• Experium




    • • Experium High is een school, afgelegen in de Amerikaanse woestijnen. Het is een school voor jongeren tussen 15 en 25 jaar, met ieder een bijzondere gave. Op deze school kunnen ze lessen volgen om hun gaven te optimaliseren, en vanuit daar een gezamenlijk doel te bereiken:
    Het scheppen van de ultieme mens. • •






    Je personage komt terecht op een vrij normale high school, met uitzondering van het feit dat je dagelijks verschillende onderzoeken moet ondergaan om te zien hoe je je gaves ontwikkelen. Ook zijn er bijzondere vakken voor de verschillende gaves, zoals bijvoorbeeld een zintuigenles voor studieobjecten met supergehoor.
    Er heerst een competitieve sfeer tussen de leerlingen, want elke leerling weet; mocht je gave niet genoeg ontwikkelen (of zich niet laten zien) dan verdwijn je op mysterieuze wijze.


    Nodige informatie
    * Het is een experimentenschool, je personage ondergaat dus ook allerlei onderzoeken naar de werking van je gave.
    * Een naam moet je verdienen. Een nieuwe leerling komt binnen met alleen zijn experimenten nummer. De naam die je verdiend heeft te maken met de gave die je hebt! Je nummer heeft max. 4 cijfers.
    * Een leerkracht spreek je aan met dokter of professor. Er wordt les gegeven op school door de verschillende wetenschappers.
    *Elk personage heeft een strict dieet dat speciaal afgestemd is op jou personage en zijn gave
    * Je hebt je gave vanaf je geboorte of is op een bepaalde leeftijd ingespoten via een injectie.
    (Wordt evt. nog verder aangevuld).

    Rollentopic: Klik hier



    Personages

          • Naam • Leeftijd • Gave • Mentor • User
    Onyx. 23 Muziek en dromen Maneur Croweater
    (studieobject) 8175 (Adam) 17 Tijdreizen Margeaux Croweater
    Jester Madcap 20 Overtuiging Cackle ProngsPotter
    (studieobject) 7223 (Michiel) 16 Gedaanteverwisseling Moreau Slughorn

    Vienna 20 Telekinese Williams Slughorn
    Fayr Fixfault 19 Repareren Navkar ProngsPotter
    (studieobject) 8102 15 Helderziend Mentor? ProngsPotter
    Dezi 20 Samenvloeien met draak Naam Croweater
    Fersephone 19 Slopen Gates Slughorn

    Kamerindeling
    Er zijn vijf houses: Panthers, Lions, Elephants, Buffalow and Rhino's. Onze experimenten zitten in het Panthers house.


    Panthers:
    Jongens
    • Onyx en Jester
    • 7223 en 8175

    Meisjes:
    • Vienna en Fayr
    • Dezi en 8102

    Rooster


    Directeur Dubois
    Maandag
    * Geschiedenis      Sogat
    * Muziek /Creatief      Wish
    * Les rondom je gave      Eigen Mentor
    * Lunch
    * Wiskunde     
    * Engels     

    Dinsdag
    * Sociale training     
    * Gymnastiek     
    * Onderzoeken
    * Lunch
    * Aardrijkskunde     
    * Natuur/scheikunde     

    Woensdag
    * Engels     
    * Maatschappijleer     
    * Gave training      Eigen mentor
    * Lunch
    Vrije tijd

    Donderdag
    * Biologie (Blokuur)     
    * Biologie (Blokuur)     
    * Wiskunde     
    * Lunch
    * Muziek/ Creatief       Wish
    * Geschiedenis       Sogat

    Vrijdag
    * Aardrijkskunde     
    * Natuur/scheikunde     
    * Gave training      Eigen Mentor
    * Lunch
    Vrije tijd.


    We beginnen 's ochtends vroeg bij het ontwaken van de campus. De studieobjecten hebben hun eigen kamers op de campus, meiden en jongens apart.

    [ bericht aangepast op 25 feb 2020 - 23:47 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Fersephone

    "Gemist?! Je hebt een heleboel gemist! Kom mee!" Ferse trok haar vriendin in de richting van het huis en vertelde over de mededeling die de directeur had gemaakt. "Hij noemt het de zuivering. En iedereen die verliest, wordt 'verwijderd' van school. Wat dat ook mag betekenen." Phone maakte zich meer zorgen om de woorden van de directeur dan ze had laten blijken en nu kon ze die pas uiten tegenover haar goede vriendin. Binnen in de woonkamer lag er een envelop op de tafel. Vienna leek het haar al gemakkelijk gemaakt te hebben op de bank. Ze keek even met een kleine glimlach in de richting van hun beiden. "Ah mooi! Jullie zijn er al. Hebben jullie de jongens ook meegenomen?"

