• Experium



    • • Experium High is een school, afgelegen in de Amerikaanse woestijnen. Het is een school voor jongeren tussen 15 en 25 jaar, met ieder een bijzondere gave. Op deze school kunnen ze lessen volgen om hun gaven te optimaliseren, en vanuit daar een gezamenlijk doel te bereiken:
    • • Het scheppen van de ultieme mens. • •

    Aangezien de school te groot wordt en het aantal experimenten onoverzichtelijk, heeft de school het Zuiveringstoernooi uitgeroepen. De vijf houses gaan tegen elkaar strijden, in een poging hun plek te verdienen aan Experium High. De winnaars krijgen de grote school-trofee. De verliezers worden van school verwijderd, wat dat ook mag betekenen.


    Je personage komt terecht op een vrij normale high school, met uitzondering van het feit dat je dagelijks verschillende onderzoeken moet ondergaan om te zien hoe je je gaves ontwikkelen. Ook zijn er bijzondere vakken voor de verschillende gaves, zoals bijvoorbeeld ......
    Er heerst een competitieve sfeer tussen de leerlingen, want elke leerling weet; mocht je gave niet genoeg ontwikkelen (of zich niet laten zien) dan verdwijn je op mysterieuze wijze.


    Nodige informatie
    * Het is een experimentenschool, je personage ondergaat dus ook allerlei onderzoeken naar de werking van je gave.
    * Een naam moet je verdienen. Een nieuwe leerling komt binnen met alleen zijn experimenten nummer. De naam die je verdient, heeft te maken met de gave die je hebt! Je nummer heeft max. 4 cijfers.
    * Je herinnert je niets meer van voor je 15e. Deze herinneringen zijn met zeer goede zorg gewist. Je kunt dus nog wel talenten hebben van voor die tijd, maar je weet er niets meer van.
    * Je bent als personage geboren met de gave of je hebt als tiener een injectie toegediend gekregen om te zien hoe je erop reageert.
    * Je maakt deel uit van een house, waar in totaal 10 personen in zitten.


    Personages

          • Naam • Leeftijd • Gave • Mentor • User
    • Onyx. • 23 • Muziek en dromen • Maneur • Croweater
    • (studieobject) 8175 (Adam) • 17 • Tijdreizen • Margeaux • Croweater
    • Jester Madcap • 20 • Overtuiging • Cackle • ProngsPotter
    •Merrin• 16 • Gedaanteverwisseling • Moreau •Slughorn
    • Yrla • 19 • Superspeed • Williams • Slughorn

    • Vienna • 20 • Telekinese • Maxwell • Slughorn
    • Fayr Fixfault • 20 • Repareren • Navkar• ProngsPotter
    •Nenya Agami•15 • Helderziend • Mentor? • ProngsPotter
    • Dezi • 20 • Samenvloeien met draak • Naam • Croweater
    •Fersephone • 20 • Slopen • Gates • Slughorn
    Bijpersonages
    • Naam • Gave
    LIONS
    ⚜️
    •Fire • Vuur
    • Fox • In dieren veranderen.
    • Astreal • Astral projection.
    • Tony • Onzichtbaar in het donker.
    • Emil • Dupliceren
    • Onna • Ondoordringbare huid
    •Vera • Vliegen
    •Serena • Stembeheersing
    • Heidi • Groene vingers.
    •8226 • Praten met dieren
    Elephants
    ⚜️
    •Vision • Met zintuigen spelen
    •Dalit • Immuniteit voor gaven
    •[Onbekend] • [Onbekend]
    •[Onbekend] • [Onbekend]
    •[Onbekend] • [Onbekend]
    • Kijo • Veranderen in een Oni.
    • Stella • Licht ombuigen.
    •Vera • Leugendetector.
    • Helene • Genezing.
    •[Onbekend] • [Onbekend]
    Rhino's
    ⚜️
    • Romeo • Emoties manipuleren
    • Damon • Dementor
    • Peter • Spiderman
    • Azrael • Krachten afnemen en aanvullen
    • Darian • Objecten materaliseren
    • Maaya • Hallucinates.
    •Melissa • Fauna manipulatie.
    •Alice • Spiegelloper
    •Medusa • Verstenen onder haar blik
    •Naamloos • Gedachtenlezer.
    Buffalo's
    ⚜️
    •Ednoces • Tijd bevriezen voor 10 sec
    •Nish • Aanwezigheid verbergen
    • Rai •Electriciteit
    •Goliath • Ant-Man
    •Klaus • Necromancer
    •Evelin • Reizen tussen werelden/dimensies
    •8034 • Gevarensonar
    •Nemesis • Vloeistoffen sturen
    •Maevis • [Onbekend]
    •Sarah • [Onbekend]

