• Experium



    • • Experium High is een school, afgelegen in de Amerikaanse woestijnen. Het is een school voor jongeren tussen 15 en 25 jaar, met ieder een bijzondere gave. Op deze school kunnen ze lessen volgen om hun gaven te optimaliseren, en vanuit daar een gezamenlijk doel te bereiken:
    • • Het scheppen van de ultieme mens. • •

    Aangezien de school te groot wordt en het aantal experimenten onoverzichtelijk, heeft de school het Zuiveringstoernooi uitgeroepen. De vijf houses gaan tegen elkaar strijden, in een poging hun plek te verdienen aan Experium High. De winnaars krijgen de grote school-trofee. De verliezers worden van school verwijderd, wat dat ook mag betekenen.


    Je personage komt terecht op een vrij normale high school, met uitzondering van het feit dat je dagelijks verschillende onderzoeken moet ondergaan om te zien hoe je je gaves ontwikkelen. Ook zijn er bijzondere vakken voor de verschillende gaves, zoals bijvoorbeeld ......
    Er heerst een competitieve sfeer tussen de leerlingen, want elke leerling weet; mocht je gave niet genoeg ontwikkelen (of zich niet laten zien) dan verdwijn je op mysterieuze wijze.


    Nodige informatie
    * Het is een experimentenschool, je personage ondergaat dus ook allerlei onderzoeken naar de werking van je gave.
    * Een naam moet je verdienen. Een nieuwe leerling komt binnen met alleen zijn experimenten nummer. De naam die je verdient, heeft te maken met de gave die je hebt! Je nummer heeft max. 4 cijfers.
    * Je herinnert je niets meer van voor je 15e. Deze herinneringen zijn met zeer goede zorg gewist. Je kunt dus nog wel talenten hebben van voor die tijd, maar je weet er niets meer van.
    * Je bent als personage geboren met de gave of je hebt als tiener een injectie toegediend gekregen om te zien hoe je erop reageert.
    * Je maakt deel uit van een house, waar in totaal 10 personen in zitten.


    Personages

          • Naam • Leeftijd • Gave • Mentor • User
    • Onyx. • 23 • Muziek en dromen • Maneur • Croweater
    • (studieobject) 8175 (Adam) • 17 • Tijdreizen • Margeaux • Croweater
    • Jester Madcap • 20 • Overtuiging • Cackle • ProngsPotter
    •Merrin• 16 • Gedaanteverwisseling • Moreau •Slughorn
    • Yrla • 19 • Superspeed • Williams • Slughorn

    • Vienna • 20 • Telekinese • Maxwell • Slughorn
    • Fayr Fixfault • 20 • Repareren • Navkar• ProngsPotter
    •Nenya Agami•15 • Helderziend • Mentor? • ProngsPotter
    • Dezi • 20 • Samenvloeien met draak • Naam • Croweater
    •Fersephone • 20 • Slopen • Gates • Slughorn
    Bijpersonages
    • Naam • Gave
    LIONS
    ⚜️
    •Fire • Vuur
    • Fox • In dieren veranderen.
    • Astreal • Astral projection.
    • Tony • Onzichtbaar in het donker.
    • Emil • Dupliceren
    • Onna • Ondoordringbare huid
    •Vera • Vliegen
    •Serena • Stembeheersing
    • Heidi • Groene vingers.
    •8226 • Praten met dieren
    Elephants
    ⚜️
    •Vision • Met zintuigen spelen
    •Dalit • Immuniteit voor gaven
    • Rai •Electriciteit
    •[Onbekend] • [Onbekend]
    •[Onbekend] • [Onbekend]
    • Kijo • Veranderen in een Oni.
    • Stella • Licht ombuigen.
    •Vera • Leugendetector.
    • Helene • Genezing.
    •Cherry • Voedsel toveren
    Rhino's
    ⚜️
    • Romeo • Emoties manipuleren
    • Damon • Dementor
    • Peter • Spiderman
    • Azrael • Krachten afnemen en aanvullen
    • Darian • Objecten materaliseren
    • Maaya • Hallucinates.
    •Melissa • Fauna manipulatie.
    •Alice • Spiegelloper
    •Medusa • Verstenen onder haar blik
    •Naamloos • Gedachtenlezer.
    Buffalo's
    ⚜️
    •Ednoces • Tijd bevriezen voor 10 sec
    •Nish • Aanwezigheid verbergen
    •Goliath • Ant-Man
    •Klaus • Necromancer
    •[Onbekend] • [Onbekend]
    •Evelin • Reizen tussen werelden/dimensies
    •8034 • Gevarensonar
    •Nemesis • Vloeistoffen sturen
    •Maevis • [Onbekend]
    •Sarah • [Onbekend]

