• Experium



    • • Experium High is een school, afgelegen in de Amerikaanse woestijnen. Het is een school voor jongeren tussen 15 en 25 jaar, met ieder een bijzondere gave. Op deze school kunnen ze lessen volgen om hun gaven te optimaliseren, en vanuit daar een gezamenlijk doel te bereiken:
    • • Het scheppen van de ultieme mens. • •

    Aangezien de school te groot wordt en het aantal experimenten onoverzichtelijk, heeft de school het Zuiveringstoernooi uitgeroepen. De vijf houses gaan tegen elkaar strijden, in een poging hun plek te verdienen aan Experium High. De winnaars krijgen de grote school-trofee. De verliezers worden van school verwijderd, wat dat ook mag betekenen.


    Je personage komt terecht op een vrij normale high school, met uitzondering van het feit dat je dagelijks verschillende onderzoeken moet ondergaan om te zien hoe je je gaves ontwikkelen. Ook zijn er bijzondere vakken voor de verschillende gaves, zoals bijvoorbeeld ......
    Er heerst een competitieve sfeer tussen de leerlingen, want elke leerling weet; mocht je gave niet genoeg ontwikkelen (of zich niet laten zien) dan verdwijn je op mysterieuze wijze.


    Nodige informatie
    * Het is een experimentenschool, je personage ondergaat dus ook allerlei onderzoeken naar de werking van je gave.
    * Een naam moet je verdienen. Een nieuwe leerling komt binnen met alleen zijn experimenten nummer. De naam die je verdient, heeft te maken met de gave die je hebt! Je nummer heeft max. 4 cijfers.
    * Je herinnert je niets meer van voor je 15e. Deze herinneringen zijn met zeer goede zorg gewist. Je kunt dus nog wel talenten hebben van voor die tijd, maar je weet er niets meer van.
    * Je bent als personage geboren met de gave of je hebt als tiener een injectie toegediend gekregen om te zien hoe je erop reageert.
    * Je maakt deel uit van een house, waar in totaal 10 personen in zitten.


    Personages

          • Naam • Leeftijd • Gave • Mentor • User
    • Onyx. • 23 • Muziek en dromen • Maneur • Croweater
    • (studieobject) 8175 (Adam) • 17 • Tijdreizen • Margeaux • Croweater
    • Jester Madcap • 20 • Overtuiging • Cackle • ProngsPotter
    •Merrin• 16 • Gedaanteverwisseling • Moreau •Slughorn
    • Yrla • 19 • Superspeed • Williams • Slughorn

    • Vienna • 20 • Telekinese • Maxwell • Slughorn
    • Fayr Fixfault • 20 • Repareren • Navkar• ProngsPotter
    •Nenya Agami•15 • Helderziend • Mentor? • ProngsPotter
    • Dezi • 20 • Samenvloeien met draak • Naam • Croweater
    •Fersephone • 20 • Slopen • Gates • Slughorn
    Bijpersonages
    • Naam • Gave
    LIONS
    ⚜️
    •Fire • Vuur
    • Fox • In dieren veranderen.
    • Astreal • Astral projection.
    • Tony • Onzichtbaar in het donker.
    • Emil • Dupliceren
    • Onna • Ondoordringbare huid
    •Vera • Vliegen
    •Serena • Stembeheersing
    • Heidi • Groene vingers.
    •8226 • Praten met dieren
    Elephants
    ⚜️
    •Vision • Met zintuigen spelen
    •Dalit • Immuniteit voor gaven
    • Rai •Electriciteit
    •[Onbekend] • [Onbekend]
    •[Onbekend] • [Onbekend]
    • Kijo • Veranderen in een Oni.
    • Stella • Licht ombuigen.
    •Vera • Leugendetector.
    • Helene • Genezing.
    •Cherry • Voedsel toveren
    Rhino's
    ⚜️
    • Romeo • Emoties manipuleren
    • Damon • Dementor
    • Peter • Spiderman
    • Azrael • Krachten afnemen en aanvullen
    • Darian • Objecten materaliseren
    • Maaya • Hallucinates.
    •Melissa • Fauna manipulatie.
    •Alice • Spiegelloper
    •Medusa • Verstenen onder haar blik
    •Naamloos • Gedachtenlezer.
    Buffalo's
    ⚜️
    •Ednoces • Tijd bevriezen voor 10 sec
    •Nish • Aanwezigheid verbergen
    •Goliath • Ant-Man
    •Klaus • Necromancer
    •8167 • [Onbekend]
    •Evelin • Reizen tussen werelden/dimensies
    •8034 • Gevarensonar
    •Nemesis • Vloeistoffen sturen
    •Maevis • [Onbekend]
    •Sarah • Binding

