• Experium



    • • Experium High is een school, afgelegen in de Amerikaanse woestijnen. Het is een school voor jongeren tussen 15 en 25 jaar, met ieder een bijzondere gave. Op deze school kunnen ze lessen volgen om hun gaven te optimaliseren, en vanuit daar een gezamenlijk doel te bereiken:
    • • Het scheppen van de ultieme mens. • •

    Aangezien de school te groot wordt en het aantal experimenten onoverzichtelijk, heeft de school het Zuiveringstoernooi uitgeroepen. De vijf houses gaan tegen elkaar strijden, in een poging hun plek te verdienen aan Experium High. De winnaars krijgen de grote school-trofee. De verliezers worden van school verwijderd, wat dat ook mag betekenen.


    Je personage komt terecht op een vrij normale high school, met uitzondering van het feit dat je dagelijks verschillende onderzoeken moet ondergaan om te zien hoe je je gaves ontwikkelen. Ook zijn er bijzondere vakken voor de verschillende gaves, zoals bijvoorbeeld ......
    Er heerst een competitieve sfeer tussen de leerlingen, want elke leerling weet; mocht je gave niet genoeg ontwikkelen (of zich niet laten zien) dan verdwijn je op mysterieuze wijze.


    Nodige informatie
    * Het is een experimentenschool, je personage ondergaat dus ook allerlei onderzoeken naar de werking van je gave.
    * Een naam moet je verdienen. Een nieuwe leerling komt binnen met alleen zijn experimenten nummer. De naam die je verdient, heeft te maken met de gave die je hebt! Je nummer heeft max. 4 cijfers.
    * Je herinnert je niets meer van voor je 15e. Deze herinneringen zijn met zeer goede zorg gewist. Je kunt dus nog wel talenten hebben van voor die tijd, maar je weet er niets meer van.
    * Je bent als personage geboren met de gave of je hebt als tiener een injectie toegediend gekregen om te zien hoe je erop reageert.
    * Je maakt deel uit van een house, waar in totaal 10 personen in zitten.


    Personages

          • Naam • Leeftijd • Gave • Mentor • User
    • Onyx. • 23 • Muziek en dromen • Maneur • Croweater
    • (studieobject) 8175 (Adam) • 17 • Tijdreizen • Margeaux • Croweater
    • Jester Madcap • 20 • Overtuiging • Cackle • ProngsPotter
    •Merrin• 16 • Gedaanteverwisseling • Moreau •Slughorn
    • Yrla • 19 • Superspeed • Williams • Slughorn

    • Vienna • 20 • Telekinese • Maxwell • Slughorn
    • Fayr Fixfault • 20 • Repareren • Navkar• ProngsPotter
    •Nenya Agami•15 • Helderziend • Mentor? • ProngsPotter
    • Dezi • 20 • Samenvloeien met draak • Naam • Croweater
    •Fersephone • 20 • Slopen • Gates • Slughorn
    Bijpersonages
    • Naam • Gave
    LIONS
    ⚜️
    •Fire • Vuur
    • Fox • In dieren veranderen.
    • Astreal • Astral projection.
    • Tony • Onzichtbaar in het donker.
    • Emil • Dupliceren
    • Onna • Ondoordringbare huid
    •Vera • Vliegen
    •Serena • Stembeheersing
    • Heidi • Groene vingers.
    •8226 • Praten met dieren
    Elephants
    ⚜️
    •Vision • Met zintuigen spelen
    •Dalit • Immuniteit voor gaven
    • Rai •Electriciteit
    •[Onbekend] • [Onbekend]
    •[Onbekend] • [Onbekend]
    • Kijo • Veranderen in een Oni.
    • Stella • Licht ombuigen.
    •Vera • Leugendetector.
    • Helene • Genezing.
    •Cherry • Voedsel toveren
    Rhino's
    ⚜️
    • Romeo • Emoties manipuleren
    • Damon • Dementor
    • Peter • Spiderman
    • Azrael • Krachten afnemen en aanvullen
    • Darian • Objecten materaliseren
    • Maaya • Hallucinates.
    •Melissa • Fauna manipulatie.
    •Alice • Spiegelloper
    •Medusa • Verstenen onder haar blik
    •Naamloos • Gedachtenlezer.
    Buffalo's
    ⚜️
    •Ednoces • Tijd bevriezen voor 10 sec
    •Nish • Aanwezigheid verbergen
    •Goliath • Ant-Man
    •Klaus • Necromancer
    •8167 • [Onbekend]
    •Evelin • Reizen tussen werelden/dimensies
    •8034 • Gevarensonar
    •Nemesis • Vloeistoffen sturen
    •Maevis • [Onbekend]
    •Sarah • Binding

