• Experium



    • • Experium High is een school, afgelegen in de Amerikaanse woestijnen. Het is een school voor jongeren tussen 15 en 25 jaar, met ieder een bijzondere gave. Op deze school kunnen ze lessen volgen om hun gaven te optimaliseren, en vanuit daar een gezamenlijk doel te bereiken:
    • • Het scheppen van de ultieme mens. • •

    Aangezien de school te groot wordt en het aantal experimenten onoverzichtelijk, heeft de school het Zuiveringstoernooi uitgeroepen. De vijf houses gaan tegen elkaar strijden, in een poging hun plek te verdienen aan Experium High. De winnaars krijgen de grote school-trofee. De verliezers worden van school verwijderd, wat dat ook mag betekenen.


    Je personage komt terecht op een vrij normale high school, met uitzondering van het feit dat je dagelijks verschillende onderzoeken moet ondergaan om te zien hoe je je gaves ontwikkelen. Ook zijn er bijzondere vakken voor de verschillende gaves, zoals bijvoorbeeld ......
    Er heerst een competitieve sfeer tussen de leerlingen, want elke leerling weet; mocht je gave niet genoeg ontwikkelen (of zich niet laten zien) dan verdwijn je op mysterieuze wijze.


    Nodige informatie
    * Het is een experimentenschool, je personage ondergaat dus ook allerlei onderzoeken naar de werking van je gave.
    * Een naam moet je verdienen. Een nieuwe leerling komt binnen met alleen zijn experimenten nummer. De naam die je verdient, heeft te maken met de gave die je hebt! Je nummer heeft max. 4 cijfers.
    * Je herinnert je niets meer van voor je 15e. Deze herinneringen zijn met zeer goede zorg gewist. Je kunt dus nog wel talenten hebben van voor die tijd, maar je weet er niets meer van.
    * Je bent als personage geboren met de gave of je hebt als tiener een injectie toegediend gekregen om te zien hoe je erop reageert.
    * Je maakt deel uit van een house, waar in totaal 10 personen in zitten.


    Personages

          • Naam • Leeftijd • Gave • Mentor • User
    Onyx. 23 Muziek en dromen Maneur Croweater
    (studieobject) 8175 (Adam) 17 Tijdreizen Margeaux Croweater
    Jester Madcap 20 Overtuiging Cackle ProngsPotter
    (studieobject) 7223 (Michiel) 16 Gedaanteverwisseling Moreau Slughorn
    Yrla 18 Superspeed Williams Slughorn

    Vienna 20 Telekinese Maxwell Slughorn
    Fayr Fixfault 19 Repareren Navkar ProngsPotter
    (studieobject) 8102 (agami) 15 Helderziend Mentor? ProngsPotter
    Dezi 20 Samenvloeien met draak Naam Croweater
    Fersephone 19 Slopen Gates Slughorn
    Bijpersonages
    • Naam •House • Gave

    Fire Lions Vuur
    Fox Lions Dieren veranderen.
    Astreal Lions Astral projection.
    Tony Lions Onzichtbaar in het donker.
    Emil Lions Dupliceren
    Onna Lions Ondoordringbare huid
    Vera Lions Vliegen
    Serena Lions Tijdelijk beheersen van iemand dmv stem.
    Heidi Lions Groene vingers.
    8226 Lions Praten met dieren




    Kamerindeling
    Panthers
    Jongens (boven)
    • Onyx en Jester
    • 7223 en 8175
    • Yrla


    Meisjes (beneden):
    • Vienna en Fayr
    • Dezi en 8102
    • FersePhone
    Lions
    Jongens:
    • Fire en Astreal
    • Fox en Tony
    • Emil

    Meisjes:
    • Onna en Heidi
    • Serena en Vera
    • 8226

    Elephants
    Jongens:
    • Ed(noces)

    Meisjes:
    • onbekend
    Rhino's
    Jongens:
    • Romeo

    Meisjes:
    • Maaya
    Buffalo's
    Jongens:


    Meisjes:
    • Kijo

    Rooster

    Directeur Dubois
    Panthers
    Maandag
    * GeschiedenisSogat
    * Muziek /CreatiefWish
    * Les rondom je gaveEigen Mentor
    * Lunch
    * Wiskunde Margeaux
    * Engels Cackle

