• Experium



    • • Experium High is een school, afgelegen in de Amerikaanse woestijnen. Het is een school voor jongeren tussen 15 en 25 jaar, met ieder een bijzondere gave. Op deze school kunnen ze lessen volgen om hun gaven te optimaliseren, en vanuit daar een gezamenlijk doel te bereiken:
    • • Het scheppen van de ultieme mens. • •

    Aangezien de school te groot wordt en het aantal experimenten onoverzichtelijk, heeft de school het Zuiveringstoernooi uitgeroepen. De vijf houses gaan tegen elkaar strijden, in een poging hun plek te verdienen aan Experium High. De winnaars krijgen de grote school-trofee. De verliezers worden van school verwijderd, wat dat ook mag betekenen.


    Je personage komt terecht op een vrij normale high school, met uitzondering van het feit dat je dagelijks verschillende onderzoeken moet ondergaan om te zien hoe je je gaves ontwikkelen. Ook zijn er bijzondere vakken voor de verschillende gaves, zoals bijvoorbeeld ......
    Er heerst een competitieve sfeer tussen de leerlingen, want elke leerling weet; mocht je gave niet genoeg ontwikkelen (of zich niet laten zien) dan verdwijn je op mysterieuze wijze.


    Nodige informatie
    * Het is een experimentenschool, je personage ondergaat dus ook allerlei onderzoeken naar de werking van je gave.
    * Een naam moet je verdienen. Een nieuwe leerling komt binnen met alleen zijn experimenten nummer. De naam die je verdient, heeft te maken met de gave die je hebt! Je nummer heeft max. 4 cijfers.
    * Je herinnert je niets meer van voor je 15e. Deze herinneringen zijn met zeer goede zorg gewist. Je kunt dus nog wel talenten hebben van voor die tijd, maar je weet er niets meer van.
    * Je bent als personage geboren met de gave of je hebt als tiener een injectie toegediend gekregen om te zien hoe je erop reageert.
    * Je maakt deel uit van een house, waar in totaal 10 personen in zitten.


    Personages

          • Naam • Leeftijd • Gave • Mentor • User
    Onyx. 23 Muziek en dromen Maneur Croweater
    (studieobject) 8175 (Adam) 17 Tijdreizen Margeaux Croweater
    Jester Madcap 20 Overtuiging Cackle ProngsPotter
    (studieobject) 7223 (Michiel) 16 Gedaanteverwisseling Moreau Slughorn
    Yrla 18 Superspeed Williams Slughorn

    Vienna 20 Telekinese Maxwell Slughorn
    Fayr Fixfault 19 Repareren Navkar ProngsPotter
    (studieobject) 8102 (agami) 15 Helderziend Mentor? ProngsPotter
    Dezi 20 Samenvloeien met draak Naam Croweater
    Fersephone 19 Slopen Gates Slughorn
    Bijpersonages
    • Naam •House • Gave

    Fire Lions Vuur
    Fox Lions Dieren veranderen.
    Astreal Lions Astral projection.
    Tony Lions Onzichtbaar in het donker.
    Emil Lions Dupliceren
    Onna Lions Ondoordringbare huid
    Vera Lions Vliegen
    Serena Lions Tijdelijk beheersen van iemand dmv stem.
    Heidi Lions Groene vingers.
    8226 Lions Praten met dieren




    Kamerindeling
    Panthers
    Jongens (boven)
    • Onyx en Jester
    • 7223 en 8175
    • Yrla


    Meisjes (beneden):
    • Vienna en Fayr
    • Dezi en 8102
    • FersePhone
    Lions
    Jongens:
    • Fire en Astreal
    • Fox en Tony
    • Emil

    Meisjes:
    • Onna en Heidi
    • Serena en Vera
    • 8226

    Elephants
    Jongens:
    • Ed(noces)

    Meisjes:
    • onbekend
    Rhino's
    Jongens:
    • Romeo

    Meisjes:
    • Maaya
    Buffalo's
    Jongens:


    Meisjes:
    • Kijo

    Rooster

    Directeur Dubois
    Panthers
    Maandag
    * GeschiedenisSogat
    * Muziek /CreatiefWish
    * Les rondom je gaveEigen Mentor
    * Lunch
    * Wiskunde Margeaux
    * Engels Cackle

    Dinsdag
    * Sociale training Navkar
    * Gymnastiek Williams
    * Onderzoeken
    * Lunch
    * Aardrijkskunde Maxwell
    * Natuur/scheikunde Gates

    Woensdag
    * Engels Cackle
    * Maatschappijleer Maneur
    * Gave training Eigen mentor
    * Lunch
    Vrije tijd

    Donderdag
    * Biologie (Blokuur) Moreau
    * Biologie (Blokuur) Moreau
    * Wiskunde Margeaux
    * Lunch
    * Muziek/ Creatief Wish
    * Geschiedenis Sogat

    Vrijdag
    * Aardrijkskunde Maxwell
    * Natuur/scheikunde Gates
    * Gave training Eigen Mentor
    * Lunch
    * Vrije tijd.


