• Experium



    • • Experium High is een school, afgelegen in de Amerikaanse woestijnen. Het is een school voor jongeren tussen 15 en 25 jaar, met ieder een bijzondere gave. Op deze school kunnen ze lessen volgen om hun gaven te optimaliseren, en vanuit daar een gezamenlijk doel te bereiken:
    • • Het scheppen van de ultieme mens. • •

    Aangezien de school te groot wordt en het aantal experimenten onoverzichtelijk, heeft de school het Zuiveringstoernooi uitgeroepen. De vijf houses gaan tegen elkaar strijden, in een poging hun plek te verdienen aan Experium High. De winnaars krijgen de grote school-trofee. De verliezers worden van school verwijderd, wat dat ook mag betekenen.


    Je personage komt terecht op een vrij normale high school, met uitzondering van het feit dat je dagelijks verschillende onderzoeken moet ondergaan om te zien hoe je je gaves ontwikkelen. Ook zijn er bijzondere vakken voor de verschillende gaves, zoals bijvoorbeeld ......
    Er heerst een competitieve sfeer tussen de leerlingen, want elke leerling weet; mocht je gave niet genoeg ontwikkelen (of zich niet laten zien) dan verdwijn je op mysterieuze wijze.


    Nodige informatie
    * Het is een experimentenschool, je personage ondergaat dus ook allerlei onderzoeken naar de werking van je gave.
    * Een naam moet je verdienen. Een nieuwe leerling komt binnen met alleen zijn experimenten nummer. De naam die je verdient, heeft te maken met de gave die je hebt! Je nummer heeft max. 4 cijfers.
    * Je herinnert je niets meer van voor je 15e. Deze herinneringen zijn met zeer goede zorg gewist. Je kunt dus nog wel talenten hebben van voor die tijd, maar je weet er niets meer van.
    * Je bent als personage geboren met de gave of je hebt als tiener een injectie toegediend gekregen om te zien hoe je erop reageert.
    * Je maakt deel uit van een house, waar in totaal 10 personen in zitten.


    Personages

          • Naam • Leeftijd • Gave • Mentor • User
    • Onyx. • 23 • Muziek en dromen • Maneur • Croweater
    • (studieobject) 8175 (Adam) • 17 • Tijdreizen • Margeaux • Croweater
    • Jester Madcap • 20 • Overtuiging • Cackle • ProngsPotter
    •Merrin• 16 • Gedaanteverwisseling • Moreau •Slughorn
    • Yrla • 19 • Superspeed • Williams • Slughorn

    • Vienna • 20 • Telekinese • Maxwell • Slughorn
    • Fayr Fixfault • 20 • Repareren • Navkar• ProngsPotter
    •Nenya Agami•15 • Helderziend • Mentor? • ProngsPotter
    • Dezi • 20 • Samenvloeien met draak • Naam • Croweater
    •Fersephone • 20 • Slopen • Gates • Slughorn
    Bijpersonages
    • Naam • Gave
    LIONS
    ⚜️
    •Fire • Vuur
    • Fox • In dieren veranderen.
    • Astreal • Astral projection.
    • Tony • Onzichtbaar in het donker.
    • Emil • Dupliceren
    • Onna • Ondoordringbare huid
    •Vera • Vliegen
    •Serena • Stembeheersing
    • Heidi • Groene vingers.
    •8226 • Praten met dieren
    Elephants
    ⚜️
    •Vision • Met zintuigen spelen
    •Dalit • Immuniteit voor gaven
    • Rai •Electriciteit
    •[Onbekend] • [Onbekend]
    •[Onbekend] • [Onbekend]
    • Kijo • Veranderen in een Oni.
    • Stella • Licht ombuigen.
    •Vera • Leugendetector.
    • Helene • Genezing.
    •Cherry • Voedsel toveren
    Rhino's
    ⚜️
    • Romeo • Emoties manipuleren
    • Damon • Dementor
    • Peter • Spiderman
    • Azrael • Krachten afnemen en aanvullen
    • Darian • Objecten materaliseren
    • Maaya • Hallucinates.
    •Melissa • Fauna manipulatie.
    •Alice • Spiegelloper
    •Medusa • Verstenen onder haar blik
    •Naamloos • Gedachtenlezer.
    Buffalo's
    ⚜️
    •Ednoces • Tijd bevriezen voor 10 sec
    •Nish • Aanwezigheid verbergen
    •Goliath • Ant-Man
    •Klaus • Necromancer
    •8167 • [Onbekend]
    •Evelin • Reizen tussen werelden/dimensies
    •8034 • Gevarensonar
    •Nemesis • Vloeistoffen sturen
    •Maevis • [Onbekend]
    •Sarah • Binding

