• Hoi lieve users,

    Ongeacht wat de uitslag van de poll zal zijn (je kan nog stemmen -> klik hier), gaan we sowieso alle bugs uit de site halen, want die zijn heel vervelend. Ik heb mijn best gedaan om een lijst te maken, maar voor mijn gevoel zijn er nog meer bugs die er rondzwerven, maar die in een topic als reactie zijn genoemd en die kan je dus nooit terugvinden.

    Mocht je nou nog bugs hebben/tegenkomen die níet op deze lijst staan, graag in dit topic melden en dan voegen we ze toe! Als jullie denken dat er geen bugs meer te vinden zijn op Q die niet op deze lijst staan, dan sturen we de lijst op naar Guido en gaat hij ermee aan de slag!

    Dit is de lijst tot nu toe:

    Buglijst Quizlet 2020
    Algemeen:

    - Als je de code [q] gebruikt, maar de user zijn/haar username heeft veranderd, kom je niet meer naar dat profiel.
    - De tweede pagina van het gastenboek is soms niet te zien.
    - De informatie bij creaties schuift over elkaar heen als je Quizlet op een ipad gebruikt
    - Een concept bij privéberichten is er niet en dat zou wel fijn zijn
    - Chat verspringt naar random punt bij teveel berichten
    - Quizlet activiteit op de homepage doet raar, alsook de vriendenactiviteit voor GM

    Creaties
    - Bij “ga naar willekeurige creatie” kan je aangeven welk genre een creatie is, ook als dat een quiz is wat dus helemaal geen genre e.d. heeft.
    - Je kan nu nog een template kiezen voor een quiz, maar ik zie voor de rest geen manier om templates te maken. Ik dacht onthouden te hebben dat de templates stopgezet worden. Dan kan de templatebeheer bij een creatie ook weg. (Hoewel het fijner zou zijn moesten de templates terug komen)
    - Je kan vragenlijsten niet offline halen/inactiveren (Niemand doet dit nog, dus mogelijks mag dit ook gewoon weg)

    Stories
    - Afbeeldingen werken niet goed (bij aanpassen stories en ook in lijstjes) (Link)
    - Automatisch opslaan werkt niet meer

    Quizzen
    - Kudo’s werken niet goed bij quizzen (Link)
    - Grafieken onderaan de quizzen geven niet de juiste informatie

    Blogs
    - Er mist een meldknop bij blogs

    Columns
    - Alle knoppen missen bij columns (geef kudo/favoriet etc).

    Lijstjes
    - Users kunnen geen reacties van anderen verwijderen bij hun lijstjes (Link)
    - Als je een lijstje maakt, is het moeilijk om linkjes te gebruiken omdat die dezelfde kleur worden als de achtergrond, waardoor je het dus niet meer ziet. Hetzelfde geldt voor polls etc, alles met de blauwe achtergrond.
    - Als je een lijstje aan het maken bent en bezig bent met items toe te voegen, kan je klikken op 'lijstje bekijken', maar dan verschijnt er (soms) extra tekst

    Forum
    - Het symbooltje voor ongelezen berichten op het forum is anders bij mijn topics/actieve topics.
    - Polls maken in topics kan niet meer
    - Nieuwsbrieven worden nog vanuit Rutgers naam verstuurd



    Liefs,
    De Qrew

    [ bericht aangepast op 2 mei 2020 - 11:43 ]

    [ bericht aangepast door een moderator op 14 jan 2021 - 11:42 ]


    Maar allemaal dragen we in ons hart een inwendig Ithaka.

    Top! Goed dat je hebt opgesteld, dat maakt het een stuk overzichtelijker.

    Ik ga een toevoeging aan dit lijstje maken, want het is me opgevallen dat wanneer ik op een page kom van een user of die van mezelf (maakt niet zoveel uit, gezien er geen verschil in is van het probleem) dat als ik op de 2e pagina (of enig andere pagina) van het GB klik, dat die vastblijft in een error. Geen idee of dit ook zo is bij anderen?


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Shangela schreef:
    Top! Goed dat je hebt opgesteld, dat maakt het een stuk overzichtelijker.

