• Experium



    • • Experium High is een school, afgelegen in de Amerikaanse woestijnen. Het is een school voor jongeren tussen 15 en 25 jaar, met ieder een bijzondere gave. Op deze school kunnen ze lessen volgen om hun gaven te optimaliseren, en vanuit daar een gezamenlijk doel te bereiken:
    • • Het scheppen van de ultieme mens. • •

    Aangezien de school te groot wordt en het aantal experimenten onoverzichtelijk, heeft de school het Zuiveringstoernooi uitgeroepen. De vijf houses gaan tegen elkaar strijden, in een poging hun plek te verdienen aan Experium High. De winnaars krijgen de grote school-trofee. De verliezers worden van school verwijderd, wat dat ook mag betekenen.


    Je personage komt terecht op een vrij normale high school, met uitzondering van het feit dat je dagelijks verschillende onderzoeken moet ondergaan om te zien hoe je je gaves ontwikkelen. Ook zijn er bijzondere vakken voor de verschillende gaves, zoals bijvoorbeeld ......
    Er heerst een competitieve sfeer tussen de leerlingen, want elke leerling weet; mocht je gave niet genoeg ontwikkelen (of zich niet laten zien) dan verdwijn je op mysterieuze wijze.


    Nodige informatie
    * Het is een experimentenschool, je personage ondergaat dus ook allerlei onderzoeken naar de werking van je gave.
    * Een naam moet je verdienen. Een nieuwe leerling komt binnen met alleen zijn experimenten nummer. De naam die je verdient, heeft te maken met de gave die je hebt! Je nummer heeft max. 4 cijfers.
    * Je herinnert je niets meer van voor je 15e. Deze herinneringen zijn met zeer goede zorg gewist. Je kunt dus nog wel talenten hebben van voor die tijd, maar je weet er niets meer van.
    * Je bent als personage geboren met de gave of je hebt als tiener een injectie toegediend gekregen om te zien hoe je erop reageert.
    * Je maakt deel uit van een house, waar in totaal 10 personen in zitten.


    Personages

          • Naam • Leeftijd • Gave • Mentor • User
    • Onyx. • 23 • Muziek en dromen • Maneur • Croweater
    • (studieobject) 8175 (Adam) • 17 • Tijdreizen • Margeaux • Croweater
    • Jester Madcap • 20 • Overtuiging • Cackle • ProngsPotter
    •Merrin• 16 • Gedaanteverwisseling • Moreau •Slughorn
    • Yrla • 19 • Superspeed • Williams • Slughorn

    • Vienna • 20 • Telekinese • Maxwell • Slughorn
    • Fayr Fixfault • 20 • Repareren • Navkar• ProngsPotter
    •Nenya Agami•15 • Helderziend • Mentor? • ProngsPotter
    • Dezi • 20 • Samenvloeien met draak • Naam • Croweater
    •Fersephone • 20 • Slopen • Gates • Slughorn
    Bijpersonages
    • Naam • Gave
    LIONS
    ⚜️
    •Fire • Vuur
    • Fox • In dieren veranderen.
    • Astreal • Astral projection.
    • Tony • Onzichtbaar in het donker.
    • Emil • Dupliceren
    • Onna • Ondoordringbare huid
    •Vera • Vliegen
    •Serena • Stembeheersing
    • Heidi • Groene vingers.
    •8226 • Praten met dieren
    Elephants
    ⚜️
    •Vision • Met zintuigen spelen
    •Dalit • Immuniteit voor gaven
    •[Onbekend] • [Onbekend]
    •[Onbekend] • [Onbekend]
    •[Onbekend] • [Onbekend]
    • Kijo • Veranderen in een Oni.
    • Stella • Licht ombuigen.
    •Vera • Leugendetector.
    • Helene • Genezing.
    •[Onbekend] • [Onbekend]
    Rhino's
    ⚜️
    • Romeo • Emoties manipuleren
    • Damon • Dementor
    • Peter • Spiderman
    • Azrael • Krachten afnemen en aanvullen
    • Darian • Objecten materaliseren
    • Maaya • Hallucinates.
    •Melissa • Fauna manipulatie.
    •Alice • Spiegelloper
    •Medusa • Verstenen onder haar blik
    •Naamloos • Gedachtenlezer.
    Buffalo's
    ⚜️
    •Ednoces • Tijd bevriezen voor 10 sec
    •Nish • Aanwezigheid verbergen
    • Rai •Electriciteit
    •Goliath • Ant-Man
    •Klaus • Necromancer
    •Evelin • Reizen tussen werelden/dimensies
    •8034 • Gevarensonar
    •Nemesis • Vloeistoffen sturen
    •Maevis • [Onbekend]
    •Sarah • [Onbekend]

