• Experium



    • • Experium High is een school, afgelegen in de Amerikaanse woestijnen. Het is een school voor jongeren tussen 15 en 25 jaar, met ieder een bijzondere gave. Op deze school kunnen ze lessen volgen om hun gaven te optimaliseren, en vanuit daar een gezamenlijk doel te bereiken:
    • • Het scheppen van de ultieme mens. • •

    Aangezien de school te groot wordt en het aantal experimenten onoverzichtelijk, heeft de school het Zuiveringstoernooi uitgeroepen. De vijf houses gaan tegen elkaar strijden, in een poging hun plek te verdienen aan Experium High. De winnaars krijgen de grote school-trofee. De verliezers worden van school verwijderd, wat dat ook mag betekenen.




    Je personage komt terecht op een vrij normale high school, met uitzondering van het feit dat je dagelijks verschillende onderzoeken moet ondergaan om te zien hoe je je gaves ontwikkelen. Ook zijn er bijzondere vakken voor de verschillende gaves, zoals bijvoorbeeld ......
    Er heerst een competitieve sfeer tussen de leerlingen, want elke leerling weet; mocht je gave niet genoeg ontwikkelen (of zich niet laten zien) dan verdwijn je op mysterieuze wijze.


    Nodige informatie
    * Het is een experimentenschool, je personage ondergaat dus ook allerlei onderzoeken naar de werking van je gave.
    * Een naam moet je verdienen. Een nieuwe leerling komt binnen met alleen zijn experimenten nummer. De naam die je verdient, heeft te maken met de gave die je hebt! Je nummer heeft max. 4 cijfers.
    * Je herinnert je niets meer van voor je 15e. Deze herinneringen zijn met zeer goede zorg gewist. Je kunt dus nog wel talenten hebben van voor die tijd, maar je weet er niets meer van.
    * Je bent als personage geboren met de gave of je hebt als tiener een injectie toegediend gekregen om te zien hoe je erop reageert.
    * Je maakt deel uit van een house, waar in totaal 10 personen in zitten.


    Personages

          • Naam • Leeftijd • Gave • Mentor • User
    Onyx. 23 Muziek en dromen Maneur Croweater
    (studieobject) 8175 (Adam) 17 Tijdreizen Margeaux Croweater
    Jester Madcap 20 Overtuiging Cackle ProngsPotter
    (studieobject) 7223 (Michiel) 16 Gedaanteverwisseling Moreau Slughorn
    Yrla 18 Superspeed Williams Slughorn

    Vienna 20 Telekinese Maxwell Slughorn
    Fayr Fixfault 19 Repareren Navkar ProngsPotter
    (studieobject) 8102 15 Helderziend Mentor? ProngsPotter
    Dezi 20 Samenvloeien met draak Naam Croweater
    Fersephone 19 Slopen Gates Slughorn
    Bijpersonages
    • Naam •House • Gave

    Fire Lions Vuur
    Fox Lions Dieren veranderen.
    Astreal Lions Astral projection.
    Tony Lions Onzichtbaar in het donker.
    Emil Lions Dupliceren
    Onna Lions Ondoordringbare huid
    Vera Lions Vliegen
    Serena Lions Tijdelijk beheersen van iemand dmv stem.
    Heidi Lions Groene vingers.
    8226 Lions Praten met dieren




    Kamerindeling
    Panthers
    Jongens (boven)
    • Onyx en Jester
    • 7223 en 8175
    • Yrla


    Meisjes (beneden):
    • Vienna en Fayr
    • Dezi en 8102
    • FersePhone
    Lions
    Jongens:
    • Fire en Astreal
    • Fox en Tony
    • Emil

    Meisjes:
    • Onna en Heidi
    • Serena en Vera
    • 8226

    Elephants
    Jongens:


    Meisjes:
    Rhino's
    Jongens:


    Meisjes:
    Buffalo's
    Jongens:


    Meisjes:

