• Experium



    • • Experium High is een school, afgelegen in de Amerikaanse woestijnen. Het is een school voor jongeren tussen 15 en 25 jaar, met ieder een bijzondere gave. Op deze school kunnen ze lessen volgen om hun gaven te optimaliseren, en vanuit daar een gezamenlijk doel te bereiken:
    • • Het scheppen van de ultieme mens. • •

    Aangezien de school te groot wordt en het aantal experimenten onoverzichtelijk, heeft de school het Zuiveringstoernooi uitgeroepen. De vijf houses gaan tegen elkaar strijden, in een poging hun plek te verdienen aan Experium High. De winnaars krijgen de grote school-trofee. De verliezers worden van school verwijderd, wat dat ook mag betekenen.


    Je personage komt terecht op een vrij normale high school, met uitzondering van het feit dat je dagelijks verschillende onderzoeken moet ondergaan om te zien hoe je je gaves ontwikkelen. Ook zijn er bijzondere vakken voor de verschillende gaves, zoals bijvoorbeeld ......
    Er heerst een competitieve sfeer tussen de leerlingen, want elke leerling weet; mocht je gave niet genoeg ontwikkelen (of zich niet laten zien) dan verdwijn je op mysterieuze wijze.


    Nodige informatie
    * Het is een experimentenschool, je personage ondergaat dus ook allerlei onderzoeken naar de werking van je gave.
    * Een naam moet je verdienen. Een nieuwe leerling komt binnen met alleen zijn experimenten nummer. De naam die je verdient, heeft te maken met de gave die je hebt! Je nummer heeft max. 4 cijfers.
    * Je herinnert je niets meer van voor je 15e. Deze herinneringen zijn met zeer goede zorg gewist. Je kunt dus nog wel talenten hebben van voor die tijd, maar je weet er niets meer van.
    * Je bent als personage geboren met de gave of je hebt als tiener een injectie toegediend gekregen om te zien hoe je erop reageert.
    * Je maakt deel uit van een house, waar in totaal 10 personen in zitten.


    Personages

          • Naam • Leeftijd • Gave • Mentor • User
    Onyx. 23 Muziek en dromen Maneur Croweater
    (studieobject) 8175 (Adam) 17 Tijdreizen Margeaux Croweater
    Jester Madcap 20 Overtuiging Cackle ProngsPotter
    (studieobject) 7223 (Michiel) 16 Gedaanteverwisseling Moreau Slughorn
    Yrla 18 Superspeed Williams Slughorn

    Vienna 20 Telekinese Maxwell Slughorn
    Fayr Fixfault 19 Repareren Navkar ProngsPotter
    (studieobject) 8102 (agami) 15 Helderziend Mentor? ProngsPotter
    Dezi 20 Samenvloeien met draak Naam Croweater
    Fersephone 19 Slopen Gates Slughorn
    Bijpersonages
    • Naam •House • Gave

    Fire Lions Vuur
    Fox Lions Dieren veranderen.
    Astreal Lions Astral projection.
    Tony Lions Onzichtbaar in het donker.
    Emil Lions Dupliceren
    Onna Lions Ondoordringbare huid
    Vera Lions Vliegen
    Serena Lions Tijdelijk beheersen van iemand dmv stem.
    Heidi Lions Groene vingers.
    8226 Lions Praten met dieren
    Ednoces Elephants Tijd bevriezen voor 10 sec Onna Stella Elephants Licht ombuigen.
    Vera Elephants Leugendetector.
    Naamloos Elephants Genezing.
    Romeo Rhinos Emoties manipuleren
    Damon Rhinos Dementor
    Peter Rhinos Spiderman
    Azrael Rhinos Krachten afnemen van anderen.
    Maaya Rhinos Hallucinates.
    Melissa Rhinos Onbekend.
    Goliath Buffalos Groei manipuleren
    Kijo Buffalos Veranderen in een Oni.
    Sarah Buffalos Onbekend




