• Experium



    • • Experium High is een school, afgelegen in de Amerikaanse woestijnen. Het is een school voor jongeren tussen 15 en 25 jaar, met ieder een bijzondere gave. Op deze school kunnen ze lessen volgen om hun gaven te optimaliseren, en vanuit daar een gezamenlijk doel te bereiken:
    • • Het scheppen van de ultieme mens. • •

    Aangezien de school te groot wordt en het aantal experimenten onoverzichtelijk, heeft de school het Zuiveringstoernooi uitgeroepen. De vijf houses gaan tegen elkaar strijden, in een poging hun plek te verdienen aan Experium High. De winnaars krijgen de grote school-trofee. De verliezers worden van school verwijderd, wat dat ook mag betekenen.


    Je personage komt terecht op een vrij normale high school, met uitzondering van het feit dat je dagelijks verschillende onderzoeken moet ondergaan om te zien hoe je je gaves ontwikkelen. Ook zijn er bijzondere vakken voor de verschillende gaves, zoals bijvoorbeeld ......
    Er heerst een competitieve sfeer tussen de leerlingen, want elke leerling weet; mocht je gave niet genoeg ontwikkelen (of zich niet laten zien) dan verdwijn je op mysterieuze wijze.


    Nodige informatie
    * Het is een experimentenschool, je personage ondergaat dus ook allerlei onderzoeken naar de werking van je gave.
    * Een naam moet je verdienen. Een nieuwe leerling komt binnen met alleen zijn experimenten nummer. De naam die je verdient, heeft te maken met de gave die je hebt! Je nummer heeft max. 4 cijfers.
    * Je herinnert je niets meer van voor je 15e. Deze herinneringen zijn met zeer goede zorg gewist. Je kunt dus nog wel talenten hebben van voor die tijd, maar je weet er niets meer van.
    * Je bent als personage geboren met de gave of je hebt als tiener een injectie toegediend gekregen om te zien hoe je erop reageert.
    * Je maakt deel uit van een house, waar in totaal 10 personen in zitten.


    Personages

          • Naam • Leeftijd • Gave • Mentor • User
    • Onyx. • 23 • Muziek en dromen • Maneur • Croweater
    • (studieobject) 8175 (Adam) • 17 • Tijdreizen • Margeaux • Croweater
    • Jester Madcap • 20 • Overtuiging • Cackle • ProngsPotter
    •Merrin• 16 • Gedaanteverwisseling • Moreau •Slughorn
    • Yrla • 19 • Superspeed • Williams • Slughorn

    • Vienna • 20 • Telekinese • Maxwell • Slughorn
    • Fayr Fixfault • 20 • Repareren • Navkar• ProngsPotter
    •Nenya Agami•15 • Helderziend • Mentor? • ProngsPotter
    • Dezi • 20 • Samenvloeien met draak • Naam • Croweater
    •Fersephone • 20 • Slopen • Gates • Slughorn
    Bijpersonages
    • Naam • Gave
    LIONS
    ⚜️
    •Fire • Vuur
    • Fox • In dieren veranderen.
    • Astreal • Astral projection.
    • Tony • Onzichtbaar in het donker.
    • Emil • Dupliceren
    • Onna • Ondoordringbare huid
    •Vera • Vliegen
    •Serena • Stembeheersing
    • Heidi • Groene vingers.
    •8226 • Praten met dieren
    Elephants
    ⚜️
    •Vision • Met zintuigen spelen
    •Dalit • Immuniteit voor gaven
    • Rai •Electriciteit
    •[Onbekend] • [Onbekend]
    •[Onbekend] • [Onbekend]
    • Kijo • Veranderen in een Oni.
    • Stella • Licht ombuigen.
    •Vera • Leugendetector.
    • Helene • Genezing.
    •Cherry • Voedsel toveren
    Rhino's
    ⚜️
    • Romeo • Emoties manipuleren
    • Damon • Dementor
    • Peter • Spiderman
    • Azrael • Krachten afnemen en aanvullen
    • Darian • Objecten materaliseren
    • Maaya • Hallucinates.
    •Melissa • Fauna manipulatie.
    •Alice • Spiegelloper
    •Medusa • Verstenen onder haar blik
    •Naamloos • Gedachtenlezer.
    Buffalo's
    ⚜️
    •Ednoces • Tijd bevriezen voor 10 sec
    •Nish • Aanwezigheid verbergen
    •Goliath • Ant-Man
    •Klaus • Necromancer
    •8167 • [Onbekend]
    •Evelin • Reizen tussen werelden/dimensies
    •8034 • Gevarensonar
    •Nemesis • Vloeistoffen sturen
    •Maevis • [Onbekend]
    •Sarah • Binding

