• Experium



    • • Experium High is een school, afgelegen in de Amerikaanse woestijnen. Het is een school voor jongeren tussen 15 en 25 jaar, met ieder een bijzondere gave. Op deze school kunnen ze lessen volgen om hun gaven te optimaliseren, en vanuit daar een gezamenlijk doel te bereiken:
    • • Het scheppen van de ultieme mens. • •

    Aangezien de school te groot wordt en het aantal experimenten onoverzichtelijk, heeft de school het Zuiveringstoernooi uitgeroepen. De vijf houses gaan tegen elkaar strijden, in een poging hun plek te verdienen aan Experium High. De winnaars krijgen de grote school-trofee. De verliezers worden van school verwijderd, wat dat ook mag betekenen.


    Je personage komt terecht op een vrij normale high school, met uitzondering van het feit dat je dagelijks verschillende onderzoeken moet ondergaan om te zien hoe je je gaves ontwikkelen. Ook zijn er bijzondere vakken voor de verschillende gaves, zoals bijvoorbeeld ......
    Er heerst een competitieve sfeer tussen de leerlingen, want elke leerling weet; mocht je gave niet genoeg ontwikkelen (of zich niet laten zien) dan verdwijn je op mysterieuze wijze.


    Nodige informatie
    * Het is een experimentenschool, je personage ondergaat dus ook allerlei onderzoeken naar de werking van je gave.
    * Een naam moet je verdienen. Een nieuwe leerling komt binnen met alleen zijn experimenten nummer. De naam die je verdient, heeft te maken met de gave die je hebt! Je nummer heeft max. 4 cijfers.
    * Je herinnert je niets meer van voor je 15e. Deze herinneringen zijn met zeer goede zorg gewist. Je kunt dus nog wel talenten hebben van voor die tijd, maar je weet er niets meer van.
    * Je bent als personage geboren met de gave of je hebt als tiener een injectie toegediend gekregen om te zien hoe je erop reageert.
    * Je maakt deel uit van een house, waar in totaal 10 personen in zitten.


    Personages

          • Naam • Leeftijd • Gave • Mentor • User
    Onyx. 23 Muziek en dromen Maneur Croweater
    (studieobject) 8175 (Adam) 17 Tijdreizen Margeaux Croweater
    Jester Madcap 20 Overtuiging Cackle ProngsPotter
    Merrin 16 Gedaanteverwisseling Moreau Slughorn
    Yrla 19 Superspeed Williams Slughorn

    Vienna 20 Telekinese Maxwell Slughorn
    Fayr Fixfault 20 Repareren Navkar ProngsPotter
    Nenya Agami15 Helderziend Mentor? ProngsPotter
    Dezi 20 Samenvloeien met draak Naam Croweater
    Fersephone 20 Slopen Gates Slughorn
    Bijpersonages
    • Naam • Gave
    LIONS
    ⚜️
    Fire Vuur
    Fox In dieren veranderen.
    Astreal Astral projection.
    Tony Onzichtbaar in het donker.
    Emil Dupliceren
    Onna Ondoordringbare huid
    Vera Vliegen
    Serena Stembeheersing
    Heidi Groene vingers.
    8226 Praten met dieren
    Elephants
    ⚜️
    Vision Met zintuigen spelen
    Dalit Immuniteit voor gaven
    [Onbekend] [Onbekend]
    [Onbekend] [Onbekend]
    [Onbekend] [Onbekend]
    Kijo Veranderen in een Oni.
    Stella Licht ombuigen.
    Vera Leugendetector.
    Helene Genezing.
    [Onbekend] [Onbekend]
    Rhino's
    ⚜️
    Romeo Emoties manipuleren
    Damon Dementor
    Peter Spiderman
    Azrael Krachten afnemen en aanvullen
    Darian Objecten materaliseren
    Maaya Hallucinates.
    Melissa Fauna manipulatie.
    Alice Spiegelloper
    Medusa Verstenen onder haar blik
    Naamloos Gedachtenlezer.
    Buffalo's
    ⚜️
    Ednoces Tijd bevriezen voor 10 sec
    Nish Aanwezigheid verbergen
    Rai Electriciteit
    Goliath Ant-Man
    Klaus Necromancer
    Evelin Reizen tussen werelden/dimensies
    8034 Gevarensonar
    Nemesis Vloeistoffen sturen
    Maevis [Onbekend]
    Sarah [Onbekend]