    • Buiten de school •
    • Nathaniël • Broer van Gabriël (Yrla)
    • Rory • Vriend van Aaron (Adam)

    • Inqurium High •
    •Adrasteia • Vampier - overname gaves door bloed
    • Casey • Mentaal binnendringen


    Rooster

    Directeur Dubois
    Panthers
    Maandag
    * Geschiedenis•Sogat•
    * Muziek /Creatief•Wish•
    * Les rondom je gave•Eigen Mentor•
    * Lunch
    * Wiskunde• Margeaux
    * Engels• Cackle

    Dinsdag
    * Sociale training• Navkar
    * Gymnastiek• Williams
    * Onderzoeken
    * Lunch
    * Aardrijkskunde • Maxwell
    * Natuur/scheikunde • Gates

    Woensdag
    * Engels • Cackle
    * Maatschappijleer • Maneur
    * Gave training •Eigen mentor•
    * Lunch
    Vrije tijd

    Donderdag
    * Biologie (Blokuur) • Moreau
    * Biologie (Blokuur) • Moreau
    * Wiskunde • Margeaux
    * Lunch
    * Muziek/ Creatief •Wish•
    * Geschiedenis •Sogat•

    Vrijdag
    * Aardrijkskunde • Maxwell
    * Natuur/scheikunde • Gates
    * Gave training •Eigen Mentor•
    * Lunch
    * Vrije tijd.


    Eerdere topics
    Speeltopic 1: Klik ^^
    Speeltopic 2: Klik ^^
    Speeltopic 3: Klik ^^
    Speeltopic 4: Klik ^^
    Speeltopic 5: Klik ^^
    Speeltopic 6: Klik ^^
    Speeltopic 7: Klik ^^
    Speeltopic 8: Klik ^^
    Speeltopic 9: Klik ^^
    Speeltopic 10: Klik ^^
    Speeltopic 11:Klik ^^
    Speeltopic 12:Klik ^^
    Speeltopic 13: Klik ^^
    Speeltopic 14: Klik ^^
    Speeltopic 15: Klik ^^
    Speeltopic 16: Klik ^^
    Speeltopic 17: Klik ^^
    Speeltopic 18: Klik ^^
    Speeltopic 19: Klik ^^
    Speeltopic 20: Klik ^^
    Speeltopic 21: Klik ^^
    Speeltopic 22: Klik ^^
    Speeltopic 23: Klik ^^
    Speeltopic 24: Klik ^^
    Speeltopic 25: Klik^^
    Speeltopic 26: Klik^^
    Speeltopic 27: Klik ^^
    Speeltopic 28: Klik ^^
    Speeltopic 29: Klik ^^
    Speeltopic 30: Klik ^^
    Speeltopic 31: Klik ^^
    Speeltopic 32: Klik ^^
    Speeltopic 33: Klik^^
    Speeltopic 34: Klik ^^
    Speeltopic 35: Klik ^^


    Rules
    * Een reservering blijft 24 uur staan
    * Je bent ten alle tijden welkom, vraag even aan ons op welke hoogte we zijn.
    * Reageer vooral vanuit je eigen personage. Je mag voor een ander reageren als je dit overlegt hebt.
    * Maak niet een te uitgebreide persoonsbeschrijving. Het is leuk als je personage zich ontwikkeld tijdens de RPG.
    * Meedoen? -> Klik voor het rollentopic