    • Buiten de school •
    • Nathaniël • Broer van Gabriël (Yrla)
    • Rory • Vriend van Aaron (Adam)

    • Inqurium High •
    •Adrasteia • Vampier - overname gaves door bloed
    • Casey • Mentaal binnendringen


    Rooster

    Directeur Dubois
    Panthers
    Maandag
    * Geschiedenis•Sogat•
    * Muziek /Creatief•Wish•
    * Les rondom je gave•Eigen Mentor•
    * Lunch
    * Wiskunde• Margeaux
    * Engels• Cackle

    Dinsdag
    * Sociale training• Navkar
    * Gymnastiek• Williams
    * Onderzoeken
    * Lunch
    * Aardrijkskunde • Maxwell
    * Natuur/scheikunde • Gates

    Woensdag
    * Engels • Cackle
    * Maatschappijleer • Maneur
    * Gave training •Eigen mentor•
    * Lunch
    Vrije tijd

    Donderdag
    * Biologie (Blokuur) • Moreau
    * Biologie (Blokuur) • Moreau
    * Wiskunde • Margeaux
    * Lunch
    * Muziek/ Creatief •Wish•
    * Geschiedenis •Sogat•

    Vrijdag
    * Aardrijkskunde • Maxwell
    * Natuur/scheikunde • Gates
    * Gave training •Eigen Mentor•
    * Lunch
    * Vrije tijd.


    Eerdere topics
    Speeltopic 1: Klik ^^
    Speeltopic 2: Klik ^^
    Speeltopic 3: Klik ^^
    Speeltopic 4: Klik ^^
    Speeltopic 5: Klik ^^
    Speeltopic 6: Klik ^^
    Speeltopic 7: Klik ^^
    Speeltopic 8: Klik ^^
    Speeltopic 9: Klik ^^
    Speeltopic 10: Klik ^^
    Speeltopic 11:Klik ^^
    Speeltopic 12:Klik ^^
    Speeltopic 13: Klik ^^
    Speeltopic 14: Klik ^^
    Speeltopic 15: Klik ^^
    Speeltopic 16: Klik ^^
    Speeltopic 17: Klik ^^
    Speeltopic 18: Klik ^^
    Speeltopic 19: Klik ^^
    Speeltopic 20: Klik ^^
    Speeltopic 21: Klik ^^
    Speeltopic 22: Klik ^^
    Speeltopic 23: Klik ^^
    Speeltopic 24: Klik ^^
    Speeltopic 25: Klik^^
    Speeltopic 26: Klik^^
    Speeltopic 27: Klik ^^
    Speeltopic 28: Klik ^^
    Speeltopic 29: Klik ^^
    Speeltopic 30: Klik ^^
    Speeltopic 31: Klik ^^
    Speeltopic 32: Klik ^^
    Speeltopic 33: Klik^^
    Speeltopic 34: Klik ^^
    Speeltopic 35: Klik ^^
    Speeltopic 36: Klik ^^


    Rules
    * Een reservering blijft 24 uur staan
    * Je bent ten alle tijden welkom, vraag even aan ons op welke hoogte we zijn.
    * Reageer vooral vanuit je eigen personage. Je mag voor een ander reageren als je dit overlegt hebt.
    * Maak niet een te uitgebreide persoonsbeschrijving. Het is leuk als je personage zich ontwikkeld tijdens de RPG.
    * Meedoen? -> Klik voor het rollentopic

    [ bericht aangepast op 17 jan 2021 - 22:34 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Merrin