    • Buiten de school •
    Nathaniël Broer van Gabriël (Yrla)
    Rory Vriend van Aaron (Adam)

    • Inqurium High •
    Adrasteia Vampier - overname gaves door bloed
    Casey Mentaal binnendringen


    Rooster

    Directeur Dubois
    Panthers
    Maandag
    * GeschiedenisSogat
    * Muziek /CreatiefWish
    * Les rondom je gaveEigen Mentor
    * Lunch
    * Wiskunde Margeaux
    * Engels Cackle

    Dinsdag
    * Sociale training Navkar
    * Gymnastiek Williams
    * Onderzoeken
    * Lunch
    * Aardrijkskunde Maxwell
    * Natuur/scheikunde Gates

    Woensdag
    * Engels Cackle
    * Maatschappijleer Maneur
    * Gave training Eigen mentor
    * Lunch
    Vrije tijd

    Donderdag
    * Biologie (Blokuur) Moreau
    * Biologie (Blokuur) Moreau
    * Wiskunde Margeaux
    * Lunch
    * Muziek/ Creatief Wish
    * Geschiedenis Sogat

    Vrijdag
    * Aardrijkskunde Maxwell
    * Natuur/scheikunde Gates
    * Gave training Eigen Mentor
    * Lunch
    * Vrije tijd.


    Eerdere topics
    Speeltopic 1: Klik ^^
    Speeltopic 2: Klik ^^
    Speeltopic 3: Klik ^^
    Speeltopic 4: Klik ^^
    Speeltopic 5: Klik ^^
    Speeltopic 6: Klik ^^
    Speeltopic 7: Klik ^^
    Speeltopic 8: Klik ^^
    Speeltopic 9: Klik ^^
    Speeltopic 10: Klik ^^
    Speeltopic 11:Klik ^^
    Speeltopic 12:Klik ^^
    Speeltopic 13: Klik ^^
    Speeltopic 14: Klik ^^
    Speeltopic 15: Klik ^^
    Speeltopic 16: Klik ^^
    Speeltopic 17: Klik ^^
    Speeltopic 18: Klik ^^
    Speeltopic 19: Klik ^^
    Speeltopic 20: Klik ^^
    Speeltopic 21: Klik ^^
    Speeltopic 22: Klik ^^
    Speeltopic 23: Klik ^^
    Speeltopic 24: Klik ^^
    Speeltopic 25: Klik^^
    Speeltopic 26: Klik^^
    Speeltopic 27: Klik ^^
    Speeltopic 28: Klik ^^
    Speeltopic 29: Klik ^^
    Speeltopic 30: Klik ^^
    Speeltopic 31: Klik ^^
    Speeltopic 32: Klik ^^
    Speeltopic 33: Klik^^
    Speeltopic 34: Klik ^^
    Speeltopic 35: Klik ^^


    Rules
    * Een reservering blijft 24 uur staan
    * Je bent ten alle tijden welkom, vraag even aan ons op welke hoogte we zijn.
    * Reageer vooral vanuit je eigen personage. Je mag voor een ander reageren als je dit overlegt hebt.
    * Maak niet een te uitgebreide persoonsbeschrijving. Het is leuk als je personage zich ontwikkeld tijdens de RPG.
    * Meedoen? -> Klik voor het rollentopic

    [ bericht aangepast op 18 dec 2020 - 17:09 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Onyx


    ‘Heel creatief,’ zei Onyx met een scheve grijns. Hij ging tegenover zijn vriend zitten. ‘Het lukt me nog niet helemaal om het te geloven,’ gaf hij toe. ‘Misschien helpt het als ik straks de opname terugluister.’ Hij liet zijn blik over Jester glijden, die eruitzag alsof hij het liefst een eeuw wilde gaan slapen. ‘Heb jij überhaupt geslapen?’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Adam
    ———

