• Experium



    • • Experium High is een school, afgelegen in de Amerikaanse woestijnen. Het is een school voor jongeren tussen 15 en 25 jaar, met ieder een bijzondere gave. Op deze school kunnen ze lessen volgen om hun gaven te optimaliseren, en vanuit daar een gezamenlijk doel te bereiken:
    • • Het scheppen van de ultieme mens. • •

    Aangezien de school te groot wordt en het aantal experimenten onoverzichtelijk, heeft de school het Zuiveringstoernooi uitgeroepen. De vijf houses gaan tegen elkaar strijden, in een poging hun plek te verdienen aan Experium High. De winnaars krijgen de grote school-trofee. De verliezers worden van school verwijderd, wat dat ook mag betekenen.




    Je personage komt terecht op een vrij normale high school, met uitzondering van het feit dat je dagelijks verschillende onderzoeken moet ondergaan om te zien hoe je je gaves ontwikkelen. Ook zijn er bijzondere vakken voor de verschillende gaves, zoals bijvoorbeeld ......
    Er heerst een competitieve sfeer tussen de leerlingen, want elke leerling weet; mocht je gave niet genoeg ontwikkelen (of zich niet laten zien) dan verdwijn je op mysterieuze wijze.


    Nodige informatie
    * Het is een experimentenschool, je personage ondergaat dus ook allerlei onderzoeken naar de werking van je gave.
    * Een naam moet je verdienen. Een nieuwe leerling komt binnen met alleen zijn experimenten nummer. De naam die je verdient, heeft te maken met de gave die je hebt! Je nummer heeft max. 4 cijfers.
    * Je herinnert je niets meer van voor je 15e. Deze herinneringen zijn met zeer goede zorg gewist. Je kunt dus nog wel talenten hebben van voor die tijd, maar je weet er niets meer van.
    * Je bent als personage geboren met de gave of je hebt als tiener een injectie toegediend gekregen om te zien hoe je erop reageert.
    * Je maakt deel uit van een house, waar in totaal 10 personen in zitten.


    Personages

          • Naam • Leeftijd • Gave • Mentor • User
    Onyx. 23 Muziek en dromen Maneur Croweater
    (studieobject) 8175 (Adam) 17 Tijdreizen Margeaux Croweater
    Jester Madcap 20 Overtuiging Cackle ProngsPotter
    (studieobject) 7223 (Michiel) 16 Gedaanteverwisseling Moreau Slughorn
    Yrla 18 Superspeed Williams Slughorn

    Vienna 20 Telekinese Maxwell Slughorn
    Fayr Fixfault 19 Repareren Navkar ProngsPotter
    (studieobject) 8102 15 Helderziend Mentor? ProngsPotter
    Dezi 20 Samenvloeien met draak Naam Croweater
    Fersephone 19 Slopen Gates Slughorn
    Bijpersonages
    • Naam •House • Gave

    Fire Lions Vuur
    Fox Lions Dieren veranderen.
    Astreal Lions Astral projection.
    Tony Lions Onzichtbaar in het donker.
    Emil Lions Dupliceren
    Onna Lions Ondoordringbare huid
    Vera Lions Vliegen
    Serena Lions Tijdelijk beheersen van iemand dmv stem.
    Heidi Lions Groene vingers.
    8226 Lions Praten met dieren




    Kamerindeling
    Panthers
    Jongens (boven)
    • Onyx en Jester
    • 7223 en 8175
    • Yrla


    Meisjes (beneden):
    • Vienna en Fayr
    • Dezi en 8102
    • FersePhone
    Lions
    Jongens:
    • Fire en Astreal
    • Fox en Tony
    • Emil

    Meisjes:
    • Onna en Heidi
    • Serena en Vera
    • 8226

    Elephants
    Jongens:


    Meisjes:
    Rhino's
    Jongens:


    Meisjes:
    Buffalo's
    Jongens:


    Meisjes:

    Rooster

    Directeur Dubois
    Panthers
    Maandag
    * GeschiedenisSogat
    * Muziek /CreatiefWish
    * Les rondom je gaveEigen Mentor
    * Lunch
    * Wiskunde Margeaux
    * Engels Cackle

