• Experium



    • • Experium High is een school, afgelegen in de Amerikaanse woestijnen. Het is een school voor jongeren tussen 15 en 25 jaar, met ieder een bijzondere gave. Op deze school kunnen ze lessen volgen om hun gaven te optimaliseren, en vanuit daar een gezamenlijk doel te bereiken:
    • • Het scheppen van de ultieme mens. • •

    Aangezien de school te groot wordt en het aantal experimenten onoverzichtelijk, heeft de school het Zuiveringstoernooi uitgeroepen. De vijf houses gaan tegen elkaar strijden, in een poging hun plek te verdienen aan Experium High. De winnaars krijgen de grote school-trofee. De verliezers worden van school verwijderd, wat dat ook mag betekenen.


    Je personage komt terecht op een vrij normale high school, met uitzondering van het feit dat je dagelijks verschillende onderzoeken moet ondergaan om te zien hoe je je gaves ontwikkelen. Ook zijn er bijzondere vakken voor de verschillende gaves, zoals bijvoorbeeld ......
    Er heerst een competitieve sfeer tussen de leerlingen, want elke leerling weet; mocht je gave niet genoeg ontwikkelen (of zich niet laten zien) dan verdwijn je op mysterieuze wijze.


    Nodige informatie
    * Het is een experimentenschool, je personage ondergaat dus ook allerlei onderzoeken naar de werking van je gave.
    * Een naam moet je verdienen. Een nieuwe leerling komt binnen met alleen zijn experimenten nummer. De naam die je verdient, heeft te maken met de gave die je hebt! Je nummer heeft max. 4 cijfers.
    * Je herinnert je niets meer van voor je 15e. Deze herinneringen zijn met zeer goede zorg gewist. Je kunt dus nog wel talenten hebben van voor die tijd, maar je weet er niets meer van.
    * Je bent als personage geboren met de gave of je hebt als tiener een injectie toegediend gekregen om te zien hoe je erop reageert.
    * Je maakt deel uit van een house, waar in totaal 10 personen in zitten.


    Personages

          • Naam • Leeftijd • Gave • Mentor • User
    • Onyx. • 23 • Muziek en dromen • Maneur • Croweater
    • (studieobject) 8175 (Adam) • 17 • Tijdreizen • Margeaux • Croweater
    • Jester Madcap • 20 • Overtuiging • Cackle • ProngsPotter
    •Merrin• 16 • Gedaanteverwisseling • Moreau •Slughorn
    • Yrla • 19 • Superspeed • Williams • Slughorn

    • Vienna • 20 • Telekinese • Maxwell • Slughorn
    • Fayr Fixfault • 20 • Repareren • Navkar• ProngsPotter
    •Nenya Agami•15 • Helderziend • Mentor? • ProngsPotter
    • Dezi • 20 • Samenvloeien met draak • Naam • Croweater
    •Fersephone • 20 • Slopen • Gates • Slughorn
    Bijpersonages
    • Naam • Gave
    LIONS
    ⚜️
    •Fire • Vuur
    • Fox • In dieren veranderen.
    • Astreal • Astral projection.
    • Tony • Onzichtbaar in het donker.
    • Emil • Dupliceren
    • Onna • Ondoordringbare huid
    •Vera • Vliegen
    •Serena • Stembeheersing
    • Heidi • Groene vingers.
    •8226 • Praten met dieren
    Elephants
    ⚜️
    •Vision • Met zintuigen spelen
    •Dalit • Immuniteit voor gaven
    •[Onbekend] • [Onbekend]
    •[Onbekend] • [Onbekend]
    •[Onbekend] • [Onbekend]
    • Kijo • Veranderen in een Oni.
    • Stella • Licht ombuigen.
    •Vera • Leugendetector.
    • Helene • Genezing.
    •[Onbekend] • [Onbekend]
    Rhino's
    ⚜️
    • Romeo • Emoties manipuleren
    • Damon • Dementor
    • Peter • Spiderman
    • Azrael • Krachten afnemen en aanvullen
    • Darian • Objecten materaliseren
    • Maaya • Hallucinates.
    •Melissa • Fauna manipulatie.
    •Alice • Spiegelloper
    •Medusa • Verstenen onder haar blik
    •Naamloos • Gedachtenlezer.
    Buffalo's
    ⚜️
    •Ednoces • Tijd bevriezen voor 10 sec
    •Nish • Aanwezigheid verbergen
    • Rai •Electriciteit
    •Goliath • Ant-Man
    •Klaus • Necromancer
    •Evelin • Reizen tussen werelden/dimensies
    •8034 • Gevarensonar
    •Nemesis • Vloeistoffen sturen
    •Maevis • [Onbekend]
    •Sarah • [Onbekend]