    [ bericht aangepast op 18 dec 2020 - 17:09 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Jester Madcap



    Jester knikte langzaam en bleef even stil. Het stemmetje in zijn hoofd deed zijn uiterste best om de stroom aan informatie bij te houden, maar leek er redelijk in te slagen. Anders had hij altijd de opname nog. In ieder geval wist hij nu de waarheid omtrent Nenya en haar voorspelling en dat ze inderdaad gevraagd was iets te voorspellen, maar ook dat dat niet hoefde te betekenen dat Kris inderdaad dood was. Misschien leefde hij nog wél.
          'Wacht, maar Zebediah heeft zich "ontdaan" van Kris? Is hij door hem van school gestuurd?' Nu wist iedereen dat Kris heus niet de favoriet was geweest van de school, maar de precieze reden voor zijn verdwijning was een raadsel. Zelfs Fox wist het niet. En als Zebediah dat met Kris al had kunnen doen toen hij nog op school zat, dan was het nu waarschijnlijk nog makkelijker om Onyx op een eenzelfde manier te laten verdwijnen. 'Dus je denkt dat Zebediah Kris heeft, of in ieder geval weet waar hij is?' Dan maakte het aanbod om Kris te gaan zoeken nog meer sense. Op die manier kon hij natuurlijk bewijzen dat hij precies deed wat Fox van hem gevraagd had, en dat hij daarom dus best te vertrouwen was. De klootzak.
          Stel dat Kris nog leefde.
          Stel dát Zebediah hem had.
          Zou hij Kris willen ruilen voor Romeo? Ze móesten voldoen aan Zebediah's termen rondom de creepy Rhino, maar als ze die deal naar hun hand konden zetten, dan was het misschien iets minder erg. Dan was Romeo wel weer bij Ratty (in hoeverre die gast nog functioneerde na zeven weken isolatie), maar dan hadden zij Kris terug en moest Zebediah het zonder geld doen en zonder zwakke plek die hij bij Fox kon uitbuiten.
          Jester tikte zachtjes tegen zijn been. Ze hadden tot morgenavond. Daarna zou Zeb zijn bedreiging waar maken. De bedreiging die Jester nu via Yrla maar óók via Nish had gehoord. Dus... Via Fox waren ze erachter gekomen dat Nish voor Zebediah werkte, niet op een andere manier. Dus in theorie wist Jester nu ook buiten Yrla om dat Zebediah terug was, dat hij bezig was met het omver werpen van de school, dat hij Romeo terug wilde en Onyx had bedreigd. Als ze Nish lieten "overlopen" naar hun kant, dan kon Yrla tijd winnen. Toch?
          Dan kon hij zeggen dat Nish niet meer naar Romeo zocht en dat team Jenyx ondertussen wist dat hij niet meer te vertrouwen was, dus dan kon hij met geen mogelijkheid de deadline van morgenavond halen. Als hij uitstel kreeg, dan konden ze een plan bedenken. Een goed plan. En dat hoefde hij deze keer niet via iemand anders te spelen, hij kon Zebediah nota bene zelf bellen.
          Daar moest hij maar met Onyx over praten, morgen. En het opschrijven, waarschijnlijk, voordat hij het zelf vergat.
          'Oké,' zei hij langzaam. 'Zijn er nog andere dingen waar ik van moet weten?' vroeg hij uiteindelijk.


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Adam
    ———

    Adam kleedde zich aan in de tijd dat Merrin weg was en bedacht ondertussen hoe hij aan Merrin wilde gaan vertellen over het feit dat Onyx en Jester en Nish het gesprek met Maxwell hadden gehoord. Hij kon zich maar al te goed voorstellen dat zijn vriend dat niet leuk vond, zelfs al hadden ze het gedaan om hem te beschermen.
          ‘Ik moet je nog iets vertellen,’ zei Adam. ‘Over gisteren.’
          Hij wachtte tot Merrin naast hem zat en draaide zich naar hem toe, terwijl hij een blik Merrins afwachtende blauwe ogen wierp.
          ‘Ik heb gisteren aan Onyx verteld dat Rai me heeft geëlektrocuteerd en dat Maxwell ons meenam naar zijn kantoor. Hij zei dat hij erbij was, onzichtbaar, samen met Jester en Nish en dat ze het hele gesprek dat daarna gevoerd werd hebben gehoord.’
          Adam geloofde niet dat de jongens enige kwaad in de zin hadden – het tegendeel zelfs – maar hij vond wel dat Merrin het hoorde te weten. er waren immers persoonlijke dingen besproken.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Nish