    • Buiten de school •
    • Nathaniël • Broer van Gabriël (Yrla)
    • Rory • Vriend van Aaron (Adam)

    • Inqurium High •
    •Adrasteia • Vampier - overname gaves door bloed
    • Casey • Mentaal binnendringen


    Rooster

    Directeur Dubois
    Panthers
    Maandag
    * Geschiedenis•Sogat•
    * Muziek /Creatief•Wish•
    * Les rondom je gave•Eigen Mentor•
    * Lunch
    * Wiskunde• Margeaux
    * Engels• Cackle

    Dinsdag
    * Sociale training• Navkar
    * Gymnastiek• Williams
    * Onderzoeken
    * Lunch
    * Aardrijkskunde • Maxwell
    * Natuur/scheikunde • Gates

    Woensdag
    * Engels • Cackle
    * Maatschappijleer • Maneur
    * Gave training •Eigen mentor•
    * Lunch
    Vrije tijd

    Donderdag
    * Biologie (Blokuur) • Moreau
    * Biologie (Blokuur) • Moreau
    * Wiskunde • Margeaux
    * Lunch
    * Muziek/ Creatief •Wish•
    * Geschiedenis •Sogat•

    Vrijdag
    * Aardrijkskunde • Maxwell
    * Natuur/scheikunde • Gates
    * Gave training •Eigen Mentor•
    * Lunch
    * Vrije tijd.


    Eerdere topics
    Speeltopic 1: Klik ^^
    Speeltopic 2: Klik ^^
    Speeltopic 3: Klik ^^
    Speeltopic 4: Klik ^^
    Speeltopic 5: Klik ^^
    Speeltopic 6: Klik ^^
    Speeltopic 7: Klik ^^
    Speeltopic 8: Klik ^^
    Speeltopic 9: Klik ^^
    Speeltopic 10: Klik ^^
    Speeltopic 11:Klik ^^
    Speeltopic 12:Klik ^^
    Speeltopic 13: Klik ^^
    Speeltopic 14: Klik ^^
    Speeltopic 15: Klik ^^
    Speeltopic 16: Klik ^^
    Speeltopic 17: Klik ^^
    Speeltopic 18: Klik ^^
    Speeltopic 19: Klik ^^
    Speeltopic 20: Klik ^^
    Speeltopic 21: Klik ^^
    Speeltopic 22: Klik ^^
    Speeltopic 23: Klik ^^
    Speeltopic 24: Klik ^^
    Speeltopic 25: Klik^^
    Speeltopic 26: Klik^^
    Speeltopic 27: Klik ^^
    Speeltopic 28: Klik ^^
    Speeltopic 29: Klik ^^
    Speeltopic 30: Klik ^^
    Speeltopic 31: Klik ^^
    Speeltopic 32: Klik ^^
    Speeltopic 33: Klik^^
    Speeltopic 34: Klik ^^
    Speeltopic 35: Klik ^^
    Speeltopic 36: Klik ^^
    Speeltopic 37: Klik ^^
    Speeltopic 38: Klik ^^
    Speeltopic 39: Klik ^^
    Speeltopic 40: Klik ^^


    Rules
    * Een reservering blijft 24 uur staan
    * Je bent ten alle tijden welkom, vraag even aan ons op welke hoogte we zijn.
    * Reageer vooral vanuit je eigen personage. Je mag voor een ander reageren als je dit overlegt hebt.
    * Maak niet een te uitgebreide persoonsbeschrijving. Het is leuk als je personage zich ontwikkeld tijdens de RPG.
    * Meedoen? -> Klik voor het rollentopic

    [ bericht aangepast op 8 maart 2021 - 19:07 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Onyx


    Ze hadden niets meer tegen elkaar gezegd, maar stonden daar enkel in een innige omhelzing aan de waterkant.
          Een prikkelende sensatie joeg door hem heen, beginnend in zijn nek en uitstralend naar zijn ledematen. Nish maakt me wakker.
          ‘Ze maken me wakker, kleintje.’
          Zijn stem was schor. Hij kon het negeren. Kon ervoor kiezen hier te blijven.
          ‘Maar ik wil niet bij je weg,’ fluisterde hij.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Jester Madcap



    Zijn hart klopte zwaar in zijn borst. 'Ik wil ook niet dat je gaat,' mompelde Jester terug. Hij wilde niet alleen achterblijven. Hij had er een hekel aan om alleen te zijn, maar hij wist ook dat dat niet kon. Onyx leefde nog en hij werd teruggeroepen. Wat er dan ook aan de hand was, hij kon hier niet blijven. Hoe graag ze dat allebei ook wilden.
          Voorzichtig maakte hij zich los uit Onyx' armen en draaide zich naar hem om. Nam ieder detail van zijn gezicht in zich op. Glimlachte, en ging op zijn tenen staan om een laatste kus op zijn lippen te drukken. 'Onze tijd is op,' antwoordde hij uiteindelijk toen hij de kus weer verbrak, even schor als zijn vriend. Jester deed weer een stapje achteruit en zocht naar Onyx' hand om hem een bemoedigend kneepje te geven. Deze keer glipten er godenzijdank geen tranen over zijn wangen. 'Ze hebben je nodig daarzo.'


