• Experium



    • • Experium High is een school, afgelegen in de Amerikaanse woestijnen. Het is een school voor jongeren tussen 15 en 25 jaar, met ieder een bijzondere gave. Op deze school kunnen ze lessen volgen om hun gaven te optimaliseren, en vanuit daar een gezamenlijk doel te bereiken:
    • • Het scheppen van de ultieme mens. • •

    Aangezien de school te groot wordt en het aantal experimenten onoverzichtelijk, heeft de school het Zuiveringstoernooi uitgeroepen. De vijf houses gaan tegen elkaar strijden, in een poging hun plek te verdienen aan Experium High. De winnaars krijgen de grote school-trofee. De verliezers worden van school verwijderd, wat dat ook mag betekenen.


    Je personage komt terecht op een vrij normale high school, met uitzondering van het feit dat je dagelijks verschillende onderzoeken moet ondergaan om te zien hoe je je gaves ontwikkelen. Ook zijn er bijzondere vakken voor de verschillende gaves, zoals bijvoorbeeld ......
    Er heerst een competitieve sfeer tussen de leerlingen, want elke leerling weet; mocht je gave niet genoeg ontwikkelen (of zich niet laten zien) dan verdwijn je op mysterieuze wijze.


    Nodige informatie
    * Het is een experimentenschool, je personage ondergaat dus ook allerlei onderzoeken naar de werking van je gave.
    * Een naam moet je verdienen. Een nieuwe leerling komt binnen met alleen zijn experimenten nummer. De naam die je verdient, heeft te maken met de gave die je hebt! Je nummer heeft max. 4 cijfers.
    * Je herinnert je niets meer van voor je 15e. Deze herinneringen zijn met zeer goede zorg gewist. Je kunt dus nog wel talenten hebben van voor die tijd, maar je weet er niets meer van.
    * Je bent als personage geboren met de gave of je hebt als tiener een injectie toegediend gekregen om te zien hoe je erop reageert.
    * Je maakt deel uit van een house, waar in totaal 10 personen in zitten.


    Personages

          • Naam • Leeftijd • Gave • Mentor • User
    • Onyx. • 23 • Muziek en dromen • Maneur • Croweater
    • (studieobject) 8175 (Adam) • 17 • Tijdreizen • Margeaux • Croweater
    • Jester Madcap • 20 • Overtuiging • Cackle • ProngsPotter
    •Merrin• 16 • Gedaanteverwisseling • Moreau •Slughorn
    • Yrla • 19 • Superspeed • Williams • Slughorn

    • Vienna • 20 • Telekinese • Maxwell • Slughorn
    • Fayr Fixfault • 20 • Repareren • Navkar• ProngsPotter
    •Nenya Agami•15 • Helderziend • Mentor? • ProngsPotter
    • Dezi • 20 • Samenvloeien met draak • Naam • Croweater
    •Fersephone • 20 • Slopen • Gates • Slughorn
    Bijpersonages
    • Naam • Gave
    LIONS
    ⚜️
    •Fire • Vuur
    • Fox • In dieren veranderen.
    • Astreal • Astral projection.
    • Tony • Onzichtbaar in het donker.
    • Emil • Dupliceren
    • Onna • Ondoordringbare huid
    •Vera • Vliegen
    •Serena • Stembeheersing
    • Heidi • Groene vingers.
    •8226 • Praten met dieren
    Elephants
    ⚜️
    •Vision • Met zintuigen spelen
    •Dalit • Immuniteit voor gaven
    • Rai •Electriciteit
    •[Onbekend] • [Onbekend]
    •[Onbekend] • [Onbekend]
    • Kijo • Veranderen in een Oni.
    • Stella • Licht ombuigen.
    •Vera • Leugendetector.
    • Helene • Genezing.
    •Cherry • Voedsel toveren
    Rhino's
    ⚜️
    • Romeo • Emoties manipuleren
    • Damon • Dementor
    • Peter • Spiderman
    • Azrael • Krachten afnemen en aanvullen
    • Darian • Objecten materaliseren
    • Maaya • Hallucinates.
    •Melissa • Fauna manipulatie.
    •Alice • Spiegelloper
    •Medusa • Verstenen onder haar blik
    •Naamloos • Gedachtenlezer.
    Buffalo's
    ⚜️
    •Ednoces • Tijd bevriezen voor 10 sec
    •Nish • Aanwezigheid verbergen
    •Goliath • Ant-Man
    •Klaus • Necromancer
    •8167 • [Onbekend]
    •Evelin • Reizen tussen werelden/dimensies
    •8034 • Gevarensonar
    •Nemesis • Vloeistoffen sturen
    •Maevis • [Onbekend]
    •Sarah • Binding

