• Experium



    • • Experium High is een school, afgelegen in de Amerikaanse woestijnen. Het is een school voor jongeren tussen 15 en 25 jaar, met ieder een bijzondere gave. Op deze school kunnen ze lessen volgen om hun gaven te optimaliseren, en vanuit daar een gezamenlijk doel te bereiken:
    • • Het scheppen van de ultieme mens. • •

    Aangezien de school te groot wordt en het aantal experimenten onoverzichtelijk, heeft de school het Zuiveringstoernooi uitgeroepen. De vijf houses gaan tegen elkaar strijden, in een poging hun plek te verdienen aan Experium High. De winnaars krijgen de grote school-trofee. De verliezers worden van school verwijderd, wat dat ook mag betekenen.


    Je personage komt terecht op een vrij normale high school, met uitzondering van het feit dat je dagelijks verschillende onderzoeken moet ondergaan om te zien hoe je je gaves ontwikkelen. Ook zijn er bijzondere vakken voor de verschillende gaves, zoals bijvoorbeeld ......
    Er heerst een competitieve sfeer tussen de leerlingen, want elke leerling weet; mocht je gave niet genoeg ontwikkelen (of zich niet laten zien) dan verdwijn je op mysterieuze wijze.


    Nodige informatie
    * Het is een experimentenschool, je personage ondergaat dus ook allerlei onderzoeken naar de werking van je gave.
    * Een naam moet je verdienen. Een nieuwe leerling komt binnen met alleen zijn experimenten nummer. De naam die je verdient, heeft te maken met de gave die je hebt! Je nummer heeft max. 4 cijfers.
    * Je herinnert je niets meer van voor je 15e. Deze herinneringen zijn met zeer goede zorg gewist. Je kunt dus nog wel talenten hebben van voor die tijd, maar je weet er niets meer van.
    * Je bent als personage geboren met de gave of je hebt als tiener een injectie toegediend gekregen om te zien hoe je erop reageert.
    * Je maakt deel uit van een house, waar in totaal 10 personen in zitten.


    Personages

          • Naam • Leeftijd • Gave • Mentor • User
    • Onyx. • 23 • Muziek en dromen • Maneur • Croweater
    • (studieobject) 8175 (Adam) • 17 • Tijdreizen • Margeaux • Croweater
    • Jester Madcap • 20 • Overtuiging • Cackle • ProngsPotter
    •Merrin• 16 • Gedaanteverwisseling • Moreau •Slughorn
    • Yrla • 19 • Superspeed • Williams • Slughorn

    • Vienna • 20 • Telekinese • Maxwell • Slughorn
    • Fayr Fixfault • 20 • Repareren • Navkar• ProngsPotter
    •Nenya Agami•15 • Helderziend • Mentor? • ProngsPotter
    • Dezi • 20 • Samenvloeien met draak • Naam • Croweater
    •Fersephone • 20 • Slopen • Gates • Slughorn
    Bijpersonages
    • Naam • Gave
    LIONS
    ⚜️
    •Fire • Vuur
    • Fox • In dieren veranderen.
    • Astreal • Astral projection.
    • Tony • Onzichtbaar in het donker.
    • Emil • Dupliceren
    • Onna • Ondoordringbare huid
    •Vera • Vliegen
    •Serena • Stembeheersing
    • Heidi • Groene vingers.
    •8226 • Praten met dieren
    Elephants
    ⚜️
    •Vision • Met zintuigen spelen
    •Dalit • Immuniteit voor gaven
    • Rai •Electriciteit
    •[Onbekend] • [Onbekend]
    •[Onbekend] • [Onbekend]
    • Kijo • Veranderen in een Oni.
    • Stella • Licht ombuigen.
    •Vera • Leugendetector.
    • Helene • Genezing.
    •Cherry • Voedsel toveren
    Rhino's
    ⚜️
    • Romeo • Emoties manipuleren
    • Damon • Dementor
    • Peter • Spiderman
    • Azrael • Krachten afnemen en aanvullen
    • Darian • Objecten materaliseren
    • Maaya • Hallucinates.
    •Melissa • Fauna manipulatie.
    •Alice • Spiegelloper
    •Medusa • Verstenen onder haar blik
    •Naamloos • Gedachtenlezer.
    Buffalo's
    ⚜️
    •Ednoces • Tijd bevriezen voor 10 sec
    •Nish • Aanwezigheid verbergen
    •Goliath • Ant-Man
    •Klaus • Necromancer
    •[Onbekend] • [Onbekend]
    •Evelin • Reizen tussen werelden/dimensies
    •8034 • Gevarensonar
    •Nemesis • Vloeistoffen sturen
    •Maevis • [Onbekend]
    •Sarah • [Onbekend]