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Onyx


    ‘En ik heb jou nodig. Ik moet het ook zonder jou doen.’
          Onyx haalde diep adem, bracht Jesters hand naar zich toe en kuste de grootste knokkel voor hij met zijn duim langs de andere streek. Zijn armen werden bijna gevoelloos, alsof hij erop gelegen had en ze onvoldoende doorbloed waren.
          ‘Ik hou van je, Noah.’
          Hij slikte zijn tranen weg.
          Waarom voelde het opeens zo definitief? Jes was weer aan het ademen, hij had gewoon veel pijn gehad. Was hun band zo sterk dat hij gewoon aanvoelde dat het over was?
          Nog één keer streek hij door Jesters krullen, waarbij de muts op zijn hoofd verschoof. Daarna kuste hij zijn voorhoofd en liet hem los.
          Fysiek en mentaal, waardoor de omgeving oploste en hij terugkeerde naar de anderen. Het verdriet zat nog vast in zijn keel en behalve een waas van tranen zag hij niets. Wel had iemand een arm om hem heen geslagen.
          ‘Is hij – is hij dood?’
          ‘Nee,’ klonk Nish’ stem. ‘Hij ademt zelfstandig en zijn temperatuur is weer goed. Fayr kan nu niet meer doen dan ze al gedaan heeft.’
          Onyx haalde diep adem. ‘Hoe groot is de kans dat hij toch… nog sterft?’ vroeg hij met een verstikte stem, opkijkend en zoekend naar Fayrs silhouet.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Fayr



    Fayr schudde aarzelend haar hoofd. 'Geen idee. Ik heb dit nog nooit...' Ze maakte haar zin niet af. 'We hebben nu alles gedaan wat we konden. Op de ziekenboeg zullen ze hem beter kunnen helpen, dus het enige wat we moeten doen is zorgen dat hij de reis overleeft. En dat moet hopelijk wel lukken.'


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Onyx


    ‘Wil je dat hij naar de ziekenboeg gaat?’ vroeg Nish zacht.
          Onyx wreef over zijn gezicht. Hij begreep waar zijn vriend naartoe wilde met die vraag. Hij betwijfelde of Fayr eraan toe was gekomen om de bevriezingswonden te genezen. Dat zou vragen oproepen, en dat met Dezi die ergens dood in het bos lag…
          ‘Kan ik je even onder vier ogen spreken?’ vroeg hij Fayr.
          Want als ze oprecht dacht dat de helers van de school Jes’ overlevingskansen konden vergroten, dan nam hij natuurlijk het risico om van school geknikkerd werd vanwege het vermoorden van Dezi. Maar als ze niet écht dacht dat het verschil zou maken… Dan zou het wel heel cru zijn als Jes straks bijkwam en híj vervolgens van school gestuurd was.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Fayr



    Verward fronste ze haar wenkbrauwen. '...Ja?' Fayr liep met Onyx mee een eindje bij de anderen vandaan. De vermoeidheid zeurde tegen haar lichaam aan en ze sloeg haar armen om haar middel om een beetje lichaamswarmte te kunnen bewaren in de frisse wind. 'We moeten wel zo snel mogelijk gaan.'


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Onyx


    Onyx knikte. ‘Ja. Ik…’ Hij zuchtte. ‘Dezi is dood,’ biechtte hij aan Fayr op. ‘Ik heb haar uit de boomhut geduwd toen ze een ijspegel in Jes’ borst wilde rammen. Als we hem naar de ziekenboeg brengen, zien ze de bevriezingsverschijnselen en weten ze morgen dat wij wat met haar verdwijning te maken hebben. Denk je echt dat ze meer voor hem kunnen doen dan jij?’ Hij sloeg zijn ogen neer. ‘Straks herstelt hij, maar word ik van school gestuurd. Zo dol zijn ze niet op me. Maar ik wil ook niet… dat hij doodgaat,’ vervolgde hij zachtjes.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Fayr