    • Buiten de school •
    • Nathaniël • Broer van Gabriël (Yrla)
    • Rory • Vriend van Aaron (Adam)

    • Inqurium High •
    •Adrasteia • Vampier - overname gaves door bloed
    • Casey • Mentaal binnendringen


    Rooster

    Directeur Dubois
    Panthers
    Maandag
    * Geschiedenis•Sogat•
    * Muziek /Creatief•Wish•
    * Les rondom je gave•Eigen Mentor•
    * Lunch
    * Wiskunde• Margeaux
    * Engels• Cackle

    Dinsdag
    * Sociale training• Navkar
    * Gymnastiek• Williams
    * Onderzoeken
    * Lunch
    * Aardrijkskunde • Maxwell
    * Natuur/scheikunde • Gates

    Woensdag
    * Engels • Cackle
    * Maatschappijleer • Maneur
    * Gave training •Eigen mentor•
    * Lunch
    Vrije tijd

    Donderdag
    * Biologie (Blokuur) • Moreau
    * Biologie (Blokuur) • Moreau
    * Wiskunde • Margeaux
    * Lunch
    * Muziek/ Creatief •Wish•
    * Geschiedenis •Sogat•

    Vrijdag
    * Aardrijkskunde • Maxwell
    * Natuur/scheikunde • Gates
    * Gave training •Eigen Mentor•
    * Lunch
    * Vrije tijd.


    Eerdere topics
    Speeltopic 1: Klik ^^
    Speeltopic 2: Klik ^^
    Speeltopic 3: Klik ^^
    Speeltopic 4: Klik ^^
    Speeltopic 5: Klik ^^
    Speeltopic 6: Klik ^^
    Speeltopic 7: Klik ^^
    Speeltopic 8: Klik ^^
    Speeltopic 9: Klik ^^
    Speeltopic 10: Klik ^^
    Speeltopic 11:Klik ^^
    Speeltopic 12:Klik ^^
    Speeltopic 13: Klik ^^
    Speeltopic 14: Klik ^^
    Speeltopic 15: Klik ^^
    Speeltopic 16: Klik ^^
    Speeltopic 17: Klik ^^
    Speeltopic 18: Klik ^^
    Speeltopic 19: Klik ^^
    Speeltopic 20: Klik ^^
    Speeltopic 21: Klik ^^
    Speeltopic 22: Klik ^^
    Speeltopic 23: Klik ^^
    Speeltopic 24: Klik ^^
    Speeltopic 25: Klik^^
    Speeltopic 26: Klik^^
    Speeltopic 27: Klik ^^
    Speeltopic 28: Klik ^^
    Speeltopic 29: Klik ^^
    Speeltopic 30: Klik ^^
    Speeltopic 31: Klik ^^
    Speeltopic 32: Klik ^^
    Speeltopic 33: Klik^^
    Speeltopic 34: Klik ^^
    Speeltopic 35: Klik ^^
    Speeltopic 36: Klik ^^
    Speeltopic 37: Klik ^^


    Rules
    * Een reservering blijft 24 uur staan
    * Je bent ten alle tijden welkom, vraag even aan ons op welke hoogte we zijn.
    * Reageer vooral vanuit je eigen personage. Je mag voor een ander reageren als je dit overlegt hebt.
    * Maak niet een te uitgebreide persoonsbeschrijving. Het is leuk als je personage zich ontwikkeld tijdens de RPG.
    * Meedoen? -> Klik voor het rollentopic

    [ bericht aangepast op 7 feb 2021 - 0:11 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Onyx

    Onyx grinnikte om die herinnering. 'Dat had ik moeten filmen. Prachtig.' Hij nam nog een hap voor hij vervolgde: 'Al was die zombie-staat van je best een beetje zorgelijk.'


    Every villain is a hero in his own mind.

    Jester Madcap



          Een zombie-staat kon Jester zich zelf niet echt herinneren, behalve vlak na het moment dat hij van de stoel was gedonderd. Hij haalde zijn schouders op. 'Achteraf gezien snap ik ook niet waarom ik haar geslagen had, want zo goed ben ik niet in mensen nokkie slaan. Dat had Nish of jij vast beter gekund.'