    Nish kauwde op zijn wang. Moest hij de waarheid vertellen over Kris? Schoten ze daar iets mee op? Hij besloot maar op een van de andere vragen antwoord te geven. ‘Zebediah en Kris hebben altijd al een gruwelijke hekel aan elkaar gehad. Ik twijfel er niet aan dat Zebediah hem in de buurt houdt en hem tergt zoveel hij kan. De keerzijde is wel dat Kris nogal een kort lontje heeft, dus het kan best dat Zebediah zich te bedreigd voelde en hem uit de weg heeft geruimd…’ Hij liet even een pauze vallen. ‘Of dat hij inmiddels een marionet is geworden.’

    [ bericht aangepast op 30 dec 2020 - 19:54 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    Merrin


    Hij staarde in eerste instantie Adam ongelovig aan. ‘Ik heb gisteren aan Onyx verteld dat Rai me heeft geëlektrocuteerd en dat Maxwell ons meenam naar zijn kantoor. Hij zei dat hij erbij was, onzichtbaar, samen met Jester en Nish en dat ze het hele gesprek dat daarna gevoerd werd hebben gehoord.’ De zin spookte wel vijf keer door zijn hoofd heen, voor de betekenis echt tot hem doordrong. Adam had het verteld. Adam had tegen Onyx gepraat. Terwijl hij juist had gevraagd aan Adam om het voor zichzelf te houden. En... en... en... Jester en Onyx hadden alles gehoord. Ze waren daar. Ze hadden iemand onbekend meegenomen. Ze wisten van zijn herinneringen. Ze wisten een manier om HEM van school te sturen. Jester wist een manier om hem van school te sturen. Teleurstelling en angst vochten om voorrang. De angst won. "Ze hebben alles gehoord?!" vroeg hij, terwijl zijn stem de hoogte in schoot. Merrin sprong van het bed en keek ongelovig en met angst in zijn ogen naar zijn vriend. "Hoe? Wat deden ze daar? Waarom? Ik..." Merrin kwam niet zo goed uit zijn woorden. Hij had het doodsbenauwd. Onyx of Jester hoefde maar een keer tegen een docent te laten ontglippen dat hij zijn herinneringen terug had en dan was het bye bye Merrin. Ze zouden dit sowieso uitbuiten. Misschien waren ze wel helemaal niet zo veranderd als hij gedacht had. Wat als ze dit tegen hem gebruikten? Of wat als ze hem zat werden? Paniek kwam omhoog en de onrust bleef bij Merrin in zijn borst hangen. Hij moest iets doen, hij moest iets doen. IETS! Maar wat?!

    [ bericht aangepast op 30 dec 2020 - 20:02 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Jester Madcap



    Voor het eerst sinds het begin van het gesprek, zag hij Nish aarzelen voor hij antwoord gaf. De stilte duurde net iets te lang en de jongen verbrak het oogcontact zelfs. Jester trok een wenkbrauw op toen Nish uiteindelijk weer wel begon te praten en luisterde (nu misschien een tikje ongeduldig) naar het antwoord dat eruit rolde op zijn twééde vraag. Niet op de eerste.
          'Oké,' zei hij en hield Nish' gezicht nu scherp in de gaten en herhaalde zijn eerdere vraag. 'En komt het door Zebediah dat Kris van school gestuurd?'


