• Experium



    • • Experium High is een school, afgelegen in de Amerikaanse woestijnen. Het is een school voor jongeren tussen 15 en 25 jaar, met ieder een bijzondere gave. Op deze school kunnen ze lessen volgen om hun gaven te optimaliseren, en vanuit daar een gezamenlijk doel te bereiken:
    • • Het scheppen van de ultieme mens. • •

    Aangezien de school te groot wordt en het aantal experimenten onoverzichtelijk, heeft de school het Zuiveringstoernooi uitgeroepen. De vijf houses gaan tegen elkaar strijden, in een poging hun plek te verdienen aan Experium High. De winnaars krijgen de grote school-trofee. De verliezers worden van school verwijderd, wat dat ook mag betekenen.


    Je personage komt terecht op een vrij normale high school, met uitzondering van het feit dat je dagelijks verschillende onderzoeken moet ondergaan om te zien hoe je je gaves ontwikkelen. Ook zijn er bijzondere vakken voor de verschillende gaves, zoals bijvoorbeeld ......
    Er heerst een competitieve sfeer tussen de leerlingen, want elke leerling weet; mocht je gave niet genoeg ontwikkelen (of zich niet laten zien) dan verdwijn je op mysterieuze wijze.


    Nodige informatie
    * Het is een experimentenschool, je personage ondergaat dus ook allerlei onderzoeken naar de werking van je gave.
    * Een naam moet je verdienen. Een nieuwe leerling komt binnen met alleen zijn experimenten nummer. De naam die je verdient, heeft te maken met de gave die je hebt! Je nummer heeft max. 4 cijfers.
    * Je herinnert je niets meer van voor je 15e. Deze herinneringen zijn met zeer goede zorg gewist. Je kunt dus nog wel talenten hebben van voor die tijd, maar je weet er niets meer van.
    * Je bent als personage geboren met de gave of je hebt als tiener een injectie toegediend gekregen om te zien hoe je erop reageert.
    * Je maakt deel uit van een house, waar in totaal 10 personen in zitten.


    Personages

          • Naam • Leeftijd • Gave • Mentor • User
    Onyx. 23 Muziek en dromen Maneur Croweater
    (studieobject) 8175 (Adam) 17 Tijdreizen Margeaux Croweater
    Jester Madcap 20 Overtuiging Cackle ProngsPotter
    (studieobject) 7223 (Michiel) 16 Gedaanteverwisseling Moreau Slughorn
    Yrla 18 Superspeed Williams Slughorn

    Vienna 20 Telekinese Maxwell Slughorn
    Fayr Fixfault 19 Repareren Navkar ProngsPotter
    (studieobject) 8102 (agami) 15 Helderziend Mentor? ProngsPotter
    Dezi 20 Samenvloeien met draak Naam Croweater
    Fersephone 19 Slopen Gates Slughorn
    Bijpersonages
    • Naam •House • Gave

    Fire Lions Vuur
    Fox Lions Dieren veranderen.
    Astreal Lions Astral projection.
    Tony Lions Onzichtbaar in het donker.
    Emil Lions Dupliceren
    Onna Lions Ondoordringbare huid
    Vera Lions Vliegen
    Serena Lions Tijdelijk beheersen van iemand dmv stem.
    Heidi Lions Groene vingers.
    8226 Lions Praten met dieren




    Kamerindeling
    Panthers
    Jongens (boven)
    • Onyx en Jester
    • 7223 en 8175
    • Yrla


    Meisjes (beneden):
    • Vienna en Fayr
    • Dezi en 8102
    • FersePhone
    Lions
    Jongens:
    • Fire en Astreal
    • Fox en Tony
    • Emil

    Meisjes:
    • Onna en Heidi
    • Serena en Vera
    • 8226

    Elephants
    Jongens:
    • Ed(noces)

    Meisjes:
    • onbekend
    Rhino's
    Jongens:
    • Romeo

    Meisjes:
    • Maaya
    Buffalo's
    Jongens:


    Meisjes:
    • Kijo

    Rooster

    Directeur Dubois
    Panthers
    Maandag
    * GeschiedenisSogat
    * Muziek /CreatiefWish
    * Les rondom je gaveEigen Mentor
    * Lunch
    * Wiskunde Margeaux
    * Engels Cackle

    Dinsdag
    * Sociale training Navkar
    * Gymnastiek Williams
    * Onderzoeken
    * Lunch
    * Aardrijkskunde Maxwell
    * Natuur/scheikunde Gates

    Woensdag
    * Engels Cackle
    * Maatschappijleer Maneur
    * Gave training Eigen mentor
    * Lunch
    Vrije tijd

    Donderdag
    * Biologie (Blokuur) Moreau
    * Biologie (Blokuur) Moreau
    * Wiskunde Margeaux
    * Lunch
    * Muziek/ Creatief Wish
    * Geschiedenis Sogat

    Vrijdag
    * Aardrijkskunde Maxwell
    * Natuur/scheikunde Gates
    * Gave training Eigen Mentor
    * Lunch
    * Vrije tijd.


