• Experium



    • • Experium High is een school, afgelegen in de Amerikaanse woestijnen. Het is een school voor jongeren tussen 15 en 25 jaar, met ieder een bijzondere gave. Op deze school kunnen ze lessen volgen om hun gaven te optimaliseren, en vanuit daar een gezamenlijk doel te bereiken:
    • • Het scheppen van de ultieme mens. • •

    Aangezien de school te groot wordt en het aantal experimenten onoverzichtelijk, heeft de school het Zuiveringstoernooi uitgeroepen. De vijf houses gaan tegen elkaar strijden, in een poging hun plek te verdienen aan Experium High. De winnaars krijgen de grote school-trofee. De verliezers worden van school verwijderd, wat dat ook mag betekenen.


    Je personage komt terecht op een vrij normale high school, met uitzondering van het feit dat je dagelijks verschillende onderzoeken moet ondergaan om te zien hoe je je gaves ontwikkelen. Ook zijn er bijzondere vakken voor de verschillende gaves, zoals bijvoorbeeld ......
    Er heerst een competitieve sfeer tussen de leerlingen, want elke leerling weet; mocht je gave niet genoeg ontwikkelen (of zich niet laten zien) dan verdwijn je op mysterieuze wijze.


    Nodige informatie
    * Het is een experimentenschool, je personage ondergaat dus ook allerlei onderzoeken naar de werking van je gave.
    * Een naam moet je verdienen. Een nieuwe leerling komt binnen met alleen zijn experimenten nummer. De naam die je verdient, heeft te maken met de gave die je hebt! Je nummer heeft max. 4 cijfers.
    * Je herinnert je niets meer van voor je 15e. Deze herinneringen zijn met zeer goede zorg gewist. Je kunt dus nog wel talenten hebben van voor die tijd, maar je weet er niets meer van.
    * Je bent als personage geboren met de gave of je hebt als tiener een injectie toegediend gekregen om te zien hoe je erop reageert.
    * Je maakt deel uit van een house, waar in totaal 10 personen in zitten.


    Personages

          • Naam • Leeftijd • Gave • Mentor • User
    • Onyx. • 23 • Muziek en dromen • Maneur • Croweater
    • (studieobject) 8175 (Adam) • 17 • Tijdreizen • Margeaux • Croweater
    • Jester Madcap • 20 • Overtuiging • Cackle • ProngsPotter
    •Merrin• 16 • Gedaanteverwisseling • Moreau •Slughorn
    • Yrla • 19 • Superspeed • Williams • Slughorn

    • Vienna • 20 • Telekinese • Maxwell • Slughorn
    • Fayr Fixfault • 20 • Repareren • Navkar• ProngsPotter
    •Nenya Agami•15 • Helderziend • Mentor? • ProngsPotter
    • Dezi • 20 • Samenvloeien met draak • Naam • Croweater
    •Fersephone • 20 • Slopen • Gates • Slughorn
    Bijpersonages
    • Naam • Gave
    LIONS
    ⚜️
    •Fire • Vuur
    • Fox • In dieren veranderen.
    • Astreal • Astral projection.
    • Tony • Onzichtbaar in het donker.
    • Emil • Dupliceren
    • Onna • Ondoordringbare huid
    •Vera • Vliegen
    •Serena • Stembeheersing
    • Heidi • Groene vingers.
    •8226 • Praten met dieren
    Elephants
    ⚜️
    •Vision • Met zintuigen spelen
    •Dalit • Immuniteit voor gaven
    •[Onbekend] • [Onbekend]
    •[Onbekend] • [Onbekend]
    •[Onbekend] • [Onbekend]
    • Kijo • Veranderen in een Oni.
    • Stella • Licht ombuigen.
    •Vera • Leugendetector.
    • Helene • Genezing.
    •[Onbekend] • [Onbekend]
    Rhino's
    ⚜️
    • Romeo • Emoties manipuleren
    • Damon • Dementor
    • Peter • Spiderman
    • Azrael • Krachten afnemen en aanvullen
    • Darian • Objecten materaliseren
    • Maaya • Hallucinates.
    •Melissa • Fauna manipulatie.
    •Alice • Spiegelloper
    •Medusa • Verstenen onder haar blik
    •Naamloos • Gedachtenlezer.
    Buffalo's
    ⚜️
    •Ednoces • Tijd bevriezen voor 10 sec
    •Nish • Aanwezigheid verbergen
    • Rai •Electriciteit
    •Goliath • Ant-Man
    •Klaus • Necromancer
    •Evelin • Reizen tussen werelden/dimensies
    •8034 • Gevarensonar
    •Nemesis • Vloeistoffen sturen
    •Maevis • [Onbekend]
    •Sarah • [Onbekend]

