• Hoi lieve users,

    Ongeacht wat de uitslag van de poll zal zijn (je kan nog stemmen -> klik hier), gaan we sowieso alle bugs uit de site halen, want die zijn heel vervelend. Ik heb mijn best gedaan om een lijst te maken, maar voor mijn gevoel zijn er nog meer bugs die er rondzwerven, maar die in een topic als reactie zijn genoemd en die kan je dus nooit terugvinden.

    Mocht je nou nog bugs hebben/tegenkomen die níet op deze lijst staan, graag in dit topic melden en dan voegen we ze toe! Als jullie denken dat er geen bugs meer te vinden zijn op Q die niet op deze lijst staan, dan sturen we de lijst op naar Guido en gaat hij ermee aan de slag!

    Dit is de lijst tot nu toe:

    Buglijst Quizlet 2020
    Algemeen:

    - Als je de code [q] gebruikt, maar de user zijn/haar username heeft veranderd, kom je niet meer naar dat profiel.
    - De tweede pagina van het gastenboek is soms niet te zien.
    - De informatie bij creaties schuift over elkaar heen als je Quizlet op een ipad gebruikt
    - Een concept bij privéberichten is er niet en dat zou wel fijn zijn
    - Chat verspringt naar random punt bij teveel berichten
    - Quizlet activiteit op de homepage doet raar, alsook de vriendenactiviteit voor GM

    Creaties
    - Bij “ga naar willekeurige creatie” kan je aangeven welk genre een creatie is, ook als dat een quiz is wat dus helemaal geen genre e.d. heeft.
    - Je kan nu nog een template kiezen voor een quiz, maar ik zie voor de rest geen manier om templates te maken. Ik dacht onthouden te hebben dat de templates stopgezet worden. Dan kan de templatebeheer bij een creatie ook weg. (Hoewel het fijner zou zijn moesten de templates terug komen)
    - Je kan vragenlijsten niet offline halen/inactiveren (Niemand doet dit nog, dus mogelijks mag dit ook gewoon weg)

    Stories
    - Afbeeldingen werken niet goed (bij aanpassen stories en ook in lijstjes) (Link)
    - Automatisch opslaan werkt niet meer

    Quizzen
    - Kudo’s werken niet goed bij quizzen (Link)
    - Grafieken onderaan de quizzen geven niet de juiste informatie

    Blogs
    - Er mist een meldknop bij blogs

    Columns
    - Alle knoppen missen bij columns (geef kudo/favoriet etc).

    Lijstjes
    - Users kunnen geen reacties van anderen verwijderen bij hun lijstjes (Link)
    - Als je een lijstje maakt, is het moeilijk om linkjes te gebruiken omdat die dezelfde kleur worden als de achtergrond, waardoor je het dus niet meer ziet. Hetzelfde geldt voor polls etc, alles met de blauwe achtergrond.
    - Als je een lijstje aan het maken bent en bezig bent met items toe te voegen, kan je klikken op 'lijstje bekijken', maar dan verschijnt er (soms) extra tekst

    Forum
    - Het symbooltje voor ongelezen berichten op het forum is anders bij mijn topics/actieve topics.
    - Polls maken in topics kan niet meer
    - Nieuwsbrieven worden nog vanuit Rutgers naam verstuurd



    Liefs,
    De Qrew

    [ bericht aangepast op 2 mei 2020 - 11:43 ]

    [ bericht aangepast door een moderator op 14 jan 2021 - 11:42 ]


    Maar allemaal dragen we in ons hart een inwendig Ithaka.

    Ik weet niet of dit de juiste plaats is, maar ik vraag het toch even hier.
    Is het misschien mogelijk om een automatic safe te voorzien? Dit is geen bug bij Quizlet.nl zelf, maar toch ook weer wel. Soms ben ik aan het schrijven en na een bepaald uur werkt quizlet niet meer (dit is denk ik rond 3 uur 's nachts). Aangezien ik als jobstudent in de nacht werk, ben ik op mijn vrije nachten vaak nog laat wakker en probeer ik wat te schrijven. Echter telkens ik na 3 uur mijn hoofdstuk wil opslaan, laad de pagina niet meer. Als ik via een ander tablad naar quizlet.nl surf, geraak ik er gewoon niet meer op. Maar als je al een automatic safe in plaats, ben ik toch mijn hoofdstuk niet kwijt wanneer de pagina niet meer laad.