    • Buiten de school •
    • Nathaniël • Broer van Gabriël (Yrla)
    • Rory • Vriend van Aaron (Adam)

    • Inqurium High •
    •Adrasteia • Vampier - overname gaves door bloed
    • Casey • Mentaal binnendringen


    Rooster

    Directeur Dubois
    Panthers
    Maandag
    * Geschiedenis•Sogat•
    * Muziek /Creatief•Wish•
    * Les rondom je gave•Eigen Mentor•
    * Lunch
    * Wiskunde• Margeaux
    * Engels• Cackle

    Dinsdag
    * Sociale training• Navkar
    * Gymnastiek• Williams
    * Onderzoeken
    * Lunch
    * Aardrijkskunde • Maxwell
    * Natuur/scheikunde • Gates

    Woensdag
    * Engels • Cackle
    * Maatschappijleer • Maneur
    * Gave training •Eigen mentor•
    * Lunch
    Vrije tijd

    Donderdag
    * Biologie (Blokuur) • Moreau
    * Biologie (Blokuur) • Moreau
    * Wiskunde • Margeaux
    * Lunch
    * Muziek/ Creatief •Wish•
    * Geschiedenis •Sogat•

    Vrijdag
    * Aardrijkskunde • Maxwell
    * Natuur/scheikunde • Gates
    * Gave training •Eigen Mentor•
    * Lunch
    * Vrije tijd.


    Eerdere topics
    Speeltopic 1: Klik ^^
    Speeltopic 2: Klik ^^
    Speeltopic 3: Klik ^^
    Speeltopic 4: Klik ^^
    Speeltopic 5: Klik ^^
    Speeltopic 6: Klik ^^
    Speeltopic 7: Klik ^^
    Speeltopic 8: Klik ^^
    Speeltopic 9: Klik ^^
    Speeltopic 10: Klik ^^
    Speeltopic 11:Klik ^^
    Speeltopic 12:Klik ^^
    Speeltopic 13: Klik ^^
    Speeltopic 14: Klik ^^
    Speeltopic 15: Klik ^^
    Speeltopic 16: Klik ^^
    Speeltopic 17: Klik ^^
    Speeltopic 18: Klik ^^
    Speeltopic 19: Klik ^^
    Speeltopic 20: Klik ^^
    Speeltopic 21: Klik ^^
    Speeltopic 22: Klik ^^
    Speeltopic 23: Klik ^^
    Speeltopic 24: Klik ^^
    Speeltopic 25: Klik^^
    Speeltopic 26: Klik^^
    Speeltopic 27: Klik ^^
    Speeltopic 28: Klik ^^
    Speeltopic 29: Klik ^^
    Speeltopic 30: Klik ^^
    Speeltopic 31: Klik ^^
    Speeltopic 32: Klik ^^
    Speeltopic 33: Klik^^
    Speeltopic 34: Klik ^^
    Speeltopic 35: Klik ^^
    Speeltopic 36: Klik ^^
    Speeltopic 37: Klik ^^
    Speeltopic 38: Klik ^^
    Speeltopic 39: Klik ^^
    Speeltopic 40: Klik ^^


