• Experium



    • • Experium High is een school, afgelegen in de Amerikaanse woestijnen. Het is een school voor jongeren tussen 15 en 25 jaar, met ieder een bijzondere gave. Op deze school kunnen ze lessen volgen om hun gaven te optimaliseren, en vanuit daar een gezamenlijk doel te bereiken:
    • • Het scheppen van de ultieme mens. • •

    Aangezien de school te groot wordt en het aantal experimenten onoverzichtelijk, heeft de school het Zuiveringstoernooi uitgeroepen. De vijf houses gaan tegen elkaar strijden, in een poging hun plek te verdienen aan Experium High. De winnaars krijgen de grote school-trofee. De verliezers worden van school verwijderd, wat dat ook mag betekenen.


    Je personage komt terecht op een vrij normale high school, met uitzondering van het feit dat je dagelijks verschillende onderzoeken moet ondergaan om te zien hoe je je gaves ontwikkelen. Ook zijn er bijzondere vakken voor de verschillende gaves, zoals bijvoorbeeld ......
    Er heerst een competitieve sfeer tussen de leerlingen, want elke leerling weet; mocht je gave niet genoeg ontwikkelen (of zich niet laten zien) dan verdwijn je op mysterieuze wijze.


    Nodige informatie
    * Het is een experimentenschool, je personage ondergaat dus ook allerlei onderzoeken naar de werking van je gave.
    * Een naam moet je verdienen. Een nieuwe leerling komt binnen met alleen zijn experimenten nummer. De naam die je verdient, heeft te maken met de gave die je hebt! Je nummer heeft max. 4 cijfers.
    * Je herinnert je niets meer van voor je 15e. Deze herinneringen zijn met zeer goede zorg gewist. Je kunt dus nog wel talenten hebben van voor die tijd, maar je weet er niets meer van.
    * Je bent als personage geboren met de gave of je hebt als tiener een injectie toegediend gekregen om te zien hoe je erop reageert.
    * Je maakt deel uit van een house, waar in totaal 10 personen in zitten.


    Personages

          • Naam • Leeftijd • Gave • Mentor • User
    • Onyx. • 23 • Muziek en dromen • Maneur • Croweater
    • (studieobject) 8175 (Adam) • 17 • Tijdreizen • Margeaux • Croweater
    • Jester Madcap • 20 • Overtuiging • Cackle • ProngsPotter
    •Merrin• 16 • Gedaanteverwisseling • Moreau •Slughorn
    • Yrla • 19 • Superspeed • Williams • Slughorn

    • Vienna • 20 • Telekinese • Maxwell • Slughorn
    • Fayr Fixfault • 20 • Repareren • Navkar• ProngsPotter
    •Nenya Agami•15 • Helderziend • Mentor? • ProngsPotter
    • Dezi • 20 • Samenvloeien met draak • Naam • Croweater
    •Fersephone • 20 • Slopen • Gates • Slughorn
    Bijpersonages
    • Naam • Gave
    LIONS
    ⚜️
    •Fire • Vuur
    • Fox • In dieren veranderen.
    • Astreal • Astral projection.
    • Tony • Onzichtbaar in het donker.
    • Emil • Dupliceren
    • Onna • Ondoordringbare huid
    •Vera • Vliegen
    •Serena • Stembeheersing
    • Heidi • Groene vingers.
    •8226 • Praten met dieren
    Elephants
    ⚜️
    •Vision • Met zintuigen spelen
    •Dalit • Immuniteit voor gaven
    •[Onbekend] • [Onbekend]
    •[Onbekend] • [Onbekend]
    •[Onbekend] • [Onbekend]
    • Kijo • Veranderen in een Oni.
    • Stella • Licht ombuigen.
    •Vera • Leugendetector.
    • Helene • Genezing.
    •[Onbekend] • [Onbekend]
    Rhino's
    ⚜️
    • Romeo • Emoties manipuleren
    • Damon • Dementor
    • Peter • Spiderman
    • Azrael • Krachten afnemen en aanvullen
    • Darian • Objecten materaliseren
    • Maaya • Hallucinates.
    •Melissa • Fauna manipulatie.
    •Alice • Spiegelloper
    •Medusa • Verstenen onder haar blik
    •Naamloos • Gedachtenlezer.
    Buffalo's
    ⚜️
    •Ednoces • Tijd bevriezen voor 10 sec
    •Nish • Aanwezigheid verbergen
    • Rai •Electriciteit
    •Goliath • Ant-Man
    •Klaus • Necromancer
    •Evelin • Reizen tussen werelden/dimensies
    •8034 • Gevarensonar
    •Nemesis • Vloeistoffen sturen
    •Maevis • [Onbekend]
    •Sarah • [Onbekend]

