• Experium



    • • Experium High is een school, afgelegen in de Amerikaanse woestijnen. Het is een school voor jongeren tussen 15 en 25 jaar, met ieder een bijzondere gave. Op deze school kunnen ze lessen volgen om hun gaven te optimaliseren, en vanuit daar een gezamenlijk doel te bereiken:
    • • Het scheppen van de ultieme mens. • •

    Aangezien de school te groot wordt en het aantal experimenten onoverzichtelijk, heeft de school het Zuiveringstoernooi uitgeroepen. De vijf houses gaan tegen elkaar strijden, in een poging hun plek te verdienen aan Experium High. De winnaars krijgen de grote school-trofee. De verliezers worden van school verwijderd, wat dat ook mag betekenen.


    Je personage komt terecht op een vrij normale high school, met uitzondering van het feit dat je dagelijks verschillende onderzoeken moet ondergaan om te zien hoe je je gaves ontwikkelen. Ook zijn er bijzondere vakken voor de verschillende gaves, zoals bijvoorbeeld ......
    Er heerst een competitieve sfeer tussen de leerlingen, want elke leerling weet; mocht je gave niet genoeg ontwikkelen (of zich niet laten zien) dan verdwijn je op mysterieuze wijze.


    Nodige informatie
    * Het is een experimentenschool, je personage ondergaat dus ook allerlei onderzoeken naar de werking van je gave.
    * Een naam moet je verdienen. Een nieuwe leerling komt binnen met alleen zijn experimenten nummer. De naam die je verdient, heeft te maken met de gave die je hebt! Je nummer heeft max. 4 cijfers.
    * Je herinnert je niets meer van voor je 15e. Deze herinneringen zijn met zeer goede zorg gewist. Je kunt dus nog wel talenten hebben van voor die tijd, maar je weet er niets meer van.
    * Je bent als personage geboren met de gave of je hebt als tiener een injectie toegediend gekregen om te zien hoe je erop reageert.
    * Je maakt deel uit van een house, waar in totaal 10 personen in zitten.


    Personages

          • Naam • Leeftijd • Gave • Mentor • User
    • Onyx. • 23 • Muziek en dromen • Maneur • Croweater
    • (studieobject) 8175 (Adam) • 17 • Tijdreizen • Margeaux • Croweater
    • Jester Madcap • 20 • Overtuiging • Cackle • ProngsPotter
    •Merrin• 16 • Gedaanteverwisseling • Moreau •Slughorn
    • Yrla • 19 • Superspeed • Williams • Slughorn

    • Vienna • 20 • Telekinese • Maxwell • Slughorn
    • Fayr Fixfault • 20 • Repareren • Navkar• ProngsPotter
    •Nenya Agami•15 • Helderziend • Mentor? • ProngsPotter
    • Dezi • 20 • Samenvloeien met draak • Naam • Croweater
    •Fersephone • 20 • Slopen • Gates • Slughorn
    Bijpersonages
    • Naam • Gave
    LIONS
    ⚜️
    •Fire • Vuur
    • Fox • In dieren veranderen.
    • Astreal • Astral projection.
    • Tony • Onzichtbaar in het donker.
    • Emil • Dupliceren
    • Onna • Ondoordringbare huid
    •Vera • Vliegen
    •Serena • Stembeheersing
    • Heidi • Groene vingers.
    •8226 • Praten met dieren
    Elephants
    ⚜️
    •Vision • Met zintuigen spelen
    •Dalit • Immuniteit voor gaven
    •[Onbekend] • [Onbekend]
    •[Onbekend] • [Onbekend]
    •[Onbekend] • [Onbekend]
    • Kijo • Veranderen in een Oni.
    • Stella • Licht ombuigen.
    •Vera • Leugendetector.
    • Helene • Genezing.
    •[Onbekend] • [Onbekend]
    Rhino's
    ⚜️
    • Romeo • Emoties manipuleren
    • Damon • Dementor
    • Peter • Spiderman
    • Azrael • Krachten afnemen en aanvullen
    • Darian • Objecten materaliseren
    • Maaya • Hallucinates.
    •Melissa • Fauna manipulatie.
    •Alice • Spiegelloper
    •Medusa • Verstenen onder haar blik
    •Naamloos • Gedachtenlezer.
    Buffalo's
    ⚜️
    •Ednoces • Tijd bevriezen voor 10 sec
    •Nish • Aanwezigheid verbergen
    • Rai •Electriciteit
    •Goliath • Ant-Man
    •Klaus • Necromancer
    •Evelin • Reizen tussen werelden/dimensies
    •8034 • Gevarensonar
    •Nemesis • Vloeistoffen sturen
    •Maevis • [Onbekend]
    •Sarah • [Onbekend]