    Speeltopic 1: Klik ^^
    Speeltopic 2: Klik ^^
    Speeltopic 3: Klik ^^
    Speeltopic 4: Klik ^^
    Speeltopic 5: Klik ^^
    Speeltopic 6: Klik ^^
    Speeltopic 7: Klik ^^


    Rules
    * Een reservering blijft 24 uur staan
    * Je bent ten alle tijden welkom, vraag even aan ons op welke hoogte we zijn.
    * Reageer vooral vanuit je eigen personage. Je mag voor een ander reageren als je dit overlegt hebt.
    * Maak niet een te uitgebreide persoonsbeschrijving. Het is leuk als je personage zich ontwikkeld tijdens de RPG.
    * Meedoen? -> Klik voor het rollentopic

    [ bericht aangepast op 3 april 2020 - 18:44 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Merrin

    Hij zette fanatiek zijn pas in, tot hij halverwege de trap tegen iemand opbotste. Hij had niet snel dat iemand groter was dan hij, maar tegen de jongen tegenover hem moest hij echt opkijken. Twee oranje-rode ogen keken op hem neer en Merrin voelde zijn moed in zijn schoenen zakken. Hij wist hoe dit moest lijken, een Panther in het Lions house, oeps. "Hoi," piepte hij. Merrin probeerde langs de jongen heen te komen, maar de langharige jongen liet hem niet passeren. Paniekerig keek hij omhoog, waar bleef Fox?!


    It's never gonna happen, Guys.

    Fayr

    Fayr glimlachte toen ze het liedje herkende. Ze hoopte maar dat het tussen hen niet zo tragisch af zou lopen als tussen Rose en Jack. Daar kon ze straks vast nog wel een grapje over maken. Hij heette zelf uiteindelijk Romeo, wat óók al een personage was betrokken bij een tragedie. Ze luisterde naar de eerste regels, heen en weer wiegend op de muziek. Ze kon zijn blik haast voelen. Uiteindelijk keek ze toch opzij en zette toen zelf ook in.

    Once more you open the door
    And you're here in my heart
    And my heart will go on and on
    Love can touch us one time
    And last for a lifetime
    And never let go 'til we're gone


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Yrla

    "Ik weet ook heus wel dat hij gevaarlijk is," beet hij Dezi toe. "Maar we gaan allemaal voor hetzelfde doel toch? Ik neem aan dat ik daar iets over mag vragen..." Yrla wist hoe gevaarlijk Zebediah was, maar hij moest wel morgenavond. Hij had het nu gezegd, had nu de afspraak staan. Niet opdagen was laf en daarbij spookte er teveel in zijn hoofd. Hij moest zijn hoofd op het rechte pad krijgen.


    It's never gonna happen, Guys.

    Fire

    Vol verbazing keek Fire op de Panther neer die ineens midden op de trap stond. 'Wel wel... Wat doen wij hier?'
          Het was de naamloze die onlangs zijn naam had verdiend, wist hij. De gedaantewisselaar.
          Rondneuzen in het House van een ander zónder vermomming was echter zó dom dat hij daar zelfs de Panthers niet toe in staat achtte.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Romeo

    Hij speelde het liedje af, terwijl Fayr met hem meezong. Bij het aanslaan van de laatste toon keek hij haar met een grijns aan. "Je hebt werkelijk waar een prachtige stem," zei hij met een glimlach. Hij haalde Julia van zijn schoot af en legde haar tegen de rand van het dak aan. Daarna viste hij zijn tas van de grond af en viste er een trommeltje uit. Hij schoof wat dichter naar Fayr toe - wat mogelijk was omdat Julia nu niet meer tussen hen in zat - en opende het trommeltje vlak onder haar neus. "Ik zou geen echte gentleman zijn als ik niet iets lekkers had meegenomen om te knagen. Wil je wat?"
          Kaneelbroodjes... Dat was zijn geheime wapen. Niemand kon deze weerstaan en hij had er enorme moeite voor moeten doen om ze te krijgen. Nu moest hij alleen nog een manier zoeken om haar subtiel aan te raken, Romeo wilde weten hoe ver hij stond in zijn missie dit meisje te veroveren.


