• Experium



    • • Experium High is een school, afgelegen in de Amerikaanse woestijnen. Het is een school voor jongeren tussen 15 en 25 jaar, met ieder een bijzondere gave. Op deze school kunnen ze lessen volgen om hun gaven te optimaliseren, en vanuit daar een gezamenlijk doel te bereiken:
    • • Het scheppen van de ultieme mens. • •

    Aangezien de school te groot wordt en het aantal experimenten onoverzichtelijk, heeft de school het Zuiveringstoernooi uitgeroepen. De vijf houses gaan tegen elkaar strijden, in een poging hun plek te verdienen aan Experium High. De winnaars krijgen de grote school-trofee. De verliezers worden van school verwijderd, wat dat ook mag betekenen.


    Je personage komt terecht op een vrij normale high school, met uitzondering van het feit dat je dagelijks verschillende onderzoeken moet ondergaan om te zien hoe je je gaves ontwikkelen. Ook zijn er bijzondere vakken voor de verschillende gaves, zoals bijvoorbeeld ......
    Er heerst een competitieve sfeer tussen de leerlingen, want elke leerling weet; mocht je gave niet genoeg ontwikkelen (of zich niet laten zien) dan verdwijn je op mysterieuze wijze.


    Nodige informatie
    * Het is een experimentenschool, je personage ondergaat dus ook allerlei onderzoeken naar de werking van je gave.
    * Een naam moet je verdienen. Een nieuwe leerling komt binnen met alleen zijn experimenten nummer. De naam die je verdient, heeft te maken met de gave die je hebt! Je nummer heeft max. 4 cijfers.
    * Je herinnert je niets meer van voor je 15e. Deze herinneringen zijn met zeer goede zorg gewist. Je kunt dus nog wel talenten hebben van voor die tijd, maar je weet er niets meer van.
    * Je bent als personage geboren met de gave of je hebt als tiener een injectie toegediend gekregen om te zien hoe je erop reageert.
    * Je maakt deel uit van een house, waar in totaal 10 personen in zitten.


    Personages

          • Naam • Leeftijd • Gave • Mentor • User
    Onyx. 23 Muziek en dromen Maneur Croweater
    (studieobject) 8175 (Adam) 17 Tijdreizen Margeaux Croweater
    Jester Madcap 20 Overtuiging Cackle ProngsPotter
    (studieobject) 7223 (Michiel) 16 Gedaanteverwisseling Moreau Slughorn
    Yrla 18 Superspeed Williams Slughorn

    Vienna 20 Telekinese Maxwell Slughorn
    Fayr Fixfault 19 Repareren Navkar ProngsPotter
    (studieobject) 8102 (agami) 15 Helderziend Mentor? ProngsPotter
    Dezi 20 Samenvloeien met draak Naam Croweater
    Fersephone 19 Slopen Gates Slughorn
    Bijpersonages
    • Naam •House • Gave

    Fire Lions Vuur
    Fox Lions Dieren veranderen.
    Astreal Lions Astral projection.
    Tony Lions Onzichtbaar in het donker.
    Emil Lions Dupliceren
    Onna Lions Ondoordringbare huid
    Vera Lions Vliegen
    Serena Lions Tijdelijk beheersen van iemand dmv stem.
    Heidi Lions Groene vingers.
    8226 Lions Praten met dieren
    Ednoces Elephants Tijd bevriezen voor 10 sec Onna Stella Elephants Licht ombuigen.
    Vera Elephants Leugendetector.
    Naamloos Elephants Genezing.
    Romeo Rhinos Emoties manipuleren
    Damon Rhinos Dementor
    Peter Rhinos Spiderman
    Azrael Rhinos Krachten afnemen van anderen.
    Maaya Rhinos Hallucinates.
    Melissa Rhinos Onbekend.
    Goliath Buffalos Groei manipuleren
    Kijo Buffalos Veranderen in een Oni.
    Sarah Buffalos Onbekend




