• Hoi lieve users,

    Ongeacht wat de uitslag van de poll zal zijn (je kan nog stemmen -> klik hier), gaan we sowieso alle bugs uit de site halen, want die zijn heel vervelend. Ik heb mijn best gedaan om een lijst te maken, maar voor mijn gevoel zijn er nog meer bugs die er rondzwerven, maar die in een topic als reactie zijn genoemd en die kan je dus nooit terugvinden.

    Mocht je nou nog bugs hebben/tegenkomen die níet op deze lijst staan, graag in dit topic melden en dan voegen we ze toe! Als jullie denken dat er geen bugs meer te vinden zijn op Q die niet op deze lijst staan, dan sturen we de lijst op naar Guido en gaat hij ermee aan de slag!

    Dit is de lijst tot nu toe:

    Buglijst Quizlet 2020
    Algemeen:

    - Als je de code [q] gebruikt, maar de user zijn/haar username heeft veranderd, kom je niet meer naar dat profiel.
    - De tweede pagina van het gastenboek is soms niet te zien.
    - De informatie bij creaties schuift over elkaar heen als je Quizlet op een ipad gebruikt
    - Een concept bij privéberichten is er niet en dat zou wel fijn zijn
    - Chat verspringt naar random punt bij teveel berichten
    - Quizlet activiteit op de homepage doet raar, alsook de vriendenactiviteit voor GM

    Creaties
    - Bij “ga naar willekeurige creatie” kan je aangeven welk genre een creatie is, ook als dat een quiz is wat dus helemaal geen genre e.d. heeft.
    - Je kan nu nog een template kiezen voor een quiz, maar ik zie voor de rest geen manier om templates te maken. Ik dacht onthouden te hebben dat de templates stopgezet worden. Dan kan de templatebeheer bij een creatie ook weg. (Hoewel het fijner zou zijn moesten de templates terug komen)
    - Je kan vragenlijsten niet offline halen/inactiveren (Niemand doet dit nog, dus mogelijks mag dit ook gewoon weg)

    Stories
    - Afbeeldingen werken niet goed (bij aanpassen stories en ook in lijstjes) (Link)
    - Automatisch opslaan werkt niet meer

    Quizzen
    - Kudo’s werken niet goed bij quizzen (Link)
    - Grafieken onderaan de quizzen geven niet de juiste informatie

    Blogs
    - Er mist een meldknop bij blogs

    Columns
    - Alle knoppen missen bij columns (geef kudo/favoriet etc).

    Lijstjes
    - Users kunnen geen reacties van anderen verwijderen bij hun lijstjes (Link)
    - Als je een lijstje maakt, is het moeilijk om linkjes te gebruiken omdat die dezelfde kleur worden als de achtergrond, waardoor je het dus niet meer ziet. Hetzelfde geldt voor polls etc, alles met de blauwe achtergrond.
    - Als je een lijstje aan het maken bent en bezig bent met items toe te voegen, kan je klikken op 'lijstje bekijken', maar dan verschijnt er (soms) extra tekst

    Forum
    - Het symbooltje voor ongelezen berichten op het forum is anders bij mijn topics/actieve topics.
    - Polls maken in topics kan niet meer
    - Nieuwsbrieven worden nog vanuit Rutgers naam verstuurd



    Liefs,
    De Qrew

    [ bericht aangepast op 2 mei 2020 - 11:43 ]

    [ bericht aangepast door een moderator op 14 jan 2021 - 11:42 ]


    Maar allemaal dragen we in ons hart een inwendig Ithaka.

    Hierophant schreef:
    (...)
    Pas wanneer er blijkbaar een bedrijf (in India?) wordt gecontacteerd, want dan kunnen ze meteen alle bugs meenemen. At least, dat kreeg ik mee van de crew in een paar topics.

    ..
    Inderdaad!
    We hebben ook de volledige buglijst doorgegeven aan Guido. Nu maar hopen dat alles z.s.m gemaakt wordt... Ik denk dat we het allemaal verschrikkelijk vinden om de site zo te zien aftakelen.


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Frodo schreef:
    (...)
    ..
    Inderdaad!
    We hebben ook de volledige buglijst doorgegeven aan Guido. Nu maar hopen dat alles z.s.m gemaakt wordt... Ik denk dat we het allemaal verschrikkelijk vinden om de site zo te zien aftakelen.


    Jullie hebben dus nog geen update van Guido over wanneer hij wat voor dingen gaat doen?

    Of valt er inmiddels al wel wat meer te vertellen over wanneer er dingen gaan gebeuren?


    • It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •

    TimothyMcGee schreef:
    (...)

    Jullie hebben dus nog geen update van Guido over wanneer hij wat voor dingen gaat doen?

    Of valt er inmiddels al wel wat meer te vertellen over wanneer er dingen gaan gebeuren?

    In principe gaat Guido zelf niks doen natuurlijk. (: Maar neen, hij is nog niet online geweest sindsdien.
    Het heeft ook even stilgelegen afgelopen maand door examenperiodes en dergelijke, maar hopelijk kunnen we Q (en onszelf) nu weer wat actiever krijgen!


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    Volgens mij heb ik nog een nieuwe bug ontdekt: de lettertypes die in het Grote Lay-out topic staan, die werken niet meer. ):


    Maar allemaal dragen we in ons hart een inwendig Ithaka.