    [ bericht aangepast op 25 feb 2020 - 23:59 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Adam

    Een beetje onzeker bleef Adam staan. Een paar uur lang hadden ze met elkaar opgetrokken en Adam had het gevoel dat er nu iets kapot was gegaan. Hij haalde een beetje trillerig adem. 'Sorry,' zei hij toen zachtjes en hij boog zijn hoofd. 'Dat ik niet tegen Onyx inging toen hij zei dat ik ergens anders moest gaan zitten. Hij was... een beetje overweldigend.'


    Every villain is a hero in his own mind.

    Jester Madcap



    Jester zond zijn vriend een zure glimlach. "Vandaag niet meer, ben ik bang." Met tegenzin pakte hij het glas melk op en nam een slokje. "Cackle is van strategie veranderd. Heb mijn gave voor bijna 50 minuten op een bijzonder weerbarstig slot mogen uitproberen."
          Gatver, wat was melk toch smerig. Maar Onyx had gelijk. Als iemand erachter kon komen, dan was hij het. Een kwestie van het juiste doelwit uitzoeken, afzonderen en zijn charmes letterlijk aanzetten. Het liefst een meisje, iemand die haar naam ook nog niet zo lang had. Hij begon aan zijn tweede boterham. Zijn ogen gleden van de ene Lion naar de andere.
          Een meisje, of een gay iemand natuurlijk (maar als hij achter die gave's probeerde te komen, dan wist hij zoiets al helemaal niet), want die waren over het algemeen nog net iets ontvankelijker voor zijn mening dan mensen met een andere seksuele geaardheid. Hij kon best leuk zijn, als hij zijn best deed. Hij zou er wel achterkomen wie wat in zijn mars had. Een kwestie van doorzettingsvermogen.
          Jester stopte het laatste stuk van zijn brood in zijn mond en klokte het glas melk leeg. "Wedstrijd wie als eerste een naam gefixt heeft?"



    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Onyx

    'Goed. Wie neemt Kneus? Dat is waarschijnlijk de meest hopeloze zaak en waarschijnlijk dubbele moeite.'


    Every villain is a hero in his own mind.

    Studieobject 7223

    Zei Adam nou sorry? Hoorde Michiel dat nu goed? Dat was eigenlijk nergens voor nodig. "Oh, geef niet joh," zei hij rustig. "Ik begrijp hoe Onyx is, dus daar hoef je geen sorry voor te zeggen." Michiel ging weer rechtop zitten en keek zijn beste vriend aan. "Ik ook sorry. Ik..." Voor heel even twijfelde Michiel of hij zou vertellen wat er bij zijn gave les was gebeurd deze dag. Maar om heel eerlijk te zijn had hij geen zin om het nu allemaal op te rakelen. Hij voelde zich net weer beter, nu Vienna was geweest. "Ik zat gewoon niet zo goed in mijn vel na dat gedoe vanmorgen. En tijdens mijn gave les raakte mijn gave ietwat overbelast, vandaar dat ik er met de lunch niet was." Het was niet helemaal gelogen wat hij verteld had. Het was deels waar, dat hield hij zichzelf voor, terwijl Adam aankeek. "Maar ik moet wel een beetje boos op je zijn," zei Michiel serieus. "Vienna wist mijn bijnaam. En ik heb je al verteld dat het verboden is om elkaar een naam te geven zonder dat je die verdiend heb. Je kan daarvoor echt zwaar in de problemen komen. Dus alsjeblieft, wees voorzichtig."


    It's never gonna happen, Guys.

    Fayr Fixfault

    Het was gek om alleen aan de lunchtafel te zitten. Fersephone was allang weg en Vienna was gevlucht zodra de directeur klaar was met zijn dreigende mededeling. Zonder haar zus of beste vriendin was het wel heel stil zo, met enkel haar broodjes jam om haar gezelschap te houden. Verderop zaten Jester en Onyx nog, maar ze voelde er nog minder voor om bij die twee te gaan zitten. Allebei waren ze als roofdieren naar de andere tafels aan het staren en ze kon de negatieve energie haast vanaf haar eigen plekje al voelen.
          Ze was nooit zo alleen.
          De aardbeienjam was helemaal niet zo lekker als altijd en toen ze haar broodjes eindelijk op had, wist ze wat ze zou doen. Fersephone ging staan en gaan waar ze maar wilde en was altijd zo wispelturig als het weer, maar Vienna was al zo lang haar vriendin. Dit was gewoon een stomme ruzie. Enigszins beschaamd maar met goede moed bracht ze haar dienblad weg. Ze had het er niet zo in hoeven te wrijven dat Vi fout had gezeten. Ze zou haar excuses aanbieden, de eerstvolgende keer dat ze haar kamergenote zag!