    Rooster

    Directeur Dubois
    Panthers
    Maandag
    * GeschiedenisSogat
    * Muziek /CreatiefWish
    * Les rondom je gaveEigen Mentor
    * Lunch
    * Wiskunde Margeaux
    * Engels Cackle

    Dinsdag
    * Sociale training Navkar
    * Gymnastiek Williams
    * Onderzoeken
    * Lunch
    * Aardrijkskunde Maxwell
    * Natuur/scheikunde Gates

    Woensdag
    * Engels Cackle
    * Maatschappijleer Maneur
    * Gave training Eigen mentor
    * Lunch
    Vrije tijd

    Donderdag
    * Biologie (Blokuur) Moreau
    * Biologie (Blokuur) Moreau
    * Wiskunde Margeaux
    * Lunch
    * Muziek/ Creatief Wish
    * Geschiedenis Sogat

    Vrijdag
    * Aardrijkskunde Maxwell
    * Natuur/scheikunde Gates
    * Gave training Eigen Mentor
    * Lunch
    * Vrije tijd.


    Speeltopic 1: Klik ^^
    Speeltopic 2: Klik ^^


    Rules
    * Een reservering blijft 24 uur staan
    * Je bent ten alle tijden welkom, vraag even aan ons op welke hoogte we zijn.
    * Reageer vooral vanuit je eigen personage. Je mag voor een ander reageren als je dit overlegt hebt.
    * Maak niet een te uitgebreide persoonsbeschrijving. Het is leuk als je personage zich ontwikkeld tijdens de RPG.
    * Meedoen? -> Klik voor het rollentopic

    [ bericht aangepast op 1 maart 2020 - 14:22 ]


    It's never gonna happen, Guys.


    Experiment 8102

          "Ja, ik ken het wel," zei 8102 voorzichtig en liet zich op de rand van het bed zakken. Ze moest proberen zich te ontspannen. Dat kon ze vast wel. "Ik vind het wel een leuk idee."


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Yrla

    Hij had het gesprek verassend stil gevolgd. Af en toe had hij zich in moeten houden om geen opmerking te maken. Yrla wist echt dat als hij zijn mond open zou trekken, hij niet de informatie kreeg die hij zou willen hebben. Waarschijnlijk zou het opnieuw uitmonden in een escalatie zoals deze ochtend. En dus keek hij zwijgzaam toe en kneep af en toe zijn handen tot een vuist. De frustratie gierde door zijn lijf, maar de jongen wist zich beheerst te houden. Hij trok zijn gezicht recht, in een poging geen enkele emotie te tonen.
          Hij was verbaasd dat zijn vriend zo veranderd leek te zijn in de afgelopen twee weken. Waar Jester vroeger altijd het heerlijk vond om rotzooi te trappen, leek hij zich nu wel op te richten als de held van de naamlozen. Het was werkelijk waar zielig om te zien. Zeer zielig. En Onyx leek hem ook nog eens te ondersteunen ook in deze werkelijk waar onwerkelijke queeste om de naamlozen te redden. Blegh, Yrla was nog altijd overtuigd dat ze het zonder de naamlozen konden. Sterker nog, als ze de naamlozen niet als een blok aan hun been hadden hangen, presteerden ze misschien wel zelfs veel beter dan dat ze nu deden. Zodra Jester begon over het collectief helpen van 7223 knaagde er iets aan hem. Oké, misschien kon zijn gave een keer handig zijn in de toekomst. Maar de kneus had het totaal niet onder controle, het was niet dat hij in een week ineens in Sinterklaas kon veranderen of iets. Yrla zuchtte diep, maar liet zijn antwoord achterwege. Dezi zei eigenlijk alles al wat er gezegd moest worden. Yrla deed geen flikker voor die naamlozen, als het zelfs aan hem lag - en ze bleven zo brutaal - zou hij hen zelfs helpen om nog langer naamloos te blijven en daarna stilletjes te verdwijnen...