    Tijdens de eerste les had Adam toch een berichtje naar Merrin gestuurd. Eerst had hij daarvan afgezien omdat hij bang was dat zijn vriend hem weer onnodig bezorgd vond, maar een les overslaan was niets voor Merrin en dus had hij gevraagd of het goed ging en of hij iets voor hem kon doen. Daarop had Merrin gezegd dat hij tijd nodig had om na te denken.
          Zeker toen hij in de lessen daarop ook niet kwam opdagen, kwam er een steeds naarder gevoel in zijn onderbuik. Hij dacht aan Onyx en Jester die er ook niet waren maar samen bezig waren om hun problemen op te lossen. Hij vond het moeilijk dat Merrin zich voor hem leek af te sluiten of hem er in elk geval niet bij wilde betrekken. Zeker omdat het maar duurde en duurde – zelfs tijdens de lunch zag hij zijn vriend nergens en hij at stilletjes zijn lunch met het kleine groepje Panthers dat overbleef. Onderwijl praatte hij een beetje met Agami, maar ook die leek afgeleid te zijn en uiteindelijk was hij haast blij dat de volgende les begon – totdat dat aardrijkskunde bleek te zijn en hij besefte dat hij een uur lang naar de man zou moeten luisteren die gewild had dat Yrla en Dezi hem en Merrin van school hadden gepest.
          Daar had hij echt geen zin in. Alles wat hij gehoord had spookte nog te veel door zijn hoofd. Als Jester, Onyx en Merrin de lessen zo gemakkelijk konden overslaan dan kon hij dat ook best doen, zeker nu er niemand was die hem kon terugtrekken als hij zijn zelfbeheersing verloor.
          Hij zei tegen Agami dat hij deze les oversloeg en ging naar buiten toe, waar hij Fox een berichtje stuurde. Gisteren had hij gezegd samen wat te willen doen en omdat hij – naar Adam begrepen had – vaak genoeg een les oversloeg, vermoedde hij dat de jongen het geen punt vond om er nu ook tussenuit te knijpen. Misschien konden ze samen het bos in gaan en wat afleiding zoeken.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Yrla



    De eerste les van de dag was angstvallig leeg. Zowel Onyx als Jester miste in de les, net als wonderbaarlijk Merrin er niet was. De jonge tijdreiziger zat angstvallig alleen. Blijkbaar was de ruzie van die ochtend toch niet zo mild afgelopen. Hij keek even opzij naar Fersephone, maar die stak alleen niet-begrijpend een wenkbrauw in de lucht. En dus liet de blonde jongen het ook zitten. Het was vast allemaal niet belangrijk. En als dat het wel was, mocht hij het toch niet weten.
          Het enige voordeel van Navkar het eerste uur was dat Yrla nog aardig kon zitten dommelen in zijn stoel. De jongen onderdrukte een gaap, terwijl hij naar de kerel vooraan de klas keek. Wat hij zei ging het ene oor in, het andere oor uit. Echt dutten werd het hem niet, wakker was hij toch al. Maar Yrla kon het niet laten zijn gedachten te laten dwalen, vooral naar wat Maaya had gezegd deze ochtend. Over Evelin. Zelfs Maaya had gezegd dat Evelin hem leuk vond, dan waarom had ze zijn aanbod van gisteravond afgewezen? Misschien moest hij het nog eens proberen. Maar dan op een andere manier. Hij moest iets vinden, iets wat meiden romantisch vonden.


    It's never gonna happen, Guys.

    Merrin


    Hij had een schema op het bord gemaakt, waar drie namen (of eigenlijk vier) centraal stonden. Sommige dingen had hij met elkaar verbonden met lijntjes.

    Zebediah
    Betrouwbaar? Nee
    Weet Her? Als het goed is niet.
    Gevaarlijk Ja
    Gesprek was oke. Lijkt hier te zijn voor Fox. Geen direct gevaar. Wil naamlozen weg hebben.
    Maxwell
    Betrouwbaar? Twijfelachtig
    Weet Her? Ja
    Gevaarlijk Geen idee
    Complete warboel. Lijkt aardig. Heeft geholpen met Her. Wat wil hij?
    Jester en Onyx
    Betrouwbaar? Nee
    Weet Her? Ja. (Kunnen verwijderd worden. Vertrouw ik dat?) -> Nish
    Gevaarlijk Nee (indien bedreiging gewerkt heeft).
    Gewoon uit de weg gaan.