    Dinsdag
    * Sociale training Navkar
    * Gymnastiek Williams
    * Onderzoeken
    * Lunch
    * Aardrijkskunde Maxwell
    * Natuur/scheikunde Gates

    Woensdag
    * Engels Cackle
    * Maatschappijleer Maneur
    * Gave training Eigen mentor
    * Lunch
    Vrije tijd

    Donderdag
    * Biologie (Blokuur) Moreau
    * Biologie (Blokuur) Moreau
    * Wiskunde Margeaux
    * Lunch
    * Muziek/ Creatief Wish
    * Geschiedenis Sogat

    Vrijdag
    * Aardrijkskunde Maxwell
    * Natuur/scheikunde Gates
    * Gave training Eigen Mentor
    * Lunch
    * Vrije tijd.


    Speeltopic 1: Klik ^^
    Speeltopic 2: Klik ^^


    Rules
    * Een reservering blijft 24 uur staan
    * Je bent ten alle tijden welkom, vraag even aan ons op welke hoogte we zijn.
    * Reageer vooral vanuit je eigen personage. Je mag voor een ander reageren als je dit overlegt hebt.
    * Maak niet een te uitgebreide persoonsbeschrijving. Het is leuk als je personage zich ontwikkeld tijdens de RPG.
    * Meedoen? -> Klik voor het rollentopic

    [ bericht aangepast op 1 maart 2020 - 14:22 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Experiment 8102

    Zij die gaan sterven groeten u.
          8102 haalde zo beheerst als ze kon adem en richtte haar hoofd kalm naar de ouderejaars op. "Hoi Yrla. Als je een probleem hebt met vliegen moet je denk ik naar de docenten stappen. Of de schoonmakers. Die kunnen je vast verder helpen." Dood was ze nu toch al, right? "Maar als je graag mijn advies wil: men vangt meer vliegen met een lepel stroop dan een vat azijn."
          Waar ze de kalmte vandaan haalde om haar spullen zonder trillende handen in haar tas te schuiven, wist 8102 ook niet. Waar waren andere mensen als je ze nodig had? Zelfs een Lion zou ze nu nog dankbaar voor zijn.
          "Ik voel me vereerd dat je zoveel vragen aan me stelt vandaag, Yrla." 8102 duwde zichzelf overeind en keek de jongen in zijn ogen. "In alle eerlijkheid; ja, zo slim had ik jullie wel ingeschat, inderdaad. "

    [ bericht aangepast op 3 maart 2020 - 20:14 ]


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Jester Madcap



          "Het allerliefst droom ik over jou natuurlijk. De witte prins op het knappe paard." Jester zakte op zijn bed neer, met een arm over zijn ogen. Hij hield van zijn bed. Geweldige plek. Lekker zacht en koel en donker nu... Hij hield ook van slapen. Slapen was fijn. "Hebben we zomaar de twee kneuzen van hun kneuzigheid afgeholpen. Of in ieder geval," hij geeuwde, "de eerste stappen."
          Stappen. Dat was waar ook. Hij zou de stappen voor 7223 nog helemaal uitschrijven. Jester slaakte een diepe zucht en bereidde zich alvast mentaal voor om weer overeind te komen.


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Fayr Fixfault

    Tijdens het luisteren trok Fayr langzaam wit weg. Wat een schoften. Diep van binnen leek er iets te knappen en ze had ineens zin om iets kapot te maken. Een rare ervaring, voor iemand die nu alles altijd heel wilde halen. Haar handen balden zich tot vuisten in de plooien van haar jurk en met Vienna's laatste zin, voelde ze de hitte naar haar wangen stijgen.
          "Ik doe het," zei ze direct. "Laten we de jongens vragen. En daarna, daarna pakken we ze terug. Met Fersephone erbij, en Dezi. Dit-" Fayr schudde haar hoofd, voor ze dingen zou zeggen waar ze spijt van zou krijgen. Ze haalde diep adem, in een poging weer wat kalmte terug te vinden. "Kunnen we niet beter naar de docenten gaan?" zei ze daarna zachtjes. Natuurlijk nam ze zelf ook liever wraak, maar dat zou toch olie op het vuur zijn? Straks werden ze een keer niet gewaarschuwd, en dan... Nee, daar mocht ze niet aan denken.