    • Buiten de school •
    • Nathaniël • Broer van Gabriël (Yrla)
    • Rory • Vriend van Aaron (Adam)

    • Inqurium High •
    •Adrasteia • Vampier - overname gaves door bloed
    • Casey • Mentaal binnendringen


    Rooster

    Directeur Dubois
    Panthers
    Maandag
    * Geschiedenis•Sogat•
    * Muziek /Creatief•Wish•
    * Les rondom je gave•Eigen Mentor•
    * Lunch
    * Wiskunde• Margeaux
    * Engels• Cackle

    Dinsdag
    * Sociale training• Navkar
    * Gymnastiek• Williams
    * Onderzoeken
    * Lunch
    * Aardrijkskunde • Maxwell
    * Natuur/scheikunde • Gates

    Woensdag
    * Engels • Cackle
    * Maatschappijleer • Maneur
    * Gave training •Eigen mentor•
    * Lunch
    Vrije tijd

    Donderdag
    * Biologie (Blokuur) • Moreau
    * Biologie (Blokuur) • Moreau
    * Wiskunde • Margeaux
    * Lunch
    * Muziek/ Creatief •Wish•
    * Geschiedenis •Sogat•

    Vrijdag
    * Aardrijkskunde • Maxwell
    * Natuur/scheikunde • Gates
    * Gave training •Eigen Mentor•
    * Lunch
    * Vrije tijd.


    Eerdere topics
    Speeltopic 1: Klik ^^
    Speeltopic 2: Klik ^^
    Speeltopic 3: Klik ^^
    Speeltopic 4: Klik ^^
    Speeltopic 5: Klik ^^
    Speeltopic 6: Klik ^^
    Speeltopic 7: Klik ^^
    Speeltopic 8: Klik ^^
    Speeltopic 9: Klik ^^
    Speeltopic 10: Klik ^^
    Speeltopic 11:Klik ^^
    Speeltopic 12:Klik ^^
    Speeltopic 13: Klik ^^
    Speeltopic 14: Klik ^^
    Speeltopic 15: Klik ^^
    Speeltopic 16: Klik ^^
    Speeltopic 17: Klik ^^
    Speeltopic 18: Klik ^^
    Speeltopic 19: Klik ^^
    Speeltopic 20: Klik ^^
    Speeltopic 21: Klik ^^
    Speeltopic 22: Klik ^^
    Speeltopic 23: Klik ^^
    Speeltopic 24: Klik ^^
    Speeltopic 25: Klik^^
    Speeltopic 26: Klik^^
    Speeltopic 27: Klik ^^
    Speeltopic 28: Klik ^^
    Speeltopic 29: Klik ^^
    Speeltopic 30: Klik ^^
    Speeltopic 31: Klik ^^
    Speeltopic 32: Klik ^^
    Speeltopic 33: Klik^^
    Speeltopic 34: Klik ^^
    Speeltopic 35: Klik ^^
    Speeltopic 36: Klik ^^
    Speeltopic 37: Klik ^^


    Rules
    * Een reservering blijft 24 uur staan
    * Je bent ten alle tijden welkom, vraag even aan ons op welke hoogte we zijn.
    * Reageer vooral vanuit je eigen personage. Je mag voor een ander reageren als je dit overlegt hebt.
    * Maak niet een te uitgebreide persoonsbeschrijving. Het is leuk als je personage zich ontwikkeld tijdens de RPG.
    * Meedoen? -> Klik voor het rollentopic

    [ bericht aangepast op 7 feb 2021 - 0:11 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Onyx


