• Experium



    • • Experium High is een school, afgelegen in de Amerikaanse woestijnen. Het is een school voor jongeren tussen 15 en 25 jaar, met ieder een bijzondere gave. Op deze school kunnen ze lessen volgen om hun gaven te optimaliseren, en vanuit daar een gezamenlijk doel te bereiken:
    • • Het scheppen van de ultieme mens. • •

    Aangezien de school te groot wordt en het aantal experimenten onoverzichtelijk, heeft de school het Zuiveringstoernooi uitgeroepen. De vijf houses gaan tegen elkaar strijden, in een poging hun plek te verdienen aan Experium High. De winnaars krijgen de grote school-trofee. De verliezers worden van school verwijderd, wat dat ook mag betekenen.




    Je personage komt terecht op een vrij normale high school, met uitzondering van het feit dat je dagelijks verschillende onderzoeken moet ondergaan om te zien hoe je je gaves ontwikkelen. Ook zijn er bijzondere vakken voor de verschillende gaves, zoals bijvoorbeeld ......
    Er heerst een competitieve sfeer tussen de leerlingen, want elke leerling weet; mocht je gave niet genoeg ontwikkelen (of zich niet laten zien) dan verdwijn je op mysterieuze wijze.


    Nodige informatie
    * Het is een experimentenschool, je personage ondergaat dus ook allerlei onderzoeken naar de werking van je gave.
    * Een naam moet je verdienen. Een nieuwe leerling komt binnen met alleen zijn experimenten nummer. De naam die je verdient, heeft te maken met de gave die je hebt! Je nummer heeft max. 4 cijfers.
    * Je herinnert je niets meer van voor je 15e. Deze herinneringen zijn met zeer goede zorg gewist. Je kunt dus nog wel talenten hebben van voor die tijd, maar je weet er niets meer van.
    * Je bent als personage geboren met de gave of je hebt als tiener een injectie toegediend gekregen om te zien hoe je erop reageert.
    * Je maakt deel uit van een house, waar in totaal 10 personen in zitten.


    Personages

          • Naam • Leeftijd • Gave • Mentor • User
    Onyx. 23 Muziek en dromen Maneur Croweater
    (studieobject) 8175 (Adam) 17 Tijdreizen Margeaux Croweater
    Jester Madcap 20 Overtuiging Cackle ProngsPotter
    (studieobject) 7223 (Michiel) 16 Gedaanteverwisseling Moreau Slughorn
    Yrla 18 Superspeed Williams Slughorn

    Vienna 20 Telekinese Maxwell Slughorn
    Fayr Fixfault 19 Repareren Navkar ProngsPotter
    (studieobject) 8102 15 Helderziend Mentor? ProngsPotter
    Dezi 20 Samenvloeien met draak Naam Croweater
    Fersephone 19 Slopen Gates Slughorn
    Bijpersonages
    • Naam •House • Gave

    Fire Lions Vuur
    Fox Lions Dieren veranderen.
    Astreal Lions Astral projection.
    Tony Lions Onzichtbaar in het donker.
    Emil Lions Dupliceren
    Onna Lions Ondoordringbare huid
    Vera Lions Vliegen
    Serena Lions Tijdelijk beheersen van iemand dmv stem.
    Heidi Lions Groene vingers.
    8226 Lions Praten met dieren




    Kamerindeling
    Panthers
    Jongens (boven)
    • Onyx en Jester
    • 7223 en 8175
    • Yrla


    Meisjes (beneden):
    • Vienna en Fayr
    • Dezi en 8102
    • FersePhone
    Lions
    Jongens:
    • Fire en Astreal
    • Fox en Tony
    • Emil

    Meisjes:
    • Onna en Heidi
    • Serena en Vera
    • 8226

    Elephants
    Jongens:


    Meisjes:
    Rhino's
    Jongens:


    Meisjes:
    Buffalo's
    Jongens:


    Meisjes:

    Rooster

    Directeur Dubois
    Panthers
    Maandag
    * GeschiedenisSogat
    * Muziek /CreatiefWish
    * Les rondom je gaveEigen Mentor
    * Lunch
    * Wiskunde Margeaux
    * Engels Cackle