    • Buiten de school •
    • Nathaniël • Broer van Gabriël (Yrla)
    • Rory • Vriend van Aaron (Adam)

    • Inqurium High •
    •Adrasteia • Vampier - overname gaves door bloed
    • Casey • Mentaal binnendringen


    Rooster

    Directeur Dubois
    Panthers
    Maandag
    * Geschiedenis•Sogat•
    * Muziek /Creatief•Wish•
    * Les rondom je gave•Eigen Mentor•
    * Lunch
    * Wiskunde• Margeaux
    * Engels• Cackle

    Dinsdag
    * Sociale training• Navkar
    * Gymnastiek• Williams
    * Onderzoeken
    * Lunch
    * Aardrijkskunde • Maxwell
    * Natuur/scheikunde • Gates

    Woensdag
    * Engels • Cackle
    * Maatschappijleer • Maneur
    * Gave training •Eigen mentor•
    * Lunch
    Vrije tijd

    Donderdag
    * Biologie (Blokuur) • Moreau
    * Biologie (Blokuur) • Moreau
    * Wiskunde • Margeaux
    * Lunch
    * Muziek/ Creatief •Wish•
    * Geschiedenis •Sogat•

    Vrijdag
    * Aardrijkskunde • Maxwell
    * Natuur/scheikunde • Gates
    * Gave training •Eigen Mentor•
    * Lunch
    * Vrije tijd.


    Eerdere topics
    Speeltopic 1: Klik ^^
    Speeltopic 2: Klik ^^
    Speeltopic 3: Klik ^^
    Speeltopic 4: Klik ^^
    Speeltopic 5: Klik ^^
    Speeltopic 6: Klik ^^
    Speeltopic 7: Klik ^^
    Speeltopic 8: Klik ^^
    Speeltopic 9: Klik ^^
    Speeltopic 10: Klik ^^
    Speeltopic 11:Klik ^^
    Speeltopic 12:Klik ^^
    Speeltopic 13: Klik ^^
    Speeltopic 14: Klik ^^
    Speeltopic 15: Klik ^^
    Speeltopic 16: Klik ^^
    Speeltopic 17: Klik ^^
    Speeltopic 18: Klik ^^
    Speeltopic 19: Klik ^^
    Speeltopic 20: Klik ^^
    Speeltopic 21: Klik ^^
    Speeltopic 22: Klik ^^
    Speeltopic 23: Klik ^^
    Speeltopic 24: Klik ^^
    Speeltopic 25: Klik^^
    Speeltopic 26: Klik^^
    Speeltopic 27: Klik ^^
    Speeltopic 28: Klik ^^
    Speeltopic 29: Klik ^^


    Rules
    * Een reservering blijft 24 uur staan
    * Je bent ten alle tijden welkom, vraag even aan ons op welke hoogte we zijn.
    * Reageer vooral vanuit je eigen personage. Je mag voor een ander reageren als je dit overlegt hebt.
    * Maak niet een te uitgebreide persoonsbeschrijving. Het is leuk als je personage zich ontwikkeld tijdens de RPG.
    * Meedoen? -> Klik voor het rollentopic


    It's never gonna happen, Guys.

    Nemesis


    ‘Hm-hm,’ knikte Nemesis, die nog een beetje afgeleid was door wat er net met de drie jongens was gebeurd. ‘Zo te zien is er in elk geval één Panther die nog wel een maandje voorbereiding kan gebruiken voor hij zijn zwakte onder de knie heeft.’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Jester Madcap



          'Schijn bedriegt,' reageerde Jester gladjes. 'Ik denk dat iedereen hier wel een maand training, of nog veel langer, kan gebruiken.'
          En zij zeker weten ook. Hij mocht dan nog niet weten wat er was gebeurd dat haar zo had doen veranderen, maar als je zo woest op iemand was dat je je voortaan 'Aardsvijand' liet noemen en al jaren op een wraak-plan zat te broeden, dan was dat wel een zere kies. Een paar goed geplaatste rotopmerkingen en de boel stond waarschijnlijk op springen.