    Kamerindeling
    Panthers
    Jongens (boven)
    • Onyx en Jester
    • 7223 en 8175
    • Yrla


    Meisjes (beneden):
    • Vienna en Fayr
    • Dezi en 8102
    • FersePhone
    Lions
    Jongens:
    • Fire en Astreal
    • Fox en Tony
    • Emil

    Meisjes:
    • Onna en Heidi
    • Serena en Vera
    • 8226

    Elephants
    Jongens:
    • Ed(noces)

    Meisjes:
    • Stella
    • Vera
    • onbekend
    Rhino's
    Jongens:
    • Romeo
    • Max
    • Peter
    • Azrael

    Meisjes:
    • Maaya
    • Melissa
    Buffalo's
    Jongens:
    • Goliath

    Meisjes:
    • Kijo
    • Sarah

    Rooster

    Directeur Dubois
    Panthers
    Maandag
    * GeschiedenisSogat
    * Muziek /CreatiefWish
    * Les rondom je gaveEigen Mentor
    * Lunch
    * Wiskunde Margeaux
    * Engels Cackle

    Dinsdag
    * Sociale training Navkar
    * Gymnastiek Williams
    * Onderzoeken
    * Lunch
    * Aardrijkskunde Maxwell
    * Natuur/scheikunde Gates

    Woensdag
    * Engels Cackle
    * Maatschappijleer Maneur
    * Gave training Eigen mentor
    * Lunch
    Vrije tijd

    Donderdag
    * Biologie (Blokuur) Moreau
    * Biologie (Blokuur) Moreau
    * Wiskunde Margeaux
    * Lunch
    * Muziek/ Creatief Wish
    * Geschiedenis Sogat

    Vrijdag
    * Aardrijkskunde Maxwell
    * Natuur/scheikunde Gates
    * Gave training Eigen Mentor
    * Lunch
    * Vrije tijd.


    Eerdere topics
    Speeltopic 1: Klik ^^
    Speeltopic 2: Klik ^^
    Speeltopic 3: Klik ^^
    Speeltopic 4: Klik ^^
    Speeltopic 5: Klik ^^
    Speeltopic 6: Klik ^^
    Speeltopic 7: Klik ^^
    Speeltopic 8: Klik ^^
    Speeltopic 9: Klik ^^
    Speeltopic 10: Klik ^^
    Speeltopic 11:Klik ^^
    Speeltopic 12:Klik ^^
    Speeltopic 13: Klik ^^
    Speeltopic 14: Klik ^^
    Speeltopic 15: Klik ^^
    Speeltopic 16: Klik ^^
    Speeltopic 17: Klik ^^
    Speeltopic 18: Klik ^^
    Speeltopic 19: Klik ^^


    Rules
    * Een reservering blijft 24 uur staan
    * Je bent ten alle tijden welkom, vraag even aan ons op welke hoogte we zijn.
    * Reageer vooral vanuit je eigen personage. Je mag voor een ander reageren als je dit overlegt hebt.
    * Maak niet een te uitgebreide persoonsbeschrijving. Het is leuk als je personage zich ontwikkeld tijdens de RPG.
    * Meedoen? -> Klik voor het rollentopic

    Lijst wacht buiten:
    Emil - Adam
    Vera - Onyx --- Speech van Merrin :P
    Onna - Nenya
    Vrijwilligers vanwege de Disneyquiz.
    Serena - Vienna
    Fox - Fersephone
    Heidi - Fayr.
    Astreal - Merrin
    Naamloze - Jester
    Fire - Yrla (Aanval Damon)

    Volgorde zitten :
    Nenya - Emil - Vienna - Fayr - Serena - Vera - Merrin - Adam - Astreal

    [ bericht aangepast op 7 juni 2020 - 12:22 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Vienna



