• Experium



    • • Experium High is een school, afgelegen in de Amerikaanse woestijnen. Het is een school voor jongeren tussen 15 en 25 jaar, met ieder een bijzondere gave. Op deze school kunnen ze lessen volgen om hun gaven te optimaliseren, en vanuit daar een gezamenlijk doel te bereiken:
    • • Het scheppen van de ultieme mens. • •

    Aangezien de school te groot wordt en het aantal experimenten onoverzichtelijk, heeft de school het Zuiveringstoernooi uitgeroepen. De vijf houses gaan tegen elkaar strijden, in een poging hun plek te verdienen aan Experium High. De winnaars krijgen de grote school-trofee. De verliezers worden van school verwijderd, wat dat ook mag betekenen.


    Je personage komt terecht op een vrij normale high school, met uitzondering van het feit dat je dagelijks verschillende onderzoeken moet ondergaan om te zien hoe je je gaves ontwikkelen. Ook zijn er bijzondere vakken voor de verschillende gaves, zoals bijvoorbeeld ......
    Er heerst een competitieve sfeer tussen de leerlingen, want elke leerling weet; mocht je gave niet genoeg ontwikkelen (of zich niet laten zien) dan verdwijn je op mysterieuze wijze.


    Nodige informatie
    * Het is een experimentenschool, je personage ondergaat dus ook allerlei onderzoeken naar de werking van je gave.
    * Een naam moet je verdienen. Een nieuwe leerling komt binnen met alleen zijn experimenten nummer. De naam die je verdient, heeft te maken met de gave die je hebt! Je nummer heeft max. 4 cijfers.
    * Je herinnert je niets meer van voor je 15e. Deze herinneringen zijn met zeer goede zorg gewist. Je kunt dus nog wel talenten hebben van voor die tijd, maar je weet er niets meer van.
    * Je bent als personage geboren met de gave of je hebt als tiener een injectie toegediend gekregen om te zien hoe je erop reageert.
    * Je maakt deel uit van een house, waar in totaal 10 personen in zitten.


    Personages

          • Naam • Leeftijd • Gave • Mentor • User
    Onyx. 23 Muziek en dromen Maneur Croweater
    (studieobject) 8175 (Adam) 17 Tijdreizen Margeaux Croweater
    Jester Madcap 20 Overtuiging Cackle ProngsPotter
    (studieobject) 7223 (Michiel) 16 Gedaanteverwisseling Moreau Slughorn
    Yrla 18 Superspeed Williams Slughorn

    Vienna 20 Telekinese Maxwell Slughorn
    Fayr Fixfault 19 Repareren Navkar ProngsPotter
    (studieobject) 8102 (agami) 15 Helderziend Mentor? ProngsPotter
    Dezi 20 Samenvloeien met draak Naam Croweater
    Fersephone 19 Slopen Gates Slughorn
    Bijpersonages
    • Naam •House • Gave

    Fire Lions Vuur
    Fox Lions Dieren veranderen.
    Astreal Lions Astral projection.
    Tony Lions Onzichtbaar in het donker.
    Emil Lions Dupliceren
    Onna Lions Ondoordringbare huid
    Vera Lions Vliegen
    Serena Lions Tijdelijk beheersen van iemand dmv stem.
    Heidi Lions Groene vingers.
    8226 Lions Praten met dieren




    Kamerindeling
    Panthers
    Jongens (boven)
    • Onyx en Jester
    • 7223 en 8175
    • Yrla


    Meisjes (beneden):
    • Vienna en Fayr
    • Dezi en 8102
    • FersePhone
    Lions
    Jongens:
    • Fire en Astreal
    • Fox en Tony
    • Emil

    Meisjes:
    • Onna en Heidi
    • Serena en Vera
    • 8226

    Elephants
    Jongens:
    • Ed(noces)

    Meisjes:
    • onbekend
    Rhino's
    Jongens:
    • Romeo

    Meisjes:
    • Maaya
    Buffalo's
    Jongens:


    Meisjes:
    • Kijo

    Rooster

    Directeur Dubois
    Panthers
    Maandag
    * GeschiedenisSogat
    * Muziek /CreatiefWish
    * Les rondom je gaveEigen Mentor
    * Lunch
    * Wiskunde Margeaux
    * Engels Cackle

    Dinsdag
    * Sociale training Navkar
    * Gymnastiek Williams
    * Onderzoeken
    * Lunch
    * Aardrijkskunde Maxwell
    * Natuur/scheikunde Gates

    Woensdag
    * Engels Cackle
    * Maatschappijleer Maneur
    * Gave training Eigen mentor
    * Lunch
    Vrije tijd

    Donderdag
    * Biologie (Blokuur) Moreau
    * Biologie (Blokuur) Moreau
    * Wiskunde Margeaux
    * Lunch
    * Muziek/ Creatief Wish
    * Geschiedenis Sogat

    Vrijdag
    * Aardrijkskunde Maxwell
    * Natuur/scheikunde Gates
    * Gave training Eigen Mentor
    * Lunch
    * Vrije tijd.