    • Buiten de school •
    • Nathaniël • Broer van Gabriël (Yrla)
    • Rory • Vriend van Aaron (Adam)

    • Inqurium High •
    •Adrasteia • Vampier - overname gaves door bloed
    • Casey • Mentaal binnendringen


    Rooster

    Directeur Dubois
    Panthers
    Maandag
    * Geschiedenis•Sogat•
    * Muziek /Creatief•Wish•
    * Les rondom je gave•Eigen Mentor•
    * Lunch
    * Wiskunde• Margeaux
    * Engels• Cackle

    Dinsdag
    * Sociale training• Navkar
    * Gymnastiek• Williams
    * Onderzoeken
    * Lunch
    * Aardrijkskunde • Maxwell
    * Natuur/scheikunde • Gates

    Woensdag
    * Engels • Cackle
    * Maatschappijleer • Maneur
    * Gave training •Eigen mentor•
    * Lunch
    Vrije tijd

    Donderdag
    * Biologie (Blokuur) • Moreau
    * Biologie (Blokuur) • Moreau
    * Wiskunde • Margeaux
    * Lunch
    * Muziek/ Creatief •Wish•
    * Geschiedenis •Sogat•

    Vrijdag
    * Aardrijkskunde • Maxwell
    * Natuur/scheikunde • Gates
    * Gave training •Eigen Mentor•
    * Lunch
    * Vrije tijd.


    Eerdere topics
    Speeltopic 1: Klik ^^
    Speeltopic 2: Klik ^^
    Speeltopic 3: Klik ^^
    Speeltopic 4: Klik ^^
    Speeltopic 5: Klik ^^
    Speeltopic 6: Klik ^^
    Speeltopic 7: Klik ^^
    Speeltopic 8: Klik ^^
    Speeltopic 9: Klik ^^
    Speeltopic 10: Klik ^^
    Speeltopic 11:Klik ^^
    Speeltopic 12:Klik ^^
    Speeltopic 13: Klik ^^
    Speeltopic 14: Klik ^^
    Speeltopic 15: Klik ^^
    Speeltopic 16: Klik ^^
    Speeltopic 17: Klik ^^
    Speeltopic 18: Klik ^^
    Speeltopic 19: Klik ^^
    Speeltopic 20: Klik ^^
    Speeltopic 21: Klik ^^
    Speeltopic 22: Klik ^^
    Speeltopic 23: Klik ^^
    Speeltopic 24: Klik ^^
    Speeltopic 25: Klik^^
    Speeltopic 26: Klik^^
    Speeltopic 27: Klik ^^
    Speeltopic 28: Klik ^^
    Speeltopic 29: Klik ^^
    Speeltopic 30: Klik ^^
    Speeltopic 31: Klik ^^
    Speeltopic 32: Klik ^^
    Speeltopic 33: Klik^^


    Rules
    * Een reservering blijft 24 uur staan
    * Je bent ten alle tijden welkom, vraag even aan ons op welke hoogte we zijn.
    * Reageer vooral vanuit je eigen personage. Je mag voor een ander reageren als je dit overlegt hebt.
    * Maak niet een te uitgebreide persoonsbeschrijving. Het is leuk als je personage zich ontwikkeld tijdens de RPG.
    * Meedoen? -> Klik voor het rollentopic


    It's never gonna happen, Guys.

    Adam
    ———

    'Oké. Ik loop met je mee goed? Ik zal gewoon stil zijn als dat helpt.' Hij glimlachte aarzelend. Met al die Rhino's en Dezi hier, vond hij het niet prettig om alleen te zijn of om te weten dat Merrin alleen rondliep terwijl hij in zijn eigen wereldje was.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Yrla



    "Hee! Ik ben uitgevraagd," zei hij lichtelijk beledigd. En meteen voelde hij een schuldgevoel over zich heen vallen, misschien moest hij Evelin zo maar even opzoeken. "Ik heb haar alleen een beetje laten zitten," gaf hij schoorvoetend toe. He, kut. Hij had niet gedacht dat hij er zo mee zou zitten. "Ik had haar uitgelegd dat ik niet zomaar terug kwam van een deal met Maaya en dat als het anders had gekund dat ik het gedaan had. Maar ze vond me niet zo aardig meer daarna volgens mij." Hij keek even strak vooruit, naar zijn date die bij de deur stond en heel geïntrigeerd naar het hout leek te kijken.
          "Ik ben echt succesvol bij de dames, joh," zei hij sarcastisch. "Vooral de laatste dagen weet ik het goed te verpesten." Hij lachte even spottend om zichzelf. Forever alone op deze manier, daar moest hij straks maar op drinken.