    Dinsdag
    * Sociale training Navkar
    * Gymnastiek Williams
    * Onderzoeken
    * Lunch
    * Aardrijkskunde Maxwell
    * Natuur/scheikunde Gates

    Woensdag
    * Engels Cackle
    * Maatschappijleer Maneur
    * Gave training Eigen mentor
    * Lunch
    Vrije tijd

    Donderdag
    * Biologie (Blokuur) Moreau
    * Biologie (Blokuur) Moreau
    * Wiskunde Margeaux
    * Lunch
    * Muziek/ Creatief Wish
    * Geschiedenis Sogat

    Vrijdag
    * Aardrijkskunde Maxwell
    * Natuur/scheikunde Gates
    * Gave training Eigen Mentor
    * Lunch
    * Vrije tijd.


    Eerdere topics
    Speeltopic 1: Klik ^^
    Speeltopic 2: Klik ^^
    Speeltopic 3: Klik ^^
    Speeltopic 4: Klik ^^
    Speeltopic 5: Klik ^^
    Speeltopic 6: Klik ^^
    Speeltopic 7: Klik ^^
    Speeltopic 8: Klik ^^
    Speeltopic 9: Klik ^^
    Speeltopic 10: Klik ^^

    Rules
    * Een reservering blijft 24 uur staan
    * Je bent ten alle tijden welkom, vraag even aan ons op welke hoogte we zijn.
    * Reageer vooral vanuit je eigen personage. Je mag voor een ander reageren als je dit overlegt hebt.
    * Maak niet een te uitgebreide persoonsbeschrijving. Het is leuk als je personage zich ontwikkeld tijdens de RPG.
    * Meedoen? -> Klik voor het rollentopic


    It's never gonna happen, Guys.

    Onyx

    ———


    'Dat lijkt me erg optimistisch,' gaf Onyx toe. 'Maar...' Hij haalde zijn schouders op. 'Wat je net allemaal zei — maar dan met je gave uitgesproken?' Hij zuchtte. 'Ik weet het ook niet. Ik heb alleen nog steeds het gevoel dat er slechts een vingerknip voor nodig is voor ik iemand tegen de muur smijt.' Hij keek zijn vriend aan. 'Ik verlies het vertrouwen in mezelf. Misschien eerder iets... Wat me ervan overtuigt dat ik mijn zelfbeheersing onder controle heb?' Hij had geen idee of het werkte, maar ze moesten toch wat, tenzij hij zijn kluizenaarsbestaan weer wilde voortzetten...


    Every villain is a hero in his own mind.

    Fersephone

    Ze gooide de bal een keertje omhoog in haar hand en liep achter Fire aan. Al snel zag ze wat hij bedoelde, een klein groepje meisjes verderop op het gras. "Tegelijk?" Vroeg ze met een grijns. Fersephone was altijd wel in voor een geintje en ergens was ze blij met de afleiding die Fire haar bood.


    It's never gonna happen, Guys.

    Fire

    ———


    'Jij links, ik rechts?' stelde hij voor. 'Als de ballen elkaar raken is de impact te groot, ik wil niemand verwonden.'


    Every villain is a hero in his own mind.

    Jester Madcap



    Jester aarzelde. Aan de ene kant wilde hij zijn vriend heel graag helpen, maar aan de andere kant zou het ook een tijdelijke oplossing zijn waar ze uiteindelijk niets mee opschoten. Dat was als een pleister op een scheur in de muur. Het zou niet echt zijn, geen werkelijke oplossing. Zeker als die shit met Zebediah bezig bleef, dan waren er nog heel wat problemen die hun kant op kwamen en als Onyx juist op dat moment door het lint zou gaan...
          "Weet je heel zeker dat je dat wel wil?" Hij keek even machteloos om zich heen. "Kunnen we niet beter een manier verzinnen waarmee jij je boosheid kwijt kan? Op een gezonde manier?"
          En waarvan moest hij Onyx overtuigen dan? Dat hij zichzelf zou kunnen beheersen als hij boos was? Maar ze moesten ook niet hebben dat Onyx dacht dat hij zichzelf aan het beheersen was, terwijl in werkelijkheid het juist misging.