    It's never gonna happen, Guys.

    Merrin

    "Ik ging met Fox een bal halen," piepte hij. Hij keek even achterom naar de trap, maar de jongen met de krulletjes kwam niet naar beneden. "We zouden een wedstrijdje doen naar het meer..." Hij haalde vragend zijn wenkbrauw op. Waar was de jongen gebleven?

    [ bericht aangepast op 2 april 2020 - 10:59 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Onyx

    Er was dan ook geen spoortje twijfel, merkte Onyx toen zijn vriend hem terug zoende. Onyx draaide zich iets, zette zijn knie zo neer dat hij de veel kleinere jongen niet onder zich plette. Wat hem betrof hoefden ze hier voorlopig nog niet mee te stoppen. Het was anders dan de vorige keren. Langer sowieso, maar toen hadden ze elkaar gewoon willen aftroeven. Nu was er helemaal niemand bij. Zijn vingers bewogen zich langzaam door Jesters haar en hij draaide zijn gezicht iets voor een betere hoek.
          Misschien moest dit toch zijn nieuwe hobby worden. Dat was in elk geval actiever dan naar Jesters gebazel luisteren. Hij voelde Jesters vingertoppen langs zijn wang strijken en fladderde iets in zijn buik wat hij direct wilde doodslaan. Plotseling een beetje ongemakkelijk verbrak hij de kus.
          Oké, misschien toch geen nieuwe hobby.
          Hij nam ietsje afstand van Jesters gezicht en zag dat zijn vriend een blos op zijn wangen had.
          Onyx schraapte zijn keel, zocht naar een geestige opmerking maar dacht alleen aan het feit dat zijn lippen tintelden en dat dat ding in zijn maag nog steeds niet dood was.
          'Goed — de remedie tegen kietelen is ook weer gevonden,' zei hij met een halve grijns terwijl hij van zijn vriend af klom.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Fayr

          "Jij kan prachtig spelen," zei Fayr, die de hitte alweer naar haar wangen voelde stijgen bij dat compliment. Ze hield van zingen en af en toe kon ze Phone nog zover krijgen dat ze meezong. Zingen maakte het leven gewoon een heel stukje mooier en ze deed het graag. Vast ook wel tot de irritatie van haar afdelingsgenoten soms, maar Fayr lette er wel op dat ze niet te vroeg begon en anderen op die manier uit hun slaap haalde. Vienna betrapte haar er ook vaak genoeg op dat Fayr afwezig een deuntje zat te neuriën. Ze had het helemaal niet erg gevonden om nog een tijdje door te gaan en samen muziek te maken.
          "Oh, kaneelbroodjes!" zei Fayr, toen Romeo het trommeltje opendeed. "Hoe ben je dááraan gekomen?" vroeg het meisje verbaasd. Die dingen waren goddelijk en daarom ook úiterst schaars. Kaneelbroodjes waren misschien wel een van de allerbeste dingen die Experium te bieden had. "Ik zou zeggen dat het wel een beetje stalkerig is dat je weet dat ik daarvan houd, maar ik ken niemand die ze níet kan waarderen," zei ze plagerig. Ze had gemerkt dat hij dichterbij was geschoven, maar echt erg vond ze het niet.


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Dezi

    Dezi had haar twijfels, maar hij zou het vanzelf wel merken. Ze vond het typisch wat voor Zebediah om hen alleen de nodige informatie te geven. 'Ik ben benieuwd wat hij te vertellen heeft,' gaf ze wel toe.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Fire

    Fire hield zijn blik even vast. Als hij Fox niet zo goed gekend had, had hij dat als een slap excuus kunnen afdoen. Maar hij kende Fox wel goed, wist dat hij graag met de jongste Panthers optrok en dat hij er ook geen twee keer over na zou denken voor hij een van hen meenam naar hun House. Stiekem was Fire allang blij dat het deze niet al te snuggere shapeshifter was aangezien Fox' vorige vriendje nogal een ramp had ontketend. Maar dat hoefde de knul niet te weten.
          'Is dat zo? En je hebt hem nu in de kast opgesloten om eens goed te kunnen rondneuzen, aangezien ik Fox nergens zie?'