    • Buiten de school •
    • Nathaniël • Broer van Gabriël (Yrla)
    • Rory • Vriend van Aaron (Adam)

    • Inqurium High •
    •Adrasteia • Vampier - overname gaves door bloed
    • Casey • Mentaal binnendringen


    Rooster

    Directeur Dubois
    Panthers
    Maandag
    * Geschiedenis•Sogat•
    * Muziek /Creatief•Wish•
    * Les rondom je gave•Eigen Mentor•
    * Lunch
    * Wiskunde• Margeaux
    * Engels• Cackle

    Dinsdag
    * Sociale training• Navkar
    * Gymnastiek• Williams
    * Onderzoeken
    * Lunch
    * Aardrijkskunde • Maxwell
    * Natuur/scheikunde • Gates

    Woensdag
    * Engels • Cackle
    * Maatschappijleer • Maneur
    * Gave training •Eigen mentor•
    * Lunch
    Vrije tijd

    Donderdag
    * Biologie (Blokuur) • Moreau
    * Biologie (Blokuur) • Moreau
    * Wiskunde • Margeaux
    * Lunch
    * Muziek/ Creatief •Wish•
    * Geschiedenis •Sogat•

    Vrijdag
    * Aardrijkskunde • Maxwell
    * Natuur/scheikunde • Gates
    * Gave training •Eigen Mentor•
    * Lunch
    * Vrije tijd.


    Eerdere topics
    Speeltopic 1: Klik ^^
    Speeltopic 2: Klik ^^
    Speeltopic 3: Klik ^^
    Speeltopic 4: Klik ^^
    Speeltopic 5: Klik ^^
    Speeltopic 6: Klik ^^
    Speeltopic 7: Klik ^^
    Speeltopic 8: Klik ^^
    Speeltopic 9: Klik ^^
    Speeltopic 10: Klik ^^
    Speeltopic 11:Klik ^^
    Speeltopic 12:Klik ^^
    Speeltopic 13: Klik ^^
    Speeltopic 14: Klik ^^
    Speeltopic 15: Klik ^^
    Speeltopic 16: Klik ^^
    Speeltopic 17: Klik ^^
    Speeltopic 18: Klik ^^
    Speeltopic 19: Klik ^^
    Speeltopic 20: Klik ^^
    Speeltopic 21: Klik ^^
    Speeltopic 22: Klik ^^
    Speeltopic 23: Klik ^^
    Speeltopic 24: Klik ^^
    Speeltopic 25: Klik^^
    Speeltopic 26: Klik^^
    Speeltopic 27: Klik ^^
    Speeltopic 28: Klik ^^
    Speeltopic 29: Klik ^^


    Rules
    * Een reservering blijft 24 uur staan
    * Je bent ten alle tijden welkom, vraag even aan ons op welke hoogte we zijn.
    * Reageer vooral vanuit je eigen personage. Je mag voor een ander reageren als je dit overlegt hebt.
    * Maak niet een te uitgebreide persoonsbeschrijving. Het is leuk als je personage zich ontwikkeld tijdens de RPG.
    * Meedoen? -> Klik voor het rollentopic


    It's never gonna happen, Guys.

    Nish


    ‘Je moet vanavond maar veel op de dansvloer staan,’ antwoordde Nish. ‘Dan is het haar eigen schuld dat ze alleen staat.’
          Hij kon zich in ieder geval niet herinneren dat hij Maaya ooit had zien dansen.

    [ bericht aangepast op 7 nov 2020 - 10:11 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    Fire


    Fire knikte instemmend. Bijna vertelde hij haar dat hij haar vanmiddag gesproken had – hoewel het vooral Fox was die aan één stuk door gepraat had – maar hij was toch niet zo trots op de kaarsen om hen heen dat hij daar iets over wilde zeggen en dus liep hij met haar mee.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Yrla



    Hij moest zachtjes grinniken. "Klinkt als een goed plan, al moet ik haar halverwege de avond nog even die vloer opslepen. Ik ga echt mijn weddenschap met Onyx niet verliezen." Ook al was het uitzicht hopeloos, hij ging het proberen.


    It's never gonna happen, Guys.