    Maar wogen al die dingen op tegen de dingen die wel het label klootzak verdienden?
          Voor Jes wel.
          Blijkbaar. Anders zaten ze hier nu niet.
          Hij glimlachte kleintjes naar zijn vriend omdat hij hem een spiegel voorhield waarin hij de positieve dingen zag die hij zelf voor het gemak nog weleens vergat.
          Goed dan, misschien was hij geen rasechte klootzak meer geweest, de afgelopen drie maanden, en waren het die kleine pluspuntjes geweest waarmee hij op de een of andere manier Jesters hart had gewonnen. Dat nam de angst dat Jesters gevoelens toch weer zouden verzwakken alleen niet weg.
          Al besefte hij ergens ook wel dat dat misschien normaal was.
          Ze begonnen samen opnieuw. Met een date – het eerste kleine stapje. Het vertrouwen zou weer moeten groeien, vertrouwen in hunzelf en het vertrouwen in elkaar. En het was fijn dat ze, ondanks de pijn die nog bezig was met wegtrekken, toch een hechte band hadden waardoor hij dit kon uitspreken.
          Hij verstevigde zijn grip om Jesters middel en gaf hem toen na een korte aarzeling een kus op zijn wang.
          ‘Dat zelfvertrouwen van mij heeft nog wel wat aandacht nodig,’ gaf hij met zweem van een grijns toe. Hij kon er maar beter luchtig over doen. ‘Maar je hebt gelijk. Af en toe doe ik best iets aardigs.’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Jester Madcap



          'Gelukkig is een ego oppoetsen ook een van mijn vele talenten,' grijnsde Jester, deels om zijn grap maar vooral om de kus die hij nog kon voelen tintelen op zijn wang. 'Echt hoor, ben ik ontzéttend goed in.'


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Onyx

    Het zien van Jesters grijns liet iets heets door zijn aderen schieten. Hij hield van zijn stabiliteit, van het zelfvertrouwen dat hij uitstraalde. 'Ja? Waarin vind je je dan nog meer uitblinken, behalve in hardop redeneren op een manier waarop alleen ik de draad niet kwijtraak?'


    Every villain is a hero in his own mind.

    Jester Madcap



          'Weddenschappen verzinnen, weddenschappen verliezen, mensen omver praten (ik denk dat ik er een soort aanleg voor heb, iedereen luistert gewoon heel gemakkelijk naar me), slapen kan ik geweldig, gordijnen dichtdoen is één van mijn verborgen talenten maar zéker niet de jouwe--' Jester telde de eigenschappen op zijn eigen vrije hand af en deed daarna een greep naar die van Onyx' om verder te tellen, "--bepaalde mensen binnen een minuut of twee heel snel heel boos krijgen, een originele manier verzinnen om m'n crush naar het bal te vragen...' Hij keek stralend op. 'Wil je nog meer voorbeelden? Ik kan nog even doorgaan als je wil, ik ben nog niet eens begonnen over de hilarische briefjes die ik kan schrijven met rode viltstift voor een hoognodig trademark naar mogelijk chagrijnige kamergenoten.'


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Onyx


    Onyx lachte zachtjes om de niet al te serieuze voorbeelden waar Jester mee kwam. Hij streelde de vingertoppen van de vingers die Jester omhoog had geduwd langs die van zijn vriend en voelde dat zijn hele arm tintelde door de kleine aanraking.
          ‘Hm-hm, je bent geweldig,’ mompelde hij. Zijn ogen vonden die van Jes, die hem aankeken alsof hij veel meer was dan hij ooit zou begrijpen. Daarna zakte zijn blik naar Jesters lippen, die glimlachten. Zachtjes plaatste hij de zijne er tegen en gaf hem een paar kusjes, heel licht, waarvan hij op de een of andere manier wist dat zijn vriend erdoor zou blozen – en die gedachte hield zijn eigen blos tegen.
          ‘Jou laten blozen is in elk geval míjn talent,’ zei hij met een scheve grijns toen hij Jester weer aankeek, van zo dichtbij dat hij alleen nog Jes’ ogen zag. Zijn lippen tintelden, hij wilde ze weer tegen die van zijn vriend duwen en hem zoenen zoals ze vanmiddag hadden gedaan, maar hij weerstond de aantrekkingskracht die Jes ook moest voelen en boog zich weer ietsje terug. ‘En…’ vervolgde hij, waarna hij zijn rugtas dichterbij trok. ‘De keuken leegroven ook.’ Hij zette de tas half op zijn bovenbeen en half op die van Jester. ‘Mijn idee van een romantisch Jenyx-diner,’ zei hij met een flauw glimlachje, denkend aan de berg toetjes die erin zaten.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Nish