    Dinsdag
    * Sociale training Navkar
    * Gymnastiek Williams
    * Onderzoeken
    * Lunch
    * Aardrijkskunde Maxwell
    * Natuur/scheikunde Gates

    Woensdag
    * Engels Cackle
    * Maatschappijleer Maneur
    * Gave training Eigen mentor
    * Lunch
    Vrije tijd

    Donderdag
    * Biologie (Blokuur) Moreau
    * Biologie (Blokuur) Moreau
    * Wiskunde Margeaux
    * Lunch
    * Muziek/ Creatief Wish
    * Geschiedenis Sogat

    Vrijdag
    * Aardrijkskunde Maxwell
    * Natuur/scheikunde Gates
    * Gave training Eigen Mentor
    * Lunch
    * Vrije tijd.


    Speeltopic 1: Klik ^^
    Speeltopic 2: Klik ^^


    Rules
    * Een reservering blijft 24 uur staan
    * Je bent ten alle tijden welkom, vraag even aan ons op welke hoogte we zijn.
    * Reageer vooral vanuit je eigen personage. Je mag voor een ander reageren als je dit overlegt hebt.
    * Maak niet een te uitgebreide persoonsbeschrijving. Het is leuk als je personage zich ontwikkeld tijdens de RPG.
    * Meedoen? -> Klik voor het rollentopic

    [ bericht aangepast op 1 maart 2020 - 14:22 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Experiment 8102

          Dan moest 8175 echt grote sprongen gemaakt hebben. Haar hart voelde weer ietsje lichter. "Als je het aan hen zou willen vragen, graag. Ik wil zelf ook wel meekomen hoor, dan is het minder raar ofzo." Ze glimlachte naar 8175. "Dankjewel."
          Bij het horen van de toon van 7223 betrok haar gezicht weer en ze ontweek zijn blik. "Sure." Ze had nog niet eens de helft van haar bord leeg, maar ondanks de toezegging van 8175, bleef haar maag zich eindeloos in knopen draaien. "Mag ik wel op jullie slaapkamer komen," vroeg ze toen ineens. Ze schoof haard bord van zich af en keek naar 8175.

    [ bericht aangepast op 4 maart 2020 - 17:29 ]


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Adam

    Adam keek zijn vriend even aan. Hij zag aan hem dat hij het er moeilijk mee had en hij begreep dat hij een jaar lang pesterijen niet zomaar kon vergeten. Hij voelde de drang om zijn hand op die van hem te leggen als een belofte dat hij ervoor zou zorgen dat Michiel er nóóit meer alleen voor zou staan, en misschien dat hij het gedurfd had als ze samen waren geweest, maar niet met 8102 erbij.
    'Ik heb gisteren het reglement doorgelezen en daar stond dat het tot 21:00 is toegestaan. Maar jullie weten vast beter dan ik hoe streng dat gecontroleerd wordt.'
    Al betwijfelde hij of die twee een hoop nachtelijk bezoek van het andere geslacht hadden gehad.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Dezi

    Dezi trok het blaadje naar weer toe. Het ergerde haar dat de twee jongens dit niet meteen met de rest gedeeld hadden, maar ze wist dat het geen zin had om er wat van te zeggen. Onyx deed toch wel waar hij zelf zin in had en Jester liep als een dom schaap achter hem aan.
    'Goed, zei ze. Hier staat een lijst met namen en hun gaven zijn vuur, in dieren veranderen, astral projection, onzichtbaar worden in het donker, dupliceren, ondoordringbare huid, vliegen, iemand tijdelijk beheersen door middel van stem, groene vingers en praten met dieren.' Ze beet op de binnenkant van haar wang. Damn. Kwamen zij aan met hun zinloze gaven als dingen slopen of repareren, tijdreizen, twee seconden in de toekomst kijken en Klaas Vaak spelen. En dan hadden de Lions slechts één leerling die nog niet zijn naam had verdiend. 'Dus het is aannemelijk dat het die Astreal is geweest, als hij uit zijn lichaam kan treden, of die Fox, die in dieren kan veranderen... Voor de onzichtbaarheid was het te licht.'


    Every villain is a hero in his own mind.