    Kamerindeling
    Panthers
    Jongens (boven)
    • Onyx en Jester
    • 7223 en 8175
    • Yrla


    Meisjes (beneden):
    • Vienna en Fayr
    • Dezi en 8102
    • FersePhone
    Lions
    Jongens:
    • Fire en Astreal
    • Fox en Tony
    • Emil

    Meisjes:
    • Onna en Heidi
    • Serena en Vera
    • 8226

    Elephants
    Jongens:
    • Ed(noces)

    Meisjes:
    • Stella
    • Vera
    • onbekend
    Rhino's
    Jongens:
    • Romeo
    • Max
    • Peter
    • Azrael

    Meisjes:
    • Maaya
    • Melissa
    Buffalo's
    Jongens:
    • Goliath

    Meisjes:
    • Kijo
    • Sarah

    Rooster

    Directeur Dubois
    Panthers
    Maandag
    * GeschiedenisSogat
    * Muziek /CreatiefWish
    * Les rondom je gaveEigen Mentor
    * Lunch
    * Wiskunde Margeaux
    * Engels Cackle

    Dinsdag
    * Sociale training Navkar
    * Gymnastiek Williams
    * Onderzoeken
    * Lunch
    * Aardrijkskunde Maxwell
    * Natuur/scheikunde Gates

    Woensdag
    * Engels Cackle
    * Maatschappijleer Maneur
    * Gave training Eigen mentor
    * Lunch
    Vrije tijd

    Donderdag
    * Biologie (Blokuur) Moreau
    * Biologie (Blokuur) Moreau
    * Wiskunde Margeaux
    * Lunch
    * Muziek/ Creatief Wish
    * Geschiedenis Sogat

    Vrijdag
    * Aardrijkskunde Maxwell
    * Natuur/scheikunde Gates
    * Gave training Eigen Mentor
    * Lunch
    * Vrije tijd.


    Eerdere topics
    Speeltopic 1: Klik ^^
    Speeltopic 2: Klik ^^
    Speeltopic 3: Klik ^^
    Speeltopic 4: Klik ^^
    Speeltopic 5: Klik ^^
    Speeltopic 6: Klik ^^
    Speeltopic 7: Klik ^^
    Speeltopic 8: Klik ^^
    Speeltopic 9: Klik ^^
    Speeltopic 10: Klik ^^
    Speeltopic 11:Klik ^^
    Speeltopic 12:Klik ^^
    Speeltopic 13: Klik ^^
    Speeltopic 14: Klik ^^
    Speeltopic 15: Klik ^^
    Speeltopic 16: Klik ^^
    Speeltopic 17: Klik ^^
    Speeltopic 18: Klik ^^
    Speeltopic 19: Klik ^^


    Rules
    * Een reservering blijft 24 uur staan
    * Je bent ten alle tijden welkom, vraag even aan ons op welke hoogte we zijn.
    * Reageer vooral vanuit je eigen personage. Je mag voor een ander reageren als je dit overlegt hebt.
    * Maak niet een te uitgebreide persoonsbeschrijving. Het is leuk als je personage zich ontwikkeld tijdens de RPG.
    * Meedoen? -> Klik voor het rollentopic

    Lijst wacht buiten:
    Emil - Adam
    Vera - Onyx --- Speech van Merrin :P
    Onna - Nenya
    Vrijwilligers vanwege de Disneyquiz.
    Serena - Vienna
    Fox - Fersephone
    Heidi - Fayr.
    Astreal - Merrin
    Naamloze - Jester
    Fire - Yrla (Aanval Damon)

    Volgorde zitten :
    Nenya - Emil - Vienna - Fayr - Serena - Vera - Merrin - Adam - Astreal

    [ bericht aangepast op 7 juni 2020 - 12:22 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Fayr



          "Oeh, Mulan is wel een heel goede keuze." Fayr dacht even na en ging de films die ze kende in haar hoofd af. "Telt Olaf? Uit Frozen? Hij is echt leuk, maar ik weet niet of hij echt een sidekick is. Anders misschien... Pascal, uit Tangled."