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Onyx


    ‘Maar het was leuker om het jou zien doen,’ zei Onyx met een grijns. ‘Ik had je nog nooit iemand een knal zien uitdelen.’
          Wat dan ook het zorgelijke was dat het nu wel was gebeurd. Niet zozeer omdat Maaya een dreun geven nou zo onvergefelijk was, wel omdat Jester geen eigen mening meer leek te hebben, alsof zijn gave zich tegen hem had gekeerd. Peinzend beet hij op zijn lip terwijl hij Jesters gezicht bestudeerde.
          ‘Is het weleens eerder gebeurd dat je… makkelijk te beïnvloeden was na overbelasting van je gave? Die hoofdpijnblokkade heb je opgeheven – misschien is dit je echte? Herinner je je daar iets van uit je eerste jaren?’
          Onyx kon het zich met de beste wil van de wereld niet meer voor de geest halen. Het voelde alsof Jester drie jaar lang een hyperactieve kanarie was geweest in zijn slaapkamer en verder was er bij hem weinig blijven hangen.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Jester Madcap



          'Ik heb het ook nog nooit gedaan,' antwoordde Jester prompt. 'Mijn manieren van wraak waren vaak iets subtieler en drie keer zo kut.' Hij keek Onyx een beetje verwondered aan toen de jongen er wel over verder ging. Zo gek was het toch niet? Gisteravond had het in ieder geval als een prima idee geklonken. Daarna had hij ook Onyx nog moeten slaan en daar had hij wel extra twijfels bij gehad, maar Nish ook en die had gezegd dat ze Azrael maar moesten zoeken. Daar was Jester het roerend mee eens geweest natuurlijk.
          'Opgeheven is nog wel een heel positieve beschrijving van de situatie, maar ik heb er inderdaad bijna geen last meer van, nee.' Bedachtzaam hield hij zijn hoofd even schuin en groef in zijn herinneringen. 'Nee, niet echt. Vooral de hoofdpijn, dat had ik in m'n eerste maand haast dagelijks. Heb je dat nooit gemerkt?' Maar met dat hij de vraag stelde begon ineens aan zichzelf te twijfelen. Die hoofdpijn was een rem die erop was gezet nádat Experium erachter was gekomen dat hij met Yrla zijn herinneringen terug had. Niet daarvoor. Dan had hij in zijn eerste jaar, of zelfs zijn eerste maand ook geen hoofdpijn kunnen hebben. 'Nee, wacht, je hebt gelijk. Die hoofdpijn heb ik pas sinds ze die in m'n hoofd hebben gestopt, niet daarvoor.' Hij tikte met zijn lepel tegen zijn kin. 'Geen idee? Er staat geen andere bijwerking in mijn dossier, in ieder geval. Maar wat bedoel je met makkelijk te beïnvloeden? Iemand moest haar toch slaan?'


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Onyx


    ‘Het was meer dan het slaan alleen,’ antwoordde Onyx. ‘We bespraken het plan met Maaya met Yrla en jij hebt amper wat gezegd. Knikte alsof je het overal mee eens was. En zeg nou eerlijk – meestal kom je met een lijst suggesties of speel je advocaat van de duivel, maar deze keer niet. Alles wat we aandroegen was goed. Ik denk serieus dat je erin mee zou zijn gegaan als ik had geopperd dat we Romeo wel in stukjes aan Zebediah konden teruggeven.’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Jester Madcap



          Jester dacht even na. 'Ik was het ook overal mee eens,' wierp hij aarzelend tegen. 'Had niet zoveel toe te voegen, denk ik. De wereld was een beetje wazig, eerlijk gezegd. Hield pas op nadat Azrael geholpen had met zijn gave.' Hij grinnikte kort. 'Nooit gedacht dat een Rhino mij zou helpen, al helemaal niet terwijl ik vlak daarvoor hun leider een knal had verkocht.'