          Merrin keek bedenkelijk naar zijn schema en pende hier en daar nog wat woorden bij. Met dat hij zijn gedachten in een schema had gezet, kreeg hij het voor elkaar een nieuw lijstje te maken van dingen die hij moest doen. Hij had een leeg schrift uit zijn tas gepakt en maakte een simpele to-do lijst voor hemzelf. Voor elk onderwerp zette hij neer hoe hoog de prioriteit daarvan was en wat belangrijk was eerst te doen.
          Er was in ieder geval 1 ding duidelijk. Jester en Onyx kende hij het gevaar van en had hij ook al een vaag plan hoe hij zich daartegen kon wapenen. Zebediah was nog iets te ver weg, waardoor hij de kans kreeg daar iets meer lucht voor te nemen. Dus het belangrijkste was zijn aardrijkskundeleraar.

    [TO -DO]
    [1] Praten met Maxwell. Erachter komen wat hij wil.
    [1] Oefenen met mijn gave. Moet sterker worden
    [1] Uitvogelen wat ik weet over de school, waarom ik weg moet.
    [2] Praten met Rai over gisteravond.
    [2] Praten met Fox over Zeb. Weet hij wat Zeb wil?
    [1] Erachter komen of geheugenwis mogelijk is voor Jester en Onyx en die Nish.
    [3] Nadenken wat ik wil met mijn dossier.
    [3] Uitvogelen wie Jester of Onyx verteld heeft van Her.
    ....

    Dat waren in ieder geval de eerste stappen. Of ze zo makkelijk waren, wist hij niet. Maar hij had in ieder geval een idee waar hij kon beginnen. Met zijn iNet maakte Merrin een foto van het bord, waarna hij al zijn gedachten weer uitwiste van het vlak.
          Even wierp de jongen een blik op zijn iNet. Het was lunchtijd. En na de lunch zou hij aardrijkskunde hebben. Meteen een eerste goede gelegenheid om te zien of hij zijn aardrijkskundedocent kon spreken. Merrin keek nog eens goed naar zijn lijstje. In eerste instantie had hij dit samen met Adam willen doen, maar na vanmorgen wist hij niet zo goed of hij dat nog wilde. Wat als Adam direct alles doorvertelde aan Jester en Onyx? Die hoefden echt niet te weten waar hij mee bezig was. Voor hen had hij namelijk gewoon de silent treatment gekozen. Hij sprak gewoon niet meer tegen hen.
          Opnieuw keek hij aarzelend naar zijn lijstje. Waar Adam in het spel kwam, bedacht hij nog wel. Voor nu was het het meest belangrijk om te zien wat hij met zijn herinneringen kon en wat Maxwell van hem wilde.

    [ bericht aangepast op 3 jan 2021 - 0:28 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Jester Madcap



          Even bleef zijn mondhoek uit zichzelf omhoog. Jester haalde een schouder op en begon in zijn nachtkasje te rommelen. 'Paar uur. Maakt niet uit.' Hij trok zijn iNet de lader af en schoof het laatje weer dicht. Zijn belofte aan Nish om alles zo goed mogelijk uit te leggen klonk door zijn hoofd en weerhield hem ervan om de opname gewoon af te laten spelen en verder niks te doen.
          Kom op man. Even factortje dertig meer inzet alsjeblieft.
          Jester haalde diep adem. 'Merrin is boos.'
          ?????? We gingen het hebben over Nish, weet je nog? Niet over feiten die Onyx zelf ook al zelf aan elkaar gepuzzeld heeft??
          'Ik zei waarom we in z'n dossier wilde kijken en hij noemde het bullshit en of ik geen beter verhaal kon verzinnen.
          HALLOOHOO? FO-CUS!
          'Hij vindt het oprecht een logischer verhaal dat ik hem dood wil hebben en van school, dan dat ik hem probeer te beschermen en het is nog eens m'n eigen stomme schuld ook. En nou is hij kwaad ergens naartoe gestampt, weetie nog niet wat er nou precies aan de hand is en vertrouwt hij waarschijnlijk precies de verkeerde personen alleen maar omdat wij ze níet vertrouwen.'
          Wauw man. Onyx heeft echt heel veel aan je momenteel. Kan dit niet even wachten tot we je vorige fuck-up hebben opgelost?


