• •KEYS OF LOCKE HOUSE•
    Gebaseerd op Locke&Key

    Er hebben altijd al mysterieuze dingen plaatsgevonden rondom ‘keyhouse’, te Matheson/Lovecraft, Toebehorende aan de familie Locke. Maar na het overlijden van de laatste eigenaar is er niemand meer in het huis gekomen. Velen zeggen dat het er spookt. Anderen zeggen dat een seriemoordenaar het huis gekraakt heeft en er diens intrek heeft genomen. Een ander klein groepje zegt dat het huis op instorten staat en de gemeente gemeld heeft dat verboden terrein is. Echter is er een nog kleinere groepering die de waarheid weet. Er is wel degelijk iets vreemds aan de hand in het huis, echter zou niemand het geloven als ze te horen krijgen wat de reden is. Zeker niet als er magische sleutels in het spel zijn. Toch zijn er genoeg mensen die er wel in geloven. Er zijn drie groeperingen die weten van het mysterie van ‘Keyhouse’. ‘The Legion, ‘Guardians of the Keys’ en ‘The Others’.

    •THE LEGION•
    Waar ‘The Legion’ precies vandaan komen en wat ze precies zijn is onduidelijk, maar één ding is duidelijk. Ze zijn door een soort portaal met de Omega-sleutel en de zwarte deur deze wereld binnengekomen, nestelen zich binnen een menselijke host en nemen deze compleet over. Hun enigste doel is het vergaren van de sleutels, met één sleutel in het bijzonder. De Omega-sleutel.
    En ze zullen over lijken gaan om hem te krijgen.

    •THE GUARDIANS OF THE KEYS•
    Dit zijn de mensen die ingewijd zijn in de geheimen van de sleutels en gezworen hebben deze te bewaken. Natuurlijk mogen ze nog wel gebruikt worden, maar met mate. ‘The Guardians of the Keys’ was als eerst opgericht door de Locke familie en diens nauwe vertrouwelingen, maar naarmate de groep uit elkaar viel, door verhuizingen en moorden, werd er door de overlevenden besloten om het hun (klein)kinderen door te geven. Toen de groep echt uit elkaar viel kreeg elk lid een sleutel om te bewaken. Sommigen zijn hem in de loop der tijd kwijt geraakt, anderen houden zich nog steeds schuil en op hun hoede.

    •THE OTHERS•
    ‘The Others’ zijn buitenstaanders die eerder nog niets met de sleutels te maken hadden, maar er om één of andere manier mee in aanraking zijn gekomen. Misschien vrienden van een Guardian of je hebt per ongeluk eens iets meegekregen over de sleutels, of per toeval tegen een sleutel aan zijn gelopen.

    •DE SLEUTELS•
    Ik ga nog geen uitleg geven over de sleutels, aangezien dat juist ook interessant is om in de RPG uit te vinden. De sleutels zullen dan ook niet direct aangeven waar ze horen, tenzij het al duidelijk genoeg is of het personage weet welke sleutel het is. (Dit graag niet te vaak, vanwege META spelen.)Mensen die de TV Serie kennen zullen bijvoorbeeld dus enkelen al wel weten. Zodra een sleutel in het spel is zal ik die wel in een overzicht in het begin topic zetten. Langzaamaan zal er dan steeds meer informatie bijkomen.

    Wat ik al wel verteld, is dat oningewijde volwassenen (boven de 30) niets van de sleutels zullen herinneren. Ook al maken ze de magie zelf mee, snel nadat het gebeurd is zullen ze het vergeten en doorgaan met hun leven alsof er niets gebeurd is. Hou hier dus rekening mee als je een volwassen 'The Others' maakt.

    In de RPG maak ik niet enkel gebruik van de sleutels van de TV Serie, maar ook sleutels uit de Graphic Novels en zelfbedachte. Wil je geen spoilers over de sleutels? Dan is deze RPG jammer genoeg niet voor jou. ): Zodra er sleutels bekend zijn gemaakt, zal ik die hier ook in het topic zetten. {Ben op dit moment nog bezig met het maken van de sleutels in Adobe Illustrator. (:}

    •DE FLUISTERINGEN•
    Soms zullen mensen de sleutels horen fluisteren in bepaalde situaties en locaties. Soms zal een sleutel zich ontwaren tot bepaalde personages. Soms openbaart een sleutel zichzelf en diens locatie naar iedereen toe, soms zit er een raadsel, puzzel of kleine opdracht aan vast.
    Dan is het een kwestie van wie als eerste de locatie vind / de opdracht oplost.