    • Buiten de school •
    • Nathaniël • Broer van Gabriël (Yrla)
    • Rory • Vriend van Aaron (Adam)

    • Inqurium High •
    •Adrasteia • Vampier - overname gaves door bloed
    • Casey • Mentaal binnendringen


    Rooster

    Directeur Dubois
    Panthers
    Maandag
    * Geschiedenis•Sogat•
    * Muziek /Creatief•Wish•
    * Les rondom je gave•Eigen Mentor•
    * Lunch
    * Wiskunde• Margeaux
    * Engels• Cackle

    Dinsdag
    * Sociale training• Navkar
    * Gymnastiek• Williams
    * Onderzoeken
    * Lunch
    * Aardrijkskunde • Maxwell
    * Natuur/scheikunde • Gates

    Woensdag
    * Engels • Cackle
    * Maatschappijleer • Maneur
    * Gave training •Eigen mentor•
    * Lunch
    Vrije tijd

    Donderdag
    * Biologie (Blokuur) • Moreau
    * Biologie (Blokuur) • Moreau
    * Wiskunde • Margeaux
    * Lunch
    * Muziek/ Creatief •Wish•
    * Geschiedenis •Sogat•

    Vrijdag
    * Aardrijkskunde • Maxwell
    * Natuur/scheikunde • Gates
    * Gave training •Eigen Mentor•
    * Lunch
    * Vrije tijd.


    Eerdere topics
    Speeltopic 1: Klik ^^
    Speeltopic 2: Klik ^^
    Speeltopic 3: Klik ^^
    Speeltopic 4: Klik ^^
    Speeltopic 5: Klik ^^
    Speeltopic 6: Klik ^^
    Speeltopic 7: Klik ^^
    Speeltopic 8: Klik ^^
    Speeltopic 9: Klik ^^
    Speeltopic 10: Klik ^^
    Speeltopic 11:Klik ^^
    Speeltopic 12:Klik ^^
    Speeltopic 13: Klik ^^
    Speeltopic 14: Klik ^^
    Speeltopic 15: Klik ^^
    Speeltopic 16: Klik ^^
    Speeltopic 17: Klik ^^
    Speeltopic 18: Klik ^^
    Speeltopic 19: Klik ^^
    Speeltopic 20: Klik ^^
    Speeltopic 21: Klik ^^
    Speeltopic 22: Klik ^^
    Speeltopic 23: Klik ^^
    Speeltopic 24: Klik ^^
    Speeltopic 25: Klik^^
    Speeltopic 26: Klik^^
    Speeltopic 27: Klik ^^
    Speeltopic 28: Klik ^^
    Speeltopic 29: Klik ^^


    Rules
    * Een reservering blijft 24 uur staan
    * Je bent ten alle tijden welkom, vraag even aan ons op welke hoogte we zijn.
    * Reageer vooral vanuit je eigen personage. Je mag voor een ander reageren als je dit overlegt hebt.
    * Maak niet een te uitgebreide persoonsbeschrijving. Het is leuk als je personage zich ontwikkeld tijdens de RPG.
    * Meedoen? -> Klik voor het rollentopic


    It's never gonna happen, Guys.

    Yrla



    Hij kreeg de kriebels van zijn hakken, langs de achterkant van zijn benen, recht omhoog langs zijn ruggengraat tot aan de kruin op zijn hoofd. En wonderbaarlijk deed hij een stap achteruit en duwde Maaya zachtjes van hem af. Alleen het idee al bezorgde hem de kriebels. En hoewel hij Jester met alle liefde dwars wilde zitten en om een of andere reden hem toch een soort van wilde kwetsen, zoals Jester hem toch gekwetst had, was dit het allemaal niet waard. Onyx en Vienna schoten door zijn hoofd heen en zelfs Fersephone zou hem verachten als hij dit door zou zetten.
          "Leuk geprobeerd, Maaya. Maar ik haal meer problemen op mijn hals als ik daar akkoord mee zou gaan dan de woede van Jester." Hij was haar even zat, dit ging hem op het moment even te ver. En waarom, wist hij niet zo goed. "Ik ga even luchtje scheppen, peuk doen," zei hij als excuus.


