• Hi! Ik zoek echt al tijden naar een boek dat ik als kind heb gelezen maar ik weet de naam niet meer en de verhaallijnen zijn in mijn hoofd ook vaag.

    Wat ik nog weet: Er waren meerdere griezelverhalen die uiteindelijk in eén grote conclusie samen kwamen.
    In eentje werd een familie geraakt door een vrachtwagen, in eén was er een oma die haar kind altijd vertelde dat hij zijn hand voor zijn mond moest doen als hij gaapte omdat anders de ziel weg vloog ofzo, en eentje met een schrijver die altijd gepest was (god dit is vaag sorry).
    Al deze verhalen worden verteld door een oma aan haar kleinkind (vampieren, geloof ik?) omdat ze deels over hem gingen ofzo..

    Dit is heel vaag en waarschijnlijk kent niemand hem maarja.. als iemand het wel weet hoor ik het graag!


    Just doing what I can

    GRIEZELBUS!

    Alleen weet ik niet welk deel, maar ik gok deel 1.

    Doet me vaag denken aan de kippenvel boeken


    Als ik een dichter was dan was ik dichter bij je.

    Wolfram schreef:
    GRIEZELBUS!

    Alleen weet ik niet welk deel, maar ik gok deel 1.


    Nope, die is het niet dat weet ik wel zeker


    Just doing what I can

    HlPPIE schreef:
    Doet me vaag denken aan de kippenvel boeken


    ook niet..


    Just doing what I can

    Gunderson schreef:
    (...)

    Nope, die is het niet dat weet ik wel zeker


    Hmm vaag, want het ''verhaal met je mond gapen anders vliegt je ziel weg'' komt mij anders wel heel bekend voor.
    En dat was inderdaad een short van meerdere verhalen bij elkaar.
    Volgens mij was dat verhaal met dat een jongen zijn oma op sterven lag en hij vertelde dat verhaal omdat zijn oma het heel vaak had verteld en aan het einde vraagt die oma om een kus ofzo en zuigt ze die jongens ziel eruit.

    Het kan ook van een griezel boek zijn die ik vroeger las waar ook meerdere verhalen in voor kwamen, onder andere ook eentje over een jongen en een meisje bij het kampvuur en het meisje bijt door zijn lip heen ofzo.

    Het doet me een beetje denken aan iets van Anthony Horowitz, maar ik denk niet dat het dit gaat zijn hmm


    The soul needs autumn.

    Wolfram schreef:
    (...)

    Hmm vaag, want het ''verhaal met je mond gapen anders vliegt je ziel weg'' komt mij anders wel heel bekend voor.
    En dat was inderdaad een short van meerdere verhalen bij elkaar.
    Volgens mij was dat verhaal met dat een jongen zijn oma op sterven lag en hij vertelde dat verhaal omdat zijn oma het heel vaak had verteld en aan het einde vraagt die oma om een kus ofzo en zuigt ze die jongens ziel eruit.

    Het kan ook van een griezel boek zijn die ik vroeger las waar ook meerdere verhalen in voor kwamen, onder andere ook eentje over een jongen en een meisje bij het kampvuur en het meisje bijt door zijn lip heen ofzo.


    dat laatste komt me wel bekend voor maar jij weet zeker de naam ook niet meer


    Just doing what I can

    Gunderson schreef:
    (...)

    dat laatste komt me wel bekend voor maar jij weet zeker de naam ook niet meer


    Nou ik probeer het te Googlen want niet alleen ben ik de naam kwijt maar ook nog eens de cover art!

    Kan het Het allerlaatste griezelverhaal van Bies van Ede zijn?


    The soul needs autumn.

    Grace schreef:
    Kan het Het allerlaatste griezelverhaal van Bies van Ede zijn?


    Yess!! Dat is em!! Super bedankt!!


    Just doing what I can

    Gunderson schreef:
    (...)

    Yess!! Dat is em!! Super bedankt!!


    Whohoo! Blij dat ik kon helpen.^^


    The soul needs autumn.