    Let er wel op dat jij je wel in de buurt moet bevinden, als de fluisteringen bijv. aangeven dat het in de buurt is van 'Keyhouse' en jij bent helemaal aan de andere kant van de wereld of zelfs in de stad van Matheson/Lovecraft, kan je niet meedoen, zelfs al heb je de 'Anywhere key'. Je bent dan namelijk niet dichtbij genoeg om de fluistering te horen.

    In de RPG zullen sleutels/fluisteringen aangegeven worden met onderstaande sleutel divider.




    •HOE BEGINT DE RPG•
    De RPG zal starten met dat iedereen bezig is met diens dagelijkse leven, op 3 april, maar dat ze opeens allemaal een fluistering horen, (behalve de volwassenen 'The Others'.). Deze zal hen bewegen om naar Matheson/Lovecraft te komen, maar waarvoor weten ze niet, dat is iets wat ze daar uit moeten zien te vogelen. 'The Legion' hoopt natuurlijk op de Omega Key, 'The Guardians' zijn erop gebrand om het mysterie te ontrafelen en 'The Others' weten niet precies wat ze moeten doen, maar besluiten er uiteindelijk wel gehoor aan te geven. Het speelveld zou dan ook voornamelijk Matheson/Lovecraft zijn. Over de school / Omgeving / etc. komt later nog meer.

    •LOCATIES•
    •KEYHOUSE•:

    •DE SCHOOL•:

    •DE KLIFFEN•:

    •DE STAD•:
    Matheson/Lovecraft is een klein fictief havenstadje in Massachusetts, USA.
    Is zit net tegen de rand aan van dorp naar stad, maar het heeft alles wat je nodig hebt. Een supermarkt, gereedschapszaak, kerk, buurthuizen, cafés, ijssalon, kappers, kledingwinkels en zelfs een klein theater en bioscoop. De verdere omgeving is bosrijk in een gloeiend mossig landschap. Ook zijn er veel rotspartijen te vinden. Op 3 april ligt er nog steeds sneeuw in Matheson, maar de steeds warmere wordende zon begint deze al wel weg te vagen.

    •DE REGELS•
    • De Huisregels van Quizlet
    • Maak geen 'mary sues'.
    • Sleutels mogen van elkaar gestolen en geruild worden, doe dit wel in overleg.
    • META gamen is niet toegestaan.
    • Graag gelijk aantal rollen, zowel mannelijk als vrouwelijk, maar ook per groepering.
    • 16+ toegestaan, maar hou het vloeken netjes.
    • Nieuwe topics worden alleen door mij aangemaakt
    • 300+ woorden per post

    •DE SPELERS•
    De spelers kunnen net zoals bij elke RPG een rol aanmaken {DUH}. Gaan ze voor de lol achter de sleutels aan of zit er een dieper gelegen gedachte achter? Gebruiken ze de sleutels voor goed of voor slecht? Geloven ze überhaupt in de magie van de sleutels? Er zijn vele mogelijkheden!
    •HET LIJSTJE•:
    Naam :
    Leeftijd :
    Uiterlijk :
    Innerlijk :
    Extra’s :
    Geschiedenis :
    Relaties :

    •DE DEELNEMERS•
    •VROUWEN•
    Vrouw gereserveerd voor DreamerN • Others
    Vrouw gereserveerd voor Darby • The Legion
    Vrouw gereserveerd voor Henson • Others


    •MANNEN•
    BRENTON "BRENT" WALDEN • DreamerN • Guardian of the Keys
    Man gereserveerd voor Darby • Others
    Man gereserveerd voor Locke • Guardian of the Keys

    [ bericht aangepast op 11 april 2020 - 19:08 ]


    Credendo Vides

    OEPS, vergeten aan te geven dat dit een Rollentopic is.. :X


    Credendo Vides

    Oeh, dit rpg spreekt me heel erg aan — I love what you did to it. x: Ik wil echt dolgraag een vrouwelijk lid van the legion en een mannelijke other. (: De rollen maken kan wat langer duren, maar tegen de tijd dat het begint komt het vast wel goed.


    I'm your little ray of pitch black.

    Welkom en bedankt! Ik zal je direct in de lijst zetten.
    Ik weet nog niet precies wanneer ik wil beginnen, maar hopelijk is er nog meer interesse. Ik ben zelf ook nog niet begonnen aan mijn rollen, dus je hebt nog alle tijd van de wereld. (:


    Credendo Vides

    Oeh! Zou ik misschien een mannelijke Guardian mogen reserveren?