    Eerdere topics
    Speeltopic 1: Klik ^^
    Speeltopic 2: Klik ^^
    Speeltopic 3: Klik ^^
    Speeltopic 4: Klik ^^
    Speeltopic 5: Klik ^^
    Speeltopic 6: Klik ^^
    Speeltopic 7: Klik ^^
    Speeltopic 8: Klik ^^
    Speeltopic 9: Klik ^^
    Speeltopic 10: Klik ^^

    Rules
    * Een reservering blijft 24 uur staan
    * Je bent ten alle tijden welkom, vraag even aan ons op welke hoogte we zijn.
    * Reageer vooral vanuit je eigen personage. Je mag voor een ander reageren als je dit overlegt hebt.
    * Maak niet een te uitgebreide persoonsbeschrijving. Het is leuk als je personage zich ontwikkeld tijdens de RPG.
    * Meedoen? -> Klik voor het rollentopic

    [ bericht aangepast op 14 april 2020 - 12:55 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Jester Madcap



          "Dat klinkt wel als Zebediah," zei Jester. Hij deed zijn ogen dicht en ging in zijn hoofd nog even na of hij nu alles verteld had. "Wat Yrla heeft gedaan, is hartstikke fout. Lopen kutten over mensen hun geaardheid, zeker bij die jonge knullen... Achterbaks, geniepig en al die shit. Volgens mij ziet hij dat ondertussen ook in." Hij haalde een hand door zijn haar. "Ik heb gezegd dat als hij inderdaad spijt heeft, hij dat best eens mag bewijzen. Op zijn blote knietjes excuses en van die dingen en misschien zelf eens een keer moraalriddertje spelen, door te helpen bij het ontwikkelen van hun gave."
          Hij keek Onyx peilend aan. In de ziekenzaal was hij nog best scherp uitgevallen tegen Yrla – met recht – en hij vroeg zich af wat de jongen van het volgende idee zou vinden. "Als Adam straks weer hersteld is en zijn gave doet het weer, kunnen we gaan oefenen met dat teleporteren idee. Yrla kan van A naar B rennen en dan is het de kunst voor Adam om hem te snel af te zijn. Met wat oefening moet dat best eens kunnen lukken en het voelt vast goed om Yrla op zijn eigen terrein te kunnen verslaan. Geeft weer wat zelfvertrouwen, bovendien leert hij ervan om snel zijn gave in te kunnen zetten, wat nog wel eens heel handig zou kunnen zijn voor een naamexamen."
          Want ondanks het verhaal van Yrla, was hij niet van plan te stoppen met het helpen van de Naamlozen. In tegendeel, als Experium blijkbaar met de hoofden van de nieuwe lading liep te rommelen, kon Jester dat ook. Als hij dat Robot-ding kon vinden en kon stoppen, hadden ze niets meer om bang voor te zijn. Experium kon de pot op met het oude-eruit-nieuwe-erin idee.


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Agami

          Het meisje haalde haar schouders op. "Ik weet het niet. Tot nu toe is alles wat ik heb gezien uitgekomen. Ik heb Jester geprobeerd te waarschuwen bij een van mijn visioenen, maar het hielp niet. Dus ik- ik weet het niet. Misschien wel, misschien niet." Ze pakte haar glas op en dronk het half leeg. "Als ik me goed op Merrin zou focussen en ergens kan zijn waar hij ook zal zijn, dan zou ik het moeten kunnen. Het verste wat ik gericht vooruit heb gekeken, was vier dagen."


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Vienna

    "Misschien moeten we het een keer uitproberen," zei Yrla. "Dat we je iets laten voorspellen en kijken of we dat kunnen veranderen. Kan om iets simpels gaan toch?" Vienna voelde haar broekzak trillen. "Het hoeft al niet meer," zei ze, terwijl ze met grote ogen naar haar telefoon keek. Fox had haar zojuist een berichtje gestuurd. "Merrin is bij! Hij is net uit de operatiekamer." Ze werkte haar brood gehaast naar binnen en stond op van de bank. "Gaan jullie mee?" vroeg ze enthousiast. Yrla schudde als eerste zijn hoofd. "We hebben die overhoren, weet je nog? Ik ga wel eerst daarheen. Het lijkt me niet handig als we ineens met zijn allen de ziekenzaal binnen komen stormen. Gaan jullie maar, ik ga straks wel kijken." Vienna knikte en keek 8102 ongeduldig aan. "Jij gaat wel mee toch?"


    It's never gonna happen, Guys.