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Onyx

    'We zijn helden,' beaamde Onyx. Hij leunde met zijn rug tegen de muur aan terwijl zijn vingers over snaren gleden. 'Wat beschouw jij als een knap paard?'


    Every villain is a hero in his own mind.

    Jester Madcap



          "Dat zijn van die dingen waar een mens nooit over nadenkt, Onyx," murmelde hij. "Weetikveel. Zo'n bruine ofzo? Paarden zijn niet mijn ding." Hij moest eigenlijk overeind komen en die dingen opschrijven. Maar hij lag zo lekker. En dat deuntje van Onyx hielp natuurlijk ook voor geen meter om wakker te blijven. Jester geeuwde opnieuw.


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Onyx

    'Jij beweert dat je graag over knappe paarden droomt. Nou ga je ze krijgen ook. Ik maak er wel centaurs van.' Hij grinnikte toen hij zich een beeld voorstelde van zichzelf maar met een paardenonderlichaam, en daarna Jester. 'We knappen er wel van op,' zei hij terwijl hij de tonen aan elkaar vlocht. Een grommend geluid voegde zich aan zijn gitaarspel toe en hij liet zijn hand zakken. 'Ik denk dat het tijd is om wat te bikken te halen.'


    Every villain is a hero in his own mind.

    Jester Madcap



          Vaag schoot er een beeld voor zijn netvlies voorbij van Onyx en hemzelf als centaurs en hij grinnikte ook. "Jij zeker weten. Ik ben in elke vorm woest aantrekkelijk, toch?" Met een diepe zucht haalde hij zijn arm weg en ging weer overeind zitten, graaiend naar een noteblock. "Ik denk dat jij gelijk hebt als je denkt dat het tijd is om wat te bikken te gaan halen. Heb je een seconde of honderd, dan schrijf ik nog even iets voor Kneus de eerste op."

    [ bericht aangepast op 3 maart 2020 - 22:02 ]


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Onyx

    'Ik heb je weleens als dwerg neergezet maar een baard is niet echt jouw ding. Wel woest, niet erg aantrekkelijk.' Hij borg zijn gitaar weer af en draaide aan het cijferslot. 'Honderd seconden voor Kneus gereserveerd. Laat 't hem maar niet horen, dan stijgt het al helemaal naar zijn hoofd.'


    Every villain is a hero in his own mind.

    Yrla

    "Vliegen vangen met stroop, werkelijk? Interessant..." Een grijns liep over zijn gezicht heen. Waarom maakte dit meisje het zo makkelijk voor hem? Bij haar laatste zin keek hij haar woest aan. Dreef ze nu nog steeds de spot met hem? Ach, hij was het nu al zat deze kneuzenconversatie. Naamlozen konden zo moeilijk doen. "Goed, meld je voor morgen bij Dezi. Zij zal je vertellen wat je moet doen om jezelf te beteren." Yrla liep al naar de deur, maar bleef in de deuropening staan. " Of wacht... Beter meld je gewoon niet bij Dezi voor morgenochtend. Want als je nu niet aan deze oproep gehoorzaamd of niet gewoon netjes doet wat Dezi van je vraagt, dan mag ik mijn gang gaan. Oh, en het is lang geleden dat ik los mocht op een naamloze." En met een wrede grijns verliet hij de kamer.


    It's never gonna happen, Guys.

    Jester Madcap



          "Ik geloof je op je woord. Ben wel acuut genezen van het idee om de komende jaren iets te laten staan, natuurlijk. Zoveel vertrouwen." Jester krabbelde de stappen één voor één op papier. Deze keer met de uitgebreide bewoordingen en die eindeloze herhaling van 'Dit is jouw gave. Jij hebt de controle. Je gave luistert naar jou yadieyadieyada'. Het werkte ontzettend goed, maar op een gegeven moment moest je echt opletten dat je bleef geloven wat je zei, want anders klonk je verveeld en schoot je er niks meer mee op. (Voor de zekerheid zette hij dat er ook maar bij).
          Hij hield het bij het stappenproces van de arm en schreef er daarna 'HERHAAL' onder. Als laatste sloot hij af met het doosje en scheurde het blaadje los. "Yep, laten we gaan."

