• Experium



    • • Experium High is een school, afgelegen in de Amerikaanse woestijnen. Het is een school voor jongeren tussen 15 en 25 jaar, met ieder een bijzondere gave. Op deze school kunnen ze lessen volgen om hun gaven te optimaliseren, en vanuit daar een gezamenlijk doel te bereiken:
    • • Het scheppen van de ultieme mens. • •

    Aangezien de school te groot wordt en het aantal experimenten onoverzichtelijk, heeft de school het Zuiveringstoernooi uitgeroepen. De vijf houses gaan tegen elkaar strijden, in een poging hun plek te verdienen aan Experium High. De winnaars krijgen de grote school-trofee. De verliezers worden van school verwijderd, wat dat ook mag betekenen.


    Je personage komt terecht op een vrij normale high school, met uitzondering van het feit dat je dagelijks verschillende onderzoeken moet ondergaan om te zien hoe je je gaves ontwikkelen. Ook zijn er bijzondere vakken voor de verschillende gaves, zoals bijvoorbeeld ......
    Er heerst een competitieve sfeer tussen de leerlingen, want elke leerling weet; mocht je gave niet genoeg ontwikkelen (of zich niet laten zien) dan verdwijn je op mysterieuze wijze.


    Nodige informatie
    * Het is een experimentenschool, je personage ondergaat dus ook allerlei onderzoeken naar de werking van je gave.
    * Een naam moet je verdienen. Een nieuwe leerling komt binnen met alleen zijn experimenten nummer. De naam die je verdient, heeft te maken met de gave die je hebt! Je nummer heeft max. 4 cijfers.
    * Je herinnert je niets meer van voor je 15e. Deze herinneringen zijn met zeer goede zorg gewist. Je kunt dus nog wel talenten hebben van voor die tijd, maar je weet er niets meer van.
    * Je bent als personage geboren met de gave of je hebt als tiener een injectie toegediend gekregen om te zien hoe je erop reageert.
    * Je maakt deel uit van een house, waar in totaal 10 personen in zitten.


    Personages

          • Naam • Leeftijd • Gave • Mentor • User
    • Onyx. • 23 • Muziek en dromen • Maneur • Croweater
    • (studieobject) 8175 (Adam) • 17 • Tijdreizen • Margeaux • Croweater
    • Jester Madcap • 20 • Overtuiging • Cackle • ProngsPotter
    •Merrin• 16 • Gedaanteverwisseling • Moreau •Slughorn
    • Yrla • 19 • Superspeed • Williams • Slughorn

    • Vienna • 20 • Telekinese • Maxwell • Slughorn
    • Fayr Fixfault • 20 • Repareren • Navkar• ProngsPotter
    •Nenya Agami•15 • Helderziend • Mentor? • ProngsPotter
    • Dezi • 20 • Samenvloeien met draak • Naam • Croweater
    •Fersephone • 20 • Slopen • Gates • Slughorn
    Bijpersonages
    • Naam • Gave
    LIONS
    ⚜️
    •Fire • Vuur
    • Fox • In dieren veranderen.
    • Astreal • Astral projection.
    • Tony • Onzichtbaar in het donker.
    • Emil • Dupliceren
    • Onna • Ondoordringbare huid
    •Vera • Vliegen
    •Serena • Stembeheersing
    • Heidi • Groene vingers.
    •8226 • Praten met dieren
    Elephants
    ⚜️
    •Vision • Met zintuigen spelen
    •Dalit • Immuniteit voor gaven
    •[Onbekend] • [Onbekend]
    •[Onbekend] • [Onbekend]
    •[Onbekend] • [Onbekend]
    • Kijo • Veranderen in een Oni.
    • Stella • Licht ombuigen.
    •Vera • Leugendetector.
    • Helene • Genezing.
    •[Onbekend] • [Onbekend]
    Rhino's
    ⚜️
    • Romeo • Emoties manipuleren
    • Damon • Dementor
    • Peter • Spiderman
    • Azrael • Krachten afnemen en aanvullen
    • Darian • Objecten materaliseren
    • Maaya • Hallucinates.
    •Melissa • Fauna manipulatie.
    •Alice • Spiegelloper
    •Medusa • Verstenen onder haar blik
    •Naamloos • Gedachtenlezer.
    Buffalo's
    ⚜️
    •Ednoces • Tijd bevriezen voor 10 sec
    •Nish • Aanwezigheid verbergen
    • Rai •Electriciteit
    •Goliath • Ant-Man
    •Klaus • Necromancer
    •Evelin • Reizen tussen werelden/dimensies
    •8034 • Gevarensonar
    •Nemesis • Vloeistoffen sturen
    •Maevis • [Onbekend]
    •Sarah • [Onbekend]