    Every villain is a hero in his own mind.

    Jester Madcap



    Aaarde aan Jester.
          Zeg iets.
          Nu.
          Wat waren woorden ook alweer?
          Kreun, als je er nu mee komt dat je met zoenen ook prima kan communiceren, dan ga ik overgeven.
          Die kus had nog best wat langer mogen du-
          FO-CUS.
          Kus, ja, precies!
          Oh my god, stóp!

          "In je dromen," zei Jester. Zijn stem klonk een tikje schor. "Deze keer had je het verrassingselement." Hij rolde op zijn buik en vouwde zijn armen onder zijn hoofd. "Maar mocht jij nu ooit nog een keertje je verslapen," zei hij langzaam en met het meest onschuldige gezicht dat hij erbij kon trekken, "dan heb ik wel een oplossing voor je."
          Dat kwam er nog best helder uit. Zeker als je de vlinders in zijn buik meetelde, die ondertussen hadden ontdekt dat honderd kilometer per uur echt geen snelheidsgrens was en dat twee- en driehonderd zeker ook bestond. Jester deed niet aan rood worden, maar onderhand leek zijn gezicht net zoveel te gloeien als die vuurhaard van net.
          Nieuwe mentale notitie. Uitzoeken wat de frickertyfrickfrack hij hier nou mee moest, want het rode draadje naar Onyx en verliefd leek toch behoorlijk doorgeknipt door de jongen zelf, maar het was zijn idee om te beginnen met die zoen en hem zo lang vol te houden en er was nu niemand die zat te kijken dus het was ook niet om- om- anderen of elkaar af te troeven ofzo. Dit was geheel zijn eigen idee geweest. Maar toch was het óók weer Onyx die de zoen verbroken had (misschien een tikje abrupt, als je het Jester vroeg) en verder deed alsof dit alles doodnormaal was en er níets was gebeurd! En-
          Right, het idee van een mentale notitie was dat hij er láter over na zou denken.

    [ bericht aangepast op 2 april 2020 - 11:27 ]


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Romeo

    "Dat is mijn geheim," zei hij met een knipoog. Hij liet het meisje er eerst een uit het bakje kiezen en nam er toen zelf ook eentje. In stilte aten ze hun broodje op, maar het was geen vervelende stilte. Romeo zijn ogen gingen over het terrein heen. Dit was inderdaad zijn favoriete plek, het was er rustig, kalm en je had zicht op de hele campus. "Vertel eens iets meer over jezelf, Fayr. Ik weet dat je een zus hebt en vriendinnen met met ..." Hij deed net alsof hij de naam vergeten was. Hij knipte met zijn vingers. "Vienna! Oh, ging ik daar bijna de fout in." Hij wierp een glimlach op Fayr en probeerde af te tasten of zijn volgende vraag wel kon. "Hoe is het leven als een Panther?"


    It's never gonna happen, Guys.

    Merrin

    "Nee! Nee, dat heb ik niet gedaan." Hij schrok van zijn eigen felheid en schudde dat van zich af. Hij mocht niet laten merken aan de jongen voor hem dat hij ietwat geïntimideerd door hem was. Hij probeerde zich te herpakken. "Als ik hier had willen rondneuzen, had ik dat echt wel anders gedaan," zei hij veel dapperder dan hij zich voelde. Hij keek stoer - in ieder geval wat hij dacht dat stoer was - op naar de jongen voor hem.


    It's never gonna happen, Guys.

    Fayr

          Het kaneelbroodje was gewéldig. "Het leven als een Panther?" Fayr keek peinzend in de verte terwijl ze de suiker van haar vingers afklopte. "Iedere dag weer iets nieuws. Dat vat het hele gedoe wel goed samen," zei ze lachend. "Af en toe zijn we misschien een zooitje ongeregeld, zoals je vast hebt gemerkt, maar als het erop aankomt..." ze haalde haar schouders op. "Volgens mij zijn we dan een best goed team."


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Onyx

    Onyx grijnsde. 'Behalve met een flinke kater ben ik altijd ruim voor jou wakker.'
          Hij stond op, rolde met zijn schouders om die los te krijgen na dat gestoei.
          'Wil je nog een keer met gewoon vuur spelen? Of in een droom?'


    Every villain is a hero in his own mind.