    Ik ga een toevoeging aan dit lijstje maken, want het is me opgevallen dat wanneer ik op een page kom van een user of die van mezelf (maakt niet zoveel uit, gezien er geen verschil in is van het probleem) dat als ik op de 2e pagina (of enig andere pagina) van het GB klik, dat die vastblijft in een error. Geen idee of dit ook zo is bij anderen?


    Hm, dat is raar! Ik heb het even getest en bij mij werkt het wel gewoon, maar als er meer mensen last van hebben dan zetten we hem op de lijst!


    Maar allemaal dragen we in ons hart een inwendig Ithaka.

    Hmmm ik zou het zo snel niet weten eerlijk gezegd, ik lees, schrijf en zit op 't forum. Ik krijg niet alle gedeeltes van Quizlet even intensief mee 🤔


    You were born original, don't die as a copy.

    @ Ristridin; Ik heb hetzelfde probleem. Al moet ik wel erbij vermelden dat het heel willekeurig is, en vaker op mijn laptop gebeurd dan mijn mobiel.

    [ bericht aangepast op 23 april 2020 - 13:43 ]


    [ heaven knows ]

    Occultist schreef:
    @ Ristridin; Ik heb hetzelfde probleem. Al moet ik wel erbij vermelden dat het heel willekeurig is, en vaker op mijn laptop gebeurd dan mijn mobiel.


    Heel raar, maar ik zet het op de lijst!

    @SPECS: Alleen maar positief eigenlijk toch? Dat je niet nog meer bugs weet te noemen?


    Maar allemaal dragen we in ons hart een inwendig Ithaka.

    Ristridin schreef:
    (...)

    Heel raar, maar ik zet het op de lijst!

    @SPECS: Alleen maar positief eigenlijk toch? Dat je niet nog meer bugs weet te noemen?

    Klopt. Ik heb het net nogmaals geprobeerd en toen deed 'ie het, maar gisteren had ik er vaak last van. Bedankt!

    [ bericht aangepast op 23 april 2020 - 14:56 ]


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Waar ik nog aan denk is de bug van het verzenden van pb's. Momenteel gebruik ik de pb-box eigenlijk amper meer, dus ik weet niet precies hoe het er nu voorstaat, maar een tijdje geleden (minder dan drie maanden geleden in elk geval, eerder max twee maanden geleden denk ik), had ik er nog last van dat bij langere pb's hij soms niet verzendt maar een foutmelding geeft, en dat je dan eerst een tot meerdere enters bovenaan het bericht moet zetten voor die kan versturen.
    Vorig jaar heb ik daar nog een topic over gemaakt, misschien maakt dat mijn bericht duidelijker:
    klik


    The purpose of a writer is to keep civilization from destroying itself.

    Necessity schreef:
    Waar ik nog aan denk is de bug van het verzenden van pb's. Momenteel gebruik ik de pb-box eigenlijk amper meer, dus ik weet niet precies hoe het er nu voorstaat, maar een tijdje geleden (minder dan drie maanden geleden in elk geval, eerder max twee maanden geleden denk ik), had ik er nog last van dat bij langere pb's hij soms niet verzendt maar een foutmelding geeft, en dat je dan eerst een tot meerdere enters bovenaan het bericht moet zetten voor die kan versturen.
    Vorig jaar heb ik daar nog een topic over gemaakt, misschien maakt dat mijn bericht duidelijker:
    klik


    Hij staat erbij! Staat je beantwoorde bericht wel bij de outbox of ook dat niet?

    [ bericht aangepast op 23 april 2020 - 15:21 ]


    Maar allemaal dragen we in ons hart een inwendig Ithaka.

    Ristridin schreef:
    (...)

    Hij staat erbij! Staat je beantwoorde bericht wel bij de outbox of ook dat niet?

    Niet dat ik weet. Op dat moment krijg je alleen een wit scherm met de foutmelding die in het topic gekopieerd staat. Het bericht is dan niet verzonden. Via de 'vorige' knop kan je weer terug naar je al getypte bericht om de enters te zetten die nodig zijn om het bericht wel verstuurd te krijgen.

    En super hoe jullie de bugs nu oppakken!

    [ bericht aangepast op 23 april 2020 - 15:26 ]


    The purpose of a writer is to keep civilization from destroying itself.