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Fersephone


    "Oh, dus je hebt mijn complimentjes gehoord," zei ze met een grijns. Om een of andere reden, ondanks dat Fire heel dichtbij was, kon ze er dit keer beter mee omgaan. Ze keek even naar hem omhoog, waardoor haar blik kruiste met die van hem. Ze kreeg een glimlach op haar gezicht bij het zien van de blik in zijn ogen. De kleine vuurtjes die daarin brandden. Waarom kreeg ze het zo warm van deze jongen? Waarom moest ze moeite doen om niet met haar knieën te gaan knikken? Kon ze die glimlach niet van haar gezicht krijgen? Ze moest haar blik van hem losscheuren, waardoor hij per ongeluk bij zijn lippen bleef hangen. Voor heel even begonnen haar eigen lippen te tintelen, groeide het verlangen om hem te zoenen. Daarna sloeg het besef als een bliksemschicht bij haar in.
          Fayr had gelijk. Uit schrik zette ze een stap achteruit, en liet ze de zij van Fire los. Maar ze was zo verward van het plotselinge besef dat ze struikelde over haar eigen voeten en een val maakte richting de grond.

    [ bericht aangepast op 3 juni 2020 - 22:32 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Onyx


    Vanbinnen vervloekte hij Adam – of zichzelf – omdat hij hier nu tegenover Jester stond en er geen akelige opmerking op zijn tong lag. Weer dacht hij aan wat Adam net had gezegd. Dat Jester helemaal niet zijn vrolijke zelf was geweest. Als hij moest kiezen tussen Adam op zijn woord geloven of Maaya dan wist hij het wel – al nam dat niet weg dat Jester hem nog steeds als een afgekloven kippenpoot opzij had gemikt.
          ‘Hé.’ Er volgde geen bijdehante opmerking, geen uitnodiging om met hem te dansen die blaakte van het zelfvertrouwen. Hij haalde diep adem. ‘Fuck hier heb ik meer drank voor nodig man.’
          Hij draaide zich van Jester af, wilde naar de keuken lopen.
          En daarna verdwijnen ofzo, want hij voelde zich op slag nuchter en daarmee kwam die verdomde pijn ook weer terug.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Fox


    'Jaaa, Pascal is leuk!' zei hij enthousiast. 'Als ik ooit een huisdier kan nemen, dan wil ik een kameleon!' Dat bedacht hij nu ter plekke, maar hij was er heilig van overtuigd dat dat waar was. Misschien dat dat zijn volgende project moest worden, een kameleon. Al had hij Adam beloofd voor hem in een pandabeer te veranderen. Hij keek even vluchtig rond op zoek naar de jongen en zag dat hij met Merrin in de keuken stond. Ergens voelde het wel als een opluchting, dat ze elkaar niet aan het aflebberen waren. 'En wat voor huisdier zou jij willen?' vroeg hij Fayr.

    [ bericht aangepast op 3 juni 2020 - 22:46 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    Jester Madcap



    Ja, nou, nee, méér drank leek Jester echt de oplossing niet. Eerder een probleem in de toekomst. Het was nog een soort van wonder dat hij in een rechte lijn naar Vera gelopen had en ondertussen had Jester wel ongeveer de conclusie getrokken dat hoe meer drank je in Onyx goot, hoe minder van zijn normale torenhoge muren er over bleven. Hoewel dat op sommige vlakken echt geen slecht iets was, zorgde dat er ook voor dat een beetje escalatie meteen veranderde naar heel veel escalatie en dat hoefde echt niet op ieder feestje te gebeuren.
          Onyx draaide zich al weg en terwijl Jester eigenlijk had willen mompelen dat er bourbon op het aanrecht stond aan de linkerkant (wat wel een beetje ziek was dat hij dat wist, maar sober was sober) maar er kwam iets heel anders over zijn lippen. "Het spijt me."
          Wel. Er waren betere manieren om dat te brengen. Meer alsof hij het meende, weetjewel. Jester schold zichzelf intern de huid vol, staarde maar weer gauw naar zijn glas en hoopte met heel zijn hart dat de muziek te hard stond en dat hij het te zacht gezegd had voor Onyx om het te kunnen horen.