    Michiel

    Hij keek de zwartharige jongen verbaasd aan. De jongen kende zijn naam en leek heel erg blij te zijn dat hij hem zag. Hij voelde zich ongemakkelijk bij het feit dat andersom geen lampje ging branden. Toch schonk hij de jongen een glimlach. "Kun je me vertellen waar ik precies ben?" Hij keek een beetje verward om zich heen. De zaal kende hij niet, en hij begreep ook niet zo goed wat hij hier deed. Hij had geen pijn, maar had het idee dat die nog verdoofd op de achtergrond aanwezig was. Zijn rug leek te prikken. Hij opende en sloot zijn handen een keer, waar niets mis mee leek te zijn. Alleen zijn benen wilde niet meewerken, hij had geen gevoel in zijn tenen. "En misschien waarom ik hier ben," zei hij met een lach. Hij durfde de jongen niet te vragen, wie ben jij. Al brandde die vraag op het puntje van zijn tong.

    [ bericht aangepast op 13 april 2020 - 21:03 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Agami

    Ze knikte meteen en kwam overeind. "Ja, ik kom wel." Vlug pakte ze haar laatste broodje en nam haar dienblad op zodat ze dat weg konden brengen. Als Merrin wakker was, dat moest toch betekenen dat het in ieder geval een beetje goed ging? Dan was hij de operatiezaal uit. Ze mompelde haastig nog een gedag naar Yrla en volgde toen Vienna op de voet.


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Adam
    ———


    'Je bent in de ziekenzaal,' vertelde Adam. Hij wilde Michiels handen pakken, maar om de een of andere reden durfde hij dat niet zo goed. 'We — we hadden besloten de dreigementen van Dezi te negeren en weer openlijk vrienden te zijn, en dat maakte haar zo boos dat ze ons allebei aanviel. Je kreeg een ijspegel in je rug en ik in mijn buik. Maar ze is nu afgevoerd.' Hij glimlachte blij, al vrat het schuldgevoel nog steeds aan hem.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Fox

    ———


    Fox wilde de jongens nog even een momentje samen geven en was op het bed van Adam blijven zitten terwijl hij Vienna een berichtje stuurde dat Merrin was bijgekomen. Adam leunde tegen het bed van zijn vriend, maar er straalde opeens heel veel energie van hem af. Fox was ook opgelucht dat zijn vriend weer was bijgekomen, al kon hij het niet helpen dat hij ervan baalde dat zijn momentje met Adam verstoord werd, juist op het moment dat de jongen eindelijk tegen hem was begonnen te praten. Het voelde haast alsof Merrin dat expres had gedaan, zelfs al wist hij natuurlijk heus wel dat dat nergens op sloeg. Hij duwde het vreemde gevoel weg en zag op dat moment dat Vienna en de naamloze Panther binnenkwamen.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Michiel

    In de ziekenzaal, wat dat ook mocht betekenen. Misschien hoorde dit bij die nieuwe school waar hij heen zou gaan! Maar die herinnering stond zo scherp in zijn geheugen dat het gisteren leek. En die dag had hij niemand leren kennen die Dezi heette, toch? Hij had ook de jongen naast hem niet gezien. Hij kreunde even, omdat zijn hoofd zeer deed. Het leek te tollen. Hij probeerde zijn hersenen te kraken, maar hij kon er niet bij komen.
          Daarnaast, een ijspegel? Hoe dan? Hij keek naar de zwartharige jongen naast hem. En voelde zich al schuldig, maar kon zich niet wegwijs maken met het verhaal wat hij vertelde, er was geen touw aan vast te knopen. "Een ijspegel in mijn rug?" vroeg hij aarzelend. De zwartharige jongen naast hem knikte en Merrin voelde zich ongemakkelijk onder zijn intense blik. "Gaat het wel goed met jou dan? Moet jij niet in bed liggen, wil je zitten?" Hij probeerde op te schuiven, maar zijn benen wilde niet meewerken. Hij kreeg geen beweging in zijn onderlichaam en dus gebaarde hij ongemakkelijk naar het voeteneind van zijn bed.


    It's never gonna happen, Guys.

    Adam
    ———


    'Mijn wond is gelukkig dicht, dat heeft Fayr gedaan. Al moet ik nog wel een nachtje blijven om erop toe te zien dat ik geen interne bloedingen krijg. Ik kan wel even staan.' Hij liet zijn blik over Michiels gezicht glijden. Hij wist niet zo goed waarom, maar hij had een andere reactie verwacht. Hij leek een beetje afstandelijk. Was hij toch boos? Adam zou het maar al te goed begrijpen, al was het Michiel die op dit risico had aangedrongen. 'Hoe voel jij je dan? Heb je nog ergens pijn?'


    Every villain is a hero in his own mind.