    "Klinkt goed," knikte ze. "Zullen we doen dat ze zelf de teams kunnen maken? Al is het misschien leuk om de houses te mengen met elkaar." Vienna telde even kort hoeveel Panthers er nu waren en hoeveel Lions. "Oh! we komen precies op twee Panthers per team." Ze glimlachte naar de jongen naast haar en zag vanuit haar ooghoeken dat degene die zojuist wacht hadden gehouden, nu weer terugkeerden. Ze keek even naar Fox. "Heb je nog dingen nodig? Anders roep ik iedereen even bij elkaar. Alhoewel, misschien wil je dat liever zelf doen, het is jouw quiz natuurlijk," zei ze met een lichte blos op haar wangen. Nu ze weer zo dicht op Fox stond, voelde ze de warmte weer door haar lichaam stromen. Waar had ze zich eigenlijk ook druk om gemaakt? Fox deed heel normaal tegen haar, eigenlijk net zoals ze altijd al van hem gewend was. Dit kon ze wel, ze kon dit.


    It's never gonna happen, Guys.

    Fox


    'Nee hoor, roep jij ze maar bij elkaar. Aan de veel te omstreden geformuleerde vragen horen ze wel dat ik erachter zit.' Hij grinnikte. 'Ik zal ondertussen wat drinken voor ons halen.'


    Every villain is a hero in his own mind.

    Fersephone


    De frisse avondlucht kwam als een verademing. Het was bijna bevrijdend, sloeg de hitte van haar gezicht af. Fersephone haalde even diep adem, terwijl ze vlak beneden het trappetje was blijven staan. in haar hoofd raasden de gedachten en ze voelde dat een lichte angst zich om haar hart gegrepen had. "Phone!" Het blonde meisje rolde met haar ogen. Had ze dan geen moment rust? Ze draaide met een geërgerde blik om naar de blonde jongen achter haar. De jongen had zijn gebruikelijke grijns op zijn gezicht staan, maar die vervaagde bij het zien van haar blik. "De rest gaat binnen de Disney-quiz doen. Had verwacht dat je daar niet veel zin in zou hebben, dus ik heb ons tot wacht gebombardeerd." Ze dacht een vleugje onzekerheid te zien op zijn gezicht, maar dat moest wel onmogelijk zijn. Yrla was nooit onzeker.
          Een kleine glimlach verscheen op haar gezicht. "Klinkt me als muziek in mijn oren," zei ze zachtjes. Ze dacht niet dat Yrla wist waarom ze naar buiten was gegaan, dat ze het even nodig had om uit de kamer te verdwijnen, maar nu had ze ten minste ook nog een een legitiem excuus om de komende drie kwartier tot een uur haar gezicht niet te vertonen. De twee pottenkijkers waren nu ook van de bank verdwenen en dus klom het meisje terug de trap op en ging op de veranda op de bank zitten. Ze trok haar knieën op tot haar knie en legde uiteindelijk haar hoofd erbovenop. Haar hoed legde ze naast zich op de bank neer, tussen haar en Yrla in.
          Yrla was stil, alsof hij aanvoelde dat ze op het moment even niet tot praten in staat was. Ze sloot even haar ogen, maar zelfs dat hielp niet om Fire van haar netvlies te weren. Het leek alsof hij haar nog altijd met die betoverde ogen aankeek, met die kleine glimlach. Alleen het beeld van hem maakte dat ze zich al van binnen warm voelde worden, dat er een kriebel door haar maag schoot. Waarom?! Waarom deed ze dit?! Net op het moment dat ze een beetje vrienden aan het worden waren, net nu ze hem als vriend kon gebruiken. Ze dacht opeens aan het feit dat ze Fire gevraagd had of hij een vriendin had gehad. Het ongemak rond dat onderwerp leek toen langs hem heen te zwerven. En nu kwam zij lekker aanzetten met het feit dat ze verliefd op hem was. Fijn...
          Fersephone kreunde even zachtjes en ze hoorde meer dat Yrla erop reageerde door te verschuiven, dan dat hij het echt deed. Ze draaide haar hoofd opzij en keek Yrla aan. Bij hen had het heel lang geduurd voor ze vrienden werden, en toch hadden ze nog nooit echt goed met elkaar gesproken. Op die ene keer na dat ze zo ziek was. Zou ze dit bij hem kwijt kunnen? Dezi zou haar waarschijnlijk gehaat hebben, ze zat zelf achter Fire aan. Misschien had ze met Dezi erbij Fire wel nooit zo gesproken of ontmoet. Yrla, ze wist totaal niet hoe hij erop zou reageren. Misschien kon ze toch beter naar Vie of Fayr, al zouden die juist haar alleen maar aanmoedigen er juist wel voor te gaan. Ze zuchtte nogmaals. "Kun je me gewoon even slaan alsjeblieft?" vroeg ze aan de jongen naast haar.


