op, laat het van je afglijden. Ze meent het heus niet kwaad." Hij glimlachte. "Binnen de kortste keren hebben jullie dit weer uitgepraat en dan heb je toch nog een leuke muziekles vandaag."


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Studieobject 7223

    "Ah, maar je geen zorgen. Ik ben ook super slecht in muziek." Michiel grijnsde van oor tot oor. "En daarbij Wish laat ons op dit moment niet op meer spelen dan een paar stokken. Dat is niet zo moeilijk." Weer wat meer op zijn gemak, ging 7223 wat beter op zijn stoel zitten. Zijn dag kon moeilijk nog erger worden na het vertoon van vanmorgen en dat sierde zijn humeur.


    It's never gonna happen, Guys.

    Vienna

    Vienna slaakte een diepe zucht. Ergens had ze gehoopt dat Jester haar met rust zou laten, maar aan de andere kant was het wel weer lief dat hij haar woede ietwat probeerde te sussen. "Ja, ze maakte me even heel duidelijk dat ik zoiets niet kon maken." Vienna liet haar ogen rollen. Dat wist ze zelf ook wel, maar dat hoefde er niet ingewreven te worden. "Ik probeerde gewoon een grapje uit te halen..." zei ze mokkend. Na zijn laatste zin keek ze hem met spottende blik aan. "Ik maak mijn muziekles wel op een andere manier leuk..." Voor heel even wierp ze een blik over haar schouder naar haar vriendin, maar vlug keek ze weer naar voren naar de docent, die zojuist was begonnen met uitleggen over het lezen van noten. Een kleine grijns verscheen op haar gezicht. Ja! Ze kon het ook zonder Fayr leuk maken!

    [ bericht aangepast op 24 feb 2020 - 23:08 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Experiment 8102

    Daar zat ze dan. Achterin de klas, helemaal alleen. Het was wel duidelijk hoe goed ze in de groep lag. Met haar hoofd tegen de muur, deed 8102 haar ogen dicht. Nog vier minuten voor de les zou beginnen. Onder het zachte geroezemoes van haar klasgenoten verslapte haar concentratie...


    Buiten was het donker. Aan de muren hing om de vijf meter een witte tl-buis, die een spookachtig wit licht op de grond wierp. 8102 sloeg de hoek om, tot ze de twee gestalten in het midden van de volgende gang zag staan. Snel ging ze weer achter de hoek staan.
          ''Flikker op, ik hoef het niet te horen.''
          ''Ik zei het toch.''
          ''Je kan die sass bewaren tot het moment dat ik weer een zinnig antwoord kan verzinnen. M'n kop knalt uit elkaar. Laat me met fucking rust.''


    8102 schoot recht overeind in haar stoel en knipperde met haar ogen. Wat- wat was er gebeurd? Haar blik gleed over de verlichte klas en de kletsende mensen en haar hartslag kalmeerde weer. Een visioen. Dat was alles. Niks aan de hand. 8102 zuchtte en schoof weer onderuit. Zonder dat ze het wilde werden haar ogen naar de voorkant van de klas getrokken.
          Jester. Die had een probleem, vanavond. Of morgen, wist zij veel.

    [ bericht aangepast op 24 feb 2020 - 23:23 ]


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Fersephone

    Met nog een vlaag van een grijns op haar gezicht verlieten ze het lokaal. Ferse haalde haar telefoon tevoorschijn om het rooster te bekijken voor wat ze nu hadden. "Oh nee, Muziek. Gedver." Met een veelbetekenende blik keek ze naar Dezi die naast haar liep. "Spijbelen?" vroeg ze met een flauwe glimlach. Wish was nooit zo moeilijk. Phone spijbelde wel vaker zijn les en ze had er nog nooit problemen mee gehad. "Weet je, ik heb gehoord dat de wc's van de Lions niet echt goed meer doorspoelen. Zin om een kijkje te nemen?" Het andere campushuis had als het goed is net als hun les, het perfecte moment om rottigheid uit te halen dus, en Phone wist dat Dezi met alle liefde daaraan meedeed.


    It's never gonna happen, Guys.