    Rules
    * Een reservering blijft 24 uur staan
    * Je bent ten alle tijden welkom, vraag even aan ons op welke hoogte we zijn.
    * Reageer vooral vanuit je eigen personage. Je mag voor een ander reageren als je dit overlegt hebt.
    * Maak niet een te uitgebreide persoonsbeschrijving. Het is leuk als je personage zich ontwikkeld tijdens de RPG.
    * Meedoen? -> Klik voor het rollentopic

    [ bericht aangepast op 8 maart 2021 - 19:07 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Sarah




    'De campus?' Fronsend keek Sarah heen en weer tussen Onyx en het blonde meisje. 'Wat is er gebeurd met de ziekenboeg?' Jester was nog niet eens bij bewustzijn, het was idioot om terug te gaan naar hun campus na alle moeite die ze gedaan hadden om hem in leven te houden. Ze begreep onderhand heus wel dat Onyx echt wel het beste met Jester voorhad, maar nu begon ze ondanks zijn neutrale toon wel een beetje te twijfelen aan zijn capaciteiten als leidinggevende hier. Ze wierp een blik op Nish, maar kreeg bar weinig hulp vanuit die hoek.
          'Ja, nog een binding is geen probleem,' antwoordde ze dan ook, terwijl ze haar ogen een beetje samenkneep. 'Maar een hele nacht is gekkenwerk. Nog geen twintig minuten sympathie heeft jou al volledig gevloerd, laat staan als dat een hele nacht volhoudt.' Ze duwde haar handen in haar zakken en hief haar kin. 'Blondie daar had gelijk. Ziekenboegen zijn onder andere voor dit soort shit.'
          Misschien moet je haar lekker de calls laten maken, loverboy.
          Maar die woorden slikte ze toch maar in.

    [ bericht aangepast op 18 maart 2021 - 21:52 ]


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Onyx


    ‘Toen moest ik hem vanuit de dood naar het leven trekken man,’ antwoordde Onyx geprikkeld. ‘Nu is het alleen back-up.’
          Blijkbaar was zijn gave niet zo spectaculair als het even geleden nog had geleken. Maar goed, zonder dat wijf konden ze het ook wel. Ze konden in beurten over Jes waken en naar de ziekenboeg gaan als hij toch een terugval had.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Sarah




    'Back-up? Hij is bewusteloos!' Sarah keek de jongen ongelovig aan en stapte naar voren. 'Blondie,' riep ze de heler, die ondertussen weer bij Jester was gaan lopen. En gezien Nish hem opgetild had, had ze dus ook eindelijk zijn aandacht. 'Waarom naar de campus? Is de ziekenboeg niet beter?'

    [ bericht aangepast op 18 maart 2021 - 22:32 ]


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Vienna



    Ze had een beetje argwanend het gesprek tussen Onyx en Fayr gevolgd. Ze had niet kunnen horen wat Onyx vertelde, maar ze zag dat het Fayr schokte. En toen ze ook nog terugkwamen met de mededeling dat ze niet eens naar de ziekenzaal gingen, wist ze zeker dat er iets meer aan de hand was dan alleen Jester die aangevallen was. Ze probeerde de nieuwsgierigheid in haar te onderdrukken. Dit was niet het moment. Maar met het feit dat Nish net ook al niet eerlijk of onduidelijk tegen haar was geweest, was er gewoon iets niet pluis.
          Dat verhaal kon echter nog wel even wachten. Vienna schudde haar argwaan van haar af en wilde net iets erover vragen, toen Sarah al sprak. Hoewel Vienna net nog het idee had gehad dat ze het bijdehante meisje naast haar in de haren had kunnen vliegen, was ze het nu overduidelijk eens met Sarah. Het was gekkenwerk om niet naar de ziekenzaal te gaan. Fayr was uitgeput, als Jester wegviel deze nacht kon ze niets doen. Daarnaast, Dezi liep blijkbaar nog steeds ergens rond op school. Misschien was de campus dan voor hun gevoel wel veiliger, maar iedereen was uitgeput. De enige die straks nog iets kon betekenen was zijzelf. En hoewel ze de eerste keer ook Dezi had uitgeschakeld, wist ze niet zeker of ze dat nog een keer kon. En de dokters in de ziekenzaal konden Jester ook beschermen. toch?
          Daarnaast wat haar betreft renden ze direct naar het schoolbestuur om Dezi te laten schorsen, weg te laten sturen. Oprotten met dat kutwijf, al was het maar voor Adam en Merrins nachtrust. Maar Onyx leek daar niet eens mee bezig te zijn. Al kon ze begrijpen dat zijn focus op Jester nu meer lag dan Dezi. Vienna sloeg haar armen over elkaar en wilde al een weerwoord geven, toen Sarah haar opnieuw al voor was. Het beviel haar niet dat Sarah haar vriendin 'Blondie' noemde, wat een verschrikkelijke bijnaam was, bijna beledigend vond. Ze keek even aarzelend naar Fayr en stapte toen ook tevoorschijn. "Het spijt me, jongens. Maar ik moet haar gelijk geven. Waarom niet de ziekenzaal? Fayr, dit heeft al je kracht al gevraagd. Als er vannacht iets gebeurd, kan je niets doen."