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Onyx


    Onyx trok een mondhoek op. ‘Ja, dat was lekker ironisch.’ Hij viste een nieuw toetje uit de tas, chocolademousse deze keer, en trok de verpakking open. ‘Nou ja – het is iets om in de gaten te houden. Ik ken je, Jes. Je was jezelf niet. Het met mijn briljante plannen eens zijn is niet hetzelfde als als een mak schaap knikkend toekijken.’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Tony
    ———

    Morgen zou het eindelijk gaan gebeuren. De wraak waar hij al weken naar uitkeek. Het geintje dat hij op het bondgenotenfeestje had uitgehaald had daarbij niets voorgesteld. Dat was voor iedereen bedoeld geweest. Iedereen die hem had laten zitten na wat Onyx en Jester hem hadden aangedaan. In de weken die daarop volgden was zijn haat alleen maar toegenomen – en afgelopen vrijdag was de druppel geweest, toen Onyx hete soep in zijn gezicht gooide. Zo maar. Om een stomme tekening van Fox en een paar opmerkingen die als een geintje bedoeld waren. Weer had iedereen het doodnormaal gevonden dat iemand gloeiende soep in zijn gezicht gooide – net zoals ze het normaal hadden gevonden dat Onyx Dezi’s gezicht had open gekliefd.
          Het was een van de redenen dat hij zich met Dezi verbonden voelde.
          Als Onyx haar dat niet geflikt had en Jester zich als een échte leider had gedragen, en niet alles zomaar liet gebeuren omdat die griezel blijkbaar goeie pijpskills had, dan was Dezi nooit zo over de rooie gegaan. Dan was haar geheugen niet gewist, was ze niet uit haar afdeling verbannen.
          Zijn haat voor Onyx was zo groot dat hij gewoon wilde dat hij doodging. Opgeruimd staat netjes. Dezi leek er vooral op gebrand dat Jester eens goed aangepakt werd en dus had hij daar maar schouderophalend mee ingestemd. Ook goed. Kon die hen niet verlinken.
          Vandaag waren ze naar de boomhut gegaan waar hij Jester afgelopen zaterdag naar gevolgd was. Dat konden ze inmiddels moeiteloos vinden. Het plannetje zat al helemaal in zijn hoofd. Het lastigste werd nog om Jester ergens alleen te spreken krijgen. Dat hing helemaal van Dezi af, maar die was er van overtuigd dat hij wel zou komen als ze een serieus gesprek wilde voeren over haar toekomst van de Panthers. Hij hoopte het maar. Tony zou zich in het donker schuilhouden en Jester neerslaan. Daarna was het een kwestie van de jongen naar de boomhut brengen, een leuk videootje opnemen en dat naar Onyx sturen.
          Dan kon het spelletje beginnen.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Jester Madcap



          'Goed punt,' vond Jester. 'Volgende keer als ik m'n gave veel heb gebruikt kunnen we wel even uitproberen wat er gebeurt?' Zelf vond hij het niet zo heel raar als Onyx dat duidelijk wel deed, maar hij vond dat niet erg. Als het Onyx niet lekker zat dan konden ze dat best controleren, toch? En daarbij... stel dat hij gelijk had? Het was niet alsof hijzelf het zou merken als zijn gave zich tegen hem keerde. Dan klonk inderdaad alles als een goed idee, tot je er echt over ging nadenken. Dus wat dat betrof kon hij sowieso maar beter Onyx vertrouwen dan zichzelf. 'Vanavond of morgen moet ik de failsafe voor mezelf nog maken, dan kan het wel?'


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Onyx


    ‘Morgen lijkt me beter. Mocht onze vriend vannacht nog langskomen om me als wraak op Nish in een brainless killer te veranderen is het toch best handig als jij nog een beetje reserves over hebt.’
          Goh, dit was ook wel weer echt hele romantische date-praat.
          Waar praatten andere stellen over?
          Hij richtte zijn blik weer op de vlammen, hopend dat op de een of andere manier de bedoelde mood zou terugkeren. Tenslotte was hij nog meer van plan geweest vanavond en hij vond de overschakeling naar het tweede onderdeel van zijn plan al moeilijk genoeg zonder dat ze over Zebediahs wraak zaten praten.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Jester Madcap



          'Niet geheel onbelangrijk.' Jester rechtte zijn rug. 'Nu hebben ze Ratty allebei gelukkig als het goed is nog niet gesproken, dus is er ook nog niks om ons zorgen over te maken.' Hij gaf Onyx een duwtje. 'Hebben we de rest van de dag al gedaan, dus vertel; als je voor de rest van je leven nog maar naar drie films kon kijken, welke zouden dat zijn en waarom?'