    It's never gonna happen, Guys.

    Merrin


    "Uh ja hoor, is goed," zei hij zachtjes. Ergens wilde hij alleen zijn, maar als Adam stil was, dan kon dat best, toch? Misschien moest hij even zijn schrift pakken vanuit het house, dan kon hij even letterlijk alles van zich afpennen en op volgorde zetten. "Laten we eerst even teruggaan naar onze kamer," zei hij met een kleine glimlach.


    It's never gonna happen, Guys.

    Nish


    Nish grijnsde. ‘Tja, er is een reden dat ik een voorkeur heb voor heren.’ Zijn ogen flitsten even naar Onyx. Niet dat dat wat ging worden, nu Jester blijkbaar ook verliefd op hem was. Hij hoorde de melodie van Onyx en had die al zo vaak gehoord dat het een beetje aan zijn bewustzijn trok, maar het was Maaya die opeens in elkaar zakte. Mooi. ‘Vind je het erg om vannacht een bewusteloze logé te hebben?’ Hij knikte naar Maaya. ‘Ze gaat me verlinken doordat ze me bij Maxwells kantoor heeft gezien. Een getuigenis van jou dat ze dronken op d’r plaat is gegaan én een droom van Onyx die lijkt op wat er echt is gebeurd maar dan met wat dansende kabouters die langskomen, zou me nog weleens kunnen redden. En als ze toch doorheeft dat er wél iets is gebeurd, is Jester een paar stappen bij haar vandaan om haar ietsje meer te motiveren te geloven dat het een droom was.’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Yrla



    Hij keek ernstig naar het meisje dat opeens onderuit was gegaan. "Moet dat?" vroeg hij, terwijl hij zijn neus iets op trok. "Kan ze niet gewoon naar haar eigen bed?" Hij had het antwoord voor zijn gevoel al, het feit dat hij hier niets in te zeggen had. Maar om eerlijk te zijn had hij geen zin in Maaya op zijn kamer, hij had vorige keer een soort van beloofd dat hij haar naar haar eigen kamer zou brengen. "Wat vind Jes hiervan?" vroeg hij dan ook. "Ik heb geen zin in weer een preek morgenochtend."


    It's never gonna happen, Guys.

    Onyx


    ‘Je hebt al eens de gentleman uitgehangen toen ze halfdood op de grond lag,’ antwoordde Onyx. Hij had zijn harmonica weggestoken. Straks zou hij wel iets meer aandacht aan de droom besteden, maar nu sliep ze in elk geval. ‘Ik kan d’r ook op mijn kamer leggen, maar ik ben doorgaans iets minder begaan met mijn medemens en zeker met haar. Jou vertrouwt ze tot op zekere hoogte. Als jij haar vertelt dat ze keihard onderuit is gegaan en dat je voor de zekerheid wilde checken dat ze de nacht goed doorkwam, zal ze het wel slikken. En Jes kan er ook wel mee leven.’
          Zijn ogen flitsten even opzij. Jester knikte braaf.
          Iets te braaf. Deze keer had zijn gave echt een andere uitwerking op hem, dat moesten ze binnenkort maar eens wat beter onderzoeken.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Yrla



    Hij keek even met opgetrokken wenkbrauw naar de roodharige jongen. Waar the fuck had hij last van? Yrla had wel verwacht dat Jester het woord nam, maar nu stond hij alleen braaf zijn hoofd te schudden. Hij wilde een opmerking naar Jester gooien, maar hij liet het maar even zo.
          Yrla schudde zijn hoofd. Fijn, hij had het gevoel dat hij nu in iets betrokken werd wat hij niet wilde weten. "Wat deden jullie daar eigenlijk?" vroeg hij met opgetrokken wenkbrauw. "Vast niet Sogats kantoor versieren, zoals mijn plan was."


    It's never gonna happen, Guys.

