• Gather your party, and return to the Forgotten Realms in a tale of fellowship and betrayal, sacrifice and survival, and the lure of absolute power.

    Mysterious abilities are awakening inside you, drawn from a Mind Flayer parasite planted in your brain. Resist, and turn darkness against itself. Or embrace corruption, and become ultimate evil.



    Ik ben er vrij zeker van dat ik niet de enige ben die de afgelopen 2/3 weken in de Baldur's Gate 3 val is vastgelopen, vandaar een topic voor de game!
    Laat ons je character zien, vertel ons wie je wil romancen en waarom, aan de hoeveelste playthrough je zit en welk slutty armour je gevonden hebt. Of je hebt het spel nog niet gespeeld en wil eerst iedereen uithoren of het wel de moeite is? Het kan allemaal hier!
    Gameplay spoilers, liefst onder een spoilerknop! Niet iedereen heeft de game uitgespeeld, dankjewel! c:

    [ bericht aangepast op 20 aug 2023 - 21:45 ]


    Sidera nostra contrahent solem lunamque

    Ik ben bezig aan m'n eerste officiële playthrough van de full game samen met een maat van me! Heb de game in early access gespeeld, dus heb de intro echt tachtig keer gespeeld ofzo (dag 1 dat ik de game had alleen al vier of vijf keer denk ik doordat co-op mode bleef crashen).
    Nu voor een Elf Monk gegaan, en ik was van plan Astarion te romancen, maar toen kwamen we Karlach tegen en OEH spicy, so we going after her now.


    It finally happened - I'm slightly mad! ~ Queen

    Oehh, ik heb hem afgelopen vrijdag gekocht en heb nu ong. 14.5 uur, dus ben nog niet super ver. Ik speel solo als Tiefling Druid :Y)


    Caution first, always.

    Het is trouwens wel pijnlijk om weer te moeten gaan werken nu het geen weekend meer is (fish)


    Caution first, always.

    mijn pc kan de game niet aan, dus ik ga denk ik maar een ssd kopen en dan de ps5 versie kopen wanneer bg3 voor console uitkomt...


    because i knew you, i have been changed for good

    Catmint schreef:
    Ik ben bezig aan m'n eerste officiële playthrough van de full game samen met een maat van me! Heb de game in early access gespeeld, dus heb de intro echt tachtig keer gespeeld ofzo (dag 1 dat ik de game had alleen al vier of vijf keer denk ik doordat co-op mode bleef crashen).
    Nu voor een Elf Monk gegaan, en ik was van plan Astarion te romancen, maar toen kwamen we Karlach tegen en OEH spicy, so we going after her now.

    Zeer verstaanbaar, hehe. Karlach is echt een schatje. Ik probeer op dit moment in mijn solo playthrough Astarion, maar in multiplayer of Halsin of mijn guardian :Y)


    Sidera nostra contrahent solem lunamque

    Cid schreef:
    Oehh, ik heb hem afgelopen vrijdag gekocht en heb nu ong. 14.5 uur, dus ben nog niet super ver. Ik speel solo als Tiefling Druid :Y)

    Solo tiefling druid, lesgo!


    Sidera nostra contrahent solem lunamque

    Toreador schreef:
    mijn pc kan de game niet aan, dus ik ga denk ik maar een ssd kopen en dan de ps5 versie kopen wanneer bg3 voor console uitkomt...

    Ik dacht dat de game volgende week op console gingen droppen c:


    Sidera nostra contrahent solem lunamque

    Sanji schreef:
    (...)
    Zeer verstaanbaar, hehe. Karlach is echt een schatje. Ik probeer op dit moment in mijn solo playthrough Astarion, maar in multiplayer of Halsin of mijn guardian :Y)

    Bruh
    ik wil Halsin nu recruiten maar heb echt geen idee hoe ik 2 van die 3 leaders op een slimme manier dood krijg (':


    Caution first, always.

    Cid schreef:
    (...)
    Bruh
    ik wil Halsin nu recruiten maar heb echt geen idee hoe ik 2 van die 3 leaders op een slimme manier dood krijg (':

    Welke twee moet je nog doen? Tbf, Ik heb gewoon de combat gedaan and it worked lolol.


    Sidera nostra contrahent solem lunamque

    Ik maak echt te veel screenshots, maar hier een kleine peak into mijn charas c:
    Mijn drow fighter, Jahl (who is also the one I am currently playing in my d&d campaign, but he looks different in that) en zijn guardian uit mijn multiplayer campaign




    En mijn baby Zarxes, een tiefling druid (circle of the coast) and his respective guardian (I call him the edgelord) :Y) Uit de solo playthrough.


    [ bericht aangepast op 21 aug 2023 - 21:38 ]


    Sidera nostra contrahent solem lunamque

    Sanji schreef:
    (...)
    Zeer verstaanbaar, hehe. Karlach is echt een schatje. Ik probeer op dit moment in mijn solo playthrough Astarion, maar in multiplayer of Halsin of mijn guardian :Y)


    Ja ik ben niet de host in m'n multiplayer game, en m'n maat kwam er dus mee af dat het heeeeel lastig zou worden om Astarion te romancen voor mij dan, en dat ik echt hele evil choices moest maken om hem te pleasen. Nu ga ik sowieso nog een evil playthrough doen met 4 mensen, dus mss dat ik hem dan kan romancen (als ik host), maar anders komt het mss ooit wel eens.

    Voor nu lekker Karlach en volgende run mss Wyll, I liked him when I accidentally flirted with him xD Maar heb nog niet alle romanceable characters ontmoet denk ik, dus mss komen er nog wel bij


    It finally happened - I'm slightly mad! ~ Queen

    Wat is het voor game? :x


    [ heaven knows ]

    Sanji schreef:
    (...)
    Ik dacht dat de game volgende week op console gingen droppen c:
    jaaa! komt als het goed is zes september op console uit, en ik kom precies zes september thuis van vakantie :) maar ik moet nog altijd even uitzoeken hoe ik een ssd kan installeren in mijn playstation zodat ik het geheugen heb ervoor :')


    because i knew you, i have been changed for good

    Venkman schreef:
    Wat is het voor game? :x

    Het is basically d&d in videogamevorm c: Dus soort van roleplay/adventure/strategy game


    Sidera nostra contrahent solem lunamque

    Toreador schreef:
    (...)jaaa! komt als het goed is zes september op console uit, en ik kom precies zes september thuis van vakantie :) maar ik moet nog altijd even uitzoeken hoe ik een ssd kan installeren in mijn playstation zodat ik het geheugen heb ervoor :')

    Oooh, yeah. Kan ik niet mee helpen. Hardstuck PC gamer hier :'D


    Sidera nostra contrahent solem lunamque