    [ bericht aangepast op 18 maart 2021 - 22:09 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Onyx


    ‘Denk je nou echt dat ik hem niet naar de ziekenzaal zou brengen als dat beter voor hem was? Of dat Fayr zomaar met me instemt?’ sneerde Onyx naar Vienna. Hij wierp een boze blik op Sarah. ‘En hij is niet bewusteloos, hij slaapt. Maar best, als je verder niks kan dan fiksen we het wel zonder jou.’

    [ bericht aangepast op 18 maart 2021 - 22:10 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    Vienna



    Ze schrok van Onyx woedende sneer. Ze was er zelfs een beetje verbaasd over en merkte stiekem dat ze zich gekwetst voelde door zijn woorden. Ze had toch een normale vraag gesteld? "Nou, het spijt me dat ik het vraag. Dat ik me zorgen maak om zowel jou, als mijn beste vriendin, als Jester. Ik stelde gewoon een vraag. Jij moet toch ook inzien dat Fayr uitgeput is of niet soms? Dat iedereen hier uitgeput is. Is het nu zo erg dat ik dit vraag, na alles wat iedereen hier gedaan heeft om Jester te redden?" Ze zei het veel rustiger dan ze eigenlijk voelde. Maar ruzie zoeken met Onyx was het laatste wat ze nu wilde. Het was nu meer haar eigen wanhoop die haar overviel. Het voelde alsof deze beslissing vooral uit Onyx kwam en Fayr er gewoon niets tegenin te brengen had. Ze wist hoe Onyx soms kon zijn, hoe koppig.

    [ bericht aangepast op 18 maart 2021 - 22:30 ]


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Fayr



    'Wat kunnen ze daar doen?' zei Fayr, bij wijze van antwoord en voornamelijk om tijd te winnen om met iets beters te komen. Ze haalde haar schouders een beetje op. 'Met de necrose kunnen ze toch niet helpen. Ik wel. Morgen dan. Hij hoeft alleen maar de nacht te halen.'

    [ bericht aangepast op 18 maart 2021 - 22:27 ]

    [ bericht aangepast door een moderator op 18 maart 2021 - 22:31 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Sarah




    Onyx' reactie schoot haar net even in het verkeerde keelgat. 'Oh, weet je dat heel zeker?' vroeg ze, met hoog opgetrokken wenkbrauwen. 'Volgens mij was ik jullie laatste optie, loverboy. Als hij nog eens crasht heb je niemand anders.' Ze keek opzij toen het andere meisje begon te praten, wat eerlijk gezegd ook niet echt bijdroeg aan de stand van zaken. Geïrriteerd drukte ze een nagel in de huid van haar duim. Zo kwamen ze uiteindelijk natuurlijk nergens Onyx' gezicht stond in ieder geval op onweer en hoewel ze best wat zin had om daar gewoon recht tegenin te gaan, zag zij ook wel in dat die boosheid alleen maar voortkwam uit bezorgdheid.
          De reactie van Blondie hielp opzich ook wel, maar ze vond het nog steeds een bagger argument.
          Er speelde wat anders.
          Nish had haar wel even mogen waarschuwen voor deze wandelende ramp.
          'Natuurlijk help ik,' bond ze uiteindelijk in. 'We willen allemaal helpen. Als jij zegt dat hij absoluut niet naar de ziekenzaal kan en Blondie is dat met je eens-' ze stak verdedigend haar handen op voordat hij haar in de reden kon vallen, '-dan gaan we naar jullie campus.' En dat zou ze straks zelf nog wel een keer bij het meisje checken. 'Same side, oké?'