    Jester Madcap



          "Zou Azumi Astreal kunnen ruiken in zijn..." Jester gebaarde met zijn hand, "projection vorm?" Hij betwijfelde het zeer. "Ik ben het met je eens dat het veel te licht was voor die onzichtbaarheidsgave, dus dan blijft inderdaad die Fox gozer over." Het bleef even stil en hij ging verzitten. "Als ik eerlijk ben, zou Onna wel eens veel krachtiger kunnen zijn dan ik dacht. Ze gaf me wel de informatie die ik wilde, maar het zou best eens kunnen dat ik haar niet heb kunnen overtuigen het gesprek te vergeten. Met haar gave haar huid ondoordringbaar te maken, zijn haar mentale barières ook enorm sterk en ik kwam er bijna niet doorheen." Hij haalde zijn schouders op. Het was de waarheid en het kon geen kwaad als zijn teamgenoten dat wisten. Fouten toegeven was altijd beter dan ze verbergen waardoor de rest er later pas achterkwam dat je gelogen had. Pakte altijd slecht uit.
          "Als het Fox was, zou hij geprobeerd kunnen hebben om informatie over ons te verzamelen. Wij weten nu al hun gaven, maar zij nog geen van ons."


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Dezi

    'Ze reageert normaal niet op dieren,' zei ze, 'maar misschien kon ze toch nog zijn... menselijkheid ruiken.'
    Jesters gekluns zou in elk geval verklaren waarom de Lions opeens interesse in hen hadden.
    'Dan moeten we voortaan maar goed letten op wat we zeggen,' zei ze.
    'Of we moeten gewoon zorgen dat hij niks meer kan zien of horen,' antwoordde Onyx kalmpjes. 'Zijn ogen uitsteken ofzo.'
    Ze rolde met haar ogen. Zoals zo vaak had ze geen idee of hij serieus was of niet, en eigenlijk wílde ze dat ook helemaal niet weten.


    Every villain is a hero in his own mind.


    Jester Madcap



          Jester trok een gezicht. "Gedver. Zij sneden mijn stembanden toch ook niet door, of wel soms? Dit is een gezonde competitie, dames en heren. Laten we er geen bloedvete van maken, maar een schaakspel. De bal ligt weer bij ons, ik stel voor dat we de volgende truc uit de kast trekken. Allebei een poging gedaan om achter de gaven van de ander te komen en Azumi sloeg geen alarm bij de andere lessen. Tot zover hebben wij het voordeel. Laten we dat voordeel houden. Als zij ons spiegelen, kunnen wij ons voorbereiden op wat er komt en zij niet."



    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Onyx

    Onyx haalde zijn schouders op. 'Dat zij zo dom zijn om niet te voorkomen dat het nóg eens gebeurt, is gebrek aan inzicht van hun kant. Maar goed baas, wat is volgens jou de volgende stap?'


    Every villain is a hero in his own mind.

    Vienna

    Had Fox hen bespioneerd? Maar hij leek zo aardig. Ergens wilde ze het voor hem opnemen, maar ze wist wel dat haar mond opentrekken nu echt een vergissing zou zijn. Plus, ze wist niet eens of ze wel de waarheid zou spreken als ze zou zeggen dat hij het nooit zou doen. Even keek ze de kring rond, vooral Jester, Onyx en dezi waren aan het woord. De rest was verdacht stil, vooral Yrla was verdacht stil. Ze keek even wantrouwend zijn kant op. Zelfs toen Jester voorstelde dat de anderen, de naamlozen, mochten stemmen had hij niet geprotesteerd. Waar zat hij met zijn hoofd?
    "is het niet slim om ook achter de gaves van de andere houses te komen?”

    [ bericht aangepast op 5 maart 2020 - 7:04 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Jester Madcap



    "Maar goed baas, wat is volgens jou de volgende stap?"
          Oh, zo subtiel als dingen konden zijn en hoe groot hun impact. Een vlinder en een tornado, van die dingen. Eerst kwam Onyx uit het niets met die week als proefperiode en nu deze zin. Een soort 'Iene miene mutte'. Wie, oh, wie, had Onyx hier bedoeld? Want Dezi was de baas maar het was Jester die met de conclusie was gekomen waar Onyx op verder ging.
          Jesters ogen schoten van zijn vriend naar Dezi en weer terug en hij hield wijselijk zijn mond. Maar Dezi ook en dat was een heel stuk interessanter dan het zou moeten zijn. Een dun glimlachje krulde om zijn lippen en hij keek naar Vienna, die ondertussen het woord had genomen.
          "Zeker, Vi. Maar tenzij één van jullie plotseling een nuttige gave daarvoor heeft, ben ik bang dat die taak nog altijd bij mij ligt. Althans," zei hij kalm, "tot 7223 zijn naam verdient."


