• Het is al weer een tijd geleden, dat ik hier op mijn account heb ingelogd. Maar ik heb er een goede reden voor! Eigenlijk een beetje een domme reden. Want ik weet niet hoe ik een nieuwe dag in het het verhaal moet aan duiden. En hoe ik een dag moet laten eindigen. Ik denk er warschijnlijk teveel over na, waardoor ik juist er niet meer uit kom, dus ik hoop dat jullie mij misschien kunnen helpen. (nerd)

    Daar zijn tonnen met mogelijkheden voor. Je kunt een karakter laten praten over wat ze de volgende dag gaan doen en dan de volgende scene zijn ze dat aan 't doen. Het personage kan gaan slapen en vervolgens heb je de volgende scene waarin ze wakker worden of al bezig zijn aan hun volgende dag. Ik doe het nooit bewust eigenlijk.

    [ bericht aangepast op 12 juni 2020 - 23:52 ]


    You were born original, don't die as a copy.

    Je kunt van de ene naar de andere scene gaan, en daarbij aanduiden dat het niet het zelfde moment is.
    Je zou je hoofdstuk simpelweg kunnen starten met ‘de volgende dag/ochtend’, en er zijn ook boeken die als een soort dagboek de datum boven het hoofdstuk zetten.
    Vaak begin je een nieuw hoofdstuk als er echt wat anders is, zoals een nieuwe dag, en dan is het ook wel duidelijk. Dit werkt alleen dan niet als je korte dagen schrijft, dus kijk vooral naar wat in het verhaal past.

    Ik denk dat dit de meest logische manieren zijn, ik hoop dat je er iets aan hebt. Ik heb eigenlijk geen idee hoe ik het zelf doe, ik let er nooit echt op. Het is meer waar het op dat moment op aan komt. Het zal denk ik ook anders zijn per schrijfstijl. Het gaat er vooral om of je zelf denkt dat het duidelijk genoeg is.


    Zoek en je zult vinden. Vindt je het niet, dan is het zoek.