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Onyx


    ‘Mooi,’ bromde Onyx uiteindelijk. Hij wilde zijn pas versnellen om bij Nish en Jes te gaan lopen, maar hij merkte dat zijn benen te slap voelden en dat hij niet heel ver kwam als hij nu zichzelf tot zijn limieten dwong. Gefrustreerd beet hij op zijn wang en liep zwijgend verder.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Vienna



    De reactie van Fayr verbaasde haar. En ze geloofde geen moment dat Fayr ook daadwerkelijk erin geloofde dat de school niets voor Jester kon doen. Ze keek even naar haar beste vriendin en voor een moment wisselden ze even een blik, die Vienna meteen het zwijgen oplegde. Ze vertraagde wat in haar pas en ging op iets meer afstand van Onyx lopen. Ze wist niet zo goed wat ze nu verkeerd deed, door de vraag te stellen. Maar blijkbaar was er iets gezegd tussen Fayr en Onyx waaruit ook echt bleek dat Jester niet naar de school kon. Hadden ze iets verkeerds gedaan? Iets wat de regels overtrad? Iets wat de school niet mocht weten? Ze had eerst gedacht dat Onyx gewoon iets stoms gezegd had tegen Fayr, iets waar Fayr geen nee tegen kon zeggen. Ze had gewoon Fayr willen helpen en aanhaken bij Sarah was makkelijk geweest. En ergens vond ze nog steeds dat de ziekenzaal echt beter was, maar als de andere Panthers vonden van niet, kon ze daar beter op vertrouwen.
          Ze voelde zich alleen nog slechter door haar vraag. Ze had alleen... Haar gedachten werden onderbroken door Fire die een stap boven op haar enkels zette. De pijn trok haar even terug in het hier en nu. Ze keek even met tranen in haar ogen op naar Fire, die ze gelukkig niet leek ze zien. Haar onmacht leek nu naar boven te komen in de vorm van tranen en Onyx uitbarsting was de druppel geweest op haar gevoel. "Gaat alles goed?" vroeg ze Fire, terwijl ze gehaast een traan van haar wang streek, in de hoop dat niemand het zag. Misschien als ze zichzelf pratende hield, kon ze zichzelf hier nog even staande houden.

    [ bericht aangepast op 18 maart 2021 - 22:44 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Sarah




    Ze zag zijn blik wel, en de frustratie op zijn gezicht ook. Sarah rolde uitgebreid met haar ogen, slaakte een zucht en stapte dichterbij. 'Kom op,' zei ze kordaat, terwijl ze zijn arm om haar schouder sloeg en zelf haar arm om zijn middel sloeg om hem te ondersteunen. 'Even Nish mentale steun bieden. Geen liefdadigheid, je gaat me te langzaam en je wurgt me vast als ik je inhaal om het wel te doen.'