    • Buiten de school •
    • Nathaniël • Broer van Gabriël (Yrla)
    • Rory • Vriend van Aaron (Adam)

    • Inqurium High •
    •Adrasteia • Vampier - overname gaves door bloed
    • Casey • Mentaal binnendringen


    Rooster

    Directeur Dubois
    Panthers
    Maandag
    * Geschiedenis•Sogat•
    * Muziek /Creatief•Wish•
    * Les rondom je gave•Eigen Mentor•
    * Lunch
    * Wiskunde• Margeaux
    * Engels• Cackle

    Dinsdag
    * Sociale training• Navkar
    * Gymnastiek• Williams
    * Onderzoeken
    * Lunch
    * Aardrijkskunde • Maxwell
    * Natuur/scheikunde • Gates

    Woensdag
    * Engels • Cackle
    * Maatschappijleer • Maneur
    * Gave training •Eigen mentor•
    * Lunch
    Vrije tijd

    Donderdag
    * Biologie (Blokuur) • Moreau
    * Biologie (Blokuur) • Moreau
    * Wiskunde • Margeaux
    * Lunch
    * Muziek/ Creatief •Wish•
    * Geschiedenis •Sogat•

    Vrijdag
    * Aardrijkskunde • Maxwell
    * Natuur/scheikunde • Gates
    * Gave training •Eigen Mentor•
    * Lunch
    * Vrije tijd.


    Eerdere topics
    Speeltopic 1: Klik ^^
    Speeltopic 2: Klik ^^
    Speeltopic 3: Klik ^^
    Speeltopic 4: Klik ^^
    Speeltopic 5: Klik ^^
    Speeltopic 6: Klik ^^
    Speeltopic 7: Klik ^^
    Speeltopic 8: Klik ^^
    Speeltopic 9: Klik ^^
    Speeltopic 10: Klik ^^
    Speeltopic 11:Klik ^^
    Speeltopic 12:Klik ^^
    Speeltopic 13: Klik ^^
    Speeltopic 14: Klik ^^
    Speeltopic 15: Klik ^^
    Speeltopic 16: Klik ^^
    Speeltopic 17: Klik ^^
    Speeltopic 18: Klik ^^
    Speeltopic 19: Klik ^^
    Speeltopic 20: Klik ^^
    Speeltopic 21: Klik ^^
    Speeltopic 22: Klik ^^
    Speeltopic 23: Klik ^^
    Speeltopic 24: Klik ^^
    Speeltopic 25: Klik^^
    Speeltopic 26: Klik^^
    Speeltopic 27: Klik ^^
    Speeltopic 28: Klik ^^
    Speeltopic 29: Klik ^^


    Rules
    * Een reservering blijft 24 uur staan
    * Je bent ten alle tijden welkom, vraag even aan ons op welke hoogte we zijn.
    * Reageer vooral vanuit je eigen personage. Je mag voor een ander reageren als je dit overlegt hebt.
    * Maak niet een te uitgebreide persoonsbeschrijving. Het is leuk als je personage zich ontwikkeld tijdens de RPG.
    * Meedoen? -> Klik voor het rollentopic


    It's never gonna happen, Guys.

