• Experium



    • • Experium High is een school, afgelegen in de Amerikaanse woestijnen. Het is een school voor jongeren tussen 15 en 25 jaar, met ieder een bijzondere gave. Op deze school kunnen ze lessen volgen om hun gaven te optimaliseren, en vanuit daar een gezamenlijk doel te bereiken:
    • • Het scheppen van de ultieme mens. • •

    Aangezien de school te groot wordt en het aantal experimenten onoverzichtelijk, heeft de school het Zuiveringstoernooi uitgeroepen. De vijf houses gaan tegen elkaar strijden, in een poging hun plek te verdienen aan Experium High. De winnaars krijgen de grote school-trofee. De verliezers worden van school verwijderd, wat dat ook mag betekenen.


    Je personage komt terecht op een vrij normale high school, met uitzondering van het feit dat je dagelijks verschillende onderzoeken moet ondergaan om te zien hoe je je gaves ontwikkelen. Ook zijn er bijzondere vakken voor de verschillende gaves, zoals bijvoorbeeld ......
    Er heerst een competitieve sfeer tussen de leerlingen, want elke leerling weet; mocht je gave niet genoeg ontwikkelen (of zich niet laten zien) dan verdwijn je op mysterieuze wijze.


    Nodige informatie
    * Het is een experimentenschool, je personage ondergaat dus ook allerlei onderzoeken naar de werking van je gave.
    * Een naam moet je verdienen. Een nieuwe leerling komt binnen met alleen zijn experimenten nummer. De naam die je verdient, heeft te maken met de gave die je hebt! Je nummer heeft max. 4 cijfers.
    * Je herinnert je niets meer van voor je 15e. Deze herinneringen zijn met zeer goede zorg gewist. Je kunt dus nog wel talenten hebben van voor die tijd, maar je weet er niets meer van.
    * Je bent als personage geboren met de gave of je hebt als tiener een injectie toegediend gekregen om te zien hoe je erop reageert.
    * Je maakt deel uit van een house, waar in totaal 10 personen in zitten.


    Personages

          • Naam • Leeftijd • Gave • Mentor • User
    • Onyx. • 23 • Muziek en dromen • Maneur • Croweater
    • (studieobject) 8175 (Adam) • 17 • Tijdreizen • Margeaux • Croweater
    • Jester Madcap • 20 • Overtuiging • Cackle • ProngsPotter
    •(studieobject) 7223 (Michiel)• 16 • Gedaanteverwisseling • Moreau •Slughorn
    • Yrla • 18 • Superspeed • Williams • Slughorn

    • Vienna • 20 • Telekinese • Maxwell • Slughorn
    • Fayr Fixfault • 19 • Repareren • Navkar• ProngsPotter
    •(studieobject) 8102 (agami) •15 • Helderziend • Mentor? • ProngsPotter
    • Dezi • 20 • Samenvloeien met draak • Naam • Croweater
    •Fersephone • 19 • Slopen • Gates • Slughorn
    Bijpersonages
    • Naam •House • Gave

    •Fire • Lions • Vuur
    • Fox •Lions • Dieren veranderen.
    • Astreal • Lions • Astral projection.
    • Tony • Lions • Onzichtbaar in het donker.
    • Emil • Lions • Dupliceren
    • Onna • Lions • Ondoordringbare huid
    •Vera • Lions • Vliegen
    •Serena • Lions• Tijdelijk beheersen van iemand dmv stem.
    • Heidi • Lions • Groene vingers.
    •8226 • Lions • Praten met dieren
    •Ednoces • Elephants • Tijd bevriezen voor 10 sec• Onna • Stella • Elephants • Licht ombuigen.
    •Vera• Elephants • Leugendetector.
    • Naamloos• Elephants • Genezing.
    • Romeo •Rhinos • Emoties manipuleren
    • Damon • Rhinos • Dementor
    • Peter • Rhinos • Spiderman
    • Azrael • Rhinos• Krachten afnemen van anderen.
    • Maaya • Rhinos • Hallucinates.
    •Melissa • Rhinos • Onbekend.
    • Goliath • Buffalos • Groei manipuleren
    • Kijo • Buffalos • Veranderen in een Oni.
    •Sarah• Buffalos • Onbekend