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Onyx


    Ergens verbaasde het Onyx dat Merrins boosheid hem zo dwarszat. Jester leek er erg mee te zitten, zijn stem klonk monotoon. Er kwam een drang omhoog om de jongen in een omhelzing te trekken, maar dat ging ie natuurlijk mooi niet doen. Gewoon normaal blijven doen. Daar had Jester het meest aan.
          ‘Als ie bedaard is en weer helder kan denken, dringt het heus wel tot hem door dat we geen geheugenwis door Maxwell riskeren omdat we hem zo graag dood willen hebben. Als we dat wilden, had ie allang onder de zoden gelegen. Zelfs als ie niet naar ons luistert, zal ie vast wel waarde aan Adams woorden hechten.’ Hij zocht Jesters blik en hield die even vast. ‘Adam vroeg net waarom Maxwell zo gevaarlijk is – dus ik heb het hem verteld. Dat hij met Zebediah samenwerkt. Als we inderdaad verdwijnen of onze geheugens worden gewist, zal Adam terugreizen in de tijd en ons gisteren over Dezi’s naaistreek vertellen.’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Yrla



    "Kun je wat voor me doen?" Hij tikte Vienna naast hem aan en gaf haar het papieren vliegtuigje wat hij gevouwen had. Hij had een klein berichtje erop geschreven. "Kun je deze alsjeblieft voor Evelin haar neus laten belanden?" Vienna keek hem met opgetrokken wenkbrauw en een uitdagende glimlach aan. "Ja ja, ik probeer het gewoon goed te maken. Laat me nu gewoon voor een keer niet de lul zijn." Vienna grinnikte zachtjes om zijn woorden, maar ze nam het vliegtuigje wel uit zijn handen. Met uiterste precisie liet ze het vliegtuigje door de eetzaal vliegen, waar hij vlak voor Evelin op haar dienblad belandde.
          Stap 1 was nu in ieder geval gezet.


    It's never gonna happen, Guys.

    Fox


    Van een ontbijt was niet veel terechtgekomen, aangezien Fire hem zo ongeveer aan een kruisverhoor onderwierp. Inmiddels had Fox het verhaal al zo vaak gedaan dat het moeiteloos van zijn lippen rolde en zelfs de afkeuring in Fires ogen deed hem niet zoveel. Hij merkte wel dat zijn vriend zijn best deed om zijn commentaar voor zich te houden, dat was in ieder geval iets.
          ‘En als hij straks inderdaad met een bericht van Kris komt aanzetten?’ vroeg Fire. ‘Wat heb je daar voorover? Dat krijg je vast niet zomaar te zien.’
          Fox dacht terug aan de vorige nacht. Net als Jester was Fire bang dat hij een of andere opdracht kreeg, maar Fox had eerder het gevoel dat Zebediah er wat anders voor terug wilde. Hij kon zijn lippen nog steeds op die van hem voelen. Hij was daarentegen echt niet van plan om dat te gaan zeggen.
          ‘Ik doe heus geen onbezonnen dingen.’ Al was dat misschien een leugen. ‘Nenya gaat me helpen om Kris te zoeken. Ze zou ook kunnen kijken naar een volgend moment dat ik Zebediah zie. Als ik dan weet wat voor keuze hij me voorlegt, kan ik dat met Jester overleggen.’
          Aan de uitdrukking op Fires gezicht zag hij dat het antwoord hem niet helemaal beviel – hij wilde zelf een vinger in de pap houden. Maar Jester was zijn beste vriend. En op de een of andere manier kon hij zich beter verplaatsen in hoe Fox zich voelde en hoe graag hij Kris wilde terugvinden. Fire had Kris daarentegen nooit gemogen en had altijd alleen maar gezegd dat hij hem uit zijn hoofd moest zetten. Dat dat niet zomaar kon, drong nog altijd niet tot hem door. Misschien kwam het omdat hij nog nooit écht van iemand gehouden had. Niet zoals hij van Kris hield, of Jester van Onyx, en als je zoiets niet kende… kon je er ook niet echt over meepraten.
          De bel ging voordat ze over konden verder praten en Fox was blij toe. Ondanks dat Fire een jaar lang zijn vertrouwenspersoon was geweest, zorgde iets er toch voor dat het ongemakkelijk was om er met hem over te praten. Dat ging veel makkelijker met vrienden die geen hekel aan Kris hadden gehad.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Jester Madcap