    [ bericht aangepast op 4 maart 2020 - 21:42 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Studieobject 7223

    Hij wilde niet de feestverpester zijn. " Prima," antwoordde hij. " Wie begint er?" Hij ging op zijn buik op bed liggen, met zijn voeten in de lucht terwijl hij de anderen aankeek.


    It's never gonna happen, Guys.

    Adam

    Adam ging in kleermakerszit zitten. 'Ik begin wel.' Hij keek 8102 aan. 'Truth or dare?' vroeg hij aan het meisje.


    Every villain is a hero in his own mind.


    Jester Madcap



          "7223's gave is mentaal." Diep van binnen begon irritatie te gloeien. "Verrassing," zei hij scherp en draaide zijn hoofd zodat hij het meisje aan kon kijken. "Het kostte tien minuten om dat uit te vogelen. Tien. De wetenschappers hebben een jaar gehad en denken nog steeds dat het fysiek is." Dit eindeloze gedoe rond de Naamlozen moest stoppen. Voordat de Zuivering hen allemaal zou nekken.
          "Luister. Je hebt gelijk, Dezi." Jester leunde met zijn onderarmen op zijn benen en vouwde zijn handen ineen. "Ze schieten er niks mee op als wij al het werk voor hen gaan doen. De wetenschappers leggen de lat weer hoger en dan zijn we nog nergens." Hij liet bewust een stilte vallen en richte zich toen op. "Onyx, weet je nog hoe lang het duurde voor ik eindelijk begreep wat ik deed, met mijn gave? Twee maanden, voor de mensen die er niet bij waren." Jester sloeg zijn armen over elkaar. "7223's gave is even mentaal als die van mij. Wat mij twee maanden kostte, heeft hij in een uur voor elkaar gekregen toen ik hem vertelde hóe hij het moest doen. Ik heb hem niet aan zijn handje meegenomen en het werk voor hem gedaan. Alles wat hij daar in dat lokaal bereikte heeft hij zelf gedaan. Zelf toegepast.
          "Zonder deze zuivering op onze hielen, zou ik best niks gedaan kunnen hebben. Wachten tot de jongen een keertje verdween, dan waren we van die smet op onze afdeling af. Maar de Zuivering is er wel. En guess what? als wij in onze luie stoelen blijven zitten tot zij eindelijk het licht zien, moeten we het tegen de rest opnemen met drie man minder. Zonder iemand die overal kan infiltreren. Zonder iemand die terug kan in de tijd om ons te waarschuwen als iets fout gaat, of ons van A naar B kan teleporteren na een beetje finetuning. Zonder iemand die in de toekomst kan kijken, zodat we van te voren al weten als een andere afdeling ons iets gaat flikken. Verdomme, we kunnen de opdrachten al weten voordat ze komen. Áls wij ons eindelijk over onze arrogantie heen zetten en eens een vinger gaan uitsteken."



    [ bericht aangepast op 4 maart 2020 - 22:01 ]


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Dezi

    Dezi kneep haar ogen tot spleetjes. 'Ik denk dat je het allemaal wel heel rooskleurig ziet, Jester. Voordat ze ons daarmee van dienst kunnen zijn, zijn wij allang afgestudeerd en zijn er al vier van zulke zuiveringen geweest. We moeten ervan uitgaan dat wij het met zijn zevenen moeten volbrengen en als zo'n naamloze er wel in slaagt wat nuttigs te doen dan is dat mooi meegenomen.' Ze leunde naar achteren. 'Maar als jij je tijd aan kneuzen wil verdoen, doe je je best maar. Ik zou alleen maar niet te erg aan ze gehecht raken.'


    Every villain is a hero in his own mind.



    Jester Madcap



          "Ik ben een optimist," zei Jester gladjes. Hij liet zich langzaam terugzakken in de kussens van de stoel en staarde de kring rond. "Jullie weten dat ik gelijk heb. De Lions hebben negen Namen. De Rhino's hebben er tien en de Buffalo's ook. Investeren in namen winnen is onze slimste zet."





    Three words, large enough to tip the world. I remember you.



    Experiment 8102

          "Truth."