    It's never gonna happen, Guys.

    Vienna



    Vienna knikte even en hoopte stiekem dat Fox terug zou komen met iets waar veel drank in zat, ze kon het wel gebruiken voelde ze zelf. De plotselinge knuffel van Fayr had haar goed gedaan, alsof Fayr aanvoelde dat ze het even nodig had, maar drank kon ze nog altijd gebruiken. Zeker om zichzelf moed in te drinken. Vienna klom op tafel. Dit waren gewoon de Panthers, die kenden haar door en door. De Lions zou vast niet veel verschil in zitten.
          Hoi allemaal. Kom er even bij! Fox heeft een quiz voor jullie voorbereid, en die willen we zo met jullie gaan doen. Maar daarvoor hebben we natuurlijk verschillende teams nodig. Willen jullie die zelf even maken? Ik heb drie teams nodig, twee van vijf en een van vier personen. Oh, en in elk team moeten twee Panthers zitten!"


    It's never gonna happen, Guys.

    Merrin


    Hij grijnsde bij het horen van de woorden van Vienna en keek heel even naar Adam. "Vind je het erg als ik bij Nenya in het team ga? Ik heb haar nog nauwelijks gesproken vanavond. En dan kan ik je inmaken." Hij knipoogde naar Adam die naast hem stond. Hoewel hij heel graag bij Adam in het team wilde, wilde hij er ook zijn voor zijn andere vriendin. Want dat waren ze nu toch echt wel geworden. Hij voelde zich een beetje schuldig tegenover haar dat hij in het begin zo moeilijk had gedaan, maar hij kon dat nu rechttrekken.


    It's never gonna happen, Guys.

    Adam
    ———

    ‘Oké,’ glimlachte Adam. Hij moest nog een beetje wennen aan het feit dat Merrin een heel stuk socialer was geworden sinds het ongeval, maar hij zag het als iets positiefs, zelfs al wist hij nu niet zo goed naar wie hij zelf toe moest gaan. Hij kon wel bij Fayr gaan zitten, maar hij wilde eigenlijk eerst even afwachten of het tussen Jester en Onyx enigszins was opgelost. Als die elkaars gezelschap nog steeds niet echt aankonden, ging hij liever zelf bij Onyx zodat de rest van het groepje niet in een onweerswolk zat.
          ‘Zo, laat je vriendje je in de steek?’ Fox dook naast hem op, maar aan zijn grijns zag Adam dat hij een grapje maakte.
          ‘Hij denkt dat Nenya’s Disney-kennis beter is dan de mijne,’ antwoordde Adam. ‘Maar hij vergeet hoe goed ik ben in gokken.’
          Fox legde een arm op zijn schouder en leunde wat dichter naar hem toe. ‘Ik kan je wel alvast een paar goede antwoorden geven?’ zei hij op samenzweerderige toon.
          Adam moest erom lachen. ‘Volgens mij is Merrin allergisch voor valsspelers.’
          ‘Ach, je weet vast wel een manier om het goed te maken.’ Fox wiebelde met zijn wenkbrauwen.
          Adam voelde dat hij warme wangen kreeg en zijn blik schoot naar Merrin, die inmiddels al naast Nenya was aan zitten.
          Fox loodste hem mee naar Emil en Fire. ‘Nou dat is dan het beste gezelschap dat ik je kan bieden. Laatste kans voor de antwoorden… Het zijn niet écht Disney-kenners.’
          Adam keek weer even naar Merrin. Adam wist hoe competitief hijzelf kon zijn, zeker nu Merrin hem had uitgedaagd. Aangezien zijn geheugen het kortste van iedereen hier was – en die van Merrin het langste – vond hij dat hij best een voorsprongetje mocht gebruiken.
          ‘Als je me maar niet in de maling neemt en me nu domme antwoorden influistert,’ zei hij met een flauwe grijns.
          Fox legde theatraal een hand op zijn borst. ‘Ik zou niet durven!’ Daarna boog hij zich naar Adam toe en fluisterde een paar antwoorden in zijn oor.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Onyx