    Met een vol hoofd liep hij de campus weer binnen. Hij moest dit straks maar noteren, zodat hij het niet weer vergat. Doordat nu al zijn herinneringen terugkwamen en ook een aantal met fikse hoofdpijn had hij het gevoel dat zijn hoofd vol zat. Ergens had hij het gevoel dat sommige dingen door zijn vingers glipte en misschien moest hij komende tijd inderdaad zijn gedachten maar wat meer bijhouden.
          Hij vond Adam met Fox in de woonkamer en opeens voelde hij een ontzettende schaamte over hem heen vallen. Beide jongens hadden hem gezien in een compleet wilde bui, iets wat hij niet van zichzelf gewend was. "Hee," begroette hij ze met een blos op zijn wangen en keek met zijn ogen naar zijn voeten.


    It's never gonna happen, Guys.

    Onyx


    Onyx grijnsde tevreden toen Jester zijn plan ook wel zag zitten. Hij had dit gemist. Samen over dingen brainstormen en met het beste plan aan de slag gaan. Elkaar uitdagen totdat het beste naar boven kwam. Hij had goede gesprekken gevoerd met Adam en met Nish, maar met Jester was het soms alsof ze samensmolten tot één brein en het leek alsof hij pas echt kon zijn wie hij was als hij samen was met zijn vriend. Even keek hij opzij, naar de kleine denkrimpel boven Jesters neus en die bruine ogen die glansden van enthousiasme om nieuwe dingen te proberen. De woorden ik hou van je lagen op het puntje van zijn tong, maar hij wist het nog net weg te slikken.
          Dit was niet de tijd voor sentimentele shit. Vlug focuste hij zich weer op wat Jester over zijn eerste plan zei. ‘Ik ben bang dat je mijn kunnen een beetje overschat. Ik moet de details al wel in de droom en de melodie verwerken. Alleen als ik ter plekke ga spelen kan ik details toevoegen en dan val ik geheid door de mand. Of in de droom zelf – maar dat is veel te riskant, als er opeens nog allemaal boekenkasten verschijnen terwijl ik al met Maxi aan een tafel zit.’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Emil


    ‘Ik heb gezegd dat zij de reden was dat ik steeds hoofdpijn kreeg,’ mompelde Emil. ‘Dus dat was niet heel tactisch.’ Hij haalde een hand door zijn haren. Wat vond hij leuk om te doen? Basketballen, voetballen… Dat waren nou niet echt dingen die je op een date ging doen, toch? Misschien moest hij een avondwandeling met haar maken. Het meer kon mooi zijn, maar daar kwam hij liever niet door de herinneringen aan Tuuli. Maar als hij met Nenya over haar wilde praten, was dat misschien juist wel een goed idee. Uiteindelijk was het niet echt een date. Meer een poging om zich te verontschuldigen en haar te vertellen wat er met hem aan de hand was. ‘Ik vraag haar wel voor een wandeling ofzo,’ zei hij vertwijfeld. ‘Ook al is dat misschien een beetje afgezaagd.’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Adam
    ———

    Adam was opgelucht dat Merrin weer helemaal rustig oogde, al meed hij oogcontact.
          ‘Hé,’ zei hij met een voorzichtige glimlach en hij schoof iets op op de bank. ‘Gaat het weer een beetje?’ vroeg hij toen Fox ook gedag had gezegd.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Yrla



    "Ah, dat is inderdaad niet zo tactisch," zei hij begrijpend. Hij keek even opzij naar Emil naast hem en grijnsde. "Ach, bied gewoon je excuses aan vanavond. Ze vergeeft je wel. Ik zeg zo vaak domme dingen en mensen mogen mij ook nog steeds." Bij hem bleef het helaas alleen echter niet bij alleen maar domme dingen zeggen, maar dat vertelde hij maar niet aan Emil.
          Op zijn laatste woorden haalde Yrla zijn schouders op. "Waarom? Zoek gewoon een leuk plekje uit om langsheen te wandelen en het is elke keer weer anders. En eigenlijk is het de ideale date, want je hebt alle tijd om met elkaar te kletsen. Ik zou niet voor een film gaan, dat is pas afgezaagd."


    It's never gonna happen, Guys.