    Onyx

    ———


    Onyx trok zijn wenkbrauwen op bij het horen van Jesters wilde plannen. 'Het lijkt me nogal voorbarig om ervan uit te gaan dat Adam hem binnen een paar weken vergeven heeft, of zich ook maar een béétje op zijn gemak voelt. Die jongen heeft meerdere trauma's door Yrla opgelopen.'


    Every villain is a hero in his own mind.

    Michiel

    Dat heeft Fayr gedaan. Michiel nam maar aan dat Fayr de dokter was. Had ze hem ook geholpen? Dan moest hij haar eens bedanken. "Ik?" Hij keek de jongen verbaasd aan. "Ik voel nergens pijn, mijn rug prikt een beetje. Ik denk dat ik nog goed onder de pijnstillers zit, want als jou verhaal waar is, zou het meer pijn moeten doen." Hij lachte even, maar hield al snel op omdat dat wel zeer deed. Toen zijn blik naar de jongen naast hem ging, ving hij de twee gezichten op in de deuropening. En een enorme opluchting overviel hem, eindelijk! Een bekend gezicht! De twee meiden haasten zich naar zijn voeteneinde en Michiel keek hen met een grote glimlach aan. Het zwartharige meisje ging geen bel bij rinkelen, maar het bruinharige meisje met de bril kende hij beter dan wie dan ook. Vreemd genoeg streden er twee namen in zijn hoofd en hij wist niet welke hij moest gebruiken. En dus bleef hij bij het makkelijkste van allemaal. "Hee zus! Fijn je te zien."


    It's never gonna happen, Guys.

    Adam
    ———


    Verdwaasd keek Adam tussen zijn vriend en Vienna heen en weer. Zus? Nee — dat kon niet. Ze hadden zaterdag nog met elkaar gezoend. Ze hadden dan wel de mogelijkheid besproken dat ze familie van elkaar waren, maar heel serieus was dat niet geweest. 'Hij zit denk ik nog goed onder de pijnstillers,' zei Adam zacht. Al had ze dat zelf ook wel door, met zo'n begroeting.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Vienna

    Ze voelde zich bevriezen, toen Merrin tegen haar sprak. Hij zag er goed uit, zijn glimlach was groot. Hij zag er een stuk beter uit dan een paar uur geleden, maar het was wat hij zei dat haar liet schrikken.
          Drie letters, Z-u-s.
          In die volgorde...
          Of er was iets flink mis met Merrin, had hij een verschrikkelijke droom gehad tijdens de operatie. Of misschien hield hij haar wel voor de gek. Of misschien... Haar ogen werden groot. "Alles goed, Maris?" Vienna voelde de kleur uit haar gezicht trekken, maar wist uiteindelijk een glimlach op haar gezicht te toveren. Merrin had het tegen haar toch? Echt tegen haar? "Natuurlijk is alles goed, nu jij weer uit de operatie bent. Hoe voel je je?"


    It's never gonna happen, Guys.

    Jester Madcap



          "Ik heb Merrin een jaar lang het leven zuur gemaakt, met als enige reden dat ik het leuk vond om met hem te lopen fucken." Jester schudde zijn hoofd. "En gisteren heb ik met hem gepraat over verliefd zijn en hoe je met idiote vrienden om moet gaan. Iedereen kan veranderen, toch? Als ze dat maar echt laten zien.
          En zeker Adam moet ergens wel kunnen begrijpen wat Yrla gedaan heeft. Niet goedkeuren, of accepteren of vergeven- maar met alle moeite die hij gedaan heeft om Merrin weg te duwen, hoeveel pijn hij zijn vriend gedaan heeft om hem te beschermen... Daarin zijn Yrla en hij nog best gelijk. Als Yrla bewijst dat hij wel bij de good guys wil horen en weer even scherp heeft dat wij niet doen aan de ene opofferen voor de ander en dat we een andere manier vinden, misschien helpt dat om die trauma's iets te verwerken.
          Uiteindelijk probeerde Yrla ons te beschermen. Hij maakte verkeerde keuzes, maar voor redenen die..." Jester haalde ongemakkelijk zijn schouders op en maakte zijn zin niet af. "Hij dacht dat hij iets goeds deed."
          Net als dat Onyx dacht dat hij er goed aan deed om Dezi's gezicht met een mes te bewerken. De verkeerde keuze voor de juiste redenen. Yrla hield misschien van een grapje en een prank hier en daar, maar hij kickte er niet van om anderen de grond in te trappen. "Volgens mij vertelde hij de waarheid. En als je dat wil controleren, lees jij mijn dossier anders."

    [ bericht aangepast op 13 april 2020 - 21:47 ]


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Agami

    Het meisje keek fronsend heen en weer tussen Adam, Merrin en Vienna. Zus? Waar had Merrin het over? En wie was Maris? Zwijgend liep ze samen met Vienna richting het bed en keek vragend naar Adam. Wist hij wat er met Merrin aan de hand was?


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.