    • Buiten de school •
    • Nathaniël • Broer van Gabriël (Yrla)
    • Rory • Vriend van Aaron (Adam)

    • Inqurium High •
    •Adrasteia • Vampier - overname gaves door bloed
    • Casey • Mentaal binnendringen


    Rooster

    Directeur Dubois
    Panthers
    Maandag
    * Geschiedenis•Sogat•
    * Muziek /Creatief•Wish•
    * Les rondom je gave•Eigen Mentor•
    * Lunch
    * Wiskunde• Margeaux
    * Engels• Cackle

    Dinsdag
    * Sociale training• Navkar
    * Gymnastiek• Williams
    * Onderzoeken
    * Lunch
    * Aardrijkskunde • Maxwell
    * Natuur/scheikunde • Gates

    Woensdag
    * Engels • Cackle
    * Maatschappijleer • Maneur
    * Gave training •Eigen mentor•
    * Lunch
    Vrije tijd

    Donderdag
    * Biologie (Blokuur) • Moreau
    * Biologie (Blokuur) • Moreau
    * Wiskunde • Margeaux
    * Lunch
    * Muziek/ Creatief •Wish•
    * Geschiedenis •Sogat•

    Vrijdag
    * Aardrijkskunde • Maxwell
    * Natuur/scheikunde • Gates
    * Gave training •Eigen Mentor•
    * Lunch
    * Vrije tijd.


    Eerdere topics
    Speeltopic 1: Klik ^^
    Speeltopic 2: Klik ^^
    Speeltopic 3: Klik ^^
    Speeltopic 4: Klik ^^
    Speeltopic 5: Klik ^^
    Speeltopic 6: Klik ^^
    Speeltopic 7: Klik ^^
    Speeltopic 8: Klik ^^
    Speeltopic 9: Klik ^^
    Speeltopic 10: Klik ^^
    Speeltopic 11:Klik ^^
    Speeltopic 12:Klik ^^
    Speeltopic 13: Klik ^^
    Speeltopic 14: Klik ^^
    Speeltopic 15: Klik ^^
    Speeltopic 16: Klik ^^
    Speeltopic 17: Klik ^^
    Speeltopic 18: Klik ^^
    Speeltopic 19: Klik ^^
    Speeltopic 20: Klik ^^
    Speeltopic 21: Klik ^^
    Speeltopic 22: Klik ^^
    Speeltopic 23: Klik ^^
    Speeltopic 24: Klik ^^
    Speeltopic 25: Klik^^
    Speeltopic 26: Klik^^
    Speeltopic 27: Klik ^^
    Speeltopic 28: Klik ^^
    Speeltopic 29: Klik ^^
    Speeltopic 30: Klik ^^
    Speeltopic 31: Klik ^^
    Speeltopic 32: Klik ^^
    Speeltopic 33: Klik^^
    Speeltopic 34: Klik ^^
    Speeltopic 35: Klik ^^
    Speeltopic 36: Klik ^^


    Rules
    * Een reservering blijft 24 uur staan
    * Je bent ten alle tijden welkom, vraag even aan ons op welke hoogte we zijn.
    * Reageer vooral vanuit je eigen personage. Je mag voor een ander reageren als je dit overlegt hebt.
    * Maak niet een te uitgebreide persoonsbeschrijving. Het is leuk als je personage zich ontwikkeld tijdens de RPG.
    * Meedoen? -> Klik voor het rollentopic

    [ bericht aangepast op 17 jan 2021 - 22:34 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Onyx