    Ietwat nerveus had Nish al op een berichtje van Yrla zitten wachten. Opluchting ging door hem heen toen hij de tekst las, zijn mondhoeken kropen zelfs een beetje omhoog bij Yrla’s vraag. Met de wetenschap dat hij voorlopig toch niet zou kunnen slapen, drukte hij op het belicoontje. Hij vond het toch best wat dat de jongen net tegenover Zebediah had gestaan en wilde eigenlijk wel weten hoe het gesprek was gegaan. Misschien leidde het hem ook een beetje van zijn eigen zorgen af. Zebediah wist nu dat hij overgelopen was. Was hij kwaad? Wat zou hij doen om het hem betaald te zitten? Het was een schrale troost dat Onyx vanavond met Jester op stap was. Hopelijk zagen ze zelf ook in dat het verstandig was als Onyx vannacht niet alleen sliep en zou Jester bij hem blijven. Al hield dat dan wel in dat Fox alleen sliep. Dat in combinatie met een rancuneuze Zebediah was nou ook niet echt een geruststelling. Hij kneep zijn vinger samen en zijn nagels sneden in zijn handpalm. Stel dat Zebediah de jongen meenam uit wraak op hem… Er liep een rilling langs zijn rug.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Jester Madcap



    Ik bloos niet, zou Jester gezegd hebben, als hij ondertussen niet wist dat dat een leugen was en zijn wangen gloeiden als verse lava. In plaats daarvan grijnsde hij alleen en wiebelde met zijn wenkbrauwen. 'Eén van je vele talenten,' bevestigde hij plagend. 'Een andere is bijvoorbeeld weddenschappen winnen en míjn chocoladepudding eten.' Hij zou er nog meer opgenoemd hebben, maar door de vederlichte kusjes van Onyx vergat hij prompt om aan boord te stappen van zijn train of thought en had daarna geen idee meer waar hij daarvoor mee bezig was geweest. Eerlijk gezegd kon hij het zich niet voorstellen dat het belangrijker was nog meer kusjes.
          Maar de tas voor hem was ook wel interessant. 'De keuken leeggeroofd?' herhaalde hij nieuwsgierig. 'Bovenop dit alles wilde je ook nog eens Gerrit's wraak trotseren?' Hij schudde zijn hoofd met een mengeling van ontzag en iets wat anderen als verlegenheid zouden omschrijven. 'Dude, hierna kan niemand nog met recht iets een romantische date noemen, zo hoog ligt de lat.'


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Yrla



    Verwonderd keek hij naar zijn iNet die nog geen twee seconden later direct overging. Toen hij zag dat het Nish was, vloog er een kleine glimlach over zijn gezicht. De jongen had blijkbaar zich echt zorgen om hem gemaakt, want anders had hij vast niet zo dicht op zijn iNet gezeten. Yrla liep net de trap op, toen hij zijn iNet aan zijn oor zette. "Je kan echt niet zonder me, he?" zei hij grijnzend, terwijl hij de telefoon aan zijn oor hing. Hij kon het gesprek beter maar luchtig houden, hij wist niet of Zebediah daar was. Al had hij het gevoel dat Zebediah hem hier niet verder in zou betrekken.
          Plus, het zou hopelijk voor Nish een stuk schelen als hij hoorde dat Yr zelf alweer geintjes kon maken.


    It's never gonna happen, Guys.