    It's never gonna happen, Guys.

    Jester Madcap



    Hij zag Fox knikken en luisteren naar wat Nenya nog meer zei, en durfde toen zijn blik wel af te wenden naar Nish.
          Vanavond.
          Zij samen.
          De dossiers!
          'Reken maar,' knikte Jester, die de neiging probeerde te onderdrukken achterom te kijken om te zien of Maxwell ergens stond te gluren. 'Voor het geval je nog geen doodswens had, hé, welkom bij de club.' Hij grijnsde. 'Heb alleen nog wel een reden nodig waarom ik Nemesis een uur aan haar lot overlaat, want ik leef graag langer dan alleen nog maar vandaag.' Hij keek langs Nish schouder om te zien of Onyx er ook was, maar de jongen was alleen. 'Alles goed met Onyx?'

    [ bericht aangepast op 6 nov 2020 - 21:42 ]


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Fox


    ‘Ja, dat ga ik zeker doen,’ knikte hij en hij lachte. ‘Ik weet niet hoe ik je moet bedanken, Nenya. Ik sta voor altijd bij je in het krijt.’
          Hij keek de zaal rond tot hij Jester had gevonden. Die wilde hij het eerst vertellen. Hij huppel-rende naar hem toe en wierp zichzelf om hem heen.
          ‘Nenya heeft gezien dat hij nog leeft.’
          Zodra hij het uitsprak, brak zijn stem weer en gaf hij zijn vriend een dikke knuffel voor hij weer ietsje terug stapte. Lachend veegde hij de nieuwe tranen weg. Daarna viel zijn oog op Nish, die blijkbaar naast Jester had gestaan.
          Zelfs voor het eerst sinds jaren gaf hij hem een knuffel. ‘Zonder jou was ik nooit op het idee gekomen om het te vragen. Dank je wel. Hij leeft nog, Nish.’ Hij keek de jongen vol blijdschap aan. Als iemand wist hoe hij zich voelde, was hij het wel. ‘Kris leeft echt nog.’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Maaya



    Maaya sloeg haar ogen neer en was verbaasd over haar eigen teleurstelling. Misschien omdat ze het één keer had willen proberen. Met iemand flirten. Gewoon, als een normaal meisje. Maar ze joeg hem al bij de eerste poging weg.
          Ze gaf alleen een knikje en draaide zich toen weer naar de bar toe, terwijl ze peinzend in haar glas staarde.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Nish


    Nish voelde zich afgrijselijk toen de jongen hem knuffelde en bedankte, zonder dat hij wist dat Nish de reden was dat hij zijn vriend in de eerste plaats was kwijtgeraakt. Hij kon de schijn niet meer aan, duwde Fox van zich af en beende naar buiten toe terwijl de tranen in zijn ogen brandden. Daar haalde hij een paar keer diep adem.
          Kalm aan. Je bent dingen aan het goedmaken, langzaam maar zeker.
          Langzaam maar zeker. Yeah right.
          Zebediah was hier ergens in de zaal en hij kon niet wachten om Fox terug in zijn bed te manipuleren. Dit was slechts een strohalm waar Fox zich aan kon vasthouden, maar zijn huidige enthousiasme over Kris zou Zebediah alleen maar meer ontstemmen. Misschien had hij alles alleen maar erger gemaakt.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Yrla



    Maaya haar reactie was mild, misschien zelfs beetje teleurgesteld. Of misschien verzon hij dat gewoon. Hij had vrijwel nooit een meisje zo direct afgekapt. Hij schudde echter zijn hoofd. Het was Maaya waar het hierom ging, die ging de rest van de avond hem vast weer gruwelijk belachelijk maken. Zonder verder gedag te zeggen, Maaya deed het ook niet echt, liep hij de zaal uit en ging net buiten om de hoek staan en stak een peuk in zijn mond. Dat zou hopelijk in ieder geval menig ander van zijn lippen houden, want om een of andere reden was dat vanavond juist het laatste waar hij aan wilde denken.
          Hij had net zijn eerste peuk op toen hij Nish naar buiten zag stromen. Voor een moment grijnsde hij, hij moest weten of Nish onder de douche had gestaan. "Nish!" begroette hij hem misschien wel iets te vrolijk. Echter toen hij de blik op het gezicht van de jongen zag, toen hij zich omdraaide op zijn stem, verdween de grijns van zijn gezicht. "Alles oké?" vroeg hij aarzelend.