    Speeltopic 1: Klik ^^
    Speeltopic 2: Klik ^^
    Speeltopic 3: Klik ^^
    Speeltopic 4: Klik ^^
    Speeltopic 5: Klik ^^
    Speeltopic 6: Klik ^^
    Speeltopic 7: Klik ^^


    Rules
    * Een reservering blijft 24 uur staan
    * Je bent ten alle tijden welkom, vraag even aan ons op welke hoogte we zijn.
    * Reageer vooral vanuit je eigen personage. Je mag voor een ander reageren als je dit overlegt hebt.
    * Maak niet een te uitgebreide persoonsbeschrijving. Het is leuk als je personage zich ontwikkeld tijdens de RPG.
    * Meedoen? -> Klik voor het rollentopic

    [ bericht aangepast op 3 april 2020 - 18:44 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Fayr

          "Waar heb ik dat aan te danken?" had ze gezegd.
          "Omdat je mijn jas hebt teruggebracht en omdat je gewoon een heel leuk meisje bent," had hij gezegd.

          Nu had ze haar eerste kus gehad. Nog steeds verbluft was Fayr ondertussen in de eetzaal beland en was daar éindelijk haar vriendin tegen het lijf gelopen. "Vienna!" zei ze, toen ze het meisje zag. "Daar ben ik? Daar ben jij! Ik heb je lopen zoeken vanochtend." Fayr keek even kort om zich heen zodat ze zeker wist dat niemand mee kon luisteren als ze tegen haar BFF eindelijk alles kon vertellen. "Romeo heeft me op een tweede date gevraagd," zei ze samenzweerderig. "Althans- dat denk ik. Volgens mij was het een date."


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Onyx

    ———


    Onyx en Jester hadden na een middag bijzonder weinig doen hun avondeten opgehaald en waren bij de anderen gaan zitten. Hij fronste zijn wenkbrauwen lichtjes toen hij zag dat Merrin en Adam niet bij elkaar waren. Vanmiddag hadden ze ook al allebei aan een andere kant van de tafel gezeten, maar dat ze zich nu wéér zonder elkaar vertoonden...
          De jongen staarde naar zijn bord en vermeed nog steeds ieder oogcontact. Iets wat hij wel begreep, maar waar hij toch overheen moest stappen. Wat was gebeurd, was gebeurd. Hij moest leren zijn hoofd op te heffen en door te gaan met het leven. Onder de tafel door gaf hij hem een schop tegen zijn voet. 'Waar is Merrin?'
          De knul weigerde hem nog steeds aan te kijken en trok zijn schouders op.
          'Hij zit daar,' zei 8102. 'Bij de Lions.'
          Nu keek Adam wel op. Onyx zag de verwarring op zijn gezicht, maar zijn lippen krulden in een kleine glimlach toen hij zijn ogen op de tafel van hun rivalen liet rusten.
          Merrin... Zat bij de Lions?
          Onyx keek over zijn schouder. En ja hoor — opeens zag hij hem zitten. Naast Fire nog wel.
          'Ik weet niet of ik boos of trots moet zijn,' mompelde hij tegen Jester.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Vienna

    "Wat?! Echt?!" Vienna huppelde op haar tenen van enthousiasme. En kalmeerde direct toen ze merkte dat Fayr het stil wilde houden. Ze boog voorover naar Fayr, zodat ze zachtjes tegen haar kon praten. "Wat leuk! Hoe was het?" Het enthousiasme kon ze niet uit haar stem weren. "Je moet het me echt vertellen. Waarom mis ik alle leuke dingen vandaag?!" Ze trok Fayr achter zich aan, in de richting van Yara. In de rij stonden ze netjes te wachten op hun eten en uiteindelijk gingen ze aan de tafel van de Panthers zitten, ietwat afgezonderd van de rest.


    It's never gonna happen, Guys.

