• Experium



    • • Experium High is een school, afgelegen in de Amerikaanse woestijnen. Het is een school voor jongeren tussen 15 en 25 jaar, met ieder een bijzondere gave. Op deze school kunnen ze lessen volgen om hun gaven te optimaliseren, en vanuit daar een gezamenlijk doel te bereiken:
    • • Het scheppen van de ultieme mens. • •

    Aangezien de school te groot wordt en het aantal experimenten onoverzichtelijk, heeft de school het Zuiveringstoernooi uitgeroepen. De vijf houses gaan tegen elkaar strijden, in een poging hun plek te verdienen aan Experium High. De winnaars krijgen de grote school-trofee. De verliezers worden van school verwijderd, wat dat ook mag betekenen.


    Je personage komt terecht op een vrij normale high school, met uitzondering van het feit dat je dagelijks verschillende onderzoeken moet ondergaan om te zien hoe je je gaves ontwikkelen. Ook zijn er bijzondere vakken voor de verschillende gaves, zoals bijvoorbeeld ......
    Er heerst een competitieve sfeer tussen de leerlingen, want elke leerling weet; mocht je gave niet genoeg ontwikkelen (of zich niet laten zien) dan verdwijn je op mysterieuze wijze.


    Nodige informatie
    * Het is een experimentenschool, je personage ondergaat dus ook allerlei onderzoeken naar de werking van je gave.
    * Een naam moet je verdienen. Een nieuwe leerling komt binnen met alleen zijn experimenten nummer. De naam die je verdient, heeft te maken met de gave die je hebt! Je nummer heeft max. 4 cijfers.
    * Je herinnert je niets meer van voor je 15e. Deze herinneringen zijn met zeer goede zorg gewist. Je kunt dus nog wel talenten hebben van voor die tijd, maar je weet er niets meer van.
    * Je bent als personage geboren met de gave of je hebt als tiener een injectie toegediend gekregen om te zien hoe je erop reageert.
    * Je maakt deel uit van een house, waar in totaal 10 personen in zitten.


    Personages

          • Naam • Leeftijd • Gave • Mentor • User
    • Onyx. • 23 • Muziek en dromen • Maneur • Croweater
    • (studieobject) 8175 (Adam) • 17 • Tijdreizen • Margeaux • Croweater
    • Jester Madcap • 20 • Overtuiging • Cackle • ProngsPotter
    •Merrin• 16 • Gedaanteverwisseling • Moreau •Slughorn
    • Yrla • 19 • Superspeed • Williams • Slughorn

    • Vienna • 20 • Telekinese • Maxwell • Slughorn
    • Fayr Fixfault • 20 • Repareren • Navkar• ProngsPotter
    •Nenya Agami•15 • Helderziend • Mentor? • ProngsPotter
    • Dezi • 20 • Samenvloeien met draak • Naam • Croweater
    •Fersephone • 20 • Slopen • Gates • Slughorn
    Bijpersonages
    • Naam • Gave
    LIONS
    ⚜️
    •Fire • Vuur
    • Fox • In dieren veranderen.
    • Astreal • Astral projection.
    • Tony • Onzichtbaar in het donker.
    • Emil • Dupliceren
    • Onna • Ondoordringbare huid
    •Vera • Vliegen
    •Serena • Stembeheersing
    • Heidi • Groene vingers.
    •8226 • Praten met dieren
    Elephants
    ⚜️
    •Vision • Met zintuigen spelen
    •Dalit • Immuniteit voor gaven
    •[Onbekend] • [Onbekend]
    •[Onbekend] • [Onbekend]
    •[Onbekend] • [Onbekend]
    • Kijo • Veranderen in een Oni.
    • Stella • Licht ombuigen.
    •Vera • Leugendetector.
    • Helene • Genezing.
    •[Onbekend] • [Onbekend]
    Rhino's
    ⚜️
    • Romeo • Emoties manipuleren
    • Damon • Dementor
    • Peter • Spiderman
    • Azrael • Krachten afnemen en aanvullen
    • Darian • Objecten materaliseren
    • Maaya • Hallucinates.
    •Melissa • Fauna manipulatie.
    •Alice • Spiegelloper
    •Medusa • Verstenen onder haar blik
    •Naamloos • Gedachtenlezer.
    Buffalo's
    ⚜️
    •Ednoces • Tijd bevriezen voor 10 sec
    •Nish • Aanwezigheid verbergen
    • Rai •Electriciteit
    •Goliath • Ant-Man
    •Klaus • Necromancer
    •Evelin • Reizen tussen werelden/dimensies
    •8034 • Gevarensonar
    •Nemesis • Vloeistoffen sturen
    •Maevis • [Onbekend]
    •Sarah • [Onbekend]