    • Buiten de school •
    • Nathaniël • Broer van Gabriël (Yrla)
    • Rory • Vriend van Aaron (Adam)

    • Inqurium High •
    •Adrasteia • Vampier - overname gaves door bloed
    • Casey • Mentaal binnendringen


    Rooster

    Directeur Dubois
    Panthers
    Maandag
    * Geschiedenis•Sogat•
    * Muziek /Creatief•Wish•
    * Les rondom je gave•Eigen Mentor•
    * Lunch
    * Wiskunde• Margeaux
    * Engels• Cackle

    Dinsdag
    * Sociale training• Navkar
    * Gymnastiek• Williams
    * Onderzoeken
    * Lunch
    * Aardrijkskunde • Maxwell
    * Natuur/scheikunde • Gates

    Woensdag
    * Engels • Cackle
    * Maatschappijleer • Maneur
    * Gave training •Eigen mentor•
    * Lunch
    Vrije tijd

    Donderdag
    * Biologie (Blokuur) • Moreau
    * Biologie (Blokuur) • Moreau
    * Wiskunde • Margeaux
    * Lunch
    * Muziek/ Creatief •Wish•
    * Geschiedenis •Sogat•

    Vrijdag
    * Aardrijkskunde • Maxwell
    * Natuur/scheikunde • Gates
    * Gave training •Eigen Mentor•
    * Lunch
    * Vrije tijd.


    Eerdere topics
    Speeltopic 1: Klik ^^
    Speeltopic 2: Klik ^^
    Speeltopic 3: Klik ^^
    Speeltopic 4: Klik ^^
    Speeltopic 5: Klik ^^
    Speeltopic 6: Klik ^^
    Speeltopic 7: Klik ^^
    Speeltopic 8: Klik ^^
    Speeltopic 9: Klik ^^
    Speeltopic 10: Klik ^^
    Speeltopic 11:Klik ^^
    Speeltopic 12:Klik ^^
    Speeltopic 13: Klik ^^
    Speeltopic 14: Klik ^^
    Speeltopic 15: Klik ^^
    Speeltopic 16: Klik ^^
    Speeltopic 17: Klik ^^
    Speeltopic 18: Klik ^^
    Speeltopic 19: Klik ^^
    Speeltopic 20: Klik ^^
    Speeltopic 21: Klik ^^
    Speeltopic 22: Klik ^^
    Speeltopic 23: Klik ^^
    Speeltopic 24: Klik ^^
    Speeltopic 25: Klik^^
    Speeltopic 26: Klik^^
    Speeltopic 27: Klik ^^
    Speeltopic 28: Klik ^^
    Speeltopic 29: Klik ^^
    Speeltopic 30: Klik ^^
    Speeltopic 31: Klik ^^
    Speeltopic 32: Klik ^^
    Speeltopic 33: Klik^^
    Speeltopic 34: Klik ^^
    Speeltopic 35: Klik ^^
    Speeltopic 36: Klik ^^
    Speeltopic 37: Klik ^^


    Rules
    * Een reservering blijft 24 uur staan
    * Je bent ten alle tijden welkom, vraag even aan ons op welke hoogte we zijn.
    * Reageer vooral vanuit je eigen personage. Je mag voor een ander reageren als je dit overlegt hebt.
    * Maak niet een te uitgebreide persoonsbeschrijving. Het is leuk als je personage zich ontwikkeld tijdens de RPG.
    * Meedoen? -> Klik voor het rollentopic

    [ bericht aangepast op 7 feb 2021 - 0:11 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Yrla



    "Prima," zei hij schouderophalend.


    It's never gonna happen, Guys.

    Zebediah


    Zebediah wisselde een blik met de jongen die schuinachter hen stond, waarop die kort hun schouders aanraakte en ze naar een ander deel van Experium werden getransporteerd. 'Zo, geen pottenkijkers hier. Nish heeft je dus laten stikken en alles doorgebriefd?'


    Every villain is a hero in his own mind.