    Dus kort samengevat: een automatic safe voorzien, zodat je niet telkens je privé bericht of andere geschreven dingen kwijt raakt. (concepten bij privé berichten bv)
    Quizlet werkt na een bepaald uur niet meer, terwijl niet iedereen overdag kan werken.


    The noblest art is that of making others happy ~P.T. Barnum

    _Wanheda_ schreef:
    Ik weet niet of dit de juiste plaats is, maar ik vraag het toch even hier.
    Is het misschien mogelijk om een automatic safe te voorzien? Dit is geen bug bij Quizlet.nl zelf, maar toch ook weer wel. Soms ben ik aan het schrijven en na een bepaald uur werkt quizlet niet meer (dit is denk ik rond 3 uur 's nachts). Aangezien ik als jobstudent in de nacht werk, ben ik op mijn vrije nachten vaak nog laat wakker en probeer ik wat te schrijven. Echter telkens ik na 3 uur mijn hoofdstuk wil opslaan, laad de pagina niet meer. Als ik via een ander tablad naar quizlet.nl surf, geraak ik er gewoon niet meer op. Maar als je al een automatic safe in plaats, ben ik toch mijn hoofdstuk niet kwijt wanneer de pagina niet meer laad.

    Dus kort samengevat: een automatic safe voorzien, zodat je niet telkens je privé bericht of andere geschreven dingen kwijt raakt. (concepten bij privé berichten bv)
    Quizlet werkt na een bepaald uur niet meer, terwijl niet iedereen overdag kan werken.


    Hey, ik weet niet hoe het nu precies zit, maar vroeger was er inderdaad een automatisch save, maar werd ook midden in de nacht (kan dus rond drie uur zijn), standaard een back up gemaakt van alle creaties, en is Q dus even offline.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Patholoog schreef:
    (...)

    Hey, ik weet niet hoe het nu precies zit, maar vroeger was er inderdaad een automatisch save, maar werd ook midden in de nacht (kan dus rond drie uur zijn), standaard een back up gemaakt van alle creaties, en is Q dus even offline.


    Oh sorry, dat wist ik niet van de back up. Dan weet ik dat ook weer even, bedankt!
    En momenteel is die er niet meer. Of toch niet dat ik heb gemerkt bij het schrijven van hoofdstukken en/of privé berichten.


    The noblest art is that of making others happy ~P.T. Barnum

    _Wanheda_ schreef:
    Ik weet niet of dit de juiste plaats is, maar ik vraag het toch even hier.
    Is het misschien mogelijk om een automatic safe te voorzien? Dit is geen bug bij Quizlet.nl zelf, maar toch ook weer wel. Soms ben ik aan het schrijven en na een bepaald uur werkt quizlet niet meer (dit is denk ik rond 3 uur 's nachts). Aangezien ik als jobstudent in de nacht werk, ben ik op mijn vrije nachten vaak nog laat wakker en probeer ik wat te schrijven. Echter telkens ik na 3 uur mijn hoofdstuk wil opslaan, laad de pagina niet meer. Als ik via een ander tablad naar quizlet.nl surf, geraak ik er gewoon niet meer op. Maar als je al een automatic safe in plaats, ben ik toch mijn hoofdstuk niet kwijt wanneer de pagina niet meer laad.

    Dus kort samengevat: een automatic safe voorzien, zodat je niet telkens je privé bericht of andere geschreven dingen kwijt raakt. (concepten bij privé berichten bv)
    Quizlet werkt na een bepaald uur niet meer, terwijl niet iedereen overdag kan werken.