    Fersephone


    Het duurde niet lang of ze had haar zus en Vienna langs de rand van de dansvloer gevonden. Ze stonden er gelukkig nog niet op, wat betekende dat ze zelf gelukkig (nog) niet hoefde. Ze begroette haar zus een beetje ongemakkelijk toch en complimenteerde haar en Vienna met hoe ze eruit zagen. Het was eigenlijk stiekem wel grappig. Je kon aan hun outfits nu goed genoeg zien hoe erg haar zus en zij van elkaar verschilden, ook al had ze een kostuum aan van een bad-ass character, het bleef haar toch liefjes staan. En toch hield ze van Fayr als geen ander. "Jullie zien er ook goed uit, past perfect zo bij elkaar." Fersephone moest moeite doen om een blos van haar wangen te houden en keek in plaats daarvan woedend naar Vienna. Ze wist nog steeds niet wat ze van Fire kon verwachten en wat hij nu precies wilde, maar als Vienna het er te dik op ging leggen, kwam ze daar misschien wel nooit achter.

    [ bericht aangepast op 7 nov 2020 - 14:12 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Nish

    ‘Een weddenschap? Wat valt er te winnen?’ vroeg Nish, terwijl hij een hijs van zijn sigaret nam.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Fire


    ‘Daar hebben we het dan ook op uitgezocht,’ zei Fire. Hij zag dat Fersephone een kleur had gekregen, wat hem meer deed dan de opmerking van Vienna. ‘Maar zo te zien hadden er deze keer weinig mensen zin in matchende kostuums.’ Hij keek even om zich heen. Even verderop stond een Mickey en een Mini Mouse, maar verder leek iedereen vooral zijn eigen ding te hebben gedaan.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Yrla



    "Onyx stelde voor om een keer van elkaars gave gebruik te maken. Dus als ik win, mag ik iemand een nachtmerrie sturen." Dat klonk best leuk, hij wist alleen nog niet wat hij er precies mee ging doen.


    It's never gonna happen, Guys.

    Nish

    Nish grijnsde. Hij kon wel bedenken waar Onyx dat idee vandaan had. Misschien dat Yrla ook wel zin had om bij de volgende pokeravond mee te doen.
          ‘En wat moeten jullie dan doen?’
          Onyx had er niets over gezegd, al had die een hoop andere dingen aan zijn hoofd gehad vandaag.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Zebediah