    [ bericht aangepast op 3 maart 2020 - 22:13 ]


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Vienna

    Ze schrok van Fayrs felheid, die ze nog nooit zo erg bij haar gezien had. Ergens had ze wel verwacht dat Fayr fel zou reageren, dat had ze die middag ook gedaan, maar zo heftig? Fayr had een groot gevoel voor rechtvaardigheid en dit kon natuurlijk niet door de beugel. Dat ze weer wraak terug op de jongens wilde nemen, deed haar ietwat glimlachen. Zo had ze Fayr nog nooit gehoord. " Naar de docenten?" vroeg Vienna verward. "En dan? We kunnen niets bewijzen. We hebben alleen het woord van Fox waar we nu vanuit gaan en zo onze eigen gevoelens. Dat is geen bewijs dat die jongens ook daadwerkelijk iets gaan doen. Ik ben bang dat als we nu naar de professoren gaan dat we zelf meer in de problemen zitten. En wat dacht je van Fox? Ik wil hem dat echt niet aandoen..." Heel even flitste het beeld van de jongen met de krulletjes voor haar netvlies langs, maar gauw schudde ze de gedachte van zich af. "Ga je mee als we het gaan vragen? Ik voel me beter als ik het niet alleen hoef te doen."

    [ bericht aangepast op 3 maart 2020 - 22:13 ]


    It's never gonna happen, Guys.


    Experiment 8102

    Kijk eens aan. De grote Yrla liet haar gewoon met rust na een paar dreigende woorden? 8102 keek hem na. "Toch lief dat je dan zoveel aandacht aan mij besteedt, als het al zo lang geleden is." Ze zag nog wel of ze langs Dezi zou gaan. In ieder geval zou ze het eerst met iemand anders overleggen en anders stapte ze wel naar een wetenschapper. Yrla kon roepen wat hij wilde, maar ze liet dus echt niet zomaar over zich heen lopen. Naamloos of niet. Wat hij ook beweerde, hij was ook ooit naamloos geweest.
          Op haar dooie gemakje, zodat ze Yrla niet per ongeluk zou inhalen, sloeg 8102 haar tas over haar schouder en zette koers naar de eetzaal.


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Fayr Fixfault

    Fayr knikte. Misschien had Vienna gelijk. Uiteindelijk vertrouwden zij ook alleen maar op het woord van een Lion. Ze zond haar vriendin een bemoedigende glimlach. "Natuurlijk ga ik mee. Wil je dat ik het woord doe?"


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Yrla

    Bij Yara aangekomen bestelde de jongen verveeld zijn avondeten. Dit keer kreeg hij een volledige pan boerenkool en de jongen knikte waarderend. Oké, misschien hadden ze een keer een uitdaging voor hem gevonden qua eten. Met zijn dienblad in zijn handen liep hij langs de tafels, waar hij bij de Rhino's een bus poedersuiker ontdekte en een volle fles stroop. Even keek hij om zich heen of iemand op hem lette en greep supersnel de stroop van de tafel af, om het op zijn eigen dienblad te leggen. Nonchalant liep de jongen verder terug naar hun eigen tafel, waar hij tevreden een eerste hap van zijn boerenkool nam en de fles stroop in de binnenzak van zijn vest liet verdwijnen. Vliegen vangen deed je met stroop toch?

    [ bericht aangepast op 3 maart 2020 - 22:31 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Vienna

    Wilde ze dat Fayr het woord deed? Het was wel makkelijker als Fayr het vertelde. Maar ze vond zichzelf ook een lafaard als ze het niet zelf vertelde. "We doen het wel samen, oké? Als het me niet lukt, dan kan je me helpen," zei ze met een glimlach. "Zullen we maar eerst gaan eten?" vroeg ze ietwat onzeker, toen ze haar maag voelde rommelen. "Dan vragen we het straks aan de jongens na de avondvergadering." Ze nodigde Fayr uit om bij haar in te haken en Vienna prijsde zich gelukkig dat ze zo'n fijne vriendin had.


    It's never gonna happen, Guys.