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Fire


    Fire had haar vast willen grijpen, maar het lukte niet om haar overeind te houden. Had hij dat gedaan met zijn lompe voeten? Hij wist het niet, hij was even van de wijs gebracht door de blik in haar ogen. 'Sorry ,' mompelde hij en hij stak vlug een hand uit om haar overeind et helpen.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Fayr



          "Een kat. Zo'n fluffy dier, weetjewel. Met een hele zachte vacht. Krijg je overal haren op je kleren en beddengoed natuurlijk, maar ik ben minstens zo erg," grapte ze. "En jij? Jij kan natuurlijk in dieren veranderen, dus dan zou je zelfs nog met je eigen huisdier kunnen spelen. Lekker meerennen met je hond ofzo." Dat klonk wel heel leuk. Veel beter dan in een beer veranderen en mensen aanvallen.


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Onyx


    Het gemompel zou nauwelijks te horen moeten zijn, maar Onyx was zo gefocust op alles wat Jester deed dat hij zwoer zelfs zijn ademhaling nog te horen. Hij draaide zich om, keek Jester recht in de ogen. Hij had daar eens spijt in gezien. Dinsdag. Na zijn uitbarsting. Nu zag hij het niet.
          ‘Mooi,’ bromde hij. ‘Ik ben hier tenslotte voor jou gekomen. Met fucking schmink op en al. Maar ik snap nu wel dat je het in een berichtje zei, want je meent er geen flikker van.’
          Door met plan B.
          Meer drank. Hij liep door naar de keuken, schonk een glas vol met Bacardi en klokte het weg.
          Hij kon dit alleen als hij niks meer voelde. Het viel niet mee om op Jesters hart te trappen als zijn eigen hart tussen dat van Jester en zijn schoenzool zat.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Fox



          "Naast een kameleon? Hmm. Geen kat want dan komen ze thuis met vogeltjes en muizen en dat is sneu. Misschien een wallaby. Zo'n mini-kangoeroe.' Ja, dat leek hem wel leuk. Samen hupsen door het weiland, ofzo. Hij grinnikte bij het beeld dat hij daarbij kreeg.

    [ bericht aangepast op 3 juni 2020 - 23:08 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    Zebediah


    'Ik heb niemand specifiek. Maar wat mij betreft heb je de vrije keus.' Het voordeel van Romeo's strategieën was dat zijn slachtoffers nooit een hele lange fysieke herstelperiode hadden, zodat ze de volgende dag gewoon weer aan de slag konden. Met een beetje mentale aanmoediging, als het nodig was.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Fersephone


    "Geeft niet. Het is mijn eigen onhandigheid..." Pijn was wel even over haar gezicht geflitst, maar ze negeerde het. Heel even twijfelde ze of ze zijn hand aan moest nemen, maar uiteindelijk pakte ze hem vast en liet zich door Fire overeind helpen. Daardoor kwam ze wel aardig dicht weer op hem te staan. Ze durfde hem niet goed aan te kijken, bang dat het gevoel terugkeerde. Ze wist niet waar ze bang voor was, maar ze wist ook niet of ze dit wel wilde. Had ze eindelijk de kans om een nieuwe vriendschap op te bouwen en dan deed ze dit! Een totaal nieuwe manier om het te verpesten! "Ik ga even een luchtje scheppen. Het ligt niet aan jou, maar het is een beetje warm hierzo." Ze nam haar hoed af en wuifde zichzelf wat wind toe. Ze wist niet eens of het echt wel warm was hierbinnen of dat ze het gewoon warm had gekregen van de jongen voor haar. Ze wilde aan de ene kant Fire vragen of hij meeging naar buiten, maar aan de andere kant wist ze niet zeker of ze dat wel wilde. Omdat hij het probleem was... Daarom zei ze niets, keek toch heel even op naar hem en glimlachte. Voor ze door de deur naar buiten verdween.