    De automatische safe voor stories etc staat idd al in de buglijst. Wat Patholoog al zei, Quizlet gaat 's nachts even offline om alles te back-uppen! Maar een concept voor een privébericht zou ook heel handig zijn, ik zet m op de lijst!


    Maar allemaal dragen we in ons hart een inwendig Ithaka.

    Misschien is het leuk om hier weer blogs te maken, zoals vroeger?


    The noblest art is that of making others happy ~P.T. Barnum

    Ik kwam er gisteren achter dat ik in elk geval in één forumpost een foto niet kon zien die anderen wel konden zien. Heel mysterieus. :')


    Every villain is a hero in his own mind.

    Hi! Zelf maak ik nogal eens gebruik van de chat via mijn mobiel en hierin kan je dus niet scrollen. Als iemand veel tegen me zegt en het bovenste bericht daarvan raakt buiten mijn beeldscherm, dan kan ik dat gewoon niet meer lezen. Zodra ik dan iets omhoog wil scrollen verspringt de chat naar een random punt en dat blijft hij dan vervolgens ook doen. Wel heb ik even gecheckt of het niet aan mijn telefoon ligt door het aan wat andere users na te vragen en dat is dus niet het geval, ook zij hebben er last van.


    Marrow deep, soul deep, essence deep

    CIeverness schreef:
    Hi! Zelf maak ik nogal eens gebruik van de chat via mijn mobiel en hierin kan je dus niet scrollen. Als iemand veel tegen me zegt en het bovenste bericht daarvan raakt buiten mijn beeldscherm, dan kan ik dat gewoon niet meer lezen. Zodra ik dan iets omhoog wil scrollen verspringt de chat naar een random punt en dat blijft hij dan vervolgens ook doen. Wel heb ik even gecheckt of het niet aan mijn telefoon ligt door het aan wat andere users na te vragen en dat is dus niet het geval, ook zij hebben er last van.


    De chatroom is daardoor helemaal niet meer te gebruiken inderdaad. Al weet ik niet of daar ook nog veel behoefte aan is.


    Zoek en je zult vinden. Vindt je het niet, dan is het zoek.

    Dat is vervelend! We zetten het ook op de lijst!


    Maar allemaal dragen we in ons hart een inwendig Ithaka.

    Weet niet of het ooit al gemeld is, en het is me al eerder opgevallen, maar bij de geactiveerde blogs worden de reacties niet weergegeven op je profiel. Ik heb bijvoorbeeld een blog waar 8 reacties onder staan, maar dan op mijn profiel geeft die 0 aan. Niet heel vervelend, maar wilde het toch even doorgeven. (:
    In de spoiler heb ik mijn voorbeeld staan, mocht het nog wat onduidelijk overkomen.




    stay safe because I like being alive at the same time as you

    Clarkley schreef:
    Weet niet of het ooit al gemeld is, en het is me al eerder opgevallen, maar bij de geactiveerde blogs worden de reacties niet weergegeven op je profiel. Ik heb bijvoorbeeld een blog waar 8 reacties onder staan, maar dan op mijn profiel geeft die 0 aan. Niet heel vervelend, maar wilde het toch even doorgeven. (:
    In de spoiler heb ik mijn voorbeeld staan, mocht het nog wat onduidelijk overkomen.




    Ah, dat is inderdaad ook niet de bedoeling! We zetten hem op de lijst!


    Maar allemaal dragen we in ons hart een inwendig Ithaka.

    - Ik merk een fout in badges. Weet niet of dit bij iedereen zo is, maar ik heb geen badge van 1 forumbericht, wel van 5, 10 en 25 forumberichten.
    Er staan zeker meer dan 15 foto's in mijn fotoboek en toch heb ik de badge niet van 5 foto's.
    - Tijd online staat bij mij nu op 1 weken 1 dagen 2 uur 39 minuten. Wanneer ik dit typ en straks terug keer naar mijn profiel dan zal dat misschien 1 minuutje zijn opgeschoven. Volgens mij klopt die timer niet. Ik ben al meer dan 8 jaar lid op Quizlet: heb heel veel gelezen, maar ook veel geschreven. Ik schreef mijn stories nooit in Word, maar meteen op Quizlet. Om 200 hoofdstukken van gemiddeld 1000 woorden te schrijven en ook te verzinnen terwijl je op Q bent, heb ik toch iets meer tijd nodig dan de week en 1 dag... Volgens mij telt het niet als je op je gsm bent ingelogd en zo leest of typt.