    Yrla



    "Dat was duidelijk uit die zin, was het niet?" Yrla kreeg het voor elkaar spottend te lachen. De jongen stak zijn hand in zijn zakken draaide zich iets van Zebediah weg, maar bleef precies zo staan dat bij elke onverwachte uitval hij weg kon sprinten. "Hij kreeg de kriebels, wilde niet liegen tegen zijn vriend. Of misschien voelde hij zich schuldig, whatever," zei Yrla schouderophalend. Hij keek even in de richting van Zebediah. "Hij probeerde me nog over te halen mee te gaan, maar ik heb geweigerd. Nish rende daarna recht naar Onyx toe. Ik ga ervan uit dat hij alles verteld heeft. Al zei hij dat hij niets over mij zou vertellen aan de jongens, maar ik weet niet of ik dat mag geloven."

    [ bericht aangepast op 3 feb 2021 - 23:12 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Zebediah


    Zebediah bestudeerde Yrla’s gezicht. Hij kwam wel een beetje zenuwachtig over, al gold dat nou eenmaal voor de meesten met wie hij sprak. ‘Aha. Nou ja, dat zat er aan te komen. Ik had gedacht dat hij wel wat meer gemotiveerd zou zijn. En jij weigerde omdat…?’
          Hij was toch wel nieuwsgierig. Waarom wilde hij met Zebediah samenwerken als drie van zijn vrienden zich – inmiddels duidelijk – tegen hem keerden?


    Every villain is a hero in his own mind.

    Yrla



    Deze vraag had hij aan zien komen, het was een antwoord waar hij al weken over na dacht. Waarom zou hij ooit met Zebediah samenwerken? "Je weet vast nog wel hoe het voelt om opgesloten te zitten in dit.. hol," zei hij met een verrassend randje haat. Yrla strekte zijn armen uit en draaide een rondje. "Het voelt alsof ik opgesloten zit in een veel te kleine kamer. Ik ben het zat om alleen maar rondjes te kunnen rennen, elke keer weer hetzelfde kut rondje waarin niets veranderd. Verdomme, elke vier seconden weer tegen een muur op te rennen." Hij merkte dat de woede onder zijn huid sidderde. Het gebeurde elke keer als hij erover nadacht waarom hij zo'n hekel had aan de school. En misschien was daar nog altijd het lichte verlangen en de hoop dat Zebediah echt de school neer kon halen en hij hieruit kon. "Jij bent de eerste in tien jaar die zich uit de school heeft weten te werken, levend. Ik wil er gewoon uit, over het strand rennen tot het helemaal op is en ik honderden kilometers verder ben." Hij keek even op naar Zebediah. "Ik wil gewoon mijn vrijheid en deze idiote plek zien branden tot de grond. Ik weigerde, omdat zij me dat niet kunnen geven." Maar jij hopelijk wel. Zebediah zou de zin vast af kunnen ronden.
          Het was echt Yrla zijn droom om dit te kunnen, om zo lang mogelijk te kunnen rennen, tot hij van uitputting niet meer kon en neerviel. Om de wereld te zien en te rennen van plek naar plek en te genieten. En natuurlijk wilde hij op zoek naar zijn familie. Hij had de foto dan wel niet op zak, maar hij kon het verlangen voelen branden. Hij wilde weten of zijn vader en moeder nog leefden, of zijn broer daarbuiten nog ergens was. Of zij hem nog wel konden herinneren, ook al kon hij hen niet herinneren. Maar dat verlangen zou hij nooit met Zebediah delen. Dat was vragen om een zwakte.

    [ bericht aangepast op 3 feb 2021 - 23:38 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Zebediah


    Yrla’s antwoord stelde hem tevreden. Hij handelde niet uit angst, zoals Nish had gedaan, waardoor hij ook degene was die hier nu stond. Hij knikte langzaam. Wel begreep hij dat de jongen Romeo nog niet had gevonden, nu Nish hem had laten zitten, en dat degenen die hij verantwoordelijk voor de daad achtte waarschijnlijk op de hoogte waren van Yrla’s betrokkenheid. ‘Dus Onyx weet nu dat je je bij mij hebt aangesloten. Jester waarschijnlijk ook.’ Als hij nog een beetje op de Noah van vroeger leek, stak hij overal zijn neus in. ‘Hebben ze je daar al mee geconfronteerd?’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Yrla