    Kamerindeling
    Panthers
    Jongens (boven)
    • Onyx en Jester
    • 7223 en 8175
    • Yrla


    Meisjes (beneden):
    • Vienna en Fayr
    • Dezi en 8102
    • FersePhone
    Lions
    Jongens:
    • Fire en Astreal
    • Fox en Tony
    • Emil

    Meisjes:
    • Onna en Heidi
    • Serena en Vera
    • 8226

    Elephants
    Jongens:
    • Ed(noces)

    Meisjes:
    • Stella
    • Vera
    • onbekend
    Rhino's
    Jongens:
    • Romeo
    • Max
    • Peter
    • Azrael

    Meisjes:
    • Maaya
    • Melissa
    Buffalo's
    Jongens:
    • Goliath

    Meisjes:
    • Kijo
    • Sarah

    Rooster

    Directeur Dubois
    Panthers
    Maandag
    * Geschiedenis•Sogat•
    * Muziek /Creatief•Wish•
    * Les rondom je gave•Eigen Mentor•
    * Lunch
    * Wiskunde• Margeaux
    * Engels• Cackle

    Dinsdag
    * Sociale training• Navkar
    * Gymnastiek• Williams
    * Onderzoeken
    * Lunch
    * Aardrijkskunde • Maxwell
    * Natuur/scheikunde • Gates

    Woensdag
    * Engels • Cackle
    * Maatschappijleer • Maneur
    * Gave training •Eigen mentor•
    * Lunch
    Vrije tijd

    Donderdag
    * Biologie (Blokuur) • Moreau
    * Biologie (Blokuur) • Moreau
    * Wiskunde • Margeaux
    * Lunch
    * Muziek/ Creatief •Wish•
    * Geschiedenis •Sogat•

    Vrijdag
    * Aardrijkskunde • Maxwell
    * Natuur/scheikunde • Gates
    * Gave training •Eigen Mentor•
    * Lunch
    * Vrije tijd.


    Eerdere topics
    Speeltopic 1: Klik ^^
    Speeltopic 2: Klik ^^
    Speeltopic 3: Klik ^^
    Speeltopic 4: Klik ^^
    Speeltopic 5: Klik ^^
    Speeltopic 6: Klik ^^
    Speeltopic 7: Klik ^^
    Speeltopic 8: Klik ^^
    Speeltopic 9: Klik ^^
    Speeltopic 10: Klik ^^
    Speeltopic 11:Klik ^^
    Speeltopic 12:Klik ^^
    Speeltopic 13: Klik ^^
    Speeltopic 14: Klik ^^
    Speeltopic 15: Klik ^^
    Speeltopic 16: Klik ^^
    Speeltopic 17: Klik ^^
    Speeltopic 18: Klik ^^
    Speeltopic 19: Klik ^^


    Rules
    * Een reservering blijft 24 uur staan
    * Je bent ten alle tijden welkom, vraag even aan ons op welke hoogte we zijn.
    * Reageer vooral vanuit je eigen personage. Je mag voor een ander reageren als je dit overlegt hebt.
    * Maak niet een te uitgebreide persoonsbeschrijving. Het is leuk als je personage zich ontwikkeld tijdens de RPG.
    * Meedoen? -> Klik voor het rollentopic

    Lijst wacht buiten:
    Emil - Adam
    Vera - Onyx --- Speech van Merrin :P
    Onna - Nenya
    Vrijwilligers vanwege de Disneyquiz.
    Serena - Vienna
    Fox - Fersephone
    Heidi - Fayr.
    Astreal - Merrin
    Naamloze - Jester
    Fire - Yrla (Aanval Damon)