    Fox

    ———


    Fire bestudeerde Merrins gezicht een tijdje. 'Iemand ontlopen is zwak.'
          Fox grinnikte om zijn woorden. 'Zegt degene die mij het liefst de helft van de dag ontloopt.' Hij gaf Merrin een knipoog. 'Nee hoor — groot gelijk dat je hier komt zitten. Ik hou wel van jongens die tradities durven te breken. Al dat stijve gedoe hier. Soms heb ik het idee dat we op Hogwarts zitten, alleen dan nog een gradatie erger. Heb jij Harry Potter gezien? Je bent vast een Gryffindor hè?'


    Every villain is a hero in his own mind.

    Jester Madcap



          "For the sake of peace and quiet," zei Jester, "misschien maar gewoon onaangedaan?" Hij weerstond de neiging om zelf ook om te kijken en haalde zijn schouders op. "We moeten er dadelijk toch heen, eventueel vissen we hem dan wel op. Als hij informatie heeft gelekt hangen we hem aan zijn enkels uit het raam," zei hij, half voor de grap maar ook ergens wel serieus. "Er nu naartoe gaan en hem terugslepen is twintig keer slechter voor ons imago dan dat we hem er lekker laten zitten.
          Wat hem eraan deed denken dat hij een dergelijk bondgenootschap uiteindelijk alleen maar aan Onyx had voorgelegd en verder niet. Jester leunde richting van zijn vriend, zodat de rest het niet kon horen. "Even ter mijn voorbereiding, de uiteindelijke conclusie was dat de Lions dat verbond kunnen vergeten, right?" Hij keek de jongen aan. "Want opzich kunnen we het best proberen voor de eerste opdracht. Kijken hoe het gaat. Uiteindelijk hoeft er maar één te verliezen en als wij als enige met twee afdelingen een bondgenootschap hebben, indirect met drie, zien onze kansen er wel een heel stuk beter uit."


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Fayr

    Het was...
          "Leuk," zei Fayr. "Best leuk, eigenlijk. Hij had zijn gitaar meegenomen en nam me mee naar het dak. We hebben samen gezongen en gewoon gepraat. Over vanalles, eigenlijk." De blos keerde weer terug op haar wangen en Fayr beet een beetje zenuwachtig op de binnenkant van haar wang. "En op het einde heeft 'ie me gekust," ze ze, zo zacht als ze maar kon. Nog voordat Vienna kon reageren legde ze gauw een vinger tegen haar lippen. "En niet gillen anders wil iedereen weten wat er aan de hand is!"


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Merrin

    Hij waardeerde het dat Fox eroverheen probeerde te praten en het onderwerp wilde veranderen. Maar om een of andere reden wilde hij de waardering van Fire krijgen en dus ging hij in op zijn werking. "Of juist heel sterk. Als je daarmee andermans of je eigen pijn kan verlichten. Soms is het heel moeilijk uit iemands buurt te blijven, ondanks dat je weet dat diegene je alleen maar meer pijn zal doen." Hij nam een hap van zijn stampot, vond dat hij zijn punt had gemaakt en ging over naar Fox. "Nee, ik ben niet zo grote durfal," zei hij met mond vol. "Ik ben meer een Hufflepuf denk ik. En jij, Fire?"

    [ bericht aangepast op 2 april 2020 - 22:07 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Adam
    ———


    Voor het eerst sinds hij afscheid van Michiel had genomen, speelde er een glimlachje om zijn lippen. Adam keek naar Fox en Michiel die met elkaar praatten alsof ze al heel lang vrienden waren. Het verwarmde zijn hart om zijn vriend te zien lachen en het was alsof ademen opeens ietsje makkelijker ging. Fox zou een goede vriend voor hem zijn. Een betere vriend dan Adam ooit voor hem kon zijn. Hij was opgelucht dat ze elkaar al zo snel hadden gevonden en hij was onwijs trots op zijn vriend omdat hij zomaar aan een andere tafel durfde te gaan zitten.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Vienna

    Gekust?! Ze zat enthousiast op haar stoel te wippen. Ze was zo blij voor Fayr! Van binnen gilde ze het uit en ze deed echt haar best voor haar vriendin om niet hardop te gillen. Stiekem ietwat jaloers dat Fayr zo leuke dag had gehad en zij een rot dag, maar zo mocht ze niet van zichzelf denken. Daarnaast zou haar leuke date straks nog komen. Ze dimde haar enthousiasme en haalde een keer diep adem, voor ze Fayr haar vinger weghaalde. "Sorry, ik ben gewoon blij voor je." Ze nam een paar happen van haar eten. "Hij klinkt echt vet romantisch," zei ze met een dromerige zucht. Ze stootte Fayr met haar elleboog aan. "Hoe was de kus? Kan hij goed kussen?" Vienna wiebelde even met haar wenkbrauwen.