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Onyx

    ———


    'Maar hoe dan?' reageerde hij gefrustreerd. 'Moet ik je dan maar gewoon een paar keer per dag gaan zoenen?' vroeg hij bloedserieus.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Jester Madcap



          "Als je denkt dat dat helpt," antwoordde Jester even serieus (maar toch ook weer voor de grap en toch ook weer niet).


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Onyx

    ———


    Onyx haalde zijn schouders op. Wist hij veel. Het zorgde er vaak in elk geval voor dat hij even helemaal nérgens meer aan dacht. Zuchtend wreef hij over zijn gezicht. 'Heb je nog andere geniale ingevingen?'


    Every villain is a hero in his own mind.

    Jester Madcap



          "Waar wordt je rustig van? Want dat heb je nodig, toch? Rust in je kop? Juist door flink te rennen, of door stil te zitten, één van die horror films kijken waar je het over had, of juist één van mijn disneyfilms omdat je daarbij in slaap valt?"


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Onyx

    ———


    'Ik weet het niet,' bromde hij. Alleen zijn, geen prikkels hebben? Dan ging hij zich leeg voelen, dat was niet hetzelfde als rust voelen. 'Misschien muziek.' Tenslotte werkte zijn gave met muziek — en hij had een mentale gave. 'Ik weet het niet echt. Ik kan ook mijn gevoelens uitzetten, maar dan word ik gegarandeerd een gevoelloze eikel. Nog meer dan nu, bedoel ik.'


    Every villain is a hero in his own mind.

    Jester Madcap



          "Uitzetten vind ik toch niet zo'n goed idee, dan is dat zoenen beter," zei Jester met een lachje. "Muziek is wel een goeie. Je emoties eruit spelen en ze een plekje geven in je hoofd. Zet ergens een mooie kast neer in dat hoofd van je en ga alles netjes ordenen. En als je wel het idee hebt dat je op het punt staat je zelfbeheersing te verliezen, probeer ergens een punt te zoeken wat je in het hier en nu houdt. Gewoon iets stoms ofzo waar je je op kan focussen in plaats van het ding waar je zo boos van wordt."


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Onyx

    ———


    'Maar dat is wat ik deed. Alles ordenen. Alles netjes in een laatje. Maar het laatje zit nu gewoon te vol en alles barst eruit.' Hij zuchtte weer diep. 'Ik had altijd genoeg aan mijn eigen. Dat ging goed. Redelijk goed. Maar nu ik er niet per se een voorstander van ben dat jullie allemaal door de bliksem worden getroffen, heb ik geen ruimte voor alle zorgen om jou en Merrin en Adam en zelfs fucking Yrla. Ik heb daar gewoon geen plek voor en dan sla ik op tilt. Ik heb zelfs Fire bij zijn strot gepakt.'


    Every villain is a hero in his own mind.

    Jester Madcap



          "En een volgende keer ben je wel wijzer dan dat. Je leert ook van je fouten, Scary Vibes. Uiteindelijk mag je ook dingen loslaten en erop vertrouwen dat anderen het onder controle hebben. Niet meer alleen zijn betekent ook dat jij naar anderen toe kan stappen met je zorgen en problemen en dat zij klaar zullen staan voor jou. Je leert het wel, om jezelf te beheersen. Op het bal kon je het immers ook, weet je nog? Toen in de wc's, met de spiegel? Jíj was het die stopte."


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Onyx

    ———


    Onyx keek een tijdje peinzend naar Jester, er lag een optimistische glimlach om zijn lippen. Bij hem in de buurt zijn — zónder ruzie te maken — hielp hem ook zijn hoofd te klaren. Hij dacht niet dat hij ooit nog iemand zou kunnen vertrouwen na Maaya, maar op dit moment had hij meer vertrouwen in Jester dan in hemzelf. Dat riep ook weer een nieuwe angst op; namelijk dat hun band minder hecht zou worden nu Yrla en Jester zich weer verzoend leken te hebben, maar hij probeerde daar niet te veel aan te denken.
          'Thanks,' zei hij. Hij ging iets rechterop zitten, maar verschoof zijn been een stukje zodat zijn wreef die van Jester raakte. Om de een of andere reden was hij ervan overtuigd dat fysiek contact ervoor zorgde dat de storm in zijn hoofd nog rustiger werd. Toen hij Jester weer aankeek voelde hij een soort spanning die hij niet begreep, die hem ongemakkelijk gevoel gaf maar niet per se vervelend was. In een poging er toch vanaf te komen, schraapte hij zijn keel. 'Mogelijk hebben we nog een probleempje.' Hij wreef in zijn nek, voelde zich nog steeds ongemakkelijk bij de herinnering. 'Toen Adam weer wakker werd... zei ie 'mama' tegen me. Uiteraard was hij teleurgesteld toen hij mag zag... maar ik denk dat hij zich dus zijn ma herinnert. En wie weet wat nog meer. Nou denk ik dat het geen wereldramp is als zijn geheugen deels gewist wordt, aangezien hij meer kloteherinneringen dan goeie heeft, maar toch. Beter van niet.'