    AloneWithMe schreef:
    - Ik merk een fout in badges. Weet niet of dit bij iedereen zo is, maar ik heb geen badge van 1 forumbericht, wel van 5, 10 en 25 forumberichten.
    Er staan zeker meer dan 15 foto's in mijn fotoboek en toch heb ik de badge niet van 5 foto's.

    - Tijd online staat bij mij nu op 1 weken 1 dagen 2 uur 39 minuten. Wanneer ik dit typ en straks terug keer naar mijn profiel dan zal dat misschien 1 minuutje zijn opgeschoven. Volgens mij klopt die timer niet. Ik ben al meer dan 8 jaar lid op Quizlet: heb heel veel gelezen, maar ook veel geschreven. Ik schreef mijn stories nooit in Word, maar meteen op Quizlet. Om 200 hoofdstukken van gemiddeld 1000 woorden te schrijven en ook te verzinnen terwijl je op Q bent, heb ik toch iets meer tijd nodig dan de week en 1 dag... Volgens mij telt het niet als je op je gsm bent ingelogd en zo leest of typt.

    Dit probleem is er volgens mij al vanaf het begin XD Normaal gezien is er ook ergens een topic waar je het kunt doorgeven als je een bepaalde badge niet hebt en dan krijg je die wel.


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    AloneWithMe schreef:
    - Ik merk een fout in badges. Weet niet of dit bij iedereen zo is, maar ik heb geen badge van 1 forumbericht, wel van 5, 10 en 25 forumberichten.
    Er staan zeker meer dan 15 foto's in mijn fotoboek en toch heb ik de badge niet van 5 foto's.
    - Tijd online staat bij mij nu op 1 weken 1 dagen 2 uur 39 minuten. Wanneer ik dit typ en straks terug keer naar mijn profiel dan zal dat misschien 1 minuutje zijn opgeschoven. Volgens mij klopt die timer niet. Ik ben al meer dan 8 jaar lid op Quizlet: heb heel veel gelezen, maar ook veel geschreven. Ik schreef mijn stories nooit in Word, maar meteen op Quizlet. Om 200 hoofdstukken van gemiddeld 1000 woorden te schrijven en ook te verzinnen terwijl je op Q bent, heb ik toch iets meer tijd nodig dan de week en 1 dag... Volgens mij telt het niet als je op je gsm bent ingelogd en zo leest of typt.

    - In dit topic kan je missende badges doorgeven.
    - Ik denk dat het probleem is dat Quizlet niet weet dat je aan het schrijven bent. Als je continu op het forum zit en nieuwe topics aanklikt of kortere creaties maakt weet Q dat je er nog bent. Als je urenlang een pagina hebt open staan waar je aan je story werkt, dan weet het systeem niet dat je er nog bent. Als je een pagina van Q wekenlang hebt openstaan ergens in een ander tabblad dan ga je ook offline als je er niet actief op bezig bent. Dat is natuurlijk wel vervelend als je wel aan je story bezig bent en dus eigenlijk wel actief bezig bent, maar ik weet niet of dit snel op te lossen is. :/


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    WIJ ZOEKEN NOG FOTO'S VAN:
    - error na lange prive berichten
    - niet kunnen scrollen in de chat op je mobiel
    - inactieve stories niet kunnen proeflezen
    - je lijstje niet kunnen bekijken terwijl je er mee bezig ben.

    Dus herken je een bug, maak er een video of foto van (het liefst met gyazo). Op die manier kunnen we zo snel mogelijk de buglijst opsturen!


    Maar allemaal dragen we in ons hart een inwendig Ithaka.