    • Buiten de school •
    • Nathaniël • Broer van Gabriël (Yrla)
    • Rory • Vriend van Aaron (Adam)

    • Inqurium High •
    •Adrasteia • Vampier - overname gaves door bloed
    • Casey • Mentaal binnendringen


    Rooster

    Directeur Dubois
    Panthers
    Maandag
    * Geschiedenis•Sogat•
    * Muziek /Creatief•Wish•
    * Les rondom je gave•Eigen Mentor•
    * Lunch
    * Wiskunde• Margeaux
    * Engels• Cackle

    Dinsdag
    * Sociale training• Navkar
    * Gymnastiek• Williams
    * Onderzoeken
    * Lunch
    * Aardrijkskunde • Maxwell
    * Natuur/scheikunde • Gates

    Woensdag
    * Engels • Cackle
    * Maatschappijleer • Maneur
    * Gave training •Eigen mentor•
    * Lunch
    Vrije tijd

    Donderdag
    * Biologie (Blokuur) • Moreau
    * Biologie (Blokuur) • Moreau
    * Wiskunde • Margeaux
    * Lunch
    * Muziek/ Creatief •Wish•
    * Geschiedenis •Sogat•

    Vrijdag
    * Aardrijkskunde • Maxwell
    * Natuur/scheikunde • Gates
    * Gave training •Eigen Mentor•
    * Lunch
    * Vrije tijd.


    Eerdere topics
    Speeltopic 1: Klik ^^
    Speeltopic 2: Klik ^^
    Speeltopic 3: Klik ^^
    Speeltopic 4: Klik ^^
    Speeltopic 5: Klik ^^
    Speeltopic 6: Klik ^^
    Speeltopic 7: Klik ^^
    Speeltopic 8: Klik ^^
    Speeltopic 9: Klik ^^
    Speeltopic 10: Klik ^^
    Speeltopic 11:Klik ^^
    Speeltopic 12:Klik ^^
    Speeltopic 13: Klik ^^
    Speeltopic 14: Klik ^^
    Speeltopic 15: Klik ^^
    Speeltopic 16: Klik ^^
    Speeltopic 17: Klik ^^
    Speeltopic 18: Klik ^^
    Speeltopic 19: Klik ^^
    Speeltopic 20: Klik ^^
    Speeltopic 21: Klik ^^
    Speeltopic 22: Klik ^^
    Speeltopic 23: Klik ^^
    Speeltopic 24: Klik ^^
    Speeltopic 25: Klik^^
    Speeltopic 26: Klik^^
    Speeltopic 27: Klik ^^
    Speeltopic 28: Klik ^^
    Speeltopic 29: Klik ^^
    Speeltopic 30: Klik ^^
    Speeltopic 31: Klik ^^
    Speeltopic 32: Klik ^^
    Speeltopic 33: Klik^^


    Rules
    * Een reservering blijft 24 uur staan
    * Je bent ten alle tijden welkom, vraag even aan ons op welke hoogte we zijn.
    * Reageer vooral vanuit je eigen personage. Je mag voor een ander reageren als je dit overlegt hebt.
    * Maak niet een te uitgebreide persoonsbeschrijving. Het is leuk als je personage zich ontwikkeld tijdens de RPG.
    * Meedoen? -> Klik voor het rollentopic


    It's never gonna happen, Guys.

