• Hoi lieve Q'ers,

    Voor Nederlands moet ik 3 boeken lezen over een bepaald thema. Ik heb wetenschapsethiek gekozen (de vraag of wat je met de wetenschap kan doen (klonen/genetische manipulatie etc) wenselijk is om te doen) en ik heb daarbij Ivanov van Hanna Bervoets gelezen en De engelenmaker van Stefan Breijs. Ik zoek nu nog een derde boek, origineel Nederlandstalig en dat het dus iets te maken heeft met wetenschapsethiek.

    Wie o wie helpt mij aan een derde boek? Ik was eerst van plan De rode koningin van Dirk Draulans te lezen, maar die is nergens te verkrijgen dus als je die nog in je boekenkast hebt staan en aan mij wil verkopen zou ik je daar ook heel dankbaar voor zijn!

    Liefs,
    Mare

    [ bericht aangepast op 29 april 2020 - 11:37 ]


    Maar allemaal dragen we in ons hart een inwendig Ithaka.

    In het kader van durf te vragen: wetenschapsethiek...? :W


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    ProngsPotter schreef:
    In het kader van durf te vragen: wetenschapsethiek...? :W


    Oh ja sorry, wetenschapsethiek is de vraag of wat je met de wetenschap kan (klonen/mensen in leven houden/genetische manipulatie) wenselijk is om te doen! Ik zal het ook even in de beginpost zetten!

    [ bericht aangepast op 10 april 2020 - 9:58 ]


    Maar allemaal dragen we in ons hart een inwendig Ithaka.

    Ik kom zo meteen alleen op Flowers for Algernon, maar die is engelstalig :/ Oogklepdenken misschien? Maar denk dat het iets te veel wetenschap en iets te weinig ethiek gaat zijn, is ook een informatief boek.
    De engelenmaker is wel een van mn favo boeken tho, even melden.
    Nog veel succes!


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    Promare schreef:
    Ik kom zo meteen alleen op Flowers for Algernon, maar die is engelstalig :/ Oogklepdenken misschien? Maar denk dat het iets te veel wetenschap en iets te weinig ethiek gaat zijn, is ook een informatief boek.
    De engelenmaker is wel een van mn favo boeken tho, even melden.
    Nog veel succes!


    Dankjewel! Ja, het is een zeer mooi boek, ik ben blij dat ik die gelezen heb!


    Maar allemaal dragen we in ons hart een inwendig Ithaka.

    De enige waar ik aan kan denken is Frankenstein, maar daar heb je natuurlijk niet zoveel aan omdat die Engels is van origine :'D


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Ik heb er geen verstand van maar is het een idee om de bibliotheek een mail te sturen? Wellicht hebben zij allerlei optie's?


    Change is for weirdos ~ Niall Horan

    ProngsPotter schreef:
    De enige waar ik aan kan denken is Frankenstein, maar daar heb je natuurlijk niet zoveel aan omdat die Engels is van origine :'D


    Dat is inderdaad echt heel irritant, er zijn veel goede boeken maar dan allemaal vertaald (no_chears)

    IrishNialler schreef:
    Ik heb er geen verstand van maar is het een idee om de bibliotheek een mail te sturen? Wellicht hebben zij allerlei optie's?


    Ik heb nu toch nog een kopie gevonden van De rode Koningin, maar dit is wel een goede opmerking om te onthouden! De site van de bieb is namelijk heel slecht gestructureerd, je kan niet zo goed zoeken op thema enzo...

    Dank allemaal voor het meedenken maar ik heb dus toch nog iets gevonden!


    Maar allemaal dragen we in ons hart een inwendig Ithaka.