    Volgorde zitten :
    Nenya - Emil - Vienna - Fayr - Serena - Vera - Merrin - Adam - Astreal

    [ bericht aangepast op 7 juni 2020 - 12:22 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Jester Madcap



    Zo zijn best om hem pijn te doen, eerder.
          Jester slaakte een zucht. "Kunnen we het niet weer hebben over op wolkjes lopen? Dat maakt m'n leven weer wat vrolijker dan het op het moment is." Hij haalde even zijn schouders op. "Wraak nemen is mijn plek niet, dude. Onyx doet kut, maar ik heb het verkloot, oké?"


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Merrin


    "Ik had het niet over wraak, ik had het over een grap. Maar goed, als je daar niet in voor bent, dan zit het diep." Hij glimlachte even naar Jester. "Oké, ik zal mijn mond houden, ik weet wanneer ik irritant wordt." Hij had het zelf wel grappig gevonden als hij in de persoon was veranderd waar Onyx het meest een hekel aan had gehad en dan met Jester stond te schuifelen. Dat had hem vast wel even bij Adam weggetrokken en kon hij niet meer doen alsof Jester niet bestond. Om een of andere reden had hij nu een beetje medelijden met Jester naast hem. Hij probeerde iets grappigs te verzinnen, maar wist het absoluut niet. Het voelde ergens verkeerd, omdat Jester net schuld bekend had. Dus als Jester de schuldige was? Waarom deed onyx dan zo gemeen terug? Was dit Onyx wraak? Die deed er duidelijk wel aan. "Sorry," verontschuldigde hij zich er dan ook gewoon voor. "Ik ben absoluut niet de persoon bij wie je moet zijn voor pep-talks."
          Hij keek even naar de jongen naast hem, daarna naar de jongen die met zijn vriend aan het dansen was. En om een of andere reden kwam er een onderhuidse woede opzetten. Zowel Onyx als Jester legde nu een hele zware deken over het feestje heen. Iedereen leek op zijn tenen te dansen rondom Onyx, want natuurlijk voelde iedereen de spanning. Die was verschenen zodra hij binnen kwam. "Weet je wat, ik ben dit ook spuugzat. Lang genoeg geduurd dit grapje. Als er iets is waar ik absoluut niet tegen kan is het ruzie. En al helemaal niet dit kinderachtige gedoe. Jij mag dan degene zijn die het verkloot heeft, maar dit is ronduit gemeen." Hij stroopte zijn mouwen op en wilde bij Jester weglopen, was het niet dat juist die hem tegenhield.

    [ bericht aangepast op 3 juni 2020 - 21:17 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Jester Madcap



          "Merrin." Jester had hem bij zijn arm gegrepen. "Laat het. Hij verliest wel weer interesse. In de wijze woorden van iemand anders die nou net bij mij niet echt aansloegen maar daarom niet minder waar zijn: Laat je niet kennen."
          Het was goed advies. Ondanks dat ze ondertussen toch wel een beetje geconcludeerd hadden dat Jester af en toe best hypocriet was, moest hij het advies misschien ook maar eens aan gaan nemen. Hij klemde zijn kaken op elkaar en deed zijn best wat extra vastberadenheid in dat depressieve wolkje te gieten, om het dat maar te laten regenen, in plaats van alle nare gevoelens die het nu deed.
          So he fucked up. Wat dan nog. Jester had al de eerste stap gezet. En misschien had Merrin gelijk en probeerde Onyx hem inderdaad expres jaloers te maken. Een extra uithaal zodat hij zich zelf niet zo shitty voelde. Dat het werkte hoefde hij Onyx niet te laten merken. Die werd er uiteindelijk zelf ook niet gelukkiger van, en Jester ook niet. Bovendien had Jester hem zelf uitgenodigd, toch? Jester rechtte zijn rug iets. Nu konden ze toch nog praten. Onyx bleef vast niet de hele avond vastgekleefd aan anderen op de dansvloer. Ze konden vast wel praten. Praten was goed.