    ‘Het principe kunnen we inderdaad wel uitproberen,’ zei Onyx. Hij draaide zich al naar de hoek waar zijn gitaarstandaard altijd had gestaan toen hij zich realiseerde dat dit zijn kamer niet meer was. ‘Ik pak m’n gitaar effe.’
          Hij liep naar zijn eigen kamer toe en kwam even later terug met het instrument. Zijn iNet legde hij naast zich neer, waarna hij de gitaar op zijn schoot nam en even langs de snaren streek. Zijn blik ging de kamer rond en nam alle details in zich op. Meestal sloot hij zijn ogen bij het creëren van een droom, voor deze keer was het misschien juist wel goed als hij ze openhield zodat hij alles exact kon kopiëren. Bijna als vanzelf streken zijn vingers langs de snaren terwijl hij een mentale foto nam van zijn omgeving en zijn blik steeds een beetje verschoof. Hij verweefde de beelden met de tonen totdat de melodie goed in zijn hoofd zat. Na een minuut of drie was hij er redelijk zeker van en hij herhaalde de tonen terwijl hij deze keer eerst de eerste tonen van de slaapmelodie speelde – waarbij hij erop lette dat hij die niet naar Jester stuurde maar naar zijn iNet – en vervolgens de droom van de kamer, die verder alleen een context had nog geen inhoud van wat daar zou gaan gebeuren.
          ‘Dat was het,’ zei hij nadat hij de opname gestopt had. Hij keek Jester aan. ‘Als ik het nu afspeel, zou je bij de eerste tonen al meegetrokken moeten worden naar de droomkamer. Kunst is nu om uit te vogelen hoe ik dat flik zonder dat iemand het merkt. Nu weet jij al dat ik het kan dus dat is nog wel even moeilijker dan een leraar die daar niks van weet.’ Hij speelde in gedachten verzonken met de volumeknop. ‘Misschien heel zachtjes? Nou ja – laten we eerst maar kijken of de kamer überhaupt gelukt is.’ Onyx dacht van wel – na Disneyland nabouwen zonder dat attracties van de rails afvlogen had hij best wat vertrouwen in zijn bouwkunsten – maar checken kon nooit kwaad. Hij zette zijn iNet aan, vrij zacht, en stuurde de melodie toen deels naar hemzelf en deels naar Jester totdat zijn ogen dicht zakten alsof hij even had zitten knikkenbollen. Toen hij ze weer opende, leek er in eerste instantie niets veranderd. Wat een goed teken was.
          ‘En?’ vroeg hij Jester met een grijns. ‘Wat denk je? Zitten we in een droom of deed ik maar alsof?’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Jester Madcap



    Knipperen ging 99% van de tijd haast zonder dat je het doorhad, maar deze keer leek het net even iets langer te duren dan normaal. Jester keek de kamer rond; gewoon, zijn slaapkamer. In temperatuur was er niks veranderd en in zijn houding ook niet, die van Onyx evenmin. Waren ze wel in een droom, of niet? Jester wist natuurlijk dat Onyx hyperrealistische dingen kon maken, dus als hij echt er zeker van wilde zijn dat het een droom was, dan zou hij moeten kijken naar een detail dat Onyx' niet opgevallen kon zijn.
          Azumi was die nacht bij Yrla gebleven en haar nest was nu leeg. Jester wierp nog even een blik op Onyx en rekte zich toen zo ver mogelijk uit om een stukje van de kleding opzij te trekken; de huidige verstopplaats van zijn eigen dossier. Maar de bruine map lag er niet. Grijnzend kwam hij weer overeind. 'We zitten in een droom, maar ik weet het alleen zeker omdat ik heb gecheat. Shit man, dat ging soepel!'