    • Buiten de school •
    • Nathaniël • Broer van Gabriël (Yrla)
    • Rory • Vriend van Aaron (Adam)

    • Inqurium High •
    •Adrasteia • Vampier - overname gaves door bloed
    • Casey • Mentaal binnendringen


    Rooster

    Directeur Dubois
    Panthers
    Maandag
    * Geschiedenis•Sogat•
    * Muziek /Creatief•Wish•
    * Les rondom je gave•Eigen Mentor•
    * Lunch
    * Wiskunde• Margeaux
    * Engels• Cackle

    Dinsdag
    * Sociale training• Navkar
    * Gymnastiek• Williams
    * Onderzoeken
    * Lunch
    * Aardrijkskunde • Maxwell
    * Natuur/scheikunde • Gates

    Woensdag
    * Engels • Cackle
    * Maatschappijleer • Maneur
    * Gave training •Eigen mentor•
    * Lunch
    Vrije tijd

    Donderdag
    * Biologie (Blokuur) • Moreau
    * Biologie (Blokuur) • Moreau
    * Wiskunde • Margeaux
    * Lunch
    * Muziek/ Creatief •Wish•
    * Geschiedenis •Sogat•

    Vrijdag
    * Aardrijkskunde • Maxwell
    * Natuur/scheikunde • Gates
    * Gave training •Eigen Mentor•
    * Lunch
    * Vrije tijd.


    Eerdere topics
    Speeltopic 1: Klik ^^
    Speeltopic 2: Klik ^^
    Speeltopic 3: Klik ^^
    Speeltopic 4: Klik ^^
    Speeltopic 5: Klik ^^
    Speeltopic 6: Klik ^^
    Speeltopic 7: Klik ^^
    Speeltopic 8: Klik ^^
    Speeltopic 9: Klik ^^
    Speeltopic 10: Klik ^^
    Speeltopic 11:Klik ^^
    Speeltopic 12:Klik ^^
    Speeltopic 13: Klik ^^
    Speeltopic 14: Klik ^^
    Speeltopic 15: Klik ^^
    Speeltopic 16: Klik ^^
    Speeltopic 17: Klik ^^
    Speeltopic 18: Klik ^^
    Speeltopic 19: Klik ^^
    Speeltopic 20: Klik ^^
    Speeltopic 21: Klik ^^
    Speeltopic 22: Klik ^^
    Speeltopic 23: Klik ^^
    Speeltopic 24: Klik ^^
    Speeltopic 25: Klik^^
    Speeltopic 26: Klik^^
    Speeltopic 27: Klik ^^
    Speeltopic 28: Klik ^^
    Speeltopic 29: Klik ^^
    Speeltopic 30: Klik ^^
    Speeltopic 31: Klik ^^
    Speeltopic 32: Klik ^^
    Speeltopic 33: Klik^^


    Rules
    * Een reservering blijft 24 uur staan
    * Je bent ten alle tijden welkom, vraag even aan ons op welke hoogte we zijn.
    * Reageer vooral vanuit je eigen personage. Je mag voor een ander reageren als je dit overlegt hebt.
    * Maak niet een te uitgebreide persoonsbeschrijving. Het is leuk als je personage zich ontwikkeld tijdens de RPG.
    * Meedoen? -> Klik voor het rollentopic


    It's never gonna happen, Guys.