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Dezi



    Dezi keek met hernieuwde interesse naar het kleine meisje. Ze had een berekenende blik in haar ogen, verder leek ze helemaal niet zo gevaarlijk. ‘Ben je blij met je gave?’ vroeg ze zich af. Het was handig als je eens lekker high wilde worden, maar verder leek hij er niet veel mee te kunnen.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Nemesis


    Nemesis glimlachte. ‘We zullen zien.’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Voor de aankondiging


    Damon



          'Waarom zou ik er niet blij mee zijn?' vroeg hij terug. Hij vond het wel best om in iemands hoofd rond te kunnen snuffelen en te kunnen bepalen wanneer iemand gelukkig was om je te zien. Hij had zelfs een tijdje lang geprobeerd een Paflov experiment uit te voeren op Kijo, met risico voor eigen leven. Hij had niks kuts gedaan hoor, mocht je dat soms denken. Alleen de goede dingen. Het meisje was tegen hem zelfs nu nog eigenlijk best aardig.


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Dezi



    Dezi wilde zeggen dat het uiteindelijk gewoon was alsof hij goedkoop aan zuivere drugs kon komen, wat zou niet écht een gave was, maar op dat moment stapte er een leraar naar voren die een welkomstwoord deed en afsloot met een summiere beschrijving van de tweede opdracht. Haar mondhoeken krulden omhoog. Dat klonk veelbelovend. Haar afdelingsgenoten hadden geen keuze dan haar bij alles te betrekken, anders leden ze er allemaal onder.
          ‘Dat klinkt als dolle pret,’ zei ze met een donker glimlachje.
          Eens zien of ze erin slaagde om het hele House te ontwrichten.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Casey

    Het was haar gelukt om af en toe wat woorden met Adrasteia te wisselen, maar van een klik was geen sprake. Het meisje hield bewust afstand, wat waarschijnlijk door haar gave kwam. Ze moest toch maar een keer recht op de man afvragen of ze met die Zebediah kon spreken.
          De avond was daardoor ook wat minder spannend dan gedacht. Haar date was saai en het feest voelde als verspilling van haar tijd. Met een drankje trok ze zich terug in een hoek, keerde zich in zichzelf en zocht naar de connectie met Emil.
          Hij was vrolijk. Verliefd zelfs.
          Beelden schoten langs, maar of het herinneringen of verlangens waren was haar nog niet helemaal duidelijk.
          ’Walgelijk ben je, zei ze met de stem van zijn overleden vriendin. Je zo vermaken op een feestje zonder mij. Met een lief grietje die helemaal niet weet wat voor een lafaard je bent. Als ze wist dat je zou wegrennen in plaats van haar te beschermen, zou ze je geen enkele glimlach meer gunnen.
          Ze voelde hem verstijven en glimlachte tevreden. Van deze macht kreeg ze nooit genoeg.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Onyx