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Onyx


    Onyx grijnsde breed. ‘Ja – de inhoud van laatjes enzo wordt wel wat lastig dus ik moet het niet hebben dat Maxwell daarin gaat lopen rommelen.’ Hij liep naar het raam toe en keek naar buiten, waar een grijze leegte was – en een zon. Snel haalde hij zich het uitzicht voor de geest, wat daarna in een vingerknip tevoorschijn kwam. ‘Het chille hiervan is ook dat iemand ons onmogelijk kan afluisteren. Tenzij een van ons in zijn slaap praat dan, maar dat heb ik je in elk geval nog nooit horen doen.’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Jester Madcap



          'Heb ik recent al eens herhaald hoe cool je gave is? Zo niet, dan bij deze.' Jester grijnsde. 'Dan moet je inderdaad of op expeditie gaan en een poging doen om ook de inhoud van laden en kasten mee te nemen, of gewoon zo boeiend zijn dat hij daar nooit aan denkt terwijl je praat.' Hij hield zijn hoofd even schuin. 'Kan je ook gemakkelijk heen en weer? Stel dat hij zegt iets te gaan pakken dat je hem snel weer wakker kan laten worden zodat hij dan weer in de echte wereld rondhuppelt? Scheelt een hoop zooi om te onthouden.'


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Merrin


    Er vloog irritatie over Merrin zijn gezicht, zodra Adam begon over het feit dat hij weer met Onyx had gesproken. Maar die vervloog gauw weer, want hij had in de tussentijd ook dingen gedaan. Adam zijn informatie die daarna volgde gooide zijn hoofd helemaal weer op de kop. Hij kon er niets aan doen, maar hij vond Adam niet zo aardig op dit moment. Had hij net die ochtend alles op een rij gezet en dan kwam er dit.
          Merrin liet zich op de grond zakken en pakte zijn schrift erbij, waarin hij aantekeningen had gemaakt. Hij ging met zijn rug tegen de kast aan zitten en legde zijn schrift op zijn benen. Ook pakte hij de foto van het bord erbij, die hij die ochtend had gemaakt en begon nieuwe dingen op zijn blaadje te krassen om enig grip op de omstandigheden te krijgen. Hij maakte een nieuw schema, nu met deze informatie er bij. Jester en Onyx liet hij uit het nieuwe schema, aangezien hij niet zo goed wist wat hij nu van hen moest denken. De nieuwe informatie noteerde hij met rood.

    Zebediah
    Betrouwbaar? Nee
    Weet Her? Ja (moeten we maar vanuit gaan als Maxwell en Zeb contact hebben)
    Gevaarlijk Ja
    Gesprek was oke. Lijkt hier te zijn voor Fox. Geen direct gevaar. Wil naamlozen weg hebben. Gave kan niet op tegen naamlozen, die kunnen hem weerstaan.
    Maxwell
    Betrouwbaar? Twijfelachtig Nee? Samenwerking met Zeb?
    Weet Her? Ja
    Gevaarlijk Geen idee [Ja, in geval dat]
    Complete warboel. Lijkt aardig. Heeft geholpen met Her. Wat wil hij? Zegt hekel te hebben aan school. Wil hulp van mij, denkt dat ik ook een hekel heb. Waarom?
    Heeft misschien Zebediah helpen ontsnappen uit school. -> Yrla??/ Dezi
    Aangezet tot pesten naamlozen? Waarom ben ik dan nog hier?

          Er begon een aantal puzzelstukjes in elkaar te vallen, zoals het feit waarom Zebediah niet eens geprobeerd had zijn gave op hem te gebruiken. "Hebben ze er enig bewijs voor?" vroeg hij droogjes aan Adam. Hij ging niet in op het Yrla/Dezi stuk. Daar ging het nu niet echt om en hij had het idee dat Adam daar ook niet op te wachten zat.

    [ bericht aangepast op 6 jan 2021 - 15:32 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Adam
    ———

    Bewijs? Om de een of andere reden vond hij het niets voor Merrin om daarom te vragen. Hij haalde zijn schouders op. ‘Ze hebben het vast ergens op gebaseerd, ja. Dat zouden we dan aan ze moeten vragen. Maar het strookt met Yrla’s verhaal, toen hij ons zijn verontschuldigingen aanbood en zei dat iemand hem onder druk had gezet. Tegen een leraar doe je niet veel.’
          Hij wierp een blik op het schriftje van Merrin, toch wel benieuwd wat erin stond. Misschien had hij al zijn gedachten van zich afgeschreven. Vanaf hier kon hij het niet lezen en Merrin had zich zo gedraaid dat Adam dacht dat het opzettelijk was. Hij probeerde zich niets aan te trekken van het stemmetje dat fluisterde dat zijn vriend iets voor hem verborg.
          ‘We zouden het Yrla kunnen vragen.’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Onyx