    Jester knikte woordeloos. Onyx' geruststelling hielp een beetje. Genoeg om overeind te komen en naast hem op Fox' bed te gaan zitten. 'Als Ryan beweerde dat hij mijn leven probeerde te redden door in mijn dossier te kijken zou ik hem ook niet geloven,' gaf hij toe, terwijl hij met zijn hoofd tegen Onyx' schouder aan leunde. 'Ik had zo'n hekel aan die gast en vervolgens doe ik m'n uiterste best om nog erger te zijn dan hij. Dat is toch fucking stom? En nu is het belangrijk dat we in ieder geval elkaar vertrouwen als afdeling en iedere keer doe ik bij Merrin blijkbaar iets fout want die denkt dat ik hem nog steeds naar het leven sta.' Jester slaakte een zucht. 'Sorry, daar wilde je niet over praten.' Hij werkte een glimlach om zijn lippen en ging rechtop zitten, zijn iNet in zijn ene hand en de ander naar Onyx uitgestoken, wachtend tot die hun vingers zou verstrengelen. 'Beginnen met Nish?'


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Emil


    Emil probeerde al de hele dag iets te verzinnen waarop hij het kon goedmaken met Nenya, maar zijn hoofd was niet erg behulpzaam. Hij overwoog zelfs om een beetje hulp te vragen. Fox was zo ongeveer de grootste flirt van hun afdeling, maar die vond hij altijd nogal overdreven als het op zulke dingen aankwam. Tony ging hij vanzelfsprekend ook niets vragen, Astreal was niet veel meer ervaren dan hij en Serena en Vera vertrouwde hij er ook niet mee – dan wist de hele school eerder wat hij van plan was dan hij zelf. Zijn gedachten verschoven naar de andere afdelingen en bleven bij Yrla hangen. De enige die hij als een vriend beschouwde – en daarnaast was die altijd best succesvol bij de meiden. En hij kende Nenya, ook niet onbelangrijk. Tijdens zijn les natuurscheikunde pakte hij zijn iNet en zond hij een berichtje naar zijn vriend om te horen of hij vanmiddag zin had om een balletje te gooien.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Onyx


    ‘Nish kan wel wachten,’ antwoordde Onyx, die wel doorhad dat Jester dit niet zei om de tijd te doden. Nu Jester zo dicht bij hem zat was het moeilijker om zich te concentreren, zeker nadat hij net zijn hoofd tegen zijn schouder had laten zakken alsof dat de normaalste zaak van de wereld was. ‘Ryan was een lul van een heel ander kaliber dan jij,’ zei Onyx. ‘Kom op – zelfs Merrin kan zien dat je veranderd bent. Dat we allebei veranderd zijn en dat hij zélf veranderd is. Dat hij dat nu in een vlaag van woede niet ziet, betekent niks. Je weet toch wat voor stomme dingen wij tegen elkaar uitgekraamd hebben toen we kwaad waren? Voor Merrin is dat echt niet anders. Je hebt hem geholpen met zijn gave, we hebben hem geholpen toen Adam en hij ruzie hadden – hij heeft zich zelfs zo comfortabel rondom ons gevoeld dat hij bijdehante opmerkingen durfde te maken over mijn gevoelens voor jou – voor ik wist dat die bestonden. Dat is echt wel bewijs dat we veranderd zijn, alle drie, en zo kan ik nog wel tig dingen opnoemen. Dat hij nu even een terugval heeft, betekent niet dat hij echt zo denkt. Hij is gewoon bang, denk ik.’ Hij sloeg zijn blik neer en keek even naar Jesters hand. Zelf was hij ook nog steeds bang. Bang voor zijn gevoelens voor Jester, bang dat het weer misging. Hij keek naar zijn eigen handen, naar de korsten op zijn knokkels. ‘Soms is het makkelijk om in oude gewoontes te vallen als je boos bent, of bang.’ Hij raakte voorzichtig zo’n korst aan. ‘En voor Merrin is dat de hele wereld als zijn vijand zien – want dat is maandenlang zo geweest. Laat hem gewoon even uitrazen, dan zoeken we hem binnenkort op om een open gesprek met hem te voeren. Dan geven we hem iets waardoor zijn vertrouwen weer wat herstelt – een beetje van de waarheid zoals ik ook tegenover Adam heb onthuld.’ Hij keek op en schrok even toen hij zich herinnerde hoe dichtbij Jester zat. Toch wierp hij een peilende blik in zijn ogen om te zien wat zijn vriend daarvan vond.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Jester Madcap