    Fayrs ogen werden groot. 'Dezi is dóód?' herhaalde ze geschokt, terwijl ze Onyx aanstaarde. Een paar keer deed ze haar mond open in een poging om verder te reageren, maar de woorden bleven steeds in haar keel steken. Ze had Dezi dan wel nooit gemogen, en al helemaal niet na wat ze allemaal gedaan had dit jaar, maar het was nog steeds een schok dat het meisje nu dood was. Dan lag ze hier ergens in het bos--Fayr sloeg haar hand voor haar mond en nam zich voor daar maar niet aan te denken.
          Onyx had haar iets gevraagd, daar kon ze best over nadenken. Want inderdaad, de verwondingen en de afgestorven huid zouden direct herkend worden als bevriezingsverschijnselen, al helemaal in combinatie met zijn nog altijd te lage kerntemperatuur. En behalve Damon kende ze verder niemand wiens gave ook met kou te maken had. Ze zouden vragen gaan stellen. En dan zouden ze erachter komen dat...
          'Op de ziekenboeg hebben ze spullen,' antwoordde ze kleintjes. 'Machines die zijn hartslag in de gaten kunnen houden, die zijn bloed weer kunnen opwarmen en...' ze haalde haar schouders op. 'En ze stuurden de heler van de Elephants ook naar Merrin, toch? Die komt ons nu echt niet uit zichzelf helpen.' Fayr bedacht zich dat ze nu alsnog geen antwoord gaf op zijn vraag. 'De ziekenboeg is veiliger,' gaf ze toe. 'Maar misschien...' ze aarzelde. 'Misschien als we nog eens iemand aan hem kunnen binden dat hij de nacht wel doorkomt. Ik kan echt niet meer en Phone is ook al de hele avond bezig als extra back up. Als ik nog meer doe dan ga ik onderuit, en heb je morgen de hele dag niks meer aan me.'


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Onyx


    Onyx knikte langzaam. Jester zou de rest van de nacht slapen, dus zoveel energie zou dat niet vreten. Als een beetje extra energie hem door de nacht kon helpen… Het liefst zou hij het zelf doen, maar hij wist dat hij ook op was.
          ‘Adam of Merrin wil dat vast doen, of Yrla. Of Fox, die slaapt toch al bij hem op de kamer.’
          Dat betekende wel dat Sarah ook wist dat Jester niet naar de ziekenboeg ging. Morgen zou die waarschijnlijk ook wel invullen wat er vanavond was gebeurd, maar dat was dan niet anders. Dusver had ze geen reden om hen te verraden. Hoopte hij.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Fayr



    Dat kon zij natuurlijk moeilijk bevestigen of ontkennen dus ze haalde maar een beetje haar schouders op. 'Eigenlijk moet er wel iemand bij hem blijven. 's Nachts bedoel ik. Als we geen hartmonitor hebben, dan maar gewoon manueel.'


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Onyx


    ‘Ik blijf sowieso bij hem,’ antwoordde Onyx. ‘Ik denk toch niet dat ik een oog dicht kan doen,’ gaf hij toe. ‘En mocht ik wel in slaap vallen dan kan Fox hem wel checken. Waarschijnlijk kan die zelfs wel in een beest veranderen dat letterlijk zijn hartslag kan horen.’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Fayr



    Fayr knikte moeizaam. Ze kon het eigenlijk niet van zichzelf geloven dat ze Jester nu níet naar de ziekenzaal zouden brengen, maar ze konden echt geen vragen stellen over Dezi. Haar... verdwijning was dan veel te toevallig. Fayr had zich al bijna omgedraaid toen er haar plotseling een idee te binnen schoot. 'Wat- wat als Merrin in haar verandert?' Ze keek Onyx even hoopvol aan. 'Als hij morgen de eetzaal inloopt als haar, dan zitten we veilig, toch?'


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Onyx


    ‘Maar als ze vervolgens alle lessen skipt?’ Onyx haalde zijn schouders op. ‘Het is niet zo dat ze meteen in je nek hijgen als je een dag spijbelt, maar als ze zien dat Jes zo toegetakeld is door haar, willen ze haar vast spreken. En Merrin die zich daarbij voor moet doen als Dezi? Nou – daar heb ik bar weinig vertrouwen in.’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Fayr



    Dat was waar. Fayr wreef met een hand over haar gezicht en zuchtte. 'Ja, je hebt vast gelijk. Oké, campus dan.'

    [ bericht aangepast op 18 maart 2021 - 21:14 ]


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Onyx


    Onyx en Fayr liepen terug naar de anderen, waar Fox inmiddels ook tussenstond.
          ‘Iemand moet hem nog wel het bos uit dragen,’ zei de Lion. ‘Hier staan de bomen te dicht op elkaar.’
          Nish wisselde even een vlugge blik met Onyx, die een knikje gaf.
          ‘We brengen hem naar de campus.’ Onyx zocht Sarahs blik. ‘Kun je hem daar aan een van de andere jongens binden, tot de volgende ochtend? Als een soort reserve?’
          Ondertussen tilde Nish de slapende jongen op en volgden ze Fox door de struiken.


    Every villain is a hero in his own mind.