    ‘Theoretisch zou dat moeten kunnen,’ zei Onyx. ‘Maar dat vergroot wel de kans dat hij de omslag merkt, denk ik. En als hij staat, kan ik hem niet zo makkelijk in slaap krijgen. Althans – dat kan wel maar als we dan weer teruggaan ligt ie languit op de grond.’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Merrin


    "Dat is nooit genoeg," mompelde hij. Hij knikte bij het laatste idee van Adam en pende op zijn to-do lijstje dat hij met Yrla moest praten. Blijkbaar wist Yrla meer over Maxwell. En ergens was het wel fijn om straks zijn verhaal compleet te hebben. "Mensen gaan het nooit geloven dat Maxwell niet goed is, als er geen echt bewijs tegen hem is. Een statement van een leerling is nooit genoeg." Merrin keek nog even bedenkelijk naar zijn aantekeningen en keek toen op naar Adam. "Ik ben met Maxwell wezen praten," zei hij tegen Adam. "Het waren maar vijf minuutjes," vervolgde hij meteen voordat Adam in de stress zou schieten. "Ik moest weten waarom hij dit allemaal geheim voor me houdt. Dat was het enige wat ik niet begreep. Hij zei dat hij wist dat ik een hekel aan de school had en dat als ik daar zelf ook achter kwam dat hij dan mijn hulp wel kon gebruiken."
          Merrin keek weer bedenkelijk naar het papier. "Denk je dat hij hetzelfde van me wil als van Yrla?" vroeg hij zich hardop af. "Maar wat is dat dan?"

    [TO -DO]
    [1] Praten met Maxwell. Erachter komen wat hij wil.
    [1] Oefenen met mijn gave. Moet sterker worden
    [1] Uitvogelen wat ik weet over de school, waarom ik weg moet.
    [2] Praten met Rai over gisteravond.
    [2] Praten met Fox over Zeb. Weet hij wat Zeb wil?
    [1] Erachter komen of geheugenwis mogelijk is voor Jester en Onyx en die Nish.
    [3] Nadenken wat ik wil met mijn dossier.
    [3] Uitvogelen wie Jester of Onyx verteld heeft van Her.
    [2]Praten met Yrla
    ....


    It's never gonna happen, Guys.

    Adam
    ———

    Adam dacht daar even over na. ‘Hij wilde Yrla gebruiken om ons eruit te werken – of andere Naamlozen. Ik neem aan dat hij jou daar niet voor zal gebruiken, dus waarschijnlijk vindt hij jou om een andere reden interessant? Stel dat hij weet of vermoedt dat jij ook de gave van iemand anders kunt gebruiken – zelfs in theorie die van Zebediah – dan is het niet zo gek dat hij je vertrouwen wil winnen. Ik kan me best voorstellen dat dat vroeg of laat goed uitkomt. Zeker als hij je grootste geheim weet,’ zei Adam zacht. ‘En je daarmee onder druk kan zetten.’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Jester Madcap



          'Wat helaas wel afdoet aan de sneaky-factor van het plan,' knikte Jester. 'Oké, niet heen en weer dus. Dan moeten we binnenkort een manier vinden om een tweede keer in die kamer te komen, want aan mijn herinneringen hebben we niet zoveel. Bij mij was het donker en ik was eerlijk gezegd op andere dingen gefocust dan waar welke kamerplant stond.' Hij haalde verontschuldigend zijn schouders op. 'Dus dan... terug? 's Avonds zijn de docenten volgens mij gewoon thuis, en crashen die niet op hun kantoor, dus als we rond een uurtje of twee in de nacht gaan dan hebben we ook geen risico op ambitieuze nachtbrakers.'