    Het wás makkelijk om in oude gewoontes te vallen als je boos was, of bang en Merrin was het nu allebei. En hij had het gedurfd om hem gewoon zijn bed uit te trekken, bovenop hem te gaan staan en vervolgens zowel Jester als Onyx te bedreigen en te denken daarmee weg te kunnen komen. Dat zou de oude Merrin bij de oude Jester nooit gedaan hebben.
          'Maar wat als hij iets doet tijdens dat uitrazen dat niet terug te draa- Adam om hulp vragen.' Natuurlijk. Er viel een gewicht van zijn schouders af en Jester knikte opgelucht. Dat was iets waar hij op kon vertrouwen. Adam had zijn naam nog niet, maar een paar uur terug in de tijd kon hij prima, dat hadden ze immers samen geoefend. Dus als er wat fout ging, dan konden ze het fixen en was er niks meer aan de hand. Gerustgesteld keek hij op naar Onyx en glimlachte, en drukte toen impulsief een kus tegen zijn wang. 'Thanks. Emotionele crisis voorbij.'


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Onyx


    Onyx had het gevoel dat zijn wang spontaan in brand vloog toen Jester hem daar opeens een kus gaf. Tintelingen schoten door zijn maag en heel even zag hij hen samen in het donker staan.
          ”Ik zou er een heel musicalnummer van kunnen maken, maar hoe je het ook wendt of keert... ik was bang en stom. Maar jij bent álles voor me, Scary Vibes.” Jesters stem klonk schor, zijn ogen glommen door een waterig waas. “Jij bent mijn Kris, Onyx.”
          Was dat echt geweest? Of had hij dat gedroomd, gefantaseerd?
          Jester was de enige die het antwoord had. Ergens dacht Onyx wel te weten dat het niet echt was, dat dit zijn troost was geweest na het verraad van Nish. Maar ergens twijfelde hij toch. Zelfs als het niet zo was dan wist hij dat Jes er niet boos om zou worden. Hij zou hooguit meelevend een hand op zijn arm leggen en zeggen dat het hem speet maar dat de gevoelens nog altijd weg waren.
          ‘Mag ik wat vragen?’
          Onyx hoorde zijn stem trillen. Hij wendde zijn blik af. Met zijn duimnagel drukte hij tegen de rand van een van de korsten op zijn andere hand. Hij hield ermee op toen er een scherpe steek door zijn hand schoot. Mag ik wat vragen. Hoor je jezelf wel? Normaal gooide hij zijn vragen of opmerkingen er gewoon uit. Hij haalde diep adem en verdrong het stemmetje in zijn hoofd. Hij had het nu toch al gezegd.
          ‘Is er gisteren iets tussen ons gebeurd?’ mompelde hij. ‘Ik bedoel –‘ Hij onderdrukte een zucht omdat hij zo moeilijk uit zijn woorden kwam. ‘Zijn we… Ben je…’ nog steeds verliefd? Hij kreeg de woorden niet over zijn lippen, wetend dat hij als een twaalfjarige klonk. Hij liet de woorden onuitgesproken tussen hen in hangen; Jester kon ze wel kon invullen. Die had hem altijd haarfijn aangevoeld.