    "Nog niet. Maar Jester kennende zal hij het niet met rust laten als hij het weet." Nare eigenschap, Jes. Yrla wist niet zeker of hij die woorden uit had moeten spreken. Maar als hij tegen Zebediah zou zeggen dat hij hoopte dat Jester het met rust zou laten, zou ook Zebediah weten dat hij loog. Hij had zich net op tijd bedacht dat ook Zebediah Jester aardig goed kende, al was dat misschien uit eerdere tijden. "En aangezien we geen vrienden meer zijn na wat Dezi flikte, gaat dat waarschijnlijk heel gezellig worden." Hij grijnsde en liet het daar bij. Ergens had hij iets willen zeggen over een 'vroegere' afspraak tussen hen van zijn gave niet op hem gebruiken, maar hij had het idee dat hij Zebediah dan te makkelijk in de kaarten speelde. En het feit dat Jester en hij nu geen vrienden meer waren, kwam hem eigenlijk wel goed uit. Het zou hopelijk zijn loyaliteit verschuiven, in ieder geval in Zebediah zijn ogen.
          Yrla probeerde zich voor te stellen wat Jester zou doen als hij er daadwerkelijk nu achter kwam dat Yrla voor Zeb werkte. Hij zou gekwetst zijn en teleurgesteld, net als eerder, maar waarschijnlijk nu ook nog boos. En aangezien Onyx en Jester zo angstvallig rondom Zebediah aan het dansen waren, kon hij zich inbeelden dat ze een poging zouden doen hem ergens in te sluiten en hem met Jester zijn gave vast te zetten om hem uit te horen. De onuitgesproken afspraak dat Jester zijn gave nooit op vrienden zou gebruiken, zou dan doorbroken worden.

    [ bericht aangepast op 4 feb 2021 - 10:30 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Zebediah


    Gelukkig had hij binnenkort geen last meer van Jester, dus erg druk maakte Zebediah zich daar niet om. Dat kon hij echter niet tegen Yrla zeggen. Dat hij voor zijn vrijheid wilde vechten was een ding, hij hoefde niet te weten dat híj degene was die Dezi tot de moord van zijn vroegere bestie had aangezet. Zolang hij Yrla geen waardevolle informatie gaf, deed Jester maar wat ie wilde. De meeste informatie zou de jongen via Nish krijgen, maar Zebediah zou er wel voor zorgen dat die eeuwig spijt kreeg van zijn verraad. Het vooruitzicht liet zijn hart al sneller kloppen. Romeo kreeg hij dan niet terug vanavond, hij zou er in elk geval voor zorgen dat de Buffalo hem vanavond in ieder geval íéts gaf. Die euforie maakte weer een hoop goed.
          ‘Veel hoef je toch niet te weten, zolang je je steentje maar bijdraagt. Je hebt je gave mee. Ik neem aan dat het je met je snelheid wel lukt om Jester te schaduwen, zodat je weet waar hij Romeo gevangenhoudt?’ Ze moesten hem toch laten eten. Of was Romeo allang dood? Hij wist niet of Jester met zoiets zou kunnen leven. Zijn instinct vertelde hem van niet.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Yrla



    "Natuurlijk." Yrla had willen zeggen dat hij zijn best zou doen, maar dat zou voor Zebediah nooit genoeg zijn. "Ik heb alle mogelijke plekken op het schoolterrein al doorzocht, maar niets gevonden. Ik verwacht ook niet dat ze hem hier houden, eerder ergens in het bos of zoiets. Maar schaduwen moet zeker te doen zijn. Al zullen ze extra waakzaam op me zijn als ze weten dat ik zoek naar Romeo."


    It's never gonna happen, Guys.

    Zebediah


    'Daar weet je vast wat op te verzinnen,' antwoordde Zebediah luchtig.
          De luchtigheid was wel een beetje gespeeld. Jester zou het einde van de week niet meer halen. Wie kende de verblijfplaats van Romeo nog meer? Wie weet maakte Jesters dood wel zo'n indruk dat niemand meer naar Romeo omkeek. Ach ja - in dat geval had hij Fox nog achter de hand. Die kon hem wel opsporen, in ruil voor een boodschap van Kris. Hoefde hij zijn gave niet eens te gebruiken.
          Zebediah reikte in zijn binnenzak en gaf de jongen toen een mobiele telefoon waarin alleen zijn nummer stond. 'Hiermee kun je me bereiken als je hem gevonden hebt.'

    [ bericht aangepast op 4 feb 2021 - 19:35 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    Jester Madcap



          'Dat snap ik wel,' antwoordde Jester met een klein knikje, en hij hield zijn hoofd even schuin en keek Onyx nieuwsgierig aan. 'Snap je zelf ook waarom je het eng vindt? Dat dat zo is is niet erg ofzo hoor, trouwens. Het is niet stom dat je zenuwachtig bent of het nog moeilijk vindt om open te zijn, het is juist fucking moedig dat je het toch doet. Moedig zijn betekent heus niet dat je nergens bang voor bent. Het is iets eng kunnen vinden en het toch doen.'