    Merrin


    "Het gaat wel, denk ik," zei hij zachtjes. Merrin zag wel dat Adam opschoof, maar hij bleef staan in de deuropening, niet goed wetende hoe hij zich nu een houding moest geven. Moest hij nu zijn excuses aanbieden voor het feit dat hij vanmorgen zo boos was weggelopen? Hij keek even op naar de jongens op de bank. Eigenlijk durfde hij dat niet zo goed met Fox erbij. Waarom wist hij niet zo goed, want Fox was ook een vriend van hem. Maar aan de andere kant had Fox niet zoveel te maken met de zaken die tussen hem en Adam gebeurd waren. Merrin schaamde zich al erg genoeg voor zijn woede van die ochtend. Het was al lastig dat alleen aan Adam toe te geven.


    It's never gonna happen, Guys.

    Emil


    Yrla’s woorden gaven hem weer een beetje moed. Hij zou het wel weten.
          ‘Hoe was het feest voor jou gisteren? Wie had je eigenlijk als date gevraagd?’ vroeg hij nieuwsgierig.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Yrla



    Zou hij vertellen aan Emil dat hij zelf een sukkel was geweest en dat hij Evelin aan de kant had geschoven? Hij keek even naar zijn vriend naast hem. Emil was wel de laatste die erom zou lachen, hoopte hij althans. En toch. "Ik heb in een dronken bui Maaya meegevraagd naar het feest. Dat zegt genoeg over hoe mijn avond was of niet soms?"


    It's never gonna happen, Guys.

    Fox


    Fox zag wel dat Adam plaats had gemaakt voor Merrin, maar dat de jongen er niet kwam zitten. Hij gaf Adam een schouderduwtje en maakte met een blik duidelijk dat hij met Merrin moest gaan praten. Blijkbaar wilde hij dat niet doen waar Fox bij zat, zelfs al hadden ze gisteren zulke open gesprekken gevoerd. Maar één op één gesprekken waren vaak gewoon fijner, dat snapte hij ook wel.
          ‘Ik moet nog een film afkijken waar ik gisternacht aan begonnen ben,’ zei Fox niet heel subtiel en hij knipte de televisie aan. ‘Met een leider op de kamer slapen zorgt voor weinig slaap, ik word steeds weggestuurd.’ Hij grijnsde scheef en gaf Merrin een knipoog.
          Adam kwam overeind van de bank en liep naar zijn vriend toe. ‘Zullen we naar boven gaan?’

    [ bericht aangepast op 6 jan 2021 - 12:41 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    Emil


    Emil dacht aan de leider van de Rhino’s. Dat vond hij wel heel gewaagd. ‘Waarom?’ vroeg hij zich oprecht af. Hij kon zo’n drieëntwintig leukere meiden bedenken.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Merrin


    "Graag," knikte hij naar zijn vriendje. Heel even keek hij naar Fox op de bank en voelde zich toch ergens schuldig. "Dankjewel, Fox. En sorry dat ik je wakker gemaakt heb." Hij nam met een bibberige glimlach afscheid van Fox en liep achter Adam naar boven. Opeens was hij ontzettend nerveus. Ze liepen hun slaapkamer in en Merrin deed de deur achter zich dicht, waarna hij op zijn eigen bedhelft ging zitten. Hij durfde Adam nauwelijks aan te kijken, zo erg schaamde hij zich. "Sorry, dat ik zo boos werd vanochtend. Ik was niet boos op jou, dat je dat weet."


    It's never gonna happen, Guys.

    Adam
    ———

    Hoewel Adam ook niet echt een reden had kunnen bedenken waarom Merrin boos op hém was, was hij toch opgelucht om dat te horen. ‘Het geeft niet. Iedereen wordt weleens boos. Het leek me het best om je een beetje te laten uitrazen, dat deed ik ook altijd wanneer Onyx opeens een woedeaanval kreeg. Ik wist niet zo goed wat ik anders kon doen. Heeft Jester je nog uitgelegd waarom ze het hebben gedaan of was daar niet echt… ruimte voor?’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Merrin