    [ bericht aangepast op 4 maart 2020 - 20:01 ]


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Onyx

    'En jij moet je voorlopig gedeisd houden.' Onyx nam zijn vriend even op. Hij wilde niet laten merken dat hij bezorgd was, maar hij was het wel. Misschien wel voor het eerst in zijn leven. Het was niet bepaald een plezierig gevoel. 'Maar we kunnen die Fox natuurlijk het vuile werk laten opknappen en dan aan hém alle antwoorden ontfutselen.'
    'En we kunnen valse informatie doorspelen,' haakte Dezi erop in. 'Als we weten dat hij in de buurt is.'

    [ bericht aangepast op 4 maart 2020 - 19:57 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    Studieobject 7223

    "Maak je geen zorgen. Ik heb daadwerkelijk nog nooit docenten gezien in ons house. En Dezi heeft genoeg nachten bij Yrla gespendeerd dat we heus wel weten dat ze nooit kijken." Hoe hij die informatie wist hield hij voor zich. De jongen liep vooruit, in de hoop dat de anderen hem volgde.

    [ bericht aangepast op 4 maart 2020 - 21:43 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Jester Madcap



          "Zolang het kan," zei Jester met tegenzin, hoewel hij het volledig met Onyx eens was. Zijn gave zo min mogelijk gebruiken bleef echter iets waar hij niet enthousiast van werd. "Kan ik er dan vanuit gaan dat we collectief besluiten 7223 eindelijk eens van dat kutnummer af te helpen zodat ik niet al het zware werk hoef te verrichten? Zelfs als we Fox kunnen gebruiken om de informatie voor ons te gaan halen, zie ik hem dat niet zomaar uit vrije wil doen." Jester keek de groep rond en knikte voordat er iemand antwoord kon geven. "Mooi. Spoileralert, ik ben alvast begonnen. Graag gedaan."



    Three words, large enough to tip the world. I remember you.


    Experiment 8102

    Het was raar dat 7223 dat wist. Zij had in ieder geval geen idee en ze sliep bij het meisje op de kamer. Hoewel Yrla de afgelopen maanden natuurlijk nou niet echt in beeld geweest was. Maar 8102 bleef liever met haar vragen zitten dan dat ze het aan 7223 zou vragen, dus stond ze woordeloos op en liep achter de jongen aan. Het voelde goed om in een groepje te lopen. Het nare gevoel in haar maag bleef echter langzaam alsmaar groeien.


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Dezi

    'Ze moeten het zelf doen,' zei Dezi. 'Net zoals wij dat allemaal hebben gedaan. Anders zal de lat alleen maar hoger voor ze worden gelegd en dan duurt het nóg langer. Natuurlijk, je kunt ze hier en daar wat adviseren als je daar blij van wordt. Maar wij "gaan" hem niet van dat nummer afhelpen. Dat moet hij zelf doen.'


    Every villain is a hero in his own mind.

    Adam

    Yrla en Dezi... Er liep een akelige rilling langs zijn rug. Hij vond het maar een nare combinatie. Ze liepen naar hun kamer toe en Adam plofte op zijn bed neer. Wat ze nu precies moesten gaan doen wist hij eigenlijk niet zo goed. Waren er eigenlijk spelletjes op de campus aanwezig? Of moesten ze zelf een spelletje verzinnen? Hij had weleens een boek gelezen waarin ze Truth or Dare hadden gedaan. Was dat leuk? Hij keek peilend tussen Adam en 8102 heen en weer, inschattend of ze dat leuk zouden vinden. 'Wat zullen we eens gaan doen? Kennen jullie Truth or Dare?' Ze konden ook wel met hun gaven bezig zijn, maar hij was eigenlijk wel toe aan een beetje ontspanning na deze intense dag.


    Every villain is a hero in his own mind.