    Yrla



    Juist precies de persoon die hij niet moest hebben. En lekker subtiel gevraagd ook. Yrla voelde de tranen nog altijd over zijn wangen stromen, iets wat hij absoluut niet aan Onyx wilde laten zien. Yrla gleed met zijn rug langs de deur naar beneden en legde zijn hoofd achterover zachtjes tegen de deur aan. Hij haalde een keer diep adem om zichzelf genoeg bij elkaar te rapen dat hopelijk niet aan zijn stem te horen was dat hij huilde. "Laat me gewoon maar even, het is niets bijzonders." Tot zijn vreugde brak zijn stem niet een keer en klonk hij nogal helder. Hij kon het niet gebruiken dat Onyx hierin ging neuzen, dat wilde hij gewoon niet.

    [ bericht aangepast op 11 nov 2020 - 18:02 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Onyx


    Onyx was misschien geen ster in het oppikken van sociale signalen, maar hij voelde heus wel aan dat er echt iets met Yrla aan de hand was. Anders ging hij niet zo pontificaal voor de deur staan. Pushen had echter ook geen zin – zaterdag had het ook een hele tijd geduurd voordat hij er aan toe was om met iemand te praten. Toen had Yrla hem ook die ruimte gelaten.
          ‘Wat je wil,’ antwoordde hij. ‘Ik ben in m’n kamer, mocht je er wel behoefte aan hebben om met iemand te praten.’
          Hij draaide zich van Yrla weg en liep naar zijn eigen kamer toe, waar hij op zijn bed neerzakte en een droom voor Maaya begon te spinnen.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Nish


    Nish en Jester waren teruggelopen naar de feestzaal. Azrael was niet echt een danser, dus hij vond hem aan de rand van de zaal waar hij met Medusa en Damon stond te praten.
          ‘Ik heb even beetje magie van je nodig.’ Hij knikte naar Jester.
          Azrael liet zijn blik over de Panther heen glijden en trok even zijn wenkbrauwen op. Verder vroeg hij niets. Dat had Nish ook niet verwacht. Soms verleenden ze elkaar een gunst en gewoon geen vragen stellen was voor iedereen het comfortabelst gebleken.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Yrla



    Hij was ontzettend opgelucht dat Onyx weer afdroop, dat was maar even beter zo. Yrla trok zijn knieën op en legde zijn hoofd erbovenop. Aan de ene kant wilde hij nu niemand zien, zijn hele hoofd schreeuwde dat hij zich niet zo aan moest stellen dat niemand mocht zien dat hij huilde. Aan de andere kant had hij nu opeens deze gekke behoefte om Vienna te zien, om gewoon een knuffel te ontvangen en iemand te horen zeggen dat het wel goed kwam. Misschien kwam het doordat ze de laatste tijd meer met elkaar praatte. Voor een moment aarzelde hij of hij het meisje even zou bellen, maar uiteindelijk liet hij het zitten. Hij moest er gewoon even doorheen, soms moet je gewoon even er doorheen. Dat waren Vienna haar eigen woorden geweest, nadat Fersephone hem afgewezen had. Misschien was dit hetzelfde, het voelde wel hetzelfde.
          Hij ging straks die knuffel wel halen, voor nu was het even goed zo. Hij en zijn kamer.


    It's never gonna happen, Guys.

    Vienna



    "Ik neem er wel een," zei ze met een glimlach, terwijl ze een rietje uit zijn handen plukte. Fayr volgde haar voorbeeld en ze was blij dat haar beste vriendin niet zo moeilijk deed. Ze keek heel even naar Fersephone die nogal abrupt geantwoord had, maar ze leek nergens in boos. Misschien dat ze Darian niet herkende, maar dat betwijfelde ze ten zeerste. In ieder geval leek haar houding al iets anders dan zaterdag. "Ze zijn leuk," zei ze een beetje onhandig, terwijl ze het rietje in de lucht stak. "Zullen we dan maar wat drinken halen?"