    Every villain is a hero in his own mind.

    Fersephone

    Fersephone knikte dat ze het begreep. Ze wachtte tot het moment dat Fire klaar was met aftellen en gooide de bal in de richting die hij had aangewezen. De hare raakte als eerste de grond en liet een luide knal achter. De zijne volgde vlak daarna. De meiden beneden slaakten een gil en kwamen in een ruk omhoog. De tweede knal liet ze naar achteren wijken. Phone moest moeite doen om niet hardop te lachen.
          Toen de meiden opkeken, verschool Fersephone zich gauw achter een grote kast en zag ook dat Fire zich niet liet zien. De meisjes beneden keken schichtig om hen heen, maar zagen geen resultaat. Even keek Fersephone bedenkelijk de vuilnisbelt op en zag voor haar een aantal ijzeren platen liggen. Zonder erover na te denken, sneed ze met haar gave door een van de ijzeren platen. Phones gave gaf normaal geen geluid af, maar als ze het wilde dan kon ze het voor elkaar krijgen. De ijzeren platen sneden langs elkaar, om een heel schril geluid achter te laten, zo eentje waarvan de haren op je huid overeind gaan staan. De buffalo meisjes schrokken nog erger van het geluid en maakten opeens dat ze uit de voeten kwamen.
          Fersephone schoot in de lach bij het wegrennen van de dames en kwam uit haar schuilplaats tevoorschijn. Echter zodra ze opstond, voelde ze de duizelingen naar haar hoofd grijpen. Om overeind te blijven staan, moest ze zich vastgrijpen aan het hek naast haar en verdwaasd schudde ze de duizelingen van zich af. Dat was te snel geweest... Ze liet zich echter niet kennen, leunde nonchalant tegen het hek alsof dat de bedoeling was en grijnsde, toen ze naar Fire keek. "Ik mag jou," zei ze met een grijns. "Ik zal eerlijk toegeven, Dees nam vaker complete nitwits mee dan echt... gezellige mensen," zei ze schouderophalend. Ze keek de blonde jongen peilend voor haar aan. Normaal was Fersephone niet zo snel met vertrouwen, ze had genoeg problemen gehad met mensen om dat te doen. Maar nu Dezi was verdwenen, nam ze een sprong in het diepe. Misschien had ze er wat aan. "Nu Dees weg is trouwens, heb ik een nieuwe partner in crime nodig," zei ze met een grijns. "You're up for the job?"


    It's never gonna happen, Guys.

    Fire

    ———


    Fire grijnsde. Ze was een stuk leuker nu ze niet meer chagrijnig was.
          'Als de wijze jongen die ik ben zou ik moeten zeggen dat ik een zekere voorbeeldfunctie heb en dat ik met mijn vierentwintig jaar toch iets volwasseners zou moeten doen dan dit —' hij liet het vuur tussen zijn vingers knetteren, cirkelde ze snel rond en liet daarna een oude bank in vlammen opgaan, '— maar wie weet, af en toe, om te ontstressen.' Hij gaf haar een knipoog, daarna richtte hij zijn blik op het vuur, speelde in gedachten met de vlammen en liet ze de vorm van een mens aannemen, die daarna van de bank afkwam en bij hen kwam staan. 'En wat Dezi en de nitwits betreft — misschien is dat dan de reden dat het bij ons nooit verder dan praten kwam.'

    [ bericht aangepast op 17 april 2020 - 9:46 ]


    Every villain is a hero in his own mind.