    It's never gonna happen, Guys.

    Fersephone


    Die opmerking liet haar van binnen helemaal opwarmen. En ze zou hem serieus nemen, zodat hij ook kon zien dat hij haar kon vertrouwen. "Weet je het zeker? Straks laat ik je dronken de limbo dansen of zoiets," zei ze plagend. Ze stootte hem even kort aan met haar elleboog.

    [ bericht aangepast op 6 nov 2020 - 22:22 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Nish


    Yrla. Net waar hij op zat te wachten.
          Nou ja, het was beter dan Onyx.
          Nish wist niet zo goed hoe hij moest reageren. Als hij zei dat het prima ging, geloofde niemand dat.
          ‘Jawel,’ zei hij uiteindelijk. ‘Maar als je nog een peuk over hebt, knap ik daar wel van op.’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Vienna



    Ze werd lichtelijk nerveus. De tijd van het feest begon langzaam te tikken en Darian had dan wel gezegd dat hij inderdaad later zou zijn, maar dat later kon nu elke minuut zijn. Ze betrapte zichzelf erop dat ze hem dolgraag wilde zien en dat terwijl ze met Fayr eigenlijk een meidenavond had afgesproken. "Wat denk je dat ze bedoelen, onze zwaktes?" Het gesprek van Maxwell dreunde nog steeds door in haar hoofd. Ze hoopte maar niet dat de school bepaalde wat je zwaktes waren, want ze wist al meteen eentje die Maxwell eruit zou kiezen. En ze wilde dat absoluut niet demonstreren voor de gehele school, maar vooral niet voor haar eigen house.
          Misschien was het gewoon een hoogte overwinnen. Dat kon ze wel. Ze zou doodsbang zijn, maar dat kon ze wel.


    It's never gonna happen, Guys.

    Fire


    'Zolang je maar meedoet,' zei hij lachend. 'Maar wel pas na twaalf uur, dan werken mijn elfengenen pas.'


    Every villain is a hero in his own mind.

    Yrla



    Dat was een leugen, maar hij kon het wel begrijpen. Ze hadden jarenlang niet met elkaar gesproken en het was net weer een beetje goed tussen hen, geen tijd voor zware gesprekken. Yrla dook uit zijn zak het pakje peuken op en hield het voor aan Nish. Met dat hij er zelf ook een uit plukte en in het doosje keek, zakte zijn maag naar zijn schoenen. De aansteker zat erin, dezelfde die hij jaren geleden voor het eerst van Nish had gekregen en die hij keer op keer weer vulde als het nodig was. Waarom hij het ding zo bijzonder lang bewaard had, wist hij niet zo goed.
          Maar hij hoopte dat Nish het gewoon niet zou herkennen. Hij zou absoluut geen uitleg ervoor hebben....


    It's never gonna happen, Guys.