    It's never gonna happen, Guys.

    Fayr

    Fayr kon een grijns niet tegenhouden en at rustig verder van haar salade. Misschien was het dan inderdaad niet zo vreemd, dat het zo snel was gegaan. Zeker tijdens het muziekmaken had het net gevoeld alsof ze echt een band kregen. Fayr hoopte dat als ze een volgende keer zouden afspreken, dat ze weer samen muziek konden maken. Dat hoorde wel bij haar ideale date, besloot ze.
          "Het duurde maar heel kort hoor," zei ze toen ze haar mond leeghad. "Echt maar een seconde ofzo." Ze glimlachte. "Maar zelfs met mijn gebrekkige ervaring, hij kan best wel oké kussen."


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Vienna

    "Nou, dat is ergens heel netjes toch?" vroeg ze aan Fayr. "Het is wel gedurfd dat hij je op de tweede date al kust, maar ik denk dat je er niet blij van was geworden als hij voor een volle zoen was gegaan of niet?" Ze keek haar vriendin met hernieuwde nieuwsgierigheid aan. "Of had je even graag zijn mond verkend?" zei ze met een plagerige grijns.


    It's never gonna happen, Guys.

    Fire

    ———


    Het sierde de jongen dat hij een serieus antwoord gaf in plaats van Fox het woord liet nemen. Hij was niet iemand die zelf pijn uit de weg ging — hij geloofde dat het je alleen maar sterker maakte — maar als hij iemand anders zijn pijn wilde verlichten vond hij het nog wel heldhaftig.
          'Ik vind dat je toch wel een durfal bent als je hier zo bij ons komt zitten. Je hebt een afdelingsgenoot die zich niet eens met mij durfde te laten zien,' zei hij met een scheve grijns. 'Ik ben wel een Gryffindor, denk ik.'
          'Ik ook!' vond Fox. 'Het toonbeeld van een echte Gryffindor, inclusief een abonnement op het Verboden Bos.' Hij wiebelde met zijn wenkbrauwen.
          Fire snoof. Hij had nog steeds nachtmerries van dat stomme bos. Fox had hem er één keer mee naartoe gesleurd, vervolgens had hij Fire zich lam laten schrikken door als een gigantische tarantula uit een boom te vallen. Fire was — voor het eerst in zijn leven — schreeuwend weggerend. Dat snotjong wist door een drankspelletje dat hij bang voor spinnen was en had er op z'n Fox' gebruik van gemaakt. Met tegenzin had hij het hem vergeven, puur omdat het de eerste keer was geweest sinds hij sinds Kris' verdwijning had gelachen. Sindsdien had hij echter wel gezworen nooit meer een stap in dat vervloekte bos te zetten.

    [ bericht aangepast op 2 april 2020 - 22:44 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    Fayr

          "Vienna!" Als ze erbij had gekund had ze haar vriendin een duw gegeven. "Ik vond het ook al snel," gaf ze toe. "Maar niet erg, natuurlijk," voegde ze daar snel aan toe, voordat Vienna een verkeerd idee zou krijgen. Ze had het echt niet erg gevonden, toch? Hij was juist heel lief en grappig geweest. En het was sowieso maar een klein kusje geweest.


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Onyx

    ———


    Onyx had er vanmiddag ook al over nagedacht. Hij vond de Lions nog steeds een van de sterkere afdelingen, dus het was zonde als ze deze kans lieten schieten. Als ze er met zijn allen voor konden zorgen dat de Elephants eruit gingen, dan zaten ze ook safe. 'Lijkt me goed,' zei hij. 'Met de Rhino's een stilzwijgende bondgenootschap — omdat we geen keuze hebben — en een openlijke met de Lions? Net zoals zij met de Rhino's hebben.'


    Every villain is a hero in his own mind.

    Jester Madcap



          "Klinkt als een plan. Stilzwijgend ook voor de rest van onze afdeling?" voegde hij er nog aan toe. "En daarover, ik had van Fire een dag gekregen om te overleggen met mijn afdeling. Duidelijk, dat heb ik dus niet gedaan. Misschien is het handig om de meiden en Yrla daar nog even van op de hoogte te stellen? Merrin lijkt het al te weten namelijk."


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.