    How far is far

    Ik zal je erbij zetten! (:


    Credendo Vides

    BRENTON "BRENT" WALDEN
    ~~~ MIGHT CHANGE THE NAME LATER~~~

    Leeftijd
    Hij is 31 jaar,

    Extra
    • Allergieën: Bullshit,
    • Angsten: : Opgesloten worden, het gevoel om opgesloten te zitten.

    • Likes: Drank, Graffiti, verschillende soorten sporten, wandelen, ASMR (Houdt hem ook rustig, leidt zijn aandacht af)
    • Dislikes: Als mensen hem vertellen wat hij moet doen, Koolzuurhoudende drankjes, mensen die doen alsof ze hem kennen, hiphop, rap, betweters,
    • Guilty Pleasures: Ballads, kookprogramma's, regen,

    • MBTI Persoonlijkheidstype : Waarschijnlijk een ISTP
    • Anneagram persoonlijkheid: Bepaler

    • Seksuele geaardheid: Biseksueel
    • Relatiestatus: Gecompliceerd


    ~ INSERT QUOTE HERE ~


    Innerlijk
    Wanneer mensen aan Brent denken, moeten sommigen eerst zuchten en anderen schudden met hun hoofd. Waarop ze volgen met de zin 'Ik weet nog toen het zo'n goede jongen was, wat is er verkeerd gegaan?'. Brent is roekeloos en het kan hem absoluut niet schelen wat anderen van hem denken of, of hij zichzelf pijn doet met zijn bezigheden. In zijn ogen moet hij gewoon zijn outlets hebben waarmee hij zich kan uiten. Of zich dit nu uit in het spuiten van graffiti, het nonchalant slikken van 'pretpillen', genieten van one night stands of ....

    Maar mensen vragen echter nooit waarom hij dit doet, want het is heel simpel uit te leggen. Na de dood van zijn broer, wie hem altijd verteld heeft dat 'goed zijn, goed ontmoet.' kan het hem niets meer boeien. Hij was zijn broer roekeloos gevolgd op het pad van braverik en wat heeft hen dat gebracht? Dood en eenzaamheid.
    De mensen die hem dus echt kennen weten dat hij in werkelijkheid een emotioneel wrak is. Vele avonden spendeert hij al terugdenkend aan vroeger. Wat had hij anders kunnen doen op die bewuste dag? Had hij überhaupt iets anders kunnen doen? Het is dat hij alleen woont, anders hadden anderen hem kunnen horen huilen.
    Daarnaast heeft hij ook nachtmerries, iets wat hij bij waken van zich afschuift onder het mum van 'ik laat me nooit meer leiden door angst, ik zal daar niet aan lijden.'

    In het openbaar probeert hij zijn gevoelens altijd achter een masker van onverschilligheid en charme te schuiven. Als dit echter niet geheel lukt kan hem dat enorm frustreren. De enige momenten waarop hij zich even geheel kan ontspannen is tijdens sport (Hij wandelt/ hardloopt graag, maar houdt niet van de drukte van de sportschool), werk (Hij werkt in één van de bars van Matheson/Lovecraft als bartender.) en wanneer hij met zijn gitaar aan het spelen is, waar hij soms ook in de bar met open podium zit. Een ander van zijn outlets is dus het zetten van Graffiti. Zijn kunst is vaak zwart wit en hij probeert zich niet vast te zetten in één bepaalde stijl.
    Maar wat het vaak wel met elkaar gemeen heeft is dat het weemoedige beelden zijn. Dingen die terugslaan op het verlies van zijn broer of cryptische weerspiegelingen van wat hij mee heeft gemaakt met het mysterie rondom de sleutels. Hij gebruikt de sleutels die hij al in handen krijgt dan ook vrijuit. Natuurlijk bazuint hij het niet zomaar rond en hij zal het geheim ook zeker bewaren, in dit geval is hij zeer eervol.

    Één van zijn meest slechte eigenschap is dat hij een slapende vulkaan kan zijn. Hij laat niets blijken tot het te laat is en de hel los barst. Jammer genoeg heeft hij soms een kort lontje. De eerste indicatie dat je beter bij hem uit de buurt kan blijven is de blik in zijn ogen. Ook al heeft hij nog zo'n charmante glimlach op zijn gezicht. Zodra je ziet dat zijn ogen feller blauw lijken te worden dan anders kan je maar beter op je passen letten.