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Merrin


    "Ik kan het gewoon niet hebben als er twee mensen ruzie hebben," zei hij zachtjes. "En ik kan het al helemaal niet hebben als hij het er zo inwrijft." Maar de woorden van Jester hadden hem tegengehouden, voor nu althans. Hij bleef staan, keek even naar de roodharige jongen naast hem. Toch leek er iets in Jester te veranderen in zijn houding, al kon Merrin er niet helemaal zijn vinger op leggen wat het nu precies was. "Wat te drinken halen dan maar?" vroeg hij schouderophalend en hij wees Jester richting de keuken.


    It's never gonna happen, Guys.

    Fox


    Fox legde zijn handen op haar heupen. Het was wel een beetje vreemd om te dansen met het meisje waar Romeo nu mee aan het daten was. Waarschuwingen brandden op zijn lippen, maar hij wist dat dit er niet de juiste tijd en plaats voor was. 'En, is prins Philip ook je favoriete prins?' vroeg hij terwijl ze op gepaste afstand van elkaar dansten. Hij kon zich dat niet indenken, het was de saaiste prins ooit.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Jester Madcap



    Ondanks zijn nieuw hervonden flintertje van vastberadenheid, peinsde Jester er niet over om in het midden van de dansvloer alleen achter te blijven, dus hij knikte en liep achter Merrin aan richting de keuken. Eenmaal daar kostte het moeite om het gewoon bij wat fris te houden in plaats van bij de wel heel aanlokkelijke fles bourbon, maar hij had een helder hoofd op zijn schouders nodig en, once again hij moest zich niet laten kennen.
          Hij liep samen met Merrin weer terug naar binnen, maar ging vervolgens een stukje verderop rustig tegen de vensterbank aan staan. Merrin had ergens wel een punt, de sfeer tussen hem en Onyx moest het feest niet vergallen. Dus misschien als hij stopte zich te gedragen als een schuldig, bang konijntje, dat de anderen wat meer lol zouden hebben.

    [ bericht aangepast op 3 juni 2020 - 21:45 ]


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Fire


    'Zo is het maar net,' antwoordde Fire met een grijns. Er viel even een stilte, waardoor hij veel te bewust was van haar lichaam zo dicht bij dat van hem. Al was hij maar wat blij dat hij niet zo klein was als Adam of Jester, dan had hij recht in haar decollete gekeken. 'Sorry dat ik net zomaar wegliep. Iemand had even... een luisterend oor nodig.' Hij glimlachte verontschuldigend. 'De last van een leider zijn.'


    Every villain is a hero in his own mind.

    Fayr



          "Stukken beter dan droomprins," antwoordde ze, "die van Assepoester. Die zegt geen woord in de hele film." Ze grinnikte. "Phillip is wel leuk. Maar ook wel een beetje creepy, wie kust er nu zomaar iemand die ligt te slapen?" Fayr schudde haar hoofd. "Nee, niet echt dus. Maar hij verslaat wel een draak en ontsnapt uit het kasteel van Malefide met de elfjes, dus dat is al heel wat meer dan de meeste prinsen doen. Die verslaan er vaak maar eentje," zei ze met een knipoog. "En bij jou Jane ook je favoriete vrouwlijke Disneyfiguur, of niet?"


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Fersephone


    De stilte zorgde ervoor dat ze heel bewust was van zijn lichaam. Van de spieren naast haar. Hij was zo lang dat ze gelukkig ook soms gewoon naar zijn schouders kon kijken. Ze was bang dat als ze naar die ogen op bleef kijken dat ze erin zou verdrinken. Nog steeds had ze het ontzettend warm en ze besloot dat ze straks maar even een luchtje ging scheppen buiten. Ze keek even op bij zijn woorden en glimlachte terug. "Ik begon al bijna te denken dat ik je beledigd had," zei ze plagend.