    [ bericht aangepast op 11 nov 2020 - 19:16 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Fire


    De koele ondertoon van Fersephone ontging hem niet en hij voelde zich er ongemakkelijk door. Het was niet de eerste keer dat ze zo deed terwijl ze er helemaal geen reden toe had. De vorige keer had ze niet eens gewild dat hij haar aan hem voorstelde.
          'Ik lust inderdaad ook wel iets.' Hij pakte een rietje van Darian aan en liep met hem mee in de richting van de bar. 'Kon je geen enger ontwerp bedenken?' vroeg hij met een scheve grijns aan zijn vriend.
          'Dit houdt mensen op afstand, hoop ik,' grinnikte hij.
          'Behalve Vienna?'
          Fire wist dat Darian lang geleden een oogje op haar had gehad. Had hij dat nog steeds? Het was een leuke meid en hij vond ze eigenlijk wel bij haar passen. Beter dan Fox had gedaan, in ieder geval.
          'En jou. Jij kan toch ieder masker laten smelten.'
          Fire kon alleen maar hele pijnlijke scenario's voor zich zien. Hij wist eigenlijk helemaal niet wat de meiden wilden drinken en ging uiteindelijk maar voor een onschuldig sapje voor de tweeling en een biertje voor zichzelf, terwijl Darian iets voor Vienna haalde. Eenmaal terug bij de drie meiden, gaf hij de twee zussen een glas. Helemaal op haar gemak leek Fayr zich hier niet te voelen. Hij kon dat wel begrijpen, waarschijnlijk kon ze Romeo achter ieder masker zien. Eigenlijk voelde hij de drang om te vragen hoe het met haar ging, maar daar was dit niet echt de omgeving voor.
          'Wat is je favoriete feest?' vroeg hij haar. 'Vast geen Halloween hè?' Sinds ze vanmiddag met elkaar hadden gepraat, leek er een beetje een obstakel weg te zijn. Hij wilde niet dat ze zich het vijfde wiel aan de wagen voelde en knoopte daarom een gesprekje met haar aan.

    [ bericht aangepast op 11 nov 2020 - 22:37 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    Darian


    Nu Fire in gesprek was geraakt met Fayr, voelde Darian extra druk om met Vienna te praten. ‘Hoe kon het eigenlijk dat je onder schooltijd bezig was met eten maken? Heb je Yara geholpen in de keuken?’
          De vrouw had waarschijnlijk niet zo’n uitgebreid buffet in haar eentje op tafel getoverd, maar hij had ook geen inschrijfformulieren gezien om te helpen.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Fersephone


    Ze keek heel even tussen Fire en Fayr heen en weer. Ze had niet geweten dat die twee met elkaar spraken. Of misschien deden ze dat ook wel niet, maar was het nu gewoon uit beleefdheid. Ze vond het ergens wel lief van hem dat hij een gesprek met Fayr aanknoopte, nu haar zus zich niet zo heel lekker op het feest leek te voelen, al knaagde er een onzekere knoop in haar maag. Ze probeerde die zo goed mogelijk te negeren, ze had van Fayr niets te vrezen. Er was niets aan de hand, hij was gewoon aardig.
          Ze nam een slok nam van het sapje dat ze van Fire had gehad, ergens blij dat hij dit keer met iets non-alcoholisch aan was komen zetten. Terwijl de anderen aan het babbelen waren, liet ze haar ogen door de zaal glijden. Yrla kon ze nergens meer vinden en ze vroeg zich af of dat een slecht teken was, aangezien hij met Maaya op pad was. Ze was in dilemma met zichzelf of ze op hem moest gaan checken, tot haar oog vielen op haar eerdere beste vriendin. Fersephone verslikte zich in haar drinken, terwijl ze haar ogen gauw weer afwendde van Dezi. Je zou denken dat na jaren omgaan met Dezi dat ze onderhand wel aan haar pakjes gewend was geraakt, maar zelfs nu nog kreeg ze een heel naar gevoel bij de kledingstijl van haar. In haar ogen was ze niets veranderd, dat kon iedereen zien, zelfs nu ze haar niet meer sprak.


    It's never gonna happen, Guys.

    Vienna



    "Yara had hulp nodig in de keuken, een van de mensen die haar normaal helpt was afwezig. En aangezien ik het kooklokaal wilde hebben voor morgenavond, moest ik in ruil een dagje helpen." Ze glimlachte even naar de jongen. "Wat ik wel niet voor je over heb," plaagde ze hem. Ze knipoogde even naar hem.