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Adam
    ———

    Merrin was bleek geworden en stond inmiddels te hyperventileren. Adam kwam overeind, al wist hij niet zo goed wat hij moest doen. Hoe zou hij reageren als Adam hem nu aanraakte? Hij had geen flauw idee wat er in zijn hoofd omging.
          ‘Merrin?’ vroeg hij zachtjes. ‘Waarom raak je zo in paniek? Waar ben je bang voor?’
          Voorzichtig tastte hij naar Merrins hand en pakte die losjes vast.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Nish


    ‘Indirect wel,’ mompelde Nish. Hij staarde naar zijn voeten. Misselijkheid bouwde zich in zijn maag op. ‘Ik wist een geheim over Kris,’ zei hij toen beschaamd. Het was amper een fluistering. ‘Dat heb ik aan het bestuur verteld zodat hij geschorst zou worden.’ Aarzelend zocht hij naar Jesters blik. ‘Dat heb ik niemand ooit verteld. Vertel het alsjeblieft niet tegen Onyx, dan zal hij me nooit meer kunnen vertrouwen.’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Merrin


    "Waar ben ik bang voor?" vroeg hij opeens woest. De angst draaide zich om in een sidderende woede. Hij voelde het golven onder zijn huid, een vreemd gevoel want Merrin was niet bekend met boos zijn. Hij was eigenlijk nooit boos. Maar nu greep hij het met alle liefde aan. Hij voelde liever deze sidderende woede dan de verschrikkelijke angst die net van hem bezit had genomen. "WAAR ik bang voor ben?!" vroeg hij ongelovig. Hij keek woest naar Adam. "Je vertelt me net dat mijn grootste pestkop het geheim weet om me van school te sturen. Of Onyx, die als ik me niet gedraag ook gewoon zonder geweten van de school stuurt." Wanhoop voegde zich bij zijn woede en Merrin begon zachtjes te lachen. "Weet je wat. Waarom vertellen we het niet lekker direct iedereen? Dan hoef ik niet in spanning te zitten toch? Ik hang het lekker groot op op een bord aan de zijkant van de school. Morgen ben ik dood."
          De vreemde combinatie van angst en woede was een vreemde combinatie. Merrin voelde zijn handen jeuken. Hij wilde iets slaan. Hij had nog nooit iemand geslagen, maar op dit moment. Als het de woede kon stoppen, de angst. Hij moest vluchten, hij moest iets doen, hij... "Daarom wil ik weten wie hier nog meer van op de hoogte is, Michiel. We kunnen het absoluut niet hebben dat iemand je geheim gaat rondvertellen."
          Maxwell... Maxwell, dat was de oplossing. Hij moest de oplossing zijn. Maxwell kon hun geheugen gewoon weer wisse, dan was er niets aan de hand. Hij moest snel zijn, voor Jester en Onyx iets zouden vertellen aan iemand. Maar daarvoor moest hij alles weten. "Wat deden ze in zijn kantoor, Adam?" vroeg hij woedend. "Zijn er nog meer mensen die weten wat er gisteravond is gebeurd?"

    [ bericht aangepast op 30 dec 2020 - 20:33 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Adam
    ———

    ‘Doe eens rustig,’ zei Adam op kalme toon. ‘Maak je je zorgen omdat ze weten dat je herinneringen hebt? Maar dat weten ze allang, Mer, en wij twee zijn ook niet de enigen die hun herinneringen terug hebben. Daarvoor gaan ze je toch niet van school sturen? Dan kunnen ze de helft van de school wel wegsturen.’ Hij greep Merrins hand wat steviger vast en wreef kalmerend over de rug ervan.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Jester Madcap



    Het was Nísh schuld dat Kris was verdwenen?
          Jester staarde de jongen sprakeloos aan en het kostte even heel veel zelfbeheersing om niet opzij te kijken naar zijn iNet die het hele gesprek al had opgenomen. Hij begreep heel goed wat voor gevolgen het zou hebben als Onyx hierachter kwam--of Fox. Goede goden, als Fox dit wist... Dan waren Nish' dagen hier wel zo ongeveer geteld.
          Nish wist een geheim over Kris, en hij had hem verraden.
          'En het was Zeb die met dat idee kwam?' vroeg Jester zacht, die probeerde de link aan elkaar te puzzelen. Over Onyx zei hij niks. Kon hij niks zeggen. Aan de ene kant wilde hij Nish' vertrouwen niet per se breken, maar een geheim zo groot als dit weghouden van zijn aller-aller beste vriend? Ze deelden alles met elkaar. De enige manier waarop hij dit echt kon verbergen, was door het laatste stuk van de opname eraf te knippen en dat vond hij wel heel ver gaan. Andersom zou hij dat ook afschuwelijk vinden.