    Even was het alsof er niemand anders meer in het gebouw aanwezig was. Jester drukte zijn gezicht tegen zijn schouder en bijna gedachteloos liet Onyx zijn hoofd zakken tot zijn kin op Jesters kruin rustte. Hij ademde zijn geur in, rook nog een vleugje van iets zoets. Eén arm had hij om Jesters rug geslagen, de andere hand bewoog omhoog tot zijn vingertoppen door Jesters krullen streken. Het maakte een soort heimwee in hem los – en daarmee kwam ook de realisatie terug dat ze niet meer in een relatie waren. Eigenlijk wilde Onyx hem niet loslaten, bang dat alles dan weer anders zou worden. Dat de boosheid en de teleurstelling terugkwam, de onzekerheid, de eenzaamheid. Toch wist hij dat hij daardoorheen moest, en hoe langer hij wachtte, hoe moeilijker het waarschijnlijk weer werd om terug te schakelen naar hun huidige situatie. Hoe die ook was. Ze zouden weer een weg moeten vinden om met elkaar om te gaan. Door de deuropening zag hij dat er vier tafels waren neergezet waar zich al groepjes omheen aan het vormen waren.
          ‘Volgens mij zitten ze op je te wachten,’ mompelde hij. ‘Fox heeft vast een of ander dom spel bedacht.’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Yrla



    "Au," klaagde ze. Yrla keek haar met een grijns aan. "Wat?! Je vroeg of ik je wilde slaan. Met alle liefde natuurlijk." Hij had er een beetje van gebaald dat Phone haar hoed tussen hen in had gelegd, en daarna in gedachten was verzonken voor een tijdje. Maar hij had haar gedachtegang niet durven te doorbreken, ze leek ergens ver weg te zijn. "Helpt het?" Fersephone keek hem met een frons aan. "Nee, natuurlijk niet," bromde ze chagrijnig. Yrla pakte de hoed op en schoof op die plek, terwijl hij de hoed op zijn oude plek legde. "Ik kan er ook een kusje op doen, dat helpt tegen de pijn." Dat bezorgde hem een duw, maar hij had het meisje naast hem in ieder geval weer aan het lachen gemaakt. "In je dromen, Yrla."
          Ergens raakte die woorden hem, maar hij schudde ze al snel van zich af. Ze waren elkaar aan het plagen. "Wil je vertellen wat er aan de hand is? Of kan ik beter gewoon praten over wat die sukkels daar nu binnen aan het doen zijn?" Fersephone keek even met een glimlachje naar hem en leunde uiteindelijk achterover op de bank. "Nee, het is niet belangrijk," zei ze zachtjes. Maar Yrla zag dat het haar nog steeds dwars zat. Misschien wilde ze het er gewoon liever niet over hebben.
          "Jij daarentegen," zei ze met een grijns. "Ik besefte me net eigenlijk wat je vertelde. Is het dan eindelijk gebeurd Yr? Vind je iemand leuk?" Fersephone was iets dichter naar hem toegeschoven, en boog iets naar hem toe. Yrla kreeg het spontaan benauwd, een grote blos op zijn wangen. Zo had hij nog erger de inkijk bij Fersephone en hij had al veel gezien bij meiden, maar dit maakte iets in hem los. Vooral in zijn broek. "Misschien" antwoordde hij cryptisch. Hij wist niet wat hij anders moest zeggen. Ja, ik vind jou leuk. Dat was vragen om uitgelachen te worden en daarna keihard een blauwtje te lopen. Nee, daar was het nu nog te vroeg voor. Hij keek in die heerlijke blauw ogen van haar en kon niet voorkomen dat zijn ogen afdwaalden naar haar lippen. Hij had ze een keer eerder geproefd, dat had juist deze gevoelens bij hem losgemaakt. Gevoelens waar hij gek genoeg niet echt bekend mee was. Natuurlijk had hij voor Dezi ook zoiets gevoeld, maar dat was lang geleden en het was toch anders.