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Dezi

    'Dat kan. Of het is een verspilling van onze tijd. Die nieuwe knul is hier één dag. Daar hoeven we voorlopig echt niets van te verwachten,' hield Dezi voor.
    'Hij presteerde vandaag anders al meer dan jij in twee maanden deed,' snoof Onyx. 'Wij maken ons wel druk om de kneuzen. Ga jij je tanden maar bijvijlen ofzo.'
    Ze rolde met haar ogen. Best - zij had haar zegje gedaan. Als zij hun energie op die manier wilden verspillen dan moesten ze het zelf weten.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Adam

    Adam dacht even na, maar kwam al snel op een vraag die hij Michiel ook vlak na hun ontmoeting gesteld had. 'Als je zelf een naam mocht kiezen, welke zou het dan zijn?'


    Every villain is a hero in his own mind.




    Experiment 8102

          "Een- een naam?" 8102 schudde haar hoofd. "Die krijg je, die kies je niet zelf." Nu had ze de vraag niet beantwoord natuurlijk. 8102 beet op haar lip een staarde naar haar handen. Yrla en Dezi zouden door het lint gaan als ze erachter kwamen dat ze zelf een naam had bedacht.


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Adam

    'Het is een hypothetische vraag,' zei hij. 'En wat we hier ook bespreken blijft sowieso binnen deze muren toch? Ik heb mezelf ook een naam gegeven,' zei hij eerlijk. 'We zijn misschien nog niet volleerd, maar dat betekent niet dat we geen mensen zijn.' Hij glimlachte een beetje ondeugend. 'En ergens is het wel leuk als wij stiekem een tijdelijke naam hebben en dat iedereen die zichzelf zo veel belangrijker vinden dan ons dat niet weten.'


    Every villain is a hero in his own mind.


    Experiment 8102

          Eerst bleef het stil. "Agami," zei ze toen plotseling. 8102 peuterde aan haar nagelriemen. "Betekent 'aanstaande', of 'volgende' in Hindi."

    [ bericht aangepast op 4 maart 2020 - 22:39 ]


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Adam

    'Agami...' Hij liet het woord even door zijn mond rollen en nam zich voor haar voortaan in gedachten Agami te noemen. 'Klinkt mooi! Oké, nu ben jij aan de beurt.'


    Every villain is a hero in his own mind.

    Yrla

    Hij klapte langzaam in zijn handen. De speech van Jester was de meest zielige die hij in tijden gehoord had en pas nu kreeg hij in de gaten hoe erg zijn vriend veranderd was. En hij had gelijk, Onyx steunde Jester in dit waanzinnige plan om de held der kneuzen te spelen. "Wat een prachtverhaal, jongens. Willen jullie nu ook een sticker voor het feit dat jullie zo goed werk doen?" Yrla stond voor het eerst in de avond op en trok het blaadje van de tafel. Hij had geen zin om een discussie met Jester en Onyx aan te gaan, hij zag al het feit dat ze besmet waren met kneuzigheid. Op een dag zouden ze nog wel inzien dat Dezi en hij gelijk hadden, de naamlozen zouden hen alleen nog maar verder in de problemen brengen. En misschien kon hij ze wel even helpen om Jester te overtuigen dat ze problemen waren, bedacht hij met een glimlach. "Hier zijn we voor gekomen, de gaven van de Lions. We mogen dan een stap op ze voorlopen, maar we hebben er nog niets aan als we überhaupt niet weten waar we onze krachten voor mogen gebruiken of wat de komende opdrachten zijn. Ik stel voor dat we doen wat Vienna zegt; we proberen achter de gaven van de andere afdelingen te komen en daarnaast lijkt het me handig dat we proberen te weten te komen wat de komende opdrachten zijn, zodat we daarop kunnen voorbereiden." Hij slingerde het notitieblok terug in de richting van Jester en keek geërgerd de kring rond. "En meer waardeloze verhalen kan ik niet aan vanavond, ik ben in mijn kamer als je me nodig hebt."


    It's never gonna happen, Guys.