    "Nee. Maar het maakt ook geen verschil. Ook al hadden ze een super goede reden. Jester en Onyx hadden gewoon niet in mijn dossier mogen kijken. Het enige wat ik weet is dat Jester vrijwel niets gezien of gelezen heeft, dus dat lucht nogal op." Pas nu leek het ook alsof de woorden van Jester doorkwamen. Jester had niets gelezen. Hij had niets gezien, dus zijn geheimen van zijn verleden waren nog veilig. Het was al erg genoeg dat het geheim van zijn herinneringen bekend was. Hij wilde niet dat zijn verleden ook nog hier op school ging rondzwerven, dat wilde hij strikt gescheiden houden van de rest.
          "Dankjewel," zei hij oprecht en hij durfde voor het eerst weer Adam aan te kijken. "Ik vond het echt fijn dat ik even alleen was. Ik kan me niet herinneren dat ik ooit zo boos ben geweest. En ik zou het niet fijn hebben gevonden als ik die woede op jou had afgereageerd." Hij had misschien ook wel gekke dingen gedaan als Adam was gebleven. Hij had gewoon even niemand om zich heen gewild. Dan was namelijk niemand er om hem lastig te vallen met hun gedachten en kon hij echt even luisteren naar die van hemzelf.


    It's never gonna happen, Guys.

    Adam
    ———

    Voor Adam zou het een wereld van verschil zijn om te weten of ze zijn privacy schonden met de intentie om hem te beschermen of dat ze gewoon twee klootzakken waren die het grappig vonden om in de privézaken van hun klasgenoten te duiken en vroeg of laat tegen hen te gebruiken, maar hij sprak dat niet hardop uit. Als Merrin dat zo ervoer dan was dat zo en als iemand hem op andere gedachten wilde proberen te brengen moesten Jester en Onyx dat zelf maar doen.
          Hij was blij dat het Merrin had geholpen om ruimte te krijgen, want het was wel iets waar Adam moeite mee had gehad. Zelf dacht hij niet dat hij op zo’n moment alleen had willen zijn, maar dat betekende niet dat het voor anderen niet kon werken.
          ‘Ik heb vanochtend aan Onyx gevraagd waarom Maxwell zo’n bedreiging is.’ Adam draaide zich naar zijn vriend toe. Hij had geen flauw idee hoe Merrin op het nieuws zou gaan reageren, maar hoe eerder hij alles wist, hoe beter. ‘Hij vertelde dat Maxwell samenwerkt met Zebediah. Hij is waarschijnlijk ook degene die ervoor heeft gezorgd dat Zebediah uit de school kon ontsnappen terwijl de andere leraren dat niet eens weten.’ Hij beet even op zijn lip en keek Merrin toen aan. ‘Hij was ook degene die Yrla en Dezi ervan overtuigde dat alle Naamlozen moesten verdwijnen.’ Hij sloeg zijn ogen neer. ‘Daarom was ik niet in de klas. Ik kon gewoon niet een les lang naar de man kijken die Yrla en misschien ook wel Dezi ertoe aangemoedigd heeft om mij…’ Zijn stem haperde hij even en hij haalde diep adem. Hij hoefde het niet uit te spreken. Merrin wist al wat er was gebeurd. ‘Jester en Onyx wisten blijkbaar dat Maxwell ons wilde… traumatiseren en daarom waren ze zo gealarmeerd toen jij na een hoofdpijnaanval naar Maxwell toe moest. Gisteren hebben ze ook ontdekt waarom ze ons weg willen hebben.’ Hij keek Merrin weer aan. Dat was eindelijk wat goeds. ‘Blijkbaar zijn de jongste leerlingen bestand tegen Zebediahs gave. Hij kan ons dus niet beheersen zoals de oudere leerlingen en daardoor zijn we een… onvoorspelbare factor voor hem.’

    [ bericht aangepast op 6 jan 2021 - 15:26 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    Jester Madcap



          'Oké, goed punt. Wil je dan helemaal wachten met het oefenen met de overgang tot je een helder beeld hebt van zijn kantoor, of het nu hier al even proberen? Want de bedoeling is natuurlijk dat dear old Maxi er niks van merkt dat hij in een droom wegvalt, maar als hij jou hoort fluiten ofzo dan blijft hij vast niet gezellig luisteren tot het einde van je meesterwerk?' Jester keek Onyx afwachtend aan. 'Of je moet het heel zachtjes zingen ofzo, maar ik weet niet of dat werkt?'


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.