    Volgens mij is de niet werkende pasfoto niet alleen op het forum, als ik naar de profielen ga zie ik ze ook niet.


    Waar ik zelf last van heb op mijn iPad, is dat bij alle creaties (lijstjes, stories, alles), de tekst/creatie over de algemene info* heen schuift, waardoor alles bijna onleesbaar wordt.
    *met algemene info bedoel ik maker, aantal kudo’s, genre, andere creaties van maker, etc. Alle informatie die normaal bovenaan de pagina staat, staat nu op de achtergrond, en verdwijnt onder de andere tekst.
    Dit is sinds de verandering van de opmaak van de website, en is sindsdien niet meet weggegaan. Op mijn mobiel heb ik er geen last van.
    Ik weet dat een aantal andere mensen het net na de update van de site ook hadden, en een van mijn klasgenoten (die quizlet ook op een iPad gebruikt), heeft er ook last van.
    Als je niet fullscreen werkt blijft de tekst wel normaal staan.

    Ik hoop dat het zo een beetje duidelijk is :')


    Zoek en je zult vinden. Vindt je het niet, dan is het zoek.

    Ik weet niet of dit een echte bug is maar ik wilde net, helaas onsuccesvol, mijn pasfoto wijzigen. Als ik op de "upload pasfoto"-knop druk valt de site weg en krijg ik een error van Google Chrome (Firefox idem ditto, het ligt dus denk ik niet aan de browser)


    I just caught the wave in your eyes

    Er was ooit een automatische opslaan functie terwijl je schreef aan stories, maar dat werkt ook niet meer.


    You were born original, don't die as a copy.

    Ik ga de bugs die genoemd zijn morgen of overmorgen in de lijst zetten! Alvast bedankt iedereen, want hoe uitvoeriger de lijst is, hoe beter we de bugs kunnen oplossen. Als je dus nog meer bugs vindt, meld ze!


    Maar allemaal dragen we in ons hart een inwendig Ithaka.

    Wat vreemd dat ik zoveel van mezelf lees. (te herkennen in het overgrote deel van de zinnen) Alles staat er nog exact hetzelfde in als toen ik het ingaf in het systeem.

    Ik hoop dat Guido er binnenkort echt werk van kan maken, als hij volledig is opgeknapt. Achter de schermen is er een mooi systeem waarin het allemaal staat aangegeven. Hopelijk wordt die lijst korter en korter en maken de bugs plaats voor leuke, vernieuwende suggesties waarover hij kan nadenken. Super benieuwd naar het verloop!

    De bugs en de suggesties zijn altijd mijn 'kindje' geweest op Quizlet. Ik ben blij dat ik het in een capabel team heb kunnen achterlaten. Maar gezien het mijn ding echt was op Q, blijf ik nieuwsgierig naar de komende vorderingen van Guido. Ik ben echt nieuwsgierig! Kan hij meteen laten zien wat hij in zijn mars heeft! *O*
    Succes team!


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury

    Scandal schreef:
    Wat vreemd dat ik zoveel van mezelf lees. (te herkennen in het overgrote deel van de zinnen) Alles staat er nog exact hetzelfde in als toen ik het ingaf in het systeem.

    Ik hoop dat Guido er binnenkort echt werk van kan maken, als hij volledig is opgeknapt. Achter de schermen is er een mooi systeem waarin het allemaal staat aangegeven. Hopelijk wordt die lijst korter en korter en maken de bugs plaats voor leuke, vernieuwende suggesties waarover hij kan nadenken. Super benieuwd naar het verloop!

    De bugs en de suggesties zijn altijd mijn 'kindje' geweest op Quizlet. Ik ben blij dat ik het in een capabel team heb kunnen achterlaten. Maar gezien het mijn ding echt was op Q, blijf ik nieuwsgierig naar de komende vorderingen van Guido. Ik ben echt nieuwsgierig! Kan hij meteen laten zien wat hij in zijn mars heeft! *O*
    Succes team!


    Ja het is heel erg, vele bugs zijn echt al heel oud. We zijn heel blij dat er nu eindelijk schot in de zaak komt!


    Maar allemaal dragen we in ons hart een inwendig Ithaka.