    It's never gonna happen, Guys.

    Fayr



    Fayr glimlachte en schudde haar hoofd. 'Ik ben wel een beetje voorspelbaar, of niet?' Ze speelde haast gedachteloos met het rietje in haar glas. 'Kerstmis is mijn favoriete feest,' gaf ze toe. 'Suf hè? Ik houd van de muziek, de sfeer, koekjes bakken... Het is dan altijd zo gezellig, weetjewel? Twee jaar terug sneeuwde het zelfs! Ik kon mijn vreugde niet meer op,' grinnikte ze. Fayr nam een slokje van haar drinken en knikte naar hem. 'En de jouwe?'


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Jester Madcap



    Ondanks dat hij wist dat Azrael hem ging helpen, vond Jester het maar bijzonder oncomfortabel om zijn hand op zijn schouder te voelen. De Rhino staarde hem een beetje creepy aan en deed verder eigenlijk niks. Of, nouja, misschien toch wel. De wereld sprong van het ene op het andere moment weer terug in focus, alsof hij eindelijk weer een goede bril op had gezet. Het vage gebonk van zijn hoofdpijn verdween ook weer en hij had weer het gevoel alsof hij stevig met beide benen op de grond stond.
          Wat wel prettig was als je daarvoor ongeveer een centimeter erboven had lopen zweven en daar vrij weinig controle over had.
          Nish had dat niet hoeven doen. Azrael had alleen voor Jester nooit hetzelfde gedaan.
          Damon grijnsde naar hem. 'Moet je ook nog wat van mij hebben?'
          'Dat houd ik graag later nog wel een keer van je te goed,' wuifde Jester Damon's voorstel weg. Hij had heus wel sarcastisch willen reageren, maar dan was hij straks stoned als een garnaal en daar had hij niet zoveel zin in. 'Je bent hier met Dezi vanavond, toch?' vroeg hij in plaats daarvan.
          Er was iets aan Damon dat achterin Jester's brein bleef zeuren, maar hij kon er nét niet bij.
          De blik van de Rhino gleed even over de mensenmassa heen en hij haalde zijn schouders op. 'Hoezo? Jaloers?'
          'Hmm. Gewoon benieuwd.'


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Darian


    'Volgens mij is een dag in de keuken staan wel een leuke afwisseling van de gewone lessen,' antwoordde Darian plagend. 'En ben ik gewoon een smoes om ongestraft te kunnen spijbelen.'

    [ bericht aangepast op 12 nov 2020 - 13:32 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    Nish


    ‘Kon je nou echt geen leukere date vinden?’ vroeg Nish zich af. De hele avond vrijwillig met Dezi optrekken was net zo aanlokkelijk als dat met Maaya doen. Hij keek even de zaal rond, maar zag het meisje niet. Wel bleef zijn blik even op Fox hangen. Die stond nog steeds bij hun Naamloze, maar ook hij leek iemand te zoeken. Bij het zien van de jongen kwam direct de knoop in zijn maag terug. Was Zebediah hier vanavond? Het leek hem veel te gewaagd – en toch was dit de perfecte gelegenheid om je onder de mensen te begeven. In ieder geval was hij blij dat de jongen nog steeds in de zaal stond – en dat hij nu wist dat Kris nog leefde. Hopelijk was dat genoeg om tegen Zebediahs manipulatie bestand te zijn.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Vienna



    "Je hebt me door," zei ze met een kleine glimlach. "Maar het was wel leuk vandaag ja. Als het nodig is, mag ze me best vaker vragen." Ze had het ook best leuk gevonden die dag. Ze was alleen wel wat moe erdoor, maar ze hield het nog wel even vol vanavond. "Hoe was jouw dag?"

    [ bericht aangepast op 12 nov 2020 - 15:33 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Darian


    ‘Ik heb me vermaakt met mijn masker,’ antwoordde hij. ‘En natuurlijk wel braaf de lessen gevolgd. Met die twee verdwenen afdelingsgenoten van me probeer ik me maar zo veel mogelijk te gedragen en niet op te vallen.’


    Every villain is a hero in his own mind.