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Yrla



    Hij nam zonder aarzelen de vreemde telefoon van Zebediah over. "Ik zal je berichten als ik hem heb." Yrla knikte Zebediah toe en liep toen rustig van hem weg in de richting van het schoolterrein. Al met al waren dingen vanavond nog niet eens zo slecht verlopen.


    It's never gonna happen, Guys.

    Onyx


    Er trok een glimlach om Onyx’ lippen. De afgelopen week had hij zich aan een hoop mensen opengesteld en inmiddels wist hij wel dat dat met moed gepaard ging. Hij dacht na over de redenen dat hij het eng vond. Er waren er behoorlijk wat. Een tijd was hij stil terwijl hij de redenen onder woorden probeerde te brengen.
          ‘Het voelt allemaal nog zo… onwerkelijk.’ Hij boog zijn hoofd en staarde naar zijn knieën, alsof die hem de juiste woorden konden geven. ‘Vanaf het moment dat ik je kwijt was, wilde ik je terug.’ Hij beet op zijn lip. Ergens verbaasde het hem hoe moeilijk hij het nog vond om daar over te praten, zeker omdat hij er al zo vaak over gepraat had. ‘Ik heb erover gefantaseerd,’ zei hij toen. ‘Er dromen over gesponnen waarin we nog wel samen waren. En nu… voelt die scheidslijn tussen wat echt is en wat niet echt is zo dun dat ik niet helemaal durf te geloven dat het echt is. En als ik mezelf daar wel van kan overtuigen dan… ben ik bang dat ik het weer verkloot. Of… jij.’ Hij haalde scherp adem. ‘Een paar dagen geleden dacht je nog dat je op Fox verliefd was. Wat als – als je er nu weer naast zit? Of – als ik zo veranderd ben dat je gevoelens niet meer hetzelfde blijken? Tenslotte viel je op, nou ja, iemand die best een klootzak was. En niet iemand die… dit doet.’ Hij maakte een vaag gebaar naar het kampvuur en voelde zijn wangen weer gloeien. ‘En stel dat het weer nergens op uitloopt,’ mompelde hij, ‘wie weet wat ik dan doe? En als ik daar al bang voor ben – dan ben jij dat vast ook. Hoe weet ik dan of je eerlijk bent of dat je je echte gevoelens achterhoudt om te voorkomen dat ik weer… je weet wel.’
          Hij slikte moeizaam.
          Goh, spetterend begin van jullie date joh. Wat de fuck ben je aan het doen?
          Onyx wist het niet.
          ‘Nou ja, zulke dingen dus,’ mompelde hij. ‘Die je vast niet tijdens de eerste minuten van een date op tafel zou moeten gooien.’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Yrla



    Pas toen hij een aantal meter van Zebediah was weggelopen en door had dat Zebediah hem niets meer te zeggen had, sprintte Yrla er als een rap vandoor naar de voordeur van hun house. Hij twijfelde voor een moment. Zebediah wist nog van niets, maar was als eerste naar hem gekomen. Was het slim om iets te sturen?
          Het was echter zijn eigen plan geweest en dus opende hij een bericht naar Nish.

    Zin om morgen een nieuwe game te doen? Ik moet je sowieso nog een keer inmaken van vanavond!

    Welterusten was voor zijn doen zelfs te klef. Maar hopelijk zei een bericht genoeg. Hij leefde nog.


    It's never gonna happen, Guys.

    Jester Madcap



          Jester duwde zachtjes met zijn been tegen Onyx' knie en hield zijn blik even vast. 'Ik weet heel zeker wat ik voor jou voel, Roan. Alleen voor jou. De anderen komen daar niet eens bij in de buurt, moet je weten.' Quasi-bestraffend tikte hij tegen Onyx' been. 'En over welke klootzak heb jij het, eigenlijk? Die ene die me als eerste hielp met de naamlozen? Of die dude die hielp met mijn dossier en m'n herinneringen enzo? En met Zebediah natuurlijk, met Arrin die hun eigen ship naar de tyfus hielp en met Fersephone toen ze volledig out ging tijdens het toernooi... Niet te vergeten die enórme klootzak die me vertelde dat hij van me hield nadat ik de onredelijkste vriend op de aardbol had uitgehangen.' Jester trok een wenkbrauw op. 'Je was misschien een beetje chagrijnig af en toe en moest met je kop uit die Marianentrog komen, maar een klootzak ben je nooit geweest.'


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.