    It's never gonna happen, Guys.

    Jester Madcap



    Hij had het berichtje gelezen.
          "Wacht-" Jester liet zijn eigen drinken voor wat het was in de vensterbank en liep meteen achter de jongen aan. Zie je wel. Hij had iets anders moeten zeggen. Wat dan ook. Niet meteen, zonder context of reden. Dat werkte met zijn gave ook niet, dus in een normaal gesprek al helemáál niet. "Onyx-" Hij wilde eigenlijk liever in de deuropening van de keuken blijven hangen (veilig tegen de deurpost aan, dat zou steun geven) maar iets in Onyx woorden van net gaven hem nog net genoeg moed om de keuken helemaal in te stappen, terwijl de jongen in kwestie een heel glas Bacardi achterover gooide.
          Jester beet op zijn lip. "Ik meen het wel," zei hij, een stukje krachtiger dit keer. "Kunnen we- kunnen we even praten? Alsjeblieft? Ik heb een fout gemaakt, man. Een fucking grote." Hij haalde een hand door zijn haren. "Ik stuurde een berichtje omdat je was weggelopen en dat doe je als je het niet meer aankan om te blijven dus ik wilde niet- ik wilde je die ruimte geven, zegmaar."
          Fuck, waarom was dit zo moeilijk?


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Fayr



          "Ja, naast een kameleon," lachte Fayr. Daar had hij immers al uitleg voor gegeven waarom hij die wel zou willen en iemand die zelf in dieren kon veranderen zou er vast wel meer dan eentje willen. "Dat klinkt wel als een uitzonderlijk goede tijdbesteding." Fayr knikte ernstig. "Oké, mijn beurt voor het kruisverhoor. Wat is je favoriete snack? Echt absoluut dit-wil-ik-eten-voor-ik-sterf favoriet."


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Onyx

    Onyx vulde zijn glas weer aan. Nee, hij wilde niet praten. Niet weer in die woorden trappen waar hij al eerder in getrapt had. 'Vanavond word ik stomdronken en morgen weet ik niets meer, dus wat mij betreft vergeten we dit hele gedoe voor de rest van de avond en praten we er morgen over. How does that sound? Ik zal geen messen in je hoofd steken, beloofd.' Hij trok een mondhoek op in een soort van vredespoging en hoopte dat Jester akkoord ging.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Jester Madcap



    Wel- dat- klonk nou niet als een heel gezond plan. En alles vergeten? Vanaf- vanaf wanneer? Voor alles met Maaya? Maar was het punt daarvan nou niet om iedereen veilig te stellen? Wat voor goeds bracht het dan als ze dat vergaten voor een avond? En was Onyx dan niet boos? Gisteren nog wel en net toen hij met Vera danste leek het daar toch ook heel erg op.
          Goden, hij klonk als een schoolmeisje van elf.
          "Oké," zei Jester zwakjes. "Morgen." Het was beter dan een snauw naar zijn hoofd krijgen. Veel beter. Hij deed het ervoor. Hij deed een poging tot een glimlach terug, wist de fles bourbon nog altijd te negeren en keek met een half oog naar het twééde glas sterke drank dat Onyx met indrukwekkende snelheid wegwerkte. Als zijn plan was om zo dronken te zijn dat hij zich niet eens meer kon herinneren ooit op dit feestje geweest te zijn, was hij in ieder geval al goed op weg. Maar hij zei er niets over. Het voelde als een flinterdunne staakt-het-vuren en dat brosse evenwicht zou hij niet verstoren. Echt niet. Hij had misschien stomme dingen gedaan, maar daar was hij nu wel weer klaar mee.

    [ bericht aangepast op 4 juni 2020 - 0:01 ]


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.