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Adam

    Aan de manier waarop Michiel hem aankeek, merkte hij dat de jongen niet helemaal de waarheid vertelde en hoewel hij wist dat Michiel hem niets verschuldigd was, voelde hij toch een zwaar gevoel in zijn borst. Hij zei er echter maar niets over, hij wilde niet dat het nog ongemakkelijker tussen hen werd.
    'Het ging per ongeluk,' zei hij. 'Ik was boos omdat ze zo laf was en toen ontglipte het me.'


    Every villain is a hero in his own mind.

    Jester Madcap



          Jester knipperde met zijn ogen en scheurde zijn blik los van de Lions. "Gozer, waar zit je met je hoofd? Je loopt achter op de feiten. Best knap, want net vond je het nog een goed idee." Hij grijnsde en gaf zijn vriend een stoot tegen zijn schouder. "Ik neem Kneus1 en Kneus2 wel. Krijg je alvast een voorsprong. Ben bang dat je hem nodig gaat hebben, dreamboy. Laters!"


    [ bericht aangepast op 26 feb 2020 - 0:12 ]


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Studieobject 7223

    "Laf?" vroeg hij grinnikend.


    It's never gonna happen, Guys.

    Adam

    'Ja. Ze durfde niet te zeggen dat zíj het skelet had laten bewegen en dat jij er niets aan kon doen. Dat is laf.' Adam keek hem een beetje onderzoekend aan, hij begreep niet waarom hij moest grinniken.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Studieobject 7223

    Hij leek wel boos. 7223 moest een beetje grinniken om de houding van Adam. Hij begreep niet waarom hij zo verontwaardigd deed over het feit dat Vienna dat skelet had laten dansen. "Ze is haar excuses aan komen bieden," zei hij schouderophalend. "Het was pas laf geweest als ze helemaal niet was gekomen. Daarbij heeft ze beloofd dat ze me gaan helpen met het kauwgom krabben. Dus dan is mijn straf niet zo erg meer."


    It's never gonna happen, Guys.

    Jester Madcap



    Het enige goede ding dat uit dit hele 'Zuivering' gedoe kwam, was dat de rest van de lessen waren afgelast voor vanmiddag. Dat betekende dat niemand hem kon tegenhouden om die migraine eruit te slapen. Met een beetje geluk was de hoofdpijn 's avonds al weer genoeg afgezwakt dat hij zijn kansen kon proberen bij de Lions.
          Maar toen hij de deur opentrok naar de woonkamer, liep hij bijna de hele groep tegen het lijf. Allemaal hadden ze zich verzameld in de woonkamer, rondom de tafel met een grote, dikke envelop erop. Jesters shouders zakten meteen een centimeter naar beneden. Hij was dan wel niet helderziend, maar hij kon wel raden dat hij het komende uur zijn bed nog niet zou zien.
          "Wat zitten we hier gezellig met zijn allen," merkte hij op toen hij op het groepje afliep. "Zo samenhorig zijn we anders nooit." Hij liet zich in één van de dikke leunstoelen zakken en keek de groep een keertje rond. "Iemand de twee kneusjes gespot? Ik neem aan dat we dit met zijn allen mogen gaan doen?"


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Vienna

    "Ik heb ze naar boven zien gaan. Waarschijnlijk zitten ze op hun kamer. Ik kan ze wel even halen als je dat wil?"


    It's never gonna happen, Guys.

    'Nou dat is dan wel aardig van haar,' gaf Adam toe. Hij zuchtte zachtjes. Misschien vond Michiel wel dat hij overdreef omdat dit hem iedere dag gebeurde, maar Adam wist dat het geen normaal gedrag was en hij vond het eigenlijk wel zorgelijk dat zijn vriend dat wel vond. Opgelaten keek hij om zich heen, zich realiserend dat dit nu ook zijn slaapkamer was. Hij zakte op de rand van zijn bed neer en begon ook maar aan zijn lunch. Nog steeds begreep hij niet zo goed waarom Michiel was weggegaan uit het lokaal. Hij had zich de daaropvolgende uren rot gevoeld en hij had het gevoel dat zijn vriend er niet helemaal eerlijk over was. Stilletjes at hij zijn broodjes op terwijl hij het zeurende gevoel in zijn buik probeerde te negeren.

    [ bericht aangepast op 26 feb 2020 - 0:30 ]


    Every villain is a hero in his own mind.


    Jester Madcap



          "Boven?" herhaalde hij en wreef onbewust over zijn slapen. "Zij wel," mompelde hij, meer tegen zichzelf dan tegen de rest. "Graag. Thanks, Vi." Hij knikte een paar keer, deed nog een bodycount en graaide zijn iNet uit zijn zak om Onyx een berichtje te sturen. "Onyx is nog in de eetzaal," zei hij tegen de rest en typte een snel berichtje. "Als het goed is is 'ie hier met een paar minuten. Hoe sneller we kunnen beginnen, hoe beter."


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.