    [ bericht aangepast op 6 jan 2021 - 16:10 ]


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Onyx


    ‘Klinkt als een goed plan.’
          Samen met het idee om Jester hun herinneringen tijdelijk te laten wissen als dat nodig was, was dit toch best een werkbaar plan. Zeker nog met het verwisselde waarheidsserum.
          ‘Staat er behalve de geheugenblok nog meer op het programma van vandaag? Want ik schijn gisteren een leuke jongen op date te hebben gevraagd.’ Hij wiebelde met zijn wenkbrauwen. ‘Dus ik moet wel een beetje indruk maken en het een en ander regelen.’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Jester Madcap



          Jester grinnikte. 'Die knappe hunk van je moet nog even geduld hebben, denk ik ja. Maar hij klinkt als een toffe gast, dus dat kan hij vast wel aan.' Hij knipoogde en werd daarna ietsje serieuzer. 'We moeten het nog hebben over Romeo en de (niet onbelangrijke) threat to your life die werkelijkheid wordt als Ratty zijn Wormtail niet voor vanavond heeft.'


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Merrin


    "Ik neem aan dat hij dat niet weet, ik wist het zelf nog niet eens tot voor kort. Maar misschien heeft hij een vermoeden dat kan." Maar Merrin was nog niet tevreden met het antwoord dat Adam hem gaf. Er moest een andere reden zijn, een andere reden waarom hij interesse in hem had. Maxwell ging namelijk vast niet van hem verwachten dat hij de andere naamlozen zou uitschakelen, hij was er zelf nauwelijks vanaf. En had een vriendje die officieel nog geen naam had. "Denk je echt dat ik Zebediah zijn gave kan gebruiken?" vroeg hij verbaasd. Hij wist niet zeker of hij dat wel wilde, die gave gebruiken. Maar misschien konden ze ook hun voordeel ermee doen als hij het wel kon.


    It's never gonna happen, Guys.

    Vienna



    Ze was de hele dag al zo ontzettend zenuwachtig. Voor de derde keer liep Vienna naar de pan op het fornuis om te zien of alles goed was gegaan, maar het zag ernaar uit dat het vlees gewoon deed wat ze wilde. Straks hoefde ze alleen nog maar boontjes en rijst te koken. Hoewel ze het recept van Yara strak had gevolgd, bleven de zenuwen. Misschien omdat ze het zo belangrijk vond dat Darian het ook lekker vond en ze nu een gokje had genomen door iets te maken wat ze nog nooit had gemaakt en een enorme uitdaging was geweest. Het recept was zeker niet makkelijk. Ze had er zelfs een lesuur voor geskipt om er zeker voor te zijn dat ze het vlees lang genoeg op kon laten staan. In de tussentijd was ze zo slim geweest om het toetje al wel vast te maken en ze had een overgebleven voorgerechtje van de avond ervoor weten te jatten.
          En in de planning had gezeten om naast de pan haar huiswerk te maken. Haar schoolboeken lagen verspreid over de ijzeren keukentafel. Maar Vienna kon zich absoluut niet concentreren op haar werk. Ze wist niet waarom ze zo zenuwachtig was, of waarom ze zo erg haar best deed om indruk op Darian te maken. Ze wist al dat hij haar leuk vond. En toch had ze het niet kunnen laten om dit keer alles in de strijd te gooien. Vienna keek op haar iNet. Nog een uurtje. Vermoeid liet ze haar hoofd op haar boeken vallen. Dit was nog veel erger dan die keer met Fox. Maar waarom wist ze absoluut niet. Misschien omdat ze toen beter wist wat ze aan het doen was. Of het feit dat de druk minder hoog was aan hun daten.

    [ bericht aangepast op 8 jan 2021 - 14:20 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Adam
    ———

    ‘Als je Fox zijn gave kan gebruiken en in een dier kan veranderen, kun je iemand vast ook wel een opdracht geven toch? Zijn gave klinkt niet heel ingewikkeld. Je zou eens met Jester kunnen oefenen, zijn gave lijkt er volgens mij erg op,’ bedacht Adam. ‘En aangezien hij ook hielp met jouw gave, zijn ze ergens blijkbaar aan elkaar verwant.’


    Every villain is a hero in his own mind.