    It's never gonna happen, Guys.

    Adam
    ———

    Net met Merrin had Adam al niet zo goed geweten waar hij zijn handen moest laten, aangezien jongens normaal een meisje bij de heupen hielden en ze allebei jongens waren, maar bij Onyx vond hij het nog honderd keer gênanter. Eigenlijk had hij ook helemaal niet bij Merrin weggewild, maar hij had het idee dat hij sneller naar zijn vriendje terug kon als hij Onyx zijn zin gaf en misschien kon hij hem nog helpen met waar hij dan ook zo mee zat.
          Onyx sloeg een arm om zijn middel en Adam moest zijn hoofd leggen om hem aan te kijken. Voor het gemak legde hij zijn handen maar tegen Onyx’ borst – hij was zo lang!
          ‘Waar ben je de afgelopen twee dagen geweest?’ vroeg Adam. Echt niet dat hij met Onyx over de bijtjes en de bijtjes ging praten.
          Onyx haalde zijn schouders op. ‘Gewoon.’ Hij tuurde langs Adam heen, keek hem toen weer. ‘Hé luister knul. Jester is een fucking backstabber. Dus als je ooit de stompzinnige overtuiging krijgt dat er zoiets als liefde bestaat dan moet je dat uit je kop rammen. Wees niet zo dom als ik om te denken dat je vriendje wel een uitzondering is.’
          Adam vroeg maar niet wat er gebeurd was. Dat was niet echt gespreksmateriaal tijdens een slowdance. Hij stapte maar een beetje van links en naar rechts en hield zo veel afstand als hij redelijk achtte.
          ‘Oké,’ zei hij. ‘Bedankt voor de waarschuwing.’
          Onyx was alweer afgeleid. Hij keek naar Merrin en Jester, die meer praatten dan dat ze aan het dansen waren. Iets wat Adam toch ook liever deed, want dit voelde ronduit ongemakkelijk. Hij wist echter ook niet zo goed wat hij moest zeggen en hij had het idee dat Onyx ook niet zo goed wist wat hij nou aan het doen was. Adam sloeg zijn ogen op. Hij zag er droevig uit. Gekwetst.
          ‘Waarom vraag je hem niet gewoon ten dans?’ vroeg Adam naar een tijdje, toen Onyx weer naar de zijkant keek waar Jester nu alleen stond.
          Onmiddellijk scheurde Onyx zijn blik los. Hij keek hem vurig aan.
          Adam haalde aarzelend zijn schouders op. ‘Je zit de hele tijd naar hem te kijken – en hij ook naar jou. Ik weet niet waarom jullie ruzie hebben, maar jullie zijn er allebei niet blij mee. Jester is al twee dagen stil en voelt zich overduidelijk rot, jij kan het niet eens opbrengen om naar de lessen te komen…’
          Onyx fronste lichtjes alsof hij dit voor het eerst hoorde. ‘Jester heeft het hartstikke gezellig met Yrla gehad.’
          ‘Oh,’ mompelde Adam. ‘Nou dan hebben wij een andere definitie van gezelligheid, denk ik. Tenzij somber voor je uitstaren er volgens jou bij hoort.’
          Onyx bleef stilstaan en staarde naar de jongen aan de zijkant. Toen die ook net hun kant opkeek, gaf Adam hem een klein zetje. Er was iets aan Onyx’ houding veranderd, alsof de harde schil een beetje begon los te laten.
          Opluchting welde in hem op toen Onyx hem weer aankeek. Er schemerde onzekerheid in zijn ogen, maar uiteindelijk liep hij toch op Jester af.
          Het nummer was afgelopen, maar er volgde nog een langzaam nummer. Vlug ging Adam op zoek naar Merrin, hopend dat niemand hen deze keer zou storen.
          ‘Hé!’ Hij vond hem vlak bij de keuken. ‘Uhmm – Mag ik een herkansing?’ Hij wist niet of Merrin het rot vond omdat hij net niet van zich had afgebeten, maar hij hoopte dat zijn vriend ook inzag dat dat het het best was geweest.