    “ I DON'T REMEMBER ASKING YOUR OPINION."


    Uiterlijk

    • Faceclaim: Colin O 'Donoghue
    • Lichaamsbouw:
    • Lengte:
    • Huidskleur:
    • Haar:
    • Ogen:

    • Gezicht:

    • Verdere lichamelijke kenmerken:


    "AND I'LL LIVE BY MY OWN RULES, FOR THAT IS THE BEST FORM OF ALL!!!"


    [img]
    Familie
    • Vader - Overleden
    • Moeder - Gescheiden, niet echt meer in zijn leven
    • Broer - Overleden


    Geschiedenis
    Toen Brent twaalf was werd hij ingelijfd in het geheim wat zijn vader sinds zijn twaalfde mee had gedragen. Het geheim van de sleutels.
    Brent krijgt te horen dat zijn vader één van de OG's 'Guardian of the Keys' was en vol trots heeft hij het met de jaren op zijn zoons overgedragen, die het ook vol respect en verantwoordelijk op zich namen. Van zijn twaalfde tot veertiende volgde Brent hierin vooral het voorbeeld van zijn oudste broer. Bescherm en wees voorzichtig. Leef een rustig leven en roep niet teveel aandacht op je af. Wees goed voor elkaar en anderen en je zult alleen maar goede dingen terug ontvangen.
    Brent aanbad zijn broer. Tot hij op een noodlottige dag, vlak na Brent's zeventiende verjaardag, voor zijn ogen vermoord werd, vlak voor hij zelf knock-out werd geslagen. Sindsdien heeft Brent zich afgestoten van 'goodie two-shoes'. Hij raakte even geheel van het pad af. Drank, drugs, geweld en seks waren voor een tijdje het enige wat hem bezig hield, tot de sleutels zich weer tot hem richten. De sleutel die zijn broer aan hem nagelaten was. Sindsdien heeft hij zijn leven weer een beetje op weten te pakken. Hij werkt uiteindelijk dus als een barman bij één van de bars in hartje Matheson/Lovecraft waar live muziek een belangrijk punt is, iets waar hij zich ook op begon te richten.

    Relaties

    • {VACANT}

    Zo, alvast even een beginnetje aan mijn mannelijke Guardian. (: Mijn vrouwelijke rol hoop ik ook vandaag mee aan de slag te kunnen.


    Credendo Vides

    Zijn er nog mensen die mee willen doen?


    Credendo Vides

    Zitten er veel spoilers in? Ik zit namelijk nog maar aan afleverig vier ofzo


    Bicycle, unicycle, unitard. Hockey puck, rattlesnake, monkey, monkey, underpants.

    Op een aantal sleutels na, niet echt. De Legion is echter wel een punt. (Weet zo even niet meer of je daar in episode 4 al iets over gehoord heb..)
    Maar verder gebruikt de RPG de locaties, het huis, de sleutels. Er zullen geen bekende personages uit de serie in voorkomen.


    Credendo Vides

    Nee nog niet gezien voor zover ik me herinner.
    Ik twijfel nog even.


    Bicycle, unicycle, unitard. Hockey puck, rattlesnake, monkey, monkey, underpants.

    Lady in the Well is deel van The Legion, maar in de serie weten we dus nog niet van The Legion af, maar er wordt wel subtiel verteld dat er meerderen zijn zoals haar. c:

    Ik had niet verwacht dat de rollen wat ouder zouden zijn, ik had meer zoals de serie voor ogen, dus ik ga eens even denken over mijn rollen. ^^ Dat veranderd het voor mij in positieve zin.

    [ bericht aangepast op 19 maart 2020 - 22:19 ]


    I'm your little ray of pitch black.

    Ik ga zelf ook nog een tiener aanmaken, maar omdat Brent bij de 'Guardians' hoort kan hij dus ouder zijn. (: Er zit geen leeftijdsgrenzen aan personages in deze RPG, zolang het maar geloofwaardig blijft. (;


    Credendo Vides

    I'm bored en ik heb net de serie al afgezien, so count me in!


    wie met beide benen op de grond blijft staan komt geen stap verder

    hmm ik twijfel nog, aangezien ik niet heel erg veel online meer ben op Q and also denk ik dat dit snel gaat doodlopen oeps

    Zijn er inderdaad nog mensen die mee willen doen of kan ik het nu alvast maar beter afkappen... Aangezien ik de enige ben die ook maar een rol heeft geplaatst. xD




    Credendo Vides