    Het is wel echt jammer dat er amper schot in de zaak zit. Iedereen was zo enthousiast in maart, maar ja. :/
    Kunnen jullie moderators ook niets aan doen hoor, ik begrijp dat jullie Guido nodig hebben, maar frustrerend is het wel.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Croweater schreef:
    Het is wel echt jammer dat er amper schot in de zaak zit. Iedereen was zo enthousiast in maart, maar ja. :/
    Kunnen jullie moderators ook niets aan doen hoor, ik begrijp dat jullie Guido nodig hebben, maar frustrerend is het wel.


    Inderdaad, we begrijpen jullie frustratie maar al te goed :c


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Dit is niet echt het gepaste topic, maar ik denk dat ik hier meer mensen bereik. Dit had Guido nog gestuurd:


    Momenteel werken we aan nieuwe vormen van reclame inkomsten en de interne linking. Daarna kunnen we aan de slag met de layout, waarbij we zoveel mogelijk uitgaan van de oude layout.


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    Ik hoop dat er toch nog wat nieuwe aanpassingen worden gedaan aan de oude lay-out. Het zou jammer zijn als zoiets wordt doorgezet als er eerder gevraagd werd naar nieuwe ideeën of eventuele toevoegingen voor een lay-out. Worden de bugs trouwens dan tegelijkertijd meegenomen, waaronder de bug van de pf's? Die begint me nu namelijk te frustreren.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Ik krijg sinds eergisteren trouwens geen emailnotificaties meer. ):


    Every villain is a hero in his own mind.

    Wel fijn om te horen dat ze bezig zijn met die reclame-inkomsten, want met hoe lang er al 'add your banner here' staat IPV reclame maakte ik me wel zorgen over de mogelijke inkomsten.


    The purpose of a writer is to keep civilization from destroying itself.

    Hierophant schreef:
    Ik hoop dat er toch nog wat nieuwe aanpassingen worden gedaan aan de oude lay-out. Het zou jammer zijn als zoiets wordt doorgezet als er eerder gevraagd werd naar nieuwe ideeën of eventuele toevoegingen voor een lay-out. Worden de bugs trouwens dan tegelijkertijd meegenomen, waaronder de bug van de pf's? Die begint me nu namelijk te frustreren.

    Ik heb doorgegeven dat de bugs liefst samen met de 'nieuwe' lay-out in orde worden gebracht. De bug van de profielfoto's en van de mailtjes heb ik nog eens apart doorgestuurd naar Guido nu.

    Qua extra aanpassingen van de lay-out, bedoel je dan suggesties die gedaan zijn vroeger? Want op termijn zouden wij (de mods) die ook graag in orde zien. Alleen hangt veel dus af van het budget en dergelijke, daar heb ik zelf geen verstand van.


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    Ledecky schreef:
    (...)
    Ik heb doorgegeven dat de bugs liefst samen met de 'nieuwe' lay-out in orde worden gebracht. De bug van de profielfoto's en van de mailtjes heb ik nog eens apart doorgestuurd naar Guido nu.
    Qua extra aanpassingen van de lay-out, bedoel je dan suggesties die gedaan zijn vroeger? Want op termijn zouden wij (de mods) die ook graag in orde zien. Alleen hangt veel dus af van het budget en dergelijke, daar heb ik zelf geen verstand van.

    Allereerst bedankt voor de extra tijd en moeite die jij / jullie stoppen in deze site. Het is fijn dat hier zo open mogelijk over wordt gecommuniceerd richting en met de users.
          V.w.b. de extra aanpassingen en wat ik ermee bedoel is, dat er specifiek werd gevraagd aan users wat zij het liefst wilden zien met de 'nieuwe' lay-out van de site. Van wat ik tot nu toe heb meegekregen is daar niet echt veel bekend over gemaakt. Worden deze suggesties meegenomen met de lay-out *, of zijn er maar enkelen tussenuit gehaald die doorgevoerd worden hiermee?

    * Templates terugbrengen, covers bij stories hebben, een mooie banner, een gepersonaliseerd profiel, niet meer van die rare vakken op de homepage, chatroom zichtbaarder maken, minder plek voor nieuwe leden op de voorpagina.

    [ bericht aangepast op 1 aug 2020 - 14:04 ]


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Als ik in 'mijn forums' wil kijken, moet ik weer opnieuw inloggen maar er gebeurt niks als ik inlog. Dan krijg ik weer hetzelfde te zien


    "I don't have sweet dreams.. I have beautiful nightmares" †

    Blodreina schreef:
    Als ik in 'mijn forums' wil kijken, moet ik weer opnieuw inloggen maar er gebeurt niks als ik inlog. Dan krijg ik weer hetzelfde te zien


    Dit is denk ik het gevolg geweest van een kleine aanpassing die precies op dat moment plaats vond.
    Is dit nu nog steeds het geval?

    "Mijn topics" is bij mij vastgelopen. Nieuwe berichten zijn niet zichtbaar, bij mij blijft ie staan op 15:21. De tijd weet ik, doordat ie aangeeft dat een bericht dat was gepost om 14:46, 35 minuten geleden is gepost.


    Stenenlikker