    Fox


    Kris leefde nog. Hij leefde echt nog.
          Fox voelde zijn ogen vollopen met tranen. Hij durfde haar nauwelijks te geloven, maar hij wist dat ze niet tegen hem zou liegen. Kris was echt nog, ergens. Hij was niet dood. Wat ze verder zei kwam niet eens meer binnen, de tranen rolden in een rap tempo over zijn wangen. Na al die jaren zonder hem was het alsof er opeens een donkergrijs wolkendek openbrak en er weer zonnestralen te zien waren.
          ‘Dank je,’ fluisterde hij door zijn snikken heen en hij begroef haar in een stevige knuffel. ‘Ergens… ergens geloofde ik toch dat hij dood was.’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Nenya Agami



          Een beetje hulpeloos sloeg ze ook maar haar armen om hem heen en wreef even zachtjes over zijn rug. Dat deden mensen toch, als er iemand zo reageerde? Nenya wist het niet zo goed, maar toen Fox haar weer losliet pakte ze toch nog even zijn arm vast, voor hij in de zevende hemel weg zou lopen en blind precíes in het gevaar trappen waar ze hem voor wilde behoeden. 'Maar Fox, je moet nog even heel goed luisteren. Hoor je me?' vroeg ze dwingend en ietsje dapperder dan ze zich voelde.


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Fox


    ‘Hmm?’ Fox keek haar aan. Door zijn vreugdetranen kon hij zien dat ze bezorgd was. Wat had ze nog meer ontdekt? Dat Kris hem allang vergeten was, dat hij al met iemand anders was?’ Hij knikte braaf en wachtte gespannen af.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Fire


    ‘Daar moet ik doorgaans wel iets meer voor gedronken hebben,’ grinnikte hij.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Nenya Agami



          'Er is nog iets. Niet Kris, maar over jou. Ehm- dit is niet echt een visioen, maar meer een gevoel dat ik kreeg.' Nenya beet even op haar lip. Dat was niet waar. Het was geen gevoel, ze wist dit omdat Nish het haar had verteld, niet om een andere reden. 'Je bent in gevaar, Fox. Ik weet niet waarom, hoe of wanneer, maar wel dat het belangrijk was dat je het antwoord zou weten op je vraag. En ik- ik hoop dat ik goed gekozen heb. Doe voorzichtig.'

    [ bericht aangepast op 6 nov 2020 - 21:09 ]


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Fox


    ‘Ik ben in gevaar?’ vroeg Fox verward. ‘Omdat ik nu weet dat hij nog leeft ben ik in gevaar?’
          Was Experium dat gevaar? Misschien was het wel een geheim dat Kris nog leefde. Wat als ze de afgelopen jaren de hele tijd experimenten hadden gedaan op hem? Of als hij ontsnapt was? Of was het algemener – behalve Zebediah leefde Kris ook nog. Betekende dat dat alle verwijderde leerlingen nog leefden en wilde het bestuur niet dat ze dat wisten? Verwijderden ze hem ook van school als ze erachter kwamen? Maar misschien was dat juist iets goeds, misschien was dat wel de enige manier om te weten te komen waar Kris was!
          ‘Het maakt me niet uit hoeveel gevaar ik loop. Als ik hem maar terug vindt.’
          Dat was alles wat er nu nog toe deed. En of dat hier was of buiten Experium – dat maakte hem niet uit.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Fersephone


    "Dat kunnen we regelen," zei ze grijnzend. Ze vroeg aan degene achter de bar voor haarzelf om een rosé-bier en vroeg aan Fire wat hij wilde hebben. Toen ze met elkaar proostten, keek ze lichtelijk moeilijk. "Ik zal je wel even waarschuwen, ik na teveel drankjes is vaak niet zo'n goede combinatie." Ze voelde een blos op haar wangen ontstaan dat ze dat toe gaf. Maar dronken dacht ze nooit zoveel na over haar gave. En losbandig omgaan met haar gave was vragen om problemen.