    [ bericht aangepast op 3 juni 2020 - 22:06 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    Merrin


    "Moet ik dat niet eigenlijk aan jou vragen?" vroeg hij met een kleine glimlach aan Adam, terwijl hij met zijn rug tegen het aanrecht aanleunde. Hij nam een slok van zijn drinken en vroeg Adam ook of hij wat wilde. "Sorry, dat ik je net niet kon helpen. Onyx liet me schrikken en ik wilde wel voor je komen, maar Jester vond dat niet zo goed idee," zei hij schoorvoetend. De laatste keer dat hij Adam van zich af had laten pakken was hij oblivious geweest en had hij het gewoon laten gebeuren. En nu was alles dan wel met een sisser afgelopen, maar het voelde bijna alsof hij het weer gedaan had. Hij keek even de kamer in en zag Onyx en Jester twijfelend naast elkaar staan. "Die twee hebben echt goeie problemen of niet?"


    It's never gonna happen, Guys.

    Fire


    'Mij beledigen? Dan moet je even mijn geheugen opfrissen, geloof ik,' antwoordde hij. 'Ik meen te herinneren dat je mijn haar mooi vond. Zonder vrouwelijke knotje.'

    [ bericht aangepast op 3 juni 2020 - 22:14 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    Fox


    'Hmm nee, ik zou voor Mulan gaan. Als ik Mushu er gratis bij krijg.' Hij grijnsde. 'Wie is jouw favoriete sidekick?'


    Every villain is a hero in his own mind.

    Jester Madcap



    Onyx had hem aangekeken.
          Daar gíng het flintertje vastberadenheid, als een druppel water op een gloeiende plaat. Binnen tien seconden volledig verdwenen en al helemaal toen Onyx vervolgens bij Adam vandaan liep en naar hém toekwam. Wat waren die woorden van Fox ook alweer? Jester had geen idee en de onzekerheid zette zijn huid haast in de fik. En hij kon het weten, want die ervaring had hij de laatste tijd veel te vaak gehad en dit gevoel kwam er akelig dicht bij in de buurt.
          Pas toen Onyx echt dichtbij was en Jester er niet meer om heen kon dat de jongen toch echt naar hem toe liep (en hij dus ook niet op het laatste moment een detour zou maken naar iemand anders) keek hij op naar die ijsblauwe ogen die gisteren zo boos en verraden hadden gestaan. Nu kon hij Onyx' blik niet goed lezen. Er flikkerden wat emoties over zijn gezicht, maar te snel om te kunnen identificeren en heel zorgvuldig weer achter een dikke laag ijs gestopt.
          Dat deed hem denken aan zijn eigen gezicht en de laag ijs die hij niet echt bezat ofzo, dus hij stelde zich maar een de dikke muur rond District 11 voor, die in Catching Fire ruim in beeld kwam. Daarachter moesten zijn emoties vast veilig liggen. Een stofje vastberadenheid kwam weer terug, net genoeg om ervoor te zorgen dat Jester Onyx' blik vasthouden kon terwijl zijn hart in zijn keel klopte.


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Adam
    ———

    Adam knikte met een zucht. ‘Onyx zei dat Jester hem in de rug gestoken heeft en dat er niet zoiets als liefde bestaat – als een soort waarschuwing ofzo. Jester heeft hem heel hard gekwetst blijkbaar.’ Hij aarzelde. ‘Al is hij sowieso vrij licht ontvlambaar, dus het zou mij niet verbazen als dingen heel anders zijn dan hij denkt. Maar ik geloof dat ik hem toch heb overgehaald om hem ten dans te vragen.’


    Every villain is a hero in his own mind.