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Fire


    ‘Sorry,’ zei Fire toen hij doorhad dat hij op Vienna’s enkel had gestaan. ‘Zo in het donker zie ik nog maar zo’n vijf procent denk ik,’ antwoordde Fire. ‘Op dit moment voel ik meer waar jullie zijn dan dat ik nog wat zie, daarom liep ik zo dicht op je.’
          Al hadden de verhitte stemmen ook geholpen. Hij had de discussie niet helemaal meegekregen. Iets over de ziekenzaal of niet. Wat de uitkomst was geworden wist hij niet, maar hij wist dat Onyx uiteindelijk toch wel zijn zin zou doordrukken als het om Jester ging en hij dacht ook wel dat die het verst vooruit dacht.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Onyx


    ‘Rot op. Nish heeft geen mentale steun nodig.’ Onyx duwde haar van zich af.
          Een herinnering aan vanochtend spookte door zijn hoofd. Het voelde als een maand geleden.
          ‘En is ze een beetje slim? Niet echt gok ik – aangezien ze jou heeft laten gaan.’
          'Naww.' Grinnikend sloeg Jes een arm om zijn middel. 'Lief. Ja, je hebt echt wel wat aan d'r. In theorie zouden jullie het best met elkaar moeten kunnen vinden, zij het dat twee belangrijke factoren in die hypothese er vanuit gaan dat jullie allebei net zo leuk tegen elkaar doen als tegen mij.’

          Ze zouden het goed met elkaar moeten kunnen vinden?
          Hij kon haar inderdaad wel wurgen, hoewel hij diep vanbinnen wel wist dat zíj daar weinig mee te maken had. Maar toegeven aan agressie was makkelijker dan weer die angst en die pijn voelen.
          Jester ademde dan wel weer, maar daar was alles mee gezegd. Wie weet wat het zuurstoftekort met hem gedaan had. Misschien kon hij straks wel niet meer praten of geen arm meer om hem heen slaan. Natuurlijk hadden ze nog wel zijn dromen, maar het was niet hetzelfde.
          Hij voelde de drang om zijn vuisten ergens tegenaan te beuken, zelfs al hield hij dat maar een paar klappen vol. Toch hield hij ze stevig tegen zich aangedrukt, wetend dat het Jester alleen maar zou teleurstellen als hij eraan toegaf.
          En hij wilde hem niet teleurstellen.
          Niet weer.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Vienna



    Kon Fire slecht zien? Dat had ze niet geweten! Zonder erover na te denken pakte ze zijn pols en legde zijn hand op haar schouder. “Hier. Dan kun je me volgen. Ik zeg anders wel als er een tak op de weg ligt of iets anders.” Fire zijn hand voelde verrassend warm aan op haar schouder, maar Vienna was blij met de afleiding die het bood.
          Voor twee seconden keek ze Fire aan en besefte toen dat ze Fersephone moest bellen. “Wacht even, momentje.” Ze liep rustig door, maar viste ondertussen haar iNet uit haar zak. Verrassend snel werd er aan de andere kant opgenomen.

    ”Ja?”
    “Met Vie. Je kunt terug naar de campus. Dat doen wij ook.”
    Vienna hoorde Fersephone een opgeluchte zucht aan de andere kant slaken. Blijkbaar was ze blij dat ze mocht stoppen. ”En Jes?” Vienna keek even naar voren, naar Nish die met Jester voorop liep. De jongen bezorgde haar nog altijd de kriebels, maar hij keek voorzichtig te zijn met Jester. “Hij slaapt,” antwoordde ze terug. “Vannacht wordt nog spannend.” Dat was wat er aan de hand was toch? Als het erger was, dan was er wel meer paniek geweest. Vienna wist het allemaal even niet meer. Aan de andere kant van de lijn werd er opgehangen en Vienna stopte met een zucht haar INet weer weg.
          Even keek ze terug naar Fire. Zou een doodgewoon koetjes en kalfjes gesprek nu misplaatst zijn? Al was het voor de afleiding? Ze wist eigenlijk absoluut niet wat tegen hem te zeggen.

    [ bericht aangepast op 18 maart 2021 - 23:03 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Fire


    'Is Fersephone morgen weer uit de running, denk je?' vroeg Fire toen Vienna het telefoongesprek beëindigd had. Hij herinnerde zich nog hoe ze eraan toe was geweest na het toernooi. Zelfs de avond erna had ze nog in bed gelegen.

    [ bericht aangepast op 18 maart 2021 - 23:03 ]


    Every villain is a hero in his own mind.