    Fire


    Fire had eigenlijk ook geen ander feest verwacht. Het was inderdaad een gezellig en knus feest en dat vond hij inderdaad wel bij het meisje passen. Meer dan bij Fersephone. Zelf vond hij Kerst altijd net iets te mooi allemaal. ‘Ik ga voor 4 juli, denk ik. Maar ik ben wellicht wat bevooroordeeld omdat ik dan altijd los mag gaan met de vuurwerkshow.’
          Daarnaast was er altijd een honkbaltoernooi tussen de vijf afdelingen dat hij altijd wel kon waarderen en vond hij met z’n allen buiten barbecueën ook leuk – het was een traditie die bestond zolang hij hier op school zat en waar hij veel goede herinneringen aan had. Het was zelfs een soort vast moment geworden waarop hij de vrienden die hij was kwijtgeraakt herdacht.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Onyx


    Onyx borg zijn mondharmonica weer op. Yrla had niets meer van zich laten horen, dus hij liet Maaya hier maar voorlopig liggen. Morgen zag hij wel weer hoe hij dat oploste. Hij stapte de kamer uit en wierp nog even een blik op de deur van Yrla. Nog steeds begreep hij niet zo goed wat zijn humeur had laten omslaan. Was het alleen doordat Nish in zijn kamer was geweest, zelfs al was het voor de grap? Nish had een paar nachten bij Onyx geslapen, dat was ook vlakbij geweest. Had hij zich daar ook ruk over gevoeld? Of was hij chagrijnig omdat hij zijn date kwijt was? Dat kon hij zich ook niet voorstellen. Uiteindelijk haalde hij zijn schouders er maar over op en liep terug naar de aula.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Damon



    Damon grinnikte. 'Af en toe moet je offers maken, toch?' Hij grijnsde. 'Ze was in ieder geval goed pissig dat ik haar niet als een prins op het witte paard had opgehaald.'


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Fayr



          Ze grinnikte. 'Ach, misschien een beetje. Zijn we allebei een beetje voorspelbaar. Zijn de kaarsen een beetje gelukt, vanmiddag?'


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Nenya Agami



          'Je wangen zijn rood,' zei ze plagend. 'Het is oké, je had stiekem wel een beetje gelijk.' Ze keek even vlug over haar schouder of Rai haar niet per ongeluk nog kon horen, maar de jongen was alweer verdwenen. 'Hij botste tegen me aan en gooide ongeveer de helft van zijn drinken over zich heen. Ken je hem?'


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Fersephone


    "De wat?" vroeg ze met opgetrokken wenkbrauw. Ze had het gesprek tussen Fire en Fayr niet echt gevolgd, maar ze ving iets op met kaarsen en vanmiddag. Ze keek even van Fayr naar Fire en weer terug. Blijkbaar waren ze die middag ook al samen geweest. Voor twee tellen voelde ze een knoop in haar maag. Dat wist je al, want Yrla had gevraagd of ze ook niet net als Fire moest versieren. En Fayr was er altijd. Oh ja, die gedachte luchtte haar weer op. "Sorry, ik breek even in jullie gesprek," zei ze met een grijns.


    It's never gonna happen, Guys.

    Nish

    'Ja dat zal. Wat levert het dat op dan?' Hij kon zich maar een ding voorstellen en dat was iets waar hij zich vooral géén voorstelling van wilde maken.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Merrin


    Hij liep zijn slaapkamer in en viste een notitieboek uit een van de nachtkastjes. Daarna plofte de jongen op zijn bed. Hij had wel gezien aan Adam dat die nogal stijfjes liep, dus het leek hem niet echt slim voor zijn vriendje om nu een heel eind te lopen. Merrin kroop helemaal in het hoekje van het bed, tussen de muren en nodigde Adam uit om bij hem te komen zitten. Hij trok zijn vriendje helemaal tegen hem aan en legde zijn kin op zijn hoofd.
          Voor een lange tijd was het stil, waarbij de woorden van Maxwell langzaam een plekje leken te krijgen. Normaal zou hij zijn notitieboek erbij pakken, maar nu Adam er was, moet hij het misschien maar gewoon zeggen. Adam zou het aan niemand doorvertellen, hij kon het vast wel vertellen. "Maxwell weet het," zei hij zachtjes. "Hij weet dat ik mijn herinneringen terug heb, wat de hoofdpijnen betekenen. Maar hij zegt er niets mee te willen doen, wil me zelfs helpen ze te houden." Maar waarom? Dat was Merrin nog niet helemaal duidelijk. Hij had het gevoel dat het niet helemaal uit vriendelijkheid was, want als Maxwell hierop betrapt werd zat hij vast ook in de problemen. Waarom zou een docent hem helpen?