    It's never gonna happen, Guys.

    Jester Madcap



          Ondanks alles moest Jester lachen. De toon waarop hij het zei, zowel Fox' naam, als zijn duidelijk minachting voor welk spel het ook zijn zou waar die jongen mee zou komen aanzetten. En het idee van Onyx die tijdens het spel nou niet echt heel pleased was dat hij op een of andere reden toch meedeed, maar het stiekem ook weer niet zo erg vond als hij beweerde.
          Jester maakte zich (met enige tegenzin) weer los en keek omhoog. "Een Disneyquiz," zei hij met een voorzichtige grijns. "Moet toch in de top drie van je bucketlist staan, of niet?" Het kostte moeite om zich niet mee te laten slepen door zijn eigen emoties. Nu waren de dingen dan wel weer twintig keer zoveel beter dan eerst, maar er moest nog altijd gepraat worden. En ze hadden geen relatie meer. Hoe fijn het ook was om dicht tegen Onyx aan te staan, hem vast te houden en zijn vingers door Jesters krullen voelen glijden, dat was te close voor vriendschap.
          Daar lag nog altijd een moeilijk puntje, zeker omdat hij ook niet wist wat Onyx nu verwachtte, of het liefste wilde. Bouwen aan hun vriendschap zonder een relatie? Gewoon van de loophole gebruik maken en hun gebroken band weer herstellen? Het hoefde niet voor eeuwig te zijn, hun break-up. Dat was het plan juist, dat het niet voor altijd zou zijn. Enkel tot de drie musketiers zichzelf verweren konden.
          "Doe je mee?" vroeg hij.
          Normaal zou hij Onyx gewoon meeslepen. Deze keer wilde hij Onyx eerst de ruimte nog geven om te weigeren. Terug naar normaal was het plan, maar met kleine stapjes, ofzo? Hij ging het niet een tweede keer verpesten. Zelfs niet als het zou sneeuwen in de hel.