    Nish was zo ontzettend lief… De scherpe randjes van de ijspriemen die overal in zijn lichaam leken te zijn gestoken sleten iets, waardoor de pijn minder hevig werd. Onyx drukte zijn lichaam dichter tegen dat van zijn vriend aan. Hun kus werd verhitter, smolt de pijn verder weg, en toen het verlangen van de ander hem omringde, verdampten alle andere gedachten.
          Zijn hand gleed langs Nish hals, verder naar beneden, op zoek naar een weg in zijn kleding.
          ‘Kom mee naar m’n kamer,’ zei Onyx. Zijn stem was hees, de opwinding raasde door zijn lijf. Het was zo anders dan wat hij net voelde, dan het verlangen om niets meer te willen voelen. Nu wilde hij wel voelen – Nish liet hem andere dingen voelen dan Jester, betere dingen. De enige dingen die het andere overstemden.
          Nish’ blik zocht de zijne. ‘En dan?’ vroeg hij zacht.
          Hij las de twijfels in zijn ogen – en meteen kwamen zijn eigen twijfels ook terug. Wilde Nish hem niet? Niet op zo’n manier? Een nacht vol wilde passie, dat was wat hij wilde, waarbij Nish’ aanrakingen al het andere uit zijn hoofd bande.
          ‘Dan doe ik bij je waar ik eergisteren over droomde.’
          Nish glimlachte zwakjes en ging iets rechterop zitten. ‘Ik zou liegen als ik zei dat ik dat niet graag wil.’ Hij gaf een lichte kus op zijn lippen. ‘Maar als we zulke dingen doen, dan wil ik de enige in je gedachten zijn. En in je hart. Dan wil ik dat je dat doet uit liefde voor mij en niet om iets anders te verdringen.’
          Onyx sloeg zijn ogen neer.
          Het was verkeerd dat hij zoiets intiems voorstelde, terwijl Nish net nog had gezegd dat hij wist dat hij constant aan Jester moest denken als de jongen hem aanraakte.
          ‘Sorry,’ mompelde hij. ‘Ik dacht gewoon… dat je zulke dingen misschien wel vaker deed.’
          ‘Nee,’ zei Nish met een scheve grijns. ‘Ik ben weinig meer ervaren dan jij.’ Zijn grijns trok iets weg en hij keek Onyx serieus aan. ‘Je bent in een korte tijd mijn beste vriend geworden, Onyx. Maar ik wil niet dat het net zo wordt als met Kris. Voor mij betekende het meer dan voor hem en als ik ooit weer zoiets doe dan wil ik dat iemand hetzelfde voelt voor mij. Zoenen en knuffelen – dat is oké. Maar meer… niet echt. En ik snap oprecht dat het je beter laat voelen, maar geloof me – zodra het moment voorbij is, voel je je weer net zo leeg als net. Er zijn geen snelle, makkelijke oplossingen voor waar jij mee kampt. Het zal geduld kosten om over Jester heen te komen en hopelijk zullen je gevoelens voor mij gaan groeien.’
          ‘Maar ik voel nu ook wat,’ mompelde hij.
          Nish grinnikte. ‘Ja. Dat noemen ze nou lust.’ Hij gaf hem een knipoog. ‘En natuurlijk voelt dat goed na wat je net voelde – toen je handen nog stuksloeg tegen de muur.’
          Onyx staarde naar beneden. Op sommige plekken glom het bloed nog.
          ‘Maar toegeven aan mijn lust heeft mij uiteindelijk alleen maar pijn gedaan,’ zei Nish zacht. ‘En daar moet ik mezelf tegen beschermen.’
          Onyx slikte moeizaam. Hij voelde zich een egoïstische lul.
          ‘Sorry,’ zei hij opnieuw. ‘Ik –‘
          Hij zuchtte.
          Nish legde een vinger onder zijn kin en hief zijn gezicht omhoog. ‘Het geeft niet. Je bent onwijs emotioneel en je gevoelens vliegen alle kanten op. Maar iemand van ons moet de verstandige zijn toch? Plus… Volgens mij had je nog een inbraak voor mij gepland staan. Dat wordt lastig als ik met jou in bed lig.’
          Maxwell. Merrin.
          Het vinden van die dossiers was honderd keer belangrijker.
          ‘Je hebt gelijk. Dat kunnen jullie beter nu doen, voor er wat tussen komt.’
          Ze stonden op. Direct werd hij zich weer bewust van de ijsscherven in zijn lijf.
          Alsof Nish dat voelde, gleed zijn hand in die van hem en gaf hij hem een kneepje.
          Onyx glimlachte aarzelend. Onwennig was het nog steeds, maar niet vervelend.

    Eenmaal terug in de feestzaal liep Onyx eerst naar de toiletten om het bloed van zijn handen te spoelen – en Nish van zijn gezicht, waar Onyx ook vegen had achtergelaten. Hij onderdrukte een zucht terwijl hij in de spiegel staarde. Zijn gezicht zag bleek en zijn ogen waren nog lichtrood. Gelukkig was Jester straks ruim een uur weg, hopelijk kon hij in die tijd de moed verzamelen om hem weer onder ogen te komen.
          Nog zo’n minuut of tien bleven ze aan de zijkant staan praten, totdat Nish zei dat hij maar eens naar Jester ging.
          ‘Succes,’ zei Onyx. ‘En bedankt dat je dit wil doen.’
          Nish boog zich naar hem toe en gaf hem een kus. ‘Tot zo. En natuurlijk doe ik dit voor je.’ Hij gaf hem een knipoog.
          Onyx’ mondhoeken kropen iets omhoog terwijl hij de jongen nakeek.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Jester Madcap



