• Experium



    • • Experium High is een school, afgelegen in de Amerikaanse woestijnen. Het is een school voor jongeren tussen 15 en 25 jaar, met ieder een bijzondere gave. Op deze school kunnen ze lessen volgen om hun gaven te optimaliseren, en vanuit daar een gezamenlijk doel te bereiken:
    • • Het scheppen van de ultieme mens. • •

    Aangezien de school te groot wordt en het aantal experimenten onoverzichtelijk, heeft de school het Zuiveringstoernooi uitgeroepen. De vijf houses gaan tegen elkaar strijden, in een poging hun plek te verdienen aan Experium High. De winnaars krijgen de grote school-trofee. De verliezers worden van school verwijderd, wat dat ook mag betekenen.


    Je personage komt terecht op een vrij normale high school, met uitzondering van het feit dat je dagelijks verschillende onderzoeken moet ondergaan om te zien hoe je je gaves ontwikkelen. Ook zijn er bijzondere vakken voor de verschillende gaves, zoals bijvoorbeeld ......
    Er heerst een competitieve sfeer tussen de leerlingen, want elke leerling weet; mocht je gave niet genoeg ontwikkelen (of zich niet laten zien) dan verdwijn je op mysterieuze wijze.


    Nodige informatie
    * Het is een experimentenschool, je personage ondergaat dus ook allerlei onderzoeken naar de werking van je gave.
    * Een naam moet je verdienen. Een nieuwe leerling komt binnen met alleen zijn experimenten nummer. De naam die je verdient, heeft te maken met de gave die je hebt! Je nummer heeft max. 4 cijfers.
    * Je herinnert je niets meer van voor je 15e. Deze herinneringen zijn met zeer goede zorg gewist. Je kunt dus nog wel talenten hebben van voor die tijd, maar je weet er niets meer van.
    * Je bent als personage geboren met de gave of je hebt als tiener een injectie toegediend gekregen om te zien hoe je erop reageert.
    * Je maakt deel uit van een house, waar in totaal 10 personen in zitten.


    Personages

          • Naam • Leeftijd • Gave • Mentor • User
    Onyx. 23 Muziek en dromen Maneur Croweater
    (studieobject) 8175 (Adam) 17 Tijdreizen Margeaux Croweater
    Jester Madcap 20 Overtuiging Cackle ProngsPotter
    (studieobject) 7223 (Michiel) 16 Gedaanteverwisseling Moreau Slughorn
    Yrla 18 Superspeed Williams Slughorn

    Vienna 20 Telekinese Maxwell Slughorn
    Fayr Fixfault 19 Repareren Navkar ProngsPotter
    (studieobject) 8102 (agami) 15 Helderziend Mentor? ProngsPotter
    Dezi 20 Samenvloeien met draak Naam Croweater
    Fersephone 19 Slopen Gates Slughorn
    Bijpersonages
    • Naam •House • Gave

    Fire Lions Vuur
    Fox Lions Dieren veranderen.
    Astreal Lions Astral projection.
    Tony Lions Onzichtbaar in het donker.
    Emil Lions Dupliceren
    Onna Lions Ondoordringbare huid
    Vera Lions Vliegen
    Serena Lions Tijdelijk beheersen van iemand dmv stem.
    Heidi Lions Groene vingers.
    8226 Lions Praten met dieren




    Kamerindeling
    Panthers
    Jongens (boven)
    • Onyx en Jester
    • 7223 en 8175
    • Yrla


    Meisjes (beneden):
    • Vienna en Fayr
    • Dezi en 8102
    • FersePhone
    Lions
    Jongens:
    • Fire en Astreal
    • Fox en Tony
    • Emil

    Meisjes:
    • Onna en Heidi
    • Serena en Vera
    • 8226

    Elephants
    Jongens:
    • Ed(noces)

    Meisjes:
    • onbekend
    Rhino's
    Jongens:
    • Romeo

    Meisjes:
    • Maaya
    Buffalo's
    Jongens:


    Meisjes:
    • Kijo

    Rooster

    Directeur Dubois
    Panthers
    Maandag
    * GeschiedenisSogat
    * Muziek /CreatiefWish
    * Les rondom je gaveEigen Mentor
    * Lunch
    * Wiskunde Margeaux
    * Engels Cackle