    Zebediah was naast Nemesis gaan staan.
          ‘Waar is Romeo?’
          Nemesis keek opzij, staarde een tijdje naar zijn masker. Haar ogen vernauwden zich iets. ‘Jij hebt ballen door hier naartoe te gaan.’
          ‘Dit leek me de ideale gelegenheid om me onder de mensen te begeven,’ antwoordde hij.
          Zijn blik gleed weer naar Fox toe. Hij praatte met een klein meisje. Het waarzeggertje. Een beetje een tricky figuur, maar ze had haar naam te kort om zich er echt druk over te maken. Ze mocht wel een beetje oefenen voor hij haar hier weghaalde.
          ‘Ga de komende tijd maar eens wat tijd doorbrengen met de drie jongste Panthers. Ze hebben interessante gaven. Ik hoor graag hoe ze vorderen en of ze al… problemen gaan opleveren. Ik zie dat je al een ingang bij de leider hebt gevonden, dus dat is goed.’
          ‘We hebben elkaar vandaag voor het eerst gesproken.’
          ‘Weet hij iets?’
          Die Yrla vertrouwde hij voor geen cent.
          ‘Hij is niet echt een persoon waar je makkelijk de waarheid uit trekt. Dat onderzoeken zal tijd nodig hebben.’
          Zebediah knikte langzaam.
          Toen raakte hij weer afgeleid doordat Fox begon te huilen en het meisje begon te omhelzen. Toch lachte hij, had blijkbaar iets goeds gehoord. Niet lang daarna stoof hij weg en vloog Noah in de armen. Er verkrampte iets in zijn borst.
          ‘Sinds wanneer zijn die zo close?’
          ‘Hmm?’
          ‘Fox en die rooie?’
          ‘Hij woont tegenwoordig bij de Panthers. Sinds Dezi terug is.’
          Er trok een spiertje in Zebediahs kaak. Dat had Nish hem dan best eens mogen vertellen. Hij zag dat de jongen bij de twee stond en dat zelfs Fox hem een knuffel gaf. Nish duwde hem echter van zich af en liep weg. Die waren in elk geval nog steeds geen vrienden, dat was iets.
          ‘Ze hebben zaterdag met elkaar gezoend,’ zei Nemesis. Hij voelde haar blik branden. ‘Je hebt wel erg veel aandacht voor je ex. Iets met hardnekkige gevoelens?’
          Die laatste woorden zouden wellicht woede hebben laten oplaaien als de eerste hem niet zo hard geraakt hadden. Noah en Fox?
          Toen hij hoorde dat Fox met wat meisjes aan het daten was, had dat hem niks kunnen schelen. Maar Noah? Die twee hadden een hoop met elkaar gemeen, Zebediah wist dat dat een van de redenen was waarom Fox vertrouwder in de buurt had gevoeld dan iemand anders. Als Fox inderdaad verliefd op Noah was geworden, kon deze avond weleens een hele andere wending nemen.
          Hij klemde zijn kiezen op elkaar – totdat hij besefte dat Noah binnenkort verleden tijd was. Ideaal eigenlijk – dan had Fox iemand nodig om bij uit te huilen. Zijn hartslag normaliseerde zich weer en een tevreden glimlachje krulde om zijn lippen.
          ‘En Romeo?’ vroeg hij opnieuw. ‘Vogel jij eens uit onder welk kostuum hij verstopt zit.’
          Ze schoot in de lach. Het paste niet bij haar – het klonk kleinerend.
          ‘Weet je het dan nog niet? Romeo is al zes weken verdwenen, baas. Die ga je hier niet vinden.’
          Zebediah was zo overrompeld door die woorden dat hij haar door elkaar wilde schudden, maar hij wist zijn kalmte te bewaren.
          ‘Romeo is al zes weken weg? Waarom heb je hem dan nog niet gevonden?’
          ‘Ik dacht dat hij bij jou was,’ reageerde ze schouderophalend. Ze klakte met haar tong. ‘Maar dat klinkt niet best dan… Er zijn ondervragingen geweest, dus de school weet ook nergens van. Ik zou dan maar op de Panthers inzetten – hij speelde met een meissie van hen. Degene die dat voor hen probeerde, is met een bezem verkracht, schijnt. Er zijn er daar twee die maar wat graag de beschermende grote broer uithangen.’
          Zebediah kon wel raden welke twee.
          Het kwam mooi uit dat hij inmiddels twee ingangen naar de Panthers had. Eens kijken wie hij deze keer voor zich wilde laten rennen, Yrla of Nish…
          Hij had meer vertrouwen in de laatste, maar het werd ook weleens tijd dat hij wat aan Yrla ging hebben, anders kon hij zich daar net zo goed van ontdoen. Ach ja, hij kon ze net zo goed beiden aan het werk zetten. Een beetje concurrentie kon nooit kwaad.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Jester Madcap



    Zonder jou was ik nooit op het idee gekomen om het te vragen.
          Sorry, wát?
          Nish bleef niet lang genoeg staan om een uitleg te kunnen geven en duwde Fox van zich af en verdween naar buiten. Jester keek hem met een frons na, maar richtte zich toen weer met een glimlach op zijn vriend. 'Nenya vertelde het me net. Ik zou zeggen gefeliciteerd ofzo maar dat klinkt ook raar. Was het Nish' idee om het aan Nenya te vragen?'


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Fox


    Fox knikte met een glimlach. ‘Vanmorgen zat ik er een beetje doorheen en toen kwam hij me tegen in de badkamer. Hij zei toen dat het niet waar was wat hij zaterdag had gezegd. Dat Kris niet trots zou zijn op wat ik gedaan had, met Onyx en jou, maar dat hij nog wel van me zou houden en dat hij zeker wist dat hij ieder uur van de dag aan me denkt en dat hij niet kan wachten om me weer in zijn armen kan houden.’
          Een heerlijke warmte stroomde door hem heen nu hij die woorden herhaalde en wist dat Kris nog leefde. Nu was het misschien wel echt zo.
          ‘Ik vroeg of hij geloofde dat hij echt nog leefde en Nish zei dat hij geloofde van wel, maar dat ik het eens aan Nenya zou kunnen vragen.’ Hij kreeg een kleur op zijn wangen. ‘En ik voel me zo stom dat ik dat niet eerder heb gedaan. Misschien durfde ik het gewoon niet, bang voor het antwoord. Maar dat Nish het ook geloofde… Dat gaf me het laatste zetje,’ ratelde hij, met een glimlach die groter en groter werd totdat hij ervan overtuigd was dat het er zo onderhand griezelig uit moest zien.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Jester Madcap