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Yrla



    Yrla aarzelde. Dit was niet heel handig van Nish, om zo op hem te checken. Straks ging Zebediah nog dingen vermoeden, of misschien was hij zelf nu een beetje te paranoia op het moment. Wat als Zebediah nu hem hoorde praten? Dan was Yrla er geweest. Uit een soort reflex keek Yrla toch even over zijn schouder, of er niemand anders achter hem stond, voor hij zijn eigen slaapkamer in verdween. Yrla wilde Nish erop wijzen dat dit telefoontje niet slim was, maar waarschijnlijk was Nish echter op van de zenuwen. Deze avond ging voor hem erger worden, en dus koos Yrla ervoor hem er niet op te wijzen. "Het ging prima. Hij was heel kalm eigenlijk." Dat was misschien nog wel het engste. Als Zebediah woedend was geweest, dan was het ook kut. Maar die uiterste kalmte en het feit dat Zebediah het ergens al verwacht leek te hebben, was nog enger.
          Yrla onderdrukte een gaap. Het feit dat de spanning er nu vanaf was, voelde hij de vermoeidheid hem overspoelen. Het was al voor de tweede avond laat en morgen moest hij weer vroeg op. Hij vroeg zich echter af of hij kon slapen, met het idee dat Zebediah vannacht waarschijnlijk op het terrein zou rond dwalen en voor Nish zou komen. "En met jou?" vroeg hij aarzelend.


    It's never gonna happen, Guys.

    Onyx


    Oh ja – zo praatte je over normale dingen.
          ‘Met de Lord of the Rings films zit ik meteen vol,’ zei hij met een flauwe grijns. ‘Maar dat wist je al. Dan ga ik daarnaast voor… Silence of the Lambs en Thor: Ragnarok.’ De laatste film had – net als de andere films waar Loki in speelde – toch een andere betekenis gekregen na gisteren, toen Jes en hij hetzelfde karakter hadden gekozen én weer bij elkaar komen.
          ‘En jij?’
          Hij was benieuwd of er nog wat anders dan Disney tussen stond.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Nish


    Dat Zebediah zo kalm was gebleven, ondanks dat hij Romeo niet terug had, zat hem niet lekker. Waarschijnlijk had hij al rekening gehouden met het feit dat Nish niet zou gehoorzamen en had hij al bedacht wat hij Onyx ging laten doen. Kippenvel trok langs zijn armen omhoog en hij probeerde zichzelf ervan te verzekeren dat Onyx niet meer zo kwetsbaar was als een paar dagen geleden en dat hij vanavond waarschijnlijk bij de enige sliep die heel misschien wél tegen Zebediahs gave was opgewassen.
          ‘Het gaat wel oké,’ antwoordde hij. ‘Ik probeer me niet te veel zorgen te maken. Het scheelt dat jij het gesprek achter de rug hebt.’
    Dat Zebediah zo kalm was gebleven, ondanks dat hij Romeo niet terug had, zat hem niet lekker. Waarschijnlijk had hij al rekening gehouden met het feit dat Nish niet zou gehoorzamen en had hij al bedacht wat hij Onyx ging laten doen. Kippenvel trok langs zijn armen omhoog en hij probeerde zichzelf ervan te verzekeren dat Onyx niet meer zo kwetsbaar was als een paar dagen geleden en dat hij vanavond waarschijnlijk bij de enige sliep die heel misschien wél tegen Zebediahs gave was opgewassen.
          ‘Het gaat wel oké,’ antwoordde hij. ‘Ik probeer me niet te veel zorgen te maken. Het scheelt dat jij het gesprek achter de rug hebt.’

    [ bericht aangepast op 6 feb 2021 - 15:49 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    Yrla



    Yrla had wat dat betreft de makkelijkste taak gehad, niets bijzonders. Hij had een manier gekregen om in direct contact met Zebediah te komen staan. Plus hij had uitstel gehad. Misschien moest hij maar gewoon de komende dagen doen wat Zebediah van hem vroeg, om in ieder geval uit te proberen of het mogelijk was Jester te schaduwen. Nu was het afwachten wat zijn actie voor gevolgen had. "Ga jij je wel redden alleen? Is het niet slim als je - weet ik veel- hier slaapt? Met Jes in de buurt enzo."
          Het was vreemd voor Yrla om zijn zorgen uit te spreken. Het was iets wat hij nauwelijks deed. Maar sowieso maakte hij zich al niet snel zorgen om iets of iemand. Het was ook nooit echt nodig geweest, behalve toen in die week met Vienna.


    It's never gonna happen, Guys.