    [ bericht aangepast op 3 jan 2021 - 12:21 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    Evelin


    Ze keek verbaasd op naar het vliegtuigje wat netjes naast haar bord landde. Ze keek eerst even Demetrius aan, toen om zich heen of het vliegtuigje wel goed beland was. Geen van haar klasgenoten keek er nog naar, dus haastig pakte ze het briefje van haar dienblad af. Ze was dankbaar dat Nemesis op het moment nog niet aan tafel zat, want het meisje had haar sowieso compleet belachelijk gemaakt. Onder de tafel vouwde ze het papieren vliegtuigje uit, om te ontdekken dat er een boodschap op geschreven stond.

    Vanavond, 19.00, ingang van de school.
    Laat me het goedmaken.

    - Y -


    Demetrius was op haar schouder gesprongen en lichtelijk verbaasd liet ze het briefje zien aan de otter. Evelin keek even gauw over haar schouder naar de tafel van de Panthers, waarbij ze de blik van Yrla direct ontmoette. Het briefje kwam dus van hem. Direct keek ze weer terug naar de tafel en naar het briefje in haar handen. Ze had deze nacht er slecht van kunnen slapen dat ze Yrla had afgewezen. Hoe erg ze zichzelf er ook van had willen overtuigen dat het beter was, had het toch niet helemaal lekker gevoeld. Nog altijd ongelovig staarde ze naar het briefje. Dit was al de tweede keer dat hij het vroeg. Nee! Nee, ze moest dit niet doen. Met haar handen maakte ze een prop van het briefje en liet die in haar tas zakken. Ze zag dat Demetrius er wat over wilde zeggen, maar ze legde de otter met een blik het zwijgen op.


    It's never gonna happen, Guys.

    Merrin


    Tot zijn verrassing was Adam er niet in de aardrijkskundeles. (Tot zijn opluchting waren Jester en Onyx er ook niet). Merrin knikte zenuwachtig even zijn aardrijkskundeleraar gedag, die daarop hem een glimlach gaf. Merrin wist nog niet zo goed wat hij zijn leraar moest vragen, maar hij moest om een of andere reden contact weer leggen met Maxwell. Hij ging als een van de laatsten op zijn plek vooraan in de klas zitten en wilde net zijn tas op de stoel naast hem zetten, toen er met een flits ineens een blonde jongen zat. Merrin keek even geïrriteerd naar Yrla, die met zijn spullen verplaatst was en ineens naast hem was komen zitten. Commentaar leveren kon echter al niet meer, want Maxwell was begonnen met zijn les.
          Maxwell was net een eindje op weg, toen de jongen naast hem ineens naar hem toe boog. "Alles oke?" Merrin keek geïrriteerd opzij naar de jongen naast hem. "Alsof jou dat wat kan schelen," beet hij hem toe. Hij keek even naar de blonde jongen naast hem en maakte de mentale notitie dat hij straks ook Yrla aan zijn rijtje met namen moest toevoegen. Wat wist Yrla over hem? Was hij er ook bij geweest met het dossier? Adam had zijn naam niet genoemd, maar dat betekende niet dat Merrin niet moest vrezen van de blonde jongen. Misschien waren Yrla zijn excuses wel net zo onoprecht als die van Jester waren geweest en hoorde dit allemaal bij het plan. Alhoewel, hij had Yrla en Jester nauwelijks nog samen gezien de afgelopen maanden. Sinds dat Yrla zo'n erge ruzie had gemaakt met Jester was het nooit echt meer goed gekomen tussen hen. "Gek genoeg, ja. Anders had ik hier niet gezeten en het je gevraagd."
          Merrin haalde zijn schouders op en keek peilend naar Yrla. Het was makkelijk te testen toch of Yrla hiermee iets te maken had. "Misschien hebben Jester en Onyx je er wel toe aangezet dat te vragen." Zouden ze zo ver gaan? Nu hij niet met hen wilde spreken om Yrla achter hem aan te sturen? Ze moesten toch weten dat hij Yrla ook niet meer zou vertrouwen nu zij de boel zo verknald hadden?


    Dit topic is gesloten omdat het maximum van 300 berichten is bereikt

    [ bericht aangepast op 3 jan 2021 - 12:47 ]


    It's never gonna happen, Guys.