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Fersephone


    Ze werd een beetje ongemakkelijk van de blik in Yrla zijn ogen. Ze had hem nog nooit zo naar haar zien kijken en ze kreeg er een beetje de kriebels van. Gauw leunde ze terug naar haar eigen plek. "Ik kom er nog wel achter," zei ze met een grijns. Wauw, zelfs Yrla had het te pakken. Misschien was het dan toch niet zo bijzonder dat ze zelf ook ineens wat voelde. Al was het ook een recept om haar vriendschap met Fire te verpesten. Ze moest gewoon normaal tegen hem blijven doen, normaal. Ze waren gewoon vrienden en dat zouden ze ook blijven. Haar gevoel zou daar echt niet in de weg van gaan zitten. Dat mocht ze niet toestaan. Ze wilde graag vrienden blijven met Fire, ze wilde niet weer iemand wegjagen. En ze zou het niet niet weer verpesten. Heel even voelde ze een teleurgestelde golf door haar heen gaan, maar die schudde ze van zich af. Ze zou gewoon normaal tegen hem doen straks.
          Ze keek even over het terrein heen, nog steeds geen Rhino te bekennen. Dit was wel echt saai om te doen, en ze moest straks nog drie kwartier. Ach, ze was niet alleen. "Hee Phone," Ze schrok op uit haar gedachten en keek naar Yrla naast haar. Hij leek wat te aarzelen. "Ja?" vroeg het meisje ongeduldig. "Wel, dit gaat als een domme vraag klinken misschien. Maar ik ben toe aan een beetje fun. En wel Jester is Jester tegenwoordig..." Hij zuchtte even diep en viel toen stil. Fersephone trok een wenkbrauw op. "wat wil je vragen?" Ze wist dat er een vraag op zijn lippen lag, al begreep ze niet waarom hij zo moeilijk deed. "Ga je mee een van de andere houses op stelten zetten, een nieuwe grap uithalen?"
          Fersephone schoot keihard in de lach. "Gast, natuurlijk. Dat hoef je niet zo serieus te vragen. Ik dacht dat je iets dwars zat man." Yrla grijnsde nu ook. Een grap, een streek. Dat had ze niet meer gedaan sinds Dezi weg was, en al was ze nog niet zo lang weg, het zou leuk zijn een nieuwe spar-partner te hebben om mee te kloten.


    It's never gonna happen, Guys.

    Onyx


    Meedoen met een Disney-quiz? Ach ja – hij had ook al schmink op zijn hoofd en op een Disney-liedje gedanst. ‘Natuurlijk doe ik mee.’ Hij greep de fles Bacardi en nam ook maar de cola met zich mee omdat hij zich nou ook weer niet coma hoefde te zuipen. ‘Elke keer dat jij een goed antwoord geeft, mag ik een shotje nemen.’ Hij grijnsde naar de jongen en liep toen de zaal binnen, waar Vienna hem vertelde dat ze bij drie Lions aan moesten schuiven. Zijn gezicht betrok toen hij zag dat de blonde bimbo met wie hij had gedanst zich daar ook tussen bevond, maar alle andere tafels zaten al vol. Hij negeerde de zwoele blik van het meisje en zakte naast Jester op een stoel.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Vienna



    Uiteindelijk waren de drie teams samengesteld: Adam, Fayr, Fire en Emil tegen als tweede team Merrin, Nenya, Astreal, Heidi en Onna en het laatste team bestond uit Jester, Onyx, Serena en Vera en de naamloze. Vienna was tevreden, het leek behoorlijk eerlijk verdeeld, al kende ze de Disney kennis van de Lions niet. Ze ging zelf op de tafel zitten en wachtte tot Fox zich naast haar voegde. Hij gaf haar wat te drinken aan. Bij de eerste slok was al direct te merken dat het ontzettend zoet was, met veel alcohol erin. Ze klaagde absoluut niet. Ze had nog willen grappen dat hij iets met drank mee moest nemen voor de zenuwen, maar blijkbaar had hij dat zelf al bedacht.
          "Goed," zei ze, terwijl ze de teams een voor een aankeek. "We beginnen met een aantal meerkeuzevragen. Je hebt een noteblock gekregen. Schrijf je antwoord daarop. Als je antwoord goed is, krijg je twee punten. En natuurlijk degene met de meeste punten aan het einde van de avond, is de winnaar!" riep ze heel enthousiast. Ze keek Fox naast zich met een glimlach aan. Het was fijn om dit samen te doen gek genoeg. "Aan jou de eer voor de eerste vraag," knipoogde ze.