    Darian


    ‘Daar is het Halloween voor, toch?’ Hij wilde zeggen dat ze er mooi uitzag, maar zo met de anderen eromheen durfde hij dat niet. Al wist hij niet of hij het anders wel had gedurfd. Nadat ze vanmiddag een soort kus-emoticon bij haar berichtje had gestuurd, had hij zich afgevraagd of hij dat als een hint mocht opvatten. Dat had ze nog niet eerder gedaan en eergisteren had hij natuurlijk wel verteld wat hij voor haar voelde.
          ‘Leuk outfit heb je uitgekozen,’ zei hij uiteindelijk, omdat niets zeggen ook verkeerd voelde. Hij keek even naar de andere drie. Hij vroeg zich af of hij een gesprek verstoorde of dat ze allemaal al niet zo spraakzaam waren geweest. Zelf was hij nou ook niet echt een gangmaker – niet meer, in ieder geval.
          ‘Ik heb zelf alleen niet zo goed nagedacht over incognito blijven en drinken, dus dat wordt improviseren.’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Onyx


    ‘Uitvogelen waarom in vredesnaam alle alarmbellen gaan rinkelen als Merrin een migraineaanval krijgt,’ antwoordde Onyx. ‘Met een enkeltje naar onze favoriete leraar, nog wel. Ik had Nish gevraagd of hij Jester daar onzichtbaar heen kon loodsen om Mers dossier te vinden en vervolgens ben ik dat na een paar drankjes vergeten.’ Hij schonk Nish een halfslachtige verontschuldigende grijns, die hem evengoed een zure blik toewierp.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Vienna



    "Thanks," zei ze met een kleine glimlach. Ze keek even onzeker naar hem op. Met de anderen had ze het over de tweede opdracht gehad, de aankondiging die Darian gemist had. Maar ze wist niet of ze dat wel aan hem wilde vertellen, ze wilde niet zijn avond nu al compleet ruïneren, voor hem moest die tweede opdracht nog veel erger zijn dan haar. Zij had ten minste vertrouwen in haar eigen house. "Dat wordt drinken door een rietje," zei ze grinnikend. Ze tikte hem even kort aan. "Ze zeggen alleen wel dat dat de snelste manier is om dronken te worden."

    [ bericht aangepast op 10 nov 2020 - 21:42 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Yrla



    Oh.... Hij vormde het woord meer met zijn mond dan dat hij het ook echt zei. Hij had kunnen weten dat ze daaraan iets zouden doen. Even grijnsde Yrla naar de jongen met het zwarte haar. "Wauw, blijkt nu toch dat ik niet de enige ben die dingen compleet kan verpesten," plaagde hij de jongen. Als Yrla had geweten dat Jes en Nish er waren, was hij nooit naar binnen gegaan. Maar hij wist er absoluut niets vanaf.
          Ergens voelde hij zich lichtelijk buitengesloten, het feit dat ze zelfs Nish hadden gevraagd, was toch ergens wel een dingetje. Aan de andere kant kon het hem toch niet helemaal schelen, het was Merrin maar over wie het ging. Althans, dat was iets wat hij zichzelf wijs probeerde te maken, iets wat faliekant mislukte, want hij hoorde zichzelf vragen. "Is het ernstig?"


    It's never gonna happen, Guys.

    Jester Madcap



          'Weet je zeker dat je het wil weten?' vroeg Jester, die daar zelf niet zo zeker over was. Dat Yrla alles wist wat zij wisten en wist dat zij alles wisten vond Jester niet zo'n slim idee.


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Onyx


    'Beter van niet,' zei Onyx. 'Straks zit je net zo diep in de shit als wij en het levert je niks op.'
          En los daarvan, was het plan nog altijd dat Yrla een soort van undercover bij Zebediah ging. Hoe minder hij wist, hoe beter.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Darian


    ‘Dan is het maar goed dat ik mijn gave altijd bij me heb,’ zei hij met een scheve grijns. Hij concentreerde zich op het beeld van een zwart rietje van met een klein wit spookje erop en een moment later verschenen er een paar rietjes in zijn hand. ‘Dan mogen jullie wel meedoen, voordat ik als enige lam ben.’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Adam
    ———

    Adam knikte en liep met Merrin mee. Zijn ledematen voelden nog steeds stijf en hij zou het helemaal niet zo erg vinden om even op bed te liggen.


    Every villain is a hero in his own mind.