    Jester knikte en het gesprek viel even stil. Zijn blik viel op Fox even verderop en hij dacht meteen weer aan de waarschuwing van Nenya. Had ze die al gegeven? En maakte dat uit voor het gevaar waar Fox zich in bevond? Hij excuseerde zich bij Nemesis en liep richting het meisje toe. Emil zag hem al aankomen en Jester glimlachte naar ze.
          'Hé,' zei hij opgewekt. 'Mag ik heel even Esmeralda van je stelen?' vroeg hij, met een knipoog naar Nenya. 'Cool kostuum joh!'


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Emil

    Emil knikte, dat ging vast nog door op dat van eerder op de avond. 'Ik ga wel even nieuwe glazen drinken halen.' Hij glimlachte naar Nenya, gaf Jester een knikje en gaf ze toen wat ruimte.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Merrin


    Hij kreeg de kriebels bij het idee dat hij de volgende opdracht moest doen, in teamverband weliswaar, maar er zat ook een individuele opdracht bij. Een opdracht die hem tegenover zijn grootste zwakte zette. Merrin voelde de moed in zijn schoenen zakken. Wat als? Hij had de afgelopen tijden de hele tijd tegen zijn angsten gevochten, wat als hij zijn grootste in die opdracht zou zien? Of was dat niet wat er bedoeld werd met grootste zwakte? "Wat denk je dat ze daarmee bedoelen? Je grootste zwakte?" Merrin merkte dat zijn stem zachtjes piepte en dat hij ergens zijn adem in hield. Hij was hier niet zo gerust op.


    It's never gonna happen, Guys.

    Fersephone


    "Nee, Jester heeft vooral mooie praatjes," zei ze, terwijl ze haar neus optrok. Toch klonk er in haar stem lichte ironie, dat ze het niet lelijk bedoelde. Blijkbaar was de jongen al overtuigend genoeg zonder gave, al was dat waarschijnlijk ook iets dat hij juist daarvoor moest oefenen. Ze grinnikte zachtjes in zichzelf. Dit hele zuiveringsgedoe had hun house veranderd, het zelfs een soort van hechter gemaakt. Zelfs zijzelf was er meer vanuit gaan maken, terwijl als je een jaar geleden tegen haar gezegd had dat ze naar Jester als leider had moeten luisteren, ze waarschijnlijk die persoon vierkant uit had gelachen.

    [ bericht aangepast op 6 nov 2020 - 17:53 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Yrla



    "Nou en? Betekent niet dat we geen lol mogen maken toch?" Hij liet zijn hoofd iets zakken, zodat hij iets dichter met zijn gezicht bij die van Maaya was. "Of durf je soms niet? Bang betrapt te worden? Ik wist niet dat je zo'n heilig boontje was, Maaya." Dat laatste flapte hij eruit en hij had er bijna meteen spijt van dat hij het gezegd had. Hij wist niet zo goed of het wel een goed idee was Maaya uit te dagen.


    It's never gonna happen, Guys.

    Adam
    ———

    ‘Ik weet het niet,’ gaf Adam toe. Fijn klonk het in ieder geval niet. ‘Hoe zouden ze zoiets bepalen? Ze kunnen niet weten waar ieder van ons bang voor is, toch? Misschien nemen ze wel algemene dingen, waar een hoop mensen bang voor zijn. Opdrachten op grote hoogte… of juist… onder de grond.’ Zoals levend begraven worden. Hij slikte dat maar in, zelfs al was dat wel een Experium-achtige manier om iets mentale staat te testen. Hij schudde het naargeestige gevoel van zich af, er was helemaal geen reden om zoiets te denken. ‘Gelukkig hebben we Nenya,’ zei hij met een opbeurende glimlach. ‘Zij kan er vast wel van te voren achter komen, net als bij de vorige opdracht.’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Fire


    ‘Hij moet mij dan maar eens wat van die praatjes leren,’ zei Fire met een scheve glimlach. ‘Ik ben daar niet zo bedreven in.’


    Every villain is a hero in his own mind.