    It's never gonna happen, Guys.

    Yrla



    Hij had zich naar zijn vensterbank verplaatst. Het raam stond open, waardoor hij naar de lucht boven zijn hoofd kon kijken. De lucht was helder en aan de hemel begonnen de eerste sterren te flonkeren. Om een of andere reden voelde hij zich ontzettend alleen. Het feit dat Fersephone hem zaterdag had afgewezen en dat nu zo duidelijk weer eens naar voren was gekomen dat Jester zijn vriend niet wilde zijn, knaagde in zijn maag. De tranen waren onderhand over, maar hij voelde zich nog altijd ellendig. Zin om terug te gaan naar het feestje had hij niet meer. Hij ging straks Maaya wel ophalen van Onyx kamer en dan voor de verandering maar vroeg slapen.
          Hij moest alleen Nish nog vragen of die zijn meubels terug wilde veranderen, want slapen in de lucht leek hem niet heel erg comfortabel, ook al wist hij dat zijn bed er stond.


    It's never gonna happen, Guys.

    Damon



          'Oh, we hebben samen lunch gehaald,' zei Damon schouderophalend. 'Was helaas niet zo gezellig als ik gehoopt had, maar wie weet trekt dat nog bij.'


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Jester Madcap



          'Over dates gesproken, ik ga even bij de mijne langs,' greep Jester zijn kans om bij een Rhino (+Nish, true, maar nog steeds) theekransje vandaan te komen. Hij knikte even naar de jongens en stapte toen naar Nemesis toe. De Ringwraith was ondertussen weer verdwenen en Jester vroeg zich af waar hij naartoe was gegaan. 'Hé,' zei hij opgewekt tegen het meisje. 'Ben ik weer. Het is dat je gezegd had dat je je wel redden kon, anders was ik misschien bang geweest dat er ondertussen een prijs op m'n hoofd stond,' zei hij grijnzend.


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Fire


    Fire voelde zich meteen opgelaten, zeker omdat Fersephone het op zo’n toon zei die duidelijk maakte dat ze het belachelijks vond. ‘Ik heb een paar van de kaarsen gemaakt,’ mompelde hij en hij knikte opzij naar een paar oranje kaarsen in de vorm van grijnzende pompoenen. ‘Maar volgens mij zijn ze wel gelukt, ja. Er is in ieder geval nog geen brand uitgebroken,’ zei hij vlug tegen Fayr om niet te laten blijken hoe hij zich voelde.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Fayr



          'Je mag jezelf wel iets credit geven,' zei ze met een lachje en zou hem zachtjes hebben aangestoten ter bemoediging als het hij Vienna of Phone geweest was, maar dat was hij niet, dus ze deed het ook niet. 'Ze zien er hartstikke leuk uit.'


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Nemesis


    ‘Ik ben graag onafhankelijk,’ antwoordde Nemesis eenvoudig. Ze had Jester geen moment gemist. Mensen observeren vond ze interessant, zeker op avonden als deze. ‘Je beminningscursus duurde wel lang, overigens. Ik zou er de volgende keer geld voor vragen.’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Jester Madcap



          Jester grinnikte. 'Uh-huh. Zal ik de volgende keer doen, krijg je 10% vanwege het goede idee.' Hij keek even uit over de leerlingen, maar zag het donkere figuur nog steeds nergens. 'Wie was dat trouwens, die Ringwraith waar je mee sprak?'


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.