    It's never gonna happen, Guys.

    Nish


    Nish liep naar Jester toe, die toevallig even met niemand in gesprek was, en leunde met een onderarm op zijn schouder. ‘Zeg ik begreep dat we vanavond partners in crime zijn? Zullen we de big heist nu maar uitvoeren, voordat iemand iets te loslippig wordt?’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Nenya Agami



          'Misschien juist nu je weet dat hij leeft, misschien als je het niet geweten had. Dat- dat kon ik niet voorzien.' Er zonk iets zwaars in haar maag toen ze hem dat laatste hoorde zeggen en ze schudde al haar hoofd voordat ze het zelf merkte. 'Doe voorzichtig,' vertelde ze hem nog eens. 'Doe geen- geen gekke dingen nu ineens, oké? Ik ga proberen of ik meer kan zien, maar ik heb tijd nodig.'


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Maaya



    Maaya trok een pruillipje. ‘Niet zo sikkeneurig doen, dat is meer mijn ding.’
          Ze wist niet of het door de jurk kwam of niet want normaal zou ze zoiets nooit doen, maar ze legde een hand tegen zijn borst en streek met haar vingers langs de vreemde kraag. Ze keek hem diep in zijn ogen.
          ‘Maar het leek me toch best grappig om onze vriend te laten geloven dat we elkaar iets te aardig vinden.’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Fox


    ‘Oké, ik zal braaf zijn,’ antwoordde hij met een flauwe grijns, ‘en me nog niet meteen van school laten sturen totdat jij weet of dat me wat oplevert.’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Jester Madcap



    Hij probeerde niet te staren naar het tweetal, maar dat lukte waarschijnlijk niet helemaal.
          'Wat?' mompelde hij afwezig, terwijl hij Fox' gezicht scherp in de gaten hield. De intense opluchting was zelfs vanaf hier nog te voelen en hij vroeg zich af wat Nenya precies gezegd had en of dat überhaupt wel uitmaakte. Fox was tot heel ver gegaan om ervoor te zorgen dat hij hem niet kwijt zou raken, en Jester wist dat hij niet eens in de búúrt kwam van Kris. Goden, hij hoopte maar dat ze dit 'gevaar' goed hadden opgevangen. Dat Fox straks niet in negenenveertig sloten tegelijk zou lopen in een poging hem terug te vinden.


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Fire


    'Hetzelfde geldt voor mij, ze maken dan meestal misbruik van me. Maar jou vertrouw ik wel.' Hij schonk haar een glimlach waardoor haar ogen even oplichtten en voelde een warm gevoel in zich opbruisen.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Nenya Agami



    Nenya knikte opgelucht en deed een stapje achteruit. 'Ja, dat lijkt me wel zo handig,' zei ze en wist zelfs voorzichtig zijn grijns over te nemen. 'Misschien moet je er met Jester over praten ofzo-' die wist het al, '-of Fire. Misschien dat die ook nog kunnen helpen.' Ze keek hem nog een keer peilend aan. 'Dat was het, denk ik.'
          Hemeltje, ze voelde zich doodop.


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Nish


    Nish volgde Jesters blik en zag Fox bij Nenya staan. De tranen liepen over zijn wangen, maar zijn glimlach was nog nooit zo breed geweest. In elk geval de afgelopen jaren niet. Het schuldgevoel worstelde zich weer een weg naar boven en brandde hevig in zijn borst. Zo veel opluchting en blijdschap ging hand in hand met zo veel pijn… Hij haalde even diep adem en knipperde zijn eigen tranen weg.
          ‘Ik begreep van Onyx dat je me nodig had vanavond,’ zei hij. Zijn stem trilde licht en hij probeerde zich vlug weer te vermannen.


    Every villain is a hero in his own mind.