    [ bericht aangepast op 4 juni 2020 - 19:37 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Fox


    Fox ging er goed voor zitten en keek rond, het papier in zijn handen. ‘Oké, here we go! Vraag 1: Wat zijn de echte namen van Mickey en Minnie Mouse?’ Hij gaf vier antwoorden en wachtte daarna iets ongeduldig tot iedereen klaar was met schrijven. Adam gaf hij een vlugge knipoog, aangezien dit een van de antwoorden was die hij had weggegeven.
          ‘Deze vraag is eigenlijk speciaal voor de man die nu buiten staat,’ zei hij. ‘Dus als jullie een hulplijn nodig denken te hebben mogen jullie rennen.’ Zo kon hij hen er ook een beetje bij betrekken. ‘Wat stal Aladdin op de markt? A – een stuk brood. B – een appel. C – een hoedje of D – een kleed.’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Jester Madcap



          Jester grinnikte. "In dat geval kan je beter water proberen, anders lig je dadelijk in een coma," reageerde hij hoofdschuddend. Ze liepen samen de kamer weer in en sloten aan bij het laatste groepje. Ondanks dat er niet nog meer stoelen vrij waren waar de jongen anders had kunnen gaan zitten, maakte zijn hart alsnog een sprongetje van blijdschap dat Onyx naast hem kwam zitten.
          Take that, Psycho Bitch.
          "Mortimer en Minerva. D." Jester zorgde ervoor dat hij het zacht genoeg fluisterde zodat de anderen het niet zouden kunnen afluisteren. Serena had de schone taak op zich genomen om de antwoorden op te schrijven en Vera haalde onwetend haar schouders op. Helemaal zeker was hij niet, maar van de vier klonk dit het meest bekend. Ergens wist hij nog wel dat Minnie kwam van Minerva (en ook in Harry Potter werd de naam zo afgekort) en Mortimer klonk gewoon beter dan Micklaus.
          Fox ging al verder naar de tweede vraag en Jester leunde weer naar achteren. De jongen noemde de opties op en heel even twijfelde Jester voor hij antwoord gaf. In theorie waren twee antwoorden goed want de film begon met Alladin die een stuk brood gejat had, maar tijdens de daadwerkelijke scene in de film, stal hij een appel die hij vervolgens teruggaf aan de eigenaar van het kraampje alsof het de appel was die Jasmine had weggegeven.
          "A," fluisterde Jester toch en keek de andere twee meiden even aan (zelfs Vera, die niet geheel subtiel naar Onyx met haar wimpers zat te fladderen). "Hij steelt het brood off-screen, maar wel van de markt. De wachters roepen het in het begin. De appel steelt hij niet want die geeft hij meteen weer terug." legde hij uit.

    [ bericht aangepast op 4 juni 2020 - 20:12 ]


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Merrin


    Hij was druk in overleg met de rest van zijn teamgenoten, terwijl Fox de vragen af bleef roepen. Hij wist toch wel een behoorlijk aantal vragen, maar Fox had het extra moeilijk gemaakt met de quiz. Hij vroeg echt om details die je waarschijnlijk alleen als echter Disney kenner wist. Hij voelde al gebeuren dat hij van Jester zou verliezen, die was hun grootste Disney liefhebber in het huis. Die moest wel meer weten. Ach, het was voor de lol toch? Ze gingen in rap tempo erdoorheen.
          Het laatste onderdeel was het lyrics raden en degene die het hardst riep, en als eerste kreeg de beurt. Voor elk liedje twee punten. Merrin kon aan zijn zus zien dat ze zenuwachtig was. Hij schonk haar even een glimlach en deed toen zijn ogen dicht om te luisteren wat ze zongen. Dit kon nog wel eens iets zijn wat hij wist. Vienna en hij hadden vroeger genoeg Disney films gekeken om de liedjes te herkennen, hij moest alleen sneller zijn dan Jester.


    It's never gonna happen, Guys.