    Onyx


    ‘Ik trotseer ieders wraak voor jou, Kleintje.’ Jesters woorden verwarmden zijn borst en hij voelde de drang om de jongen heel dicht tegen zich aan te trekken.
          Nog even en je wordt net zo klef als Arrin, man.
          ‘En die lat mag best een beetje torenhoog zijn. Als je hier straks drieënhalf jaar zonder me zit, moet ik het niet hebben dat je me vergeet.’ Hij maakte de tas iets verder open en haalde de thermosfles eruit, die hij bij hun voeten zette. ‘En hier is warme chocolademelk voor het geval je het toch koud krijgt.’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Nish


    Nish trok een mondhoek op bij het horen van Yrla’s stem. Hij klonk in elk geval niet alsof hij zijn duim er net had moeten afsnijden. ‘Het was niet de bedoeling dat ik het er zó dik bovenop legde.’ Toch won de serieusheid het en hij vroeg op gedempte toon: ‘Hoe ging het? Was hij erg pissed?’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Jester Madcap



    Drieënenhalfjaar zonder hem. Het was af en toe zo makkelijk om te vergeten dat Onyx hier al veel langer had gezeten dan hij en dat hij ook veel eerder zou afstuderen. Of nouja. "Afstuderen". Wat dat dan ook inhield. Voor hetzelfde geld was dat hetzelfde als vermoord worden ofzo. Dat ging dus echt niet gebeuren. Ze zouden op wereldreis gaan, samen. Als ze er niet op tijd achterkwamen wat er wel gebeurde als je afstudeerde... nouja, dan was het heel zo erg niet dat Jester hetzelfde kon klaarspelen als Ratty. Maar dan, jeweetwel, zonder de jongere generatie om zeep te helpen.
          'Ha, jij dacht dat ik jou van school zou laten gaan? Echt niet. Je wacht maar met die wereldreis tot ik ook geslaagd ben. Genoeg geheime plekken om je te verstoppen.' Jester zei het met een knipoog, maar was een heel stuk serieuzer dan hij misschien klonk. Maar daar was nu het moment niet voor dus hij zette het donkere gevoel vlug als een dwarse peuter weg in het hoekje met problemen waar hij later wel mee zou dealen.
          Bij het horen van de warme chocolademelk sperde hij zijn ogen wijd open. 'Ohmygod Onyx-- ik hou van je. Je bent perfect, nee, beter nog. Perfecterderdan-weetikveel, gewoon uitzonderlijk en geweldig.' En ook dat was serieuzer dan het misschien klonk.


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Onyx

    'I know, I know. Maar na al die jaren doodstille, ver weg gestopte adoratie weet ik best een beetje hoe ik jou blij moet maken.' Hij had zijn vriend een knipoog en graaide toen in de tas om het eerste toetje eruit te halen. Crème brulee, zag hij toen hij de deksel opendeed. Hij stak een lepel naar Jes uit. 'Ik weet dat ik je twee weken lang gestolen toetjes had beloofd, dus ik heb het voor het gemak maar op één avond gedaan.'


    Every villain is a hero in his own mind.

    Jester Madcap



    Grijnzend pakte hij de lepel aan. 'Dat was een mooie weddenschap. Goed voorbeeld hoe goed ik ben in ze winnen.'


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Onyx


    Onyx grijnsde terug. ‘Nou een weddenschap kun je het nauwelijks noemen, we wisten allebei dat je het ging doen.’ Hij duwde zijn lepel in het toetje en schepte er een stuk uit. Terwijl hij de lepel in zijn mond stopte, vroeg hij zich af of anderen dit ook weleens op een date hadden gedaan of dat toetjes toch echt een ding waren tussen Jes en hem. ‘Toch jammer dat er niet even een dansje van af kon. Maar goed. Gisteren was weinig feestelijk voor ons en veel te veel serieuze shit. As usual.’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Jester Madcap



          'Ik heb Maaya geslagen, toch?' vroeg Jester, die niet helemaal zeker wist of hij dat echt gedaan had of niet, maar bij het idee alsnog moest grinniken. 'Dat vind ik toch best feestelijk hoor, wat jij?' Hij schepte ook een hap van de romige pudding en het krokante suikerlaagje op zijn lepel en sloot even genietend zijn ogen om de heerlijke smaak even alle aandacht te geven die het verdiende.


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.