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Merrin


    Dat weten ze allang... Maar hij had hen niets verteld! Merrin trok zijn hand opnieuw uit die van Adam. "Laat los," beet hij zijn vriend toe. Hij kon nu geen contact gebruiken. Snapte Adam dan niet dat hij dat niet wilde? Merrin zette een stap van Adam vandaan, terwijl hij zijn ademhaling door zijn lichaam voelde jagen. Ze wisten het allang? Van zijn herinneringen? Maar hoe? "Hoe bedoel je dat weten ze allang?" Hij keek met grote ogen naar Adam. "En je hebt Maxwell toch zelf gehoord. Ik word van school gestuurd als ze het ontdekken. Waarom zou hij daarover liegen?" Merrin voelde de paniek door hem heen razen. Dit was anders. Zelfs al zou Jester het allang hebben geweten, nu had hij echt uit Maxwell zijn mond gehoord dat het zijn einde zou betekenen. Anders zou hij gewoon gewist worden, een ieder ander zou gewoon opnieuw gewist worden als ze wisten van de herinneringen.


    It's never gonna happen, Guys.

    Nish


    Nish knikte. ‘Kris en ik hadden al een lange tijd ruzie en Zebediah ving me als het ware op, we werden een soort van vrienden.’ Hij boog zijn hoofd weer en staarde naar zijn vingers. ‘Ik heb mezelf wijs geprobeerd te maken dat Zebediah me gedwongen heeft, maar ik denk niet dat dat zo was. Alleen ik kende Kris’ geheim. Ik moet zelf hebben geopperd dat te gebruiken toen Zebediah naar een manier zocht om Kris te laten verwijderen.’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Jester Madcap



    Een soort van vrienden. Jester kon zich wel voorstellen hoe dat gegaan was. Zebediah die Kris uit de weg wilde en plotseling lag daar een ex-beste vriend voor het oprapen? Dat was een gouden kans als er ooit een geweest was. En ook zonder gave was Ratty een manipulatieve zak. Dat had hij vanavond nog bewezen met Fox op het dak. Fraai was het niet, maar ook Jester kon wel zien hoe hij daarin getuind was.
          ‘Da’s fucked up man,’ zei hij uiteindelijk. Veel meer was er niet te zeggen.

    [ bericht aangepast op 30 dec 2020 - 22:01 ]


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Adam
    ———

    Het stak toen Merrin zijn hand terugtrok. Hij had toch niets verkeerd gedaan?
          ‘Ik heb een keer met Onyx over mijn herinneringen gepraat, hij waarschuwde me ervoor maar hij zei ook dat onze halve afdeling flashbacks heeft of herinneringen kan terughalen. Hij noemde jouw naam toen ook, dus ik weet niet wie dat toen verteld heeft. Ik was het niet. En ik heb Maxwell wel gehoord, of nou ja, ik heb jouw samenvatting gehoord – maar hoe weten we of we die kunnen vertrouwen? Misschien was dit juist wel een poging om je vertrouwen te winnen. Hij hoeft de waarheid toch niet te spreken?’ Hij snapte niet dat hij meer vertrouwen had in Maxwell dan in Jester en Onyx, die in hetzelfde schuitje zaten als zij. Maxwell was onderdeel van de organisatie die hun had weggehaald bij hun gezinnen, die hun geheugens wiste, die totaal geen interesse toonden in wat men hier elkaar aandeed. ‘Ik zou gewoon eerst aan Jester en Onyx vragen waarom zij denken dat Maxwell zo’n bedreiging is.’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Nish


    'Vertel mij wat,' mompelde Nish, die verder ook niet goed wist wat hij erover moest zeggen.


    Every villain is a hero in his own mind.