• De stelling van deze week luidt:
    Het openbaar vervoer moet gratis worden voor iedereen

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Dit vind ik een beetje dubbel.

    Aan de ene kant nee want hoe the hell wil je dat gaan bekostigen. Nog meer belasting? Is niet handig

    Aan de andere kant het zou voor veel mensen wel schelen. Ik pak nu toch vaak de auto naar bv concert omdat het makkelijk is en de trein duur is.

    Andere kant zit je er mee het rijdt vaak niet op tijd en de tijden zijn ruk en je komt niet overal ermee. Ik zou best vaker naar een concert willen met OV zodat je met zijn alle bv een drankje kunt doen zonder een bob. Alleen de trein tijden maken dat je 9 van de 10 keer dus eerder moet vertrekken en het dan super mega druk is.

    Dus ik ben op zich wel voor maar dan zou er meer aan moeten veranderen dan alleen gratis.


    Change is for weirdos ~ Niall Horan

    Ja! Of op z'n minst een heel stuk goedkoper!
    Er zijn nu zoveel mensen die een bus- of treinrit niet kunnen betalen en ook geen auto hebben, dus niet vaak wegkunnen..
    Die mensen zullen veel sneller wat kunnen doen als het openbaar vervoer in elk geval mogelijk is voor ze.

    Maar goed, hoe gaat dat dan allemaal bekostigd worden? Want het rijdt allemaal natuurlijk niet op lucht..


    You know, sometimes when you cage the beast, the beast gets angry.

    Het is gratis in Luxemburg, dus blijkbaar is het wel mogelijk. Een heel stuk goedkoper zou hier echter ook wel helpen, een treinrit is echt belachelijk duur, de auto is soms goedkoper, zeker als je een internationale reis maakt.


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.