    Onyx


    Onyx zag dat Maaya in haar eentje aan de bar zat. Ze had een jurk aan, zag hij tot zijn verbazing. Omdat ze net zo goed samen alleen aan de bar konden gaan zitten, liet hij zich van zijn barkruk afglijden en hees zich op die naast die van haar.
          ‘Heeft je date je nu al in de steek gelaten?’
          Ze had een harde trek om haar mond. Toch zag hij de scheurtjes in de muren om haar heen. Scheurtjes die zich al waren gaan vertonen toen ze samen in het café hadden gezeten en ze om zijn hulp vroeg.
          ‘Het verbaast me niet.’
          ‘Mij ook niet.’
          Hij trok toch een mondhoek op, hij bedoelde het meer als een grapje. Al was het natuurlijk hartstikke waar.
          ‘Jouw date heeft je ook laten zitten?’
          ‘Die komt zo wel terug.’
          ‘Ik zag dat hij je een kus gaf. Is hij je vriend?’
          ‘Ja. Sinds vandaag.’ Het voelde onwennig om uit te spreken.
          ‘Hij is best een lul.’
          Onyx grijnsde. ‘Daarom matcht het deze keer ook beter.’
          Een zwakke glimlach krulde om haar lippen. ‘Fijn voor je.’
          Hij keek in haar ogen en zag dat ze het niet meende. Zijn schouders verstarden. ‘Het boeit me niet of je blij voor me bent of niet. Als je me weer loopt te naaien, prop ik je in mijn vloerkluis en laat ik je daar slapen totdat onze tijd hier voorbij is.’
          ‘Ik meen wat ik zei. Dat ik spijt heb van alles.’
          Onyx snoof.
          In stilte dronken ze hun glas leeg. Vanuit haar ooghoeken keek hij opzij. Ze leek in zichzelf gekeerd, alsof ze worstelde met dingen die hij niet zag. Of het echt was, wist hij niet. Dat wist hij nooit.
          Zou zij zich ook weleens voelen zoals hij? Waardeloos, ervan overtuigd dat er niemand van haar hield?
          Hij zou ook niemand kunnen bedenken die wél van haar hield.
          Hij mocht daar soms dan wel aan twijfelen, maar diep vanbinnen wist hij dat Jester en Nish veel van hem hielden – en dat zijn andere klasgenoten ook om hem gaven. Maar was er iemand die om Maaya gaf? Niemand zocht actief naar Romeo. Het kon niemand wat schelen dat hij in een bunker wegrotte en dat moest Maaya ook aanvoelen.
          Ondanks dat hij zijn gevoelens een uur geleden spuugzat was geweest, was hij nu toch opgelucht dat hij niet meer was zoals vroeger. Niet meer zoals haar.

    [ bericht aangepast op 6 nov 2020 - 22:53 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    Nish


    Nish pakte de peuk van Yrla aan en was verbaasd toen hij er ook een welbekende aansteker in zag zitten. Hij staarde er even verbijsterd naar. Het was best een fancy ding, van chroom en met een schoppen aas op de voorkant. Op het moment kon hij dat niet zien, maar hij wist zeker dat het dezelfde was. Hij pakte zijn eigen aansteker en stak zijn sigaret aan. Niet te geloven dat Yrla die aansteker nog steeds had. Hij had verwacht dat hij dat ding wel ver weg gesmeten zou hebben. De reden dat hij het de jongen gegeven had wist hij niet meer, waarschijnlijk gewoon omdat hij hem wilde verrassen. Niet iets wat hij vaak deed en het bewees wel dat de band met Yrla toch dieper was geweest dan hij zich de afgelopen jaren had voorgehouden. Even twijfelde hij of hij er een opmerking over moest maken, uiteindelijk deed hij het maar niet. Misschien was Yrla wel vergeten dat hij het van hem gekregen had.
          ‘Vlucht je nu al weg van Maaya?’ vroeg hij met een klein grijnsje.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Yrla



    Hij was opgelucht dat Nish er geen opmerking over maakte, waarschijnlijk had de jongen het gewoon niet gezien. "Het werd me iets te heet onder mijn voeten," zei hij met een schamper lachje, terwijl hij voor zichzelf een tweede peuk opstak. Goed excuus om nog even langer bij Maaya weg te blijven. Hij had nooit verwacht dat dit echt een leuke avond zou worden, maar dit had hij allemaal niet aan zien komen en hij was weer op het punt dat hij geen idee had wat hij moest doen. En dat frustreerde hem.


    It's never gonna happen, Guys.

    Fersephone


    Hij had een mooie lach, het geluid liet een kriebel door haar maag schieten. Het frustreerde haar enorm, want voor de zoveelste keer zat ze vast in haar gesprek en wist ze niet zo goed welke woorden ze uit moest spreken. Ze wilde zo graag een goede indruk maken op Fire, iets wat ze nog nooit gehad had bij mensen. En ze wist absoluut niet hoe ze dat moest doen en of ze dat nu ook echt aan het doen was. Misschien moest ze er maar gewoon iemand bij halen of zoiets, iemand die wel makkelijker praatte. "Ga je mee op zoek naar mijn zus? Ik heb haar nog niet gesproken vanavond en ben stiekem wel nieuwsgierig hoe ze eruit ziet." Zo, dan kon ze Fayr even laten praten of Vienna. En in de tussentijd bedenken wat ze nu precies moest doen.


    It's never gonna happen, Guys.