    Nish dacht dat Kris nog leefde?
          Maar Kris was verwijderd. Verwijderde mensen waren morsdood en lagen madeliefjes omhoog te duwen, tenzij je te naïef was voor woorden of meer wist dan veilig was om te weten. Als Kris leefde, was hij of bij Experium, of bij Zebediah. Die huppelde écht niet vrij en blij in de wereld rond, al was het alleen maar omdat die gast onderhand wel een tunnel had gebouwd om terug naar Fox te komen.
          Waarom zou Nish in hemelsnaam denken dat Kris nog leefde? En er zelfs zo zeker van zijn dat hij Fox zou aanmoedigen het aan Nenya te vragen? Het zou zijn vriend opgebroken hebben als Nenya erachter was gekomen dat zijn soulmate dood was. Jester had het gevoel dat hij dingen aan elkaar probeerde te puzzelen maar het verbindende stukje miste.
          Was Nish gewoon naïef en had hij goede hoop?
          Had Nish geprobeerd Fox valse hoop te geven om het ruw weer van hem af te pakken?
          Of wist Nish meer dan voor een gemiddeld mens veilig was om te weten?
          Jester probeerde de gedachte aan Nish nog even van zich af te zetten en trok Fox nog eens in een knuffel. 'Ik ben blij voor je dat te horen man,' zei hij zacht en oprecht. Hij liet Fox weer los en glimlachte. 'Wat ga je doen nu?' vroeg hij, met een korte blik op de leraren. 'Om hem te vinden?' Want dát Fox dat zou doen, stond als een paal boven water. 'Als ik deze keer jou mag helpen om je terug te helpen naar je soulmate,' knipoogde hij.


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Fox


    ‘Nenya gaat eerst kijken of ze meer kan ontdekken,’ antwoordde Fox. ‘En dan kunnen we met elkaar een plan bedenken toch? Om in ieder geval contact te zoeken!’ Zich van school laten sturen was natuurlijk een idee, maar misschien kon hij beter proberen te ontsnappen. Als een luis op het hoofd van een leraar kon hij misschien wel gewoon meereizen. Hij had het nooit geprobeerd – had niet geweten waar hij heen zou moeten. Maar als Nenya kon uitvinden wáár Kris ongeveer was, kon hij hem vast gaan zoeken! En Onyx en Jester waren slim, die konden vast helpen met het verzinnen van een écht goed plan.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Jester Madcap



          'Slim,' vond Jester en hij grijnsde. 'Zeker weten. Voor je zomaar met je zevende-hemel hoofd probeert de school uit te zweven,' plaagde hij.
          Het zat hem niet lekker. Helemaal niet, en langzaam begon er zo'n onaangenaam, nerveus gevoel door hem heen te kronkelen dat ze nu wel heel riskant bezig waren. Fox was buiten zichzelf van vreugde, wat als de school erachter kwam? Dan zat Fox in de shit, Nenya in de shit en waarschijnlijk Nish ook. Hadden ze nu het gevaar wel afgewend? Of was dit het gevaar dat Nenya had aangevoeld? Degene die informatie over Kris had, zou net zo goed de gave van Jester of Zebediah kunnen hebben, veel verschil zou het niet maken.
          En verdorie, Jester was er niet om de hele avond een oogje op hem te houden. En de dag daarna. En de dag daarna.
          Daarover, Nish en hij moesten gaan. Voor de eerste docenten die er niet per se hoefden te zijn het voor gezien hielden en teruggingen. Voordat het op zou vallen dat Nish en hij een uur zomaar verdwenen waren. Misschien moesten ze maar een kantoor overhoop halen. Als dekmantel. Stel dat het dan opviel dat ze waren verdwenen, dan was er een onschuldige reden die iedereen bij hem zeker wel zou geloven.
          Aan de andere kant trok dat de aandacht naar dat er wel iemand binnen was geweest.
          Nee, beter van niet.
          'Zullen we morgen brainstormen,' stelde hij voor, onbewust al op zoek naar het lange figuur van Fire.


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Fox


    Fox knikte enthousiast. Hij was blij met zo'n goede vriend die meteen wilde meehelpen. Het liefst dook hij nog een keer in de armen van de jongen, maar Jester keek om zich heen alsof hij iemand zocht. Misschien Nish, die had hij weer weggejaagd door zijn knuffel. 'Dan ga ik nu weer even dansen!' Hij zwaaide naar Jester, spon rond en huppelde naar zijn date toe. Hij had nu echt zin om te dansen en als ze het niet kon, leerde hij het haar wel!


    Every villain is a hero in his own mind.