    Dinsdag
    * Sociale training Navkar
    * Gymnastiek Williams
    * Onderzoeken
    * Lunch
    * Aardrijkskunde Maxwell
    * Natuur/scheikunde Gates

    Woensdag
    * Engels Cackle
    * Maatschappijleer Maneur
    * Gave training Eigen mentor
    * Lunch
    Vrije tijd

    Donderdag
    * Biologie (Blokuur) Moreau
    * Biologie (Blokuur) Moreau
    * Wiskunde Margeaux
    * Lunch
    * Muziek/ Creatief Wish
    * Geschiedenis Sogat

    Vrijdag
    * Aardrijkskunde Maxwell
    * Natuur/scheikunde Gates
    * Gave training Eigen Mentor
    * Lunch
    * Vrije tijd.


    Speeltopic 1: Klik ^^
    Speeltopic 2: Klik ^^
    Speeltopic 3: Klik ^^
    Speeltopic 4: Klik ^^
    Speeltopic 5: Klik ^^
    Speeltopic 6: Klik ^^
    Speeltopic 7: Klik ^^


    Rules
    * Een reservering blijft 24 uur staan
    * Je bent ten alle tijden welkom, vraag even aan ons op welke hoogte we zijn.
    * Reageer vooral vanuit je eigen personage. Je mag voor een ander reageren als je dit overlegt hebt.
    * Maak niet een te uitgebreide persoonsbeschrijving. Het is leuk als je personage zich ontwikkeld tijdens de RPG.
    * Meedoen? -> Klik voor het rollentopic

    [ bericht aangepast op 3 april 2020 - 18:44 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Fayr

    Ze had vragend haar hoofd opzij gedraaid toen hij dat had gezegd. Hij legde zijn hand tegen haar wang en was plotseling dichterbij dan ooit. Fayr kreeg voor het eerst de kans om zich te realiseren dat ze zijn ogen nooit meer als gewoon 'grijs' zou kunnen beschrijven. Het zonlicht schitterde in zijn ogen en nu kon ze zien hoe er zwart door het grijs heen wervelde en zich verzamelde aan de randen. Het deed haar haast denken aan donkere as na een laaiend vuur en de rook die nog de lucht in steeg. Zo intens, alsof het vuur nog altijd diep vanbinnen brandde.
          Het laatste wat ze dacht voordat hij vederlicht zijn lippen op de hare drukte, was dat Vienna een kwartier niet meer zou bijkomen als ze vertelde dat ze dat allemaal had gedacht over alleen zijn ogen. Daarna maakte haar maag alleen nog maar radslagen en vergat ze over belangrijke dingen na te denken anders dan het gevoel van Romeo's lippen op de hare.
          Haast voordat ze doorhad dat het gebeurde, was het alweer voorbij en keek ze weer in die intense ogen. Haar wangen gloeiden. De manier waarop hij naar haar keek... alsof ze het leukste meisje op de hele wereld was. Fayr had het idee dat ze letterlijk zou smelten als hij dat te lang volhield en toch keek ze niet zelf weg. Dit was bizar, dacht ze bij zichzelf. Ze kende hem net twee dagen en toch vond ze het helemaal niet zo erg als ze het zou moeten vinden dat hij haar net had gekust. Haar wangen waren vast zo rood dat tomaten er jaloers van werden.
          "Waar heb ik dat aan te danken?" wist ze verlegen te vragen. Eindelijk wist ze haar blik los te scheuren van de zijne en sloeg ze haar ogen neer om haar hart eraan te herinneren dat het best weer een paar keer mocht slaan. Dat als ze haar verstand nog gehad dat dat ze hém had moeten slaan, of op zijn minst een verontwaardigd zetje achteruit moeten geven (dit was pas de derde keer dat ze elkaar zagen!), maar dat deed ze geen van allen.
          Nu moest ze écht nodig met Vienna praten, al moest ze haar vriendin vastbinden in hun kamer.


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Jester Madcap



          "In één keer goed." Ze keerden de stapel met hout de rug toe, Onyx borg zijn mondharmonica weer op en ze liepen samen terug naar de eetzaal. "De droom werkte dus, maar volgens mij iets te goed?" Peilend keek hij opzij. "Of was jij gewoon heel erg toe aan een middagdutje?"


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Onyx

    ———


    'Hm, volgens mij komt het doordat ik niet geconcentreerd genoeg was. Gisteren had ik die droom geweven en focuste ik me op die droom terwijl ik hem naar jou zond, maar nu lette ik op de muziek — die bedoeld is om in slaap te vallen — en niet meer op de droom,' deelde Onyx zijn gedachten.

    [ bericht aangepast op 2 april 2020 - 18:43 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    Jester Madcap



          "Waardoor je in je eigen val trapte." Jester vond dat best logisch klinken. "Klinkt legit. Nog even en je kan net zo goed gaven analyseren als ik," knipoogde hij. met een grijns.


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Vienna

    "Daar ben je!" zei ze opgelucht. Fayr kwam de eetzaal binnenlopen en niets kon Vienna blijer maken dan het aangezicht van haar vriendin op dit moment. "Het spijt me verschrikkelijk dat ik vanmorgen zo snel weg was, Fay. Er was echt een en al drama. Ik moest gewoon even helpen." Ze keek even naar haar vriendin, die nog een zweem van een glimlach op haar gezicht had staan. Ze trok even een wenkbrauw op, maar volgde daarna zachtjes. "Ik hoop dat je alsnog een leuke dag heb gehad zonder mij..."


    It's never gonna happen, Guys.

    Fox

    ———


    Het was lang geleden dat Fox een hele middag met iemand had kunnen optrekken zonder dat diegene zich aan zijn drukte begon te ergeren. Merrin was een leuke jongen en hij hoopte dat dit kon uitgroeien tot een echte vriendschap. Het was fijn dat ze elkaar konden afleiden. Hij maakte zich nog steeds zorgen om Adam en hij merkte dat Merrins gedachten af en toe ook naar de jongen afdwaalde, maar hij was gelukkig nog steeds in staat om te glimlachen.
          Ze waren samen naar de eetzaal toe gelopen. Vanuit zijn ooghoeken keek hij naar zijn nieuwe vriend. Vond hij het moeilijk om weer bij zijn afdelingsgenoten te moeten zitten? Om geconfronteerd te worden met het feit dat zijn beste vriend niet meer bij hem wilde gaan zitten? Gelukkig was Vienna er nog, dacht hij. Die had hij gisteren in ieder geval genoeg vertrouwd om te vertellen dat hij verliefd op zijn vriend was. Dat betekende dat hij in ieder geval niet alleen hoefde te zitten.
          Eigenlijk had hij tot nu toe helemaal niet aan Vienna gedacht. Hij had de date dan ook een stuk minder uitgedacht als zijn bedoeling was geweest, misschien dat hij straks nog een verrassing kon scoren in het schoolwinkeltje. Misschien kon Merrin hem een handje helpen; die wist vast wel wat ze leuk of lekker vond.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Merrin

    Zijn blik ging even door de eetzaal en bleef hangen bij de tafel van de Panthers. Adam was er nog niet, maar het zou niet lang duren voor zijn vriend - ex-vriend - op zou komen dagen. Wie er wel zat; Yrla. En daar had Merrin absoluut geen zin in. Samen met Fox liep hij langs Yara om zijn eten op te halen en keek toen twijfelend naar Fox. "Zou je het erg vinden als ik bij jullie kom zitten? Ik - uh.. Ik heb nu niet zo'n zin in mijn eigen afdeling." Hij kon er wel eerlijk over zijn, hij had zich al geopend deze middag naar Fox. En de jongen zou het wel begrijpen. Daarnaast had hij een geweldige dag gehad met Fox, waarbij Adam nog af en toe wel langs was gekomen, maar niet overheersend was geweest. Fox was de ultieme afleiding en misschien wel zijn kans op een nieuwe vriendschap. Hij zou Adam laten zien, dat hij best zonder hem kon.


    It's never gonna happen, Guys.

    Adam
    ———


    Afgezien van het feit dat hij zich natuurlijk rot voelde vanwege zijn verbroken vriendschap met Michiel, had Adam zich redelijk vermaakt. Hij had lang met Agami gepraat en ze hadden ontdekt dat ze allebei van tekenen hielden, waarna ze pictionary hadden gespeeld. Hoewel het gezellig was geweest, zorgde het holle gevoel in zijn borst ervoor dat hij niet echt kon lachen, zelfs al was Agami nog zo lief voor hem. De hele dag waren ze uit zicht van de anderen gebleven. Wel had Adam de hele tijd Michiels sjaaltje om gehouden zodat ook Agami de striemen nog niet gezien had.
          Op de achtergrond bleven zijn hersenen echter zoeken naar een oplossing voor zijn probleem. Aarzelend had hij een ideetje gekregen. Hij wist niet of het echt zou helpen en hij wilde absoluut niet dat Agami erachter zou komen, maar het was het proberen waard. Alles was het proberen waard.
          Samen met Agami haalde hij een bord eten op en gingen ze zo ver mogelijk bij Yrla vandaan aan de tafel zitten.

    [ bericht aangepast op 2 april 2020 - 19:22 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    Fox

    ———


    'Ik vind het alleen maar gezellig,' zei Fox. 'Al denk ik wel dat ze je dan als mijn vriendje gaan bestempelen.' Hij grinnikte zacht. 'Krijg je geen problemen met je afdeling?'
          Fox had zelf maling aan wat anderen vonden, maar hij wist niet of Merrin daar ook zo makkelijk overheen zou kunnen stappen.

    [ bericht aangepast op 2 april 2020 - 20:18 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    Fersephone

    Helemaal alleen liep Fersephone naar de eetzaal. Ze had - gek genoeg - al de hele geen Panther gezien, op de twee kneuzen na die in het house bezig waren. Aan het begin van de dag had ze nog een half uurtje naar Dezi gezocht, maar had de zoektocht al snel opgegeven. Als Dezi met haar wilde praten, kwam Dezi wel naar haar toe. Het was zelfs wel even een verademing geweest, na zo ruw wakker te zijn geworden, had ze de hele dag voor zichzelf gehad. Op het moment dat ze de eetzaal binnenliep, viel haar oog meteen op de blonde jongen aan de tafel. Ze hadden gezoend. Fersephone schudde die lelijke gedachte meteen uit haar hoofd. Gadver, dat was gewoon niet gebeurd. Yrla had er niets meer over tegen haar gezegd, en ze had hem de hele dag al niet gezien, dus waarschijnlijk had het niets betekent. Dus zij deed ook gewoon alsof het allemaal niet gebeurd was. Ze had gewoon een zwak moment gehad. Haar ogen vonden Vienna en Fayr bij Yara en met een zucht sloot Phone achteraan in de rij. Ze zou straks wel naast haar zus gaan zitten of zoiets, als Dezi nog steeds zo spoorloos was. Waarschijnlijk was haar vriendin een rondje vliegen over het terrein of zoiets, dat leek ze wel te kunnen gebruiken na die lelijke kras van vanmorgen.


    It's never gonna happen, Guys.

    Merrin

    "Kun je dat wel aan?" vroeg hij met een grijns. Daarna haalde hij zijn schouders op. "Waarschijnlijk," zei hij zachtjes. "Maar ik heb eigenlijk altijd alleen maar problemen gehad binnen mijn afdeling, dus het kan me nu even niets bommen." Hij liep met Fox mee naar zijn tafel en ging naast Fox zitten. Het voelde vreemd om aan een andere tafel te zitten. Voor heel even blikte hij op de tafel van de Panthers, maar week meteen zijn zicht af toen hij Adam zag zitten. "Ik heb je toch wel even flink ingemaakt he, vanmiddag," zei hij met een grijns.


    It's never gonna happen, Guys.

    Fox

    ———


    'Je weet toch wel dat ik je heb laten winnen, hè? Ik was bang dat je anders nooit meer zou durven.'
    Vanuit zijn ooghoek zag hij een beweging. 'Oh lord,' mompelde hij toen Astreal naast hem schoof. 'Sta ons bij.'
          'Wat doet hij hier?' klonk het vijandig. Sinds hij om onbekende reden ruzie had met Tony, was hij niet te genieten en om de een of andere reden vond hij het vooral een goed idee om zich op Fox af te reageren.
          'Een beetje socializen met onze nieuwe bondgenoten kan geen kwaad,' antwoordde Fox. 'Straks dwingt Fire ons om allemaal een bestie te kiezen uit team Panther. Ik heb alvast de leukste gekozen.' Hij gaf Merrin een knipoog.
          Astreal rolde zijn ogen en keek Merrin met een giftige blik aan. 'Ben blij dat wij niet zo'n smerige overloper als jij hebben.'
          'Nou als je niet wat gezelliger gaat doen dan ben ik de overloper en ga ik bij de Panthers zitten,' merkte Fox op. 'Maar hé, kies ook een nieuwe bestie man. Het is duidelijk dat Tony en jij ook op elkaar uitgekeken zijn. Misschien brengt dat weer wat... passie in jullie relatie.'
          Astreal gromde wat onverstaanbaars, maar zweeg toen zijn kamergenoot bij hen kwam zitten.
          'Nou nou, krijgen we nu ook al Panthers aan tafel?' zei Fire toen hij naast Merrin ging zitten. 'Al zijn je afdelingsgenoten zo'n triest stel... Ik snap het wel. Onderbroeken onderkliederen en elkaar boven op de tafel zoenen...' Hij maakte een afkeurend geluidje. 'Voel je welkom.'


    Every villain is a hero in his own mind.

    Merrin

    Hij zei geen woord toen de andere Lion hem aanviel. Merrin had ook eigenlijk niets anders verwacht. Dat Fox het echter zo voor hem opnam, verbaasde hem wel een beetje. Hij voelde zich warm worden van binnen dat iemand dat voor hem deed - eigenlijk op Adam na - had niemand dat ooit voor hem gedaan. "Nou, dat is pas de onderkant van de ijsberg. Het kan allemaal nog veel erger." Hij zette grote ogen op en maakte een pruilmondje. De jongen zuchtte en rolde een keer met zijn ogen. De jongen prikte in zijn aardappel en keek met een glimlach naar Fire naast hem. "Maar bedankt." Het was gek genoeg wel een keer fijn om tussen normale mensen te zitten, want Fire had gelijk. Hun house was een en al drama, waar bijna iedereen zijn steentje wel aan bijdroeg, inclusief hemzelf. Met het feit dat hij een jaar over zijn Naam had gedaan, had hij niet een te beste reputatie.


    It's never gonna happen, Guys.

    Fire

    ———


    Fire was toch wel verbaasd dat de Panther hier aan de tafel kwam zitten. Met een schuin oog keek hij naar Fox. De jongen was makkelijk te manipuleren. Het was al vaker gebeurd. Een knappe jongen hoefde maar één keer te glimlachen en Fox ging voor de bijl. Zou deze Merrin de jongen gebruiken om een ingang tot de Lions te vinden? Ergens kon hij het zich moeilijk voorstellen dat ze daarvoor een jongen uitkozen die zo lang over het behalen van zijn naam had gedaan, maar aan de andere kant: hij had nu wél een naam en het feit dat hij juist niet zo goed in de groep lag, kon juist verklaren waarom ze hem zouden sturen.
          'Even alle grappen terzijde, Merrin,' sprak hij op strengere toon tegen de jongen. 'Wat doe je hier aan een tafel vol Lions?'


    Every villain is a hero in his own mind.

    Merrin

    Fire zijn luchtigheid was omgeslagen in wantrouwen en Merrin kon niet anders dan hem gelijk geven. Het was tegenwoordig vreemd om tussen de andere houses te gaan zitten. "Mijn eigen afdeling ontlopen." Hij keek even naar Fox naast hem, maar die keek hem met zo stralende glimlach aan. Merrin wist dat hij Fire meer moest geven dan dit, maar in hoeverre kon hij de jongen vertrouwen? "Het is zo'n drama op het moment dat ik liever aan een tafel vol vijandige leeuwen ga zitten dan dat ik tussen mijn eigen afdeling ga zitten. Ik probeer op het moment gewoon... iemand te ontlopen. En jullie waren aardig voor me vandaag, dus..." zei hij heel eerlijk. Hij hoopte dat het genoeg